Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 160x200 petarin suojuksen pestä 9kg koneessa?

Vierailija
02.07.2023 |

Olen pidempään halunnut pestä petarini patjan. Ajattelin pestä sen kotona kun meillä on 9 kg kone. Otin suojuksen juuri irti ja se näyttää kuitenkin aika isolta. Kyseessä on ikean 160x200cm petauspatjan suojus ja pyykinpesukone on uusi Siemensin 9kg.
Voiko tuon petarin ylipäätään pestä kotona vai onko se liian iso ja rikkooko se pyykinpesukoneen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pestä. Meillä on 8 kg kone ja olen pessyt sillä.

Vierailija
2/9 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kuin kaksi täkkiä ja yksi täkki vaatii jo 7 kg:n koneen. En pesisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa itsepalvelupesuloissa on 19kg:n kone suurin...sinne.

Vierailija
4/9 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kuin kaksi täkkiä ja yksi täkki vaatii jo 7 kg:n koneen. En pesisi.

Tuota juuri pelkään! Löysin netistä ristiriitaista tietoa - toiset sanoo että voi pestä kotona, ja toisilla sivuilla että ehdottomasti pesulaan 14 kg koneeseen. Ja Ikean sivuilla tuotetiedoissa koko patja vaahtomuoveineen painaa 8 kg. Haluaisin tietää varmaksi että patja ei riko pyykkikonetta ennen kuin survon sen sinne.

Osaako pyykkikone automaattisesti lopettaa jos homma menee liian rajuksi? Tuollainen patjahan imee varmaan hirveästi vettä ja on märkänä varmasti painava mytty.

- ap

Vierailija
5/9 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin petarin suojan pari viikko sitten taloyhtiön koneessa kokoa oli 180x200. Taloyhtiön kone 7kg hyvin sain pestyä. Teollusuuskone electrolux. Hyvin pesi ja puhdas tuli.

Vierailija
6/9 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahtuu koneeseen,voi hyvin pestä. Ei hajoa pesukone jos silloin tällöin pesee liian täydellä täydellä koneellisella.

-Asiantuntija

Vierailija
7/9 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen omassa 9 kg koneessa 160 x 200 cm petarin päällisen, ei noin iso kone siitä hajalle mene kun se mahtuu sinne kuitenkin ihan ok.

Vierailija
8/9 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun pestävä tuote mahtuu koneeseen voi pestä. Tietysti pitää tarkistaa tuotteen paino.

Vierailija
9/9 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tunkemassa 7 kg:n koneeseen 120200 petarin päällistä. Onnistuuko hajottamatta konetta? Sain sen kyllä jotenkuten sinne sullottua mutta tosi täysi oli ja otin siksi pois. Täällä ei edes oo itsepalvelupesulaa, pitäis mennä naapuripitäjään pyykkiä pesemään :D