Olen yksin täällä mökillä ja pelästyin ihan hirveästi
Muu perhe tulee huomenna.
Tulin saunasta ja olin keittämässä kahvia ja sitten kuului ihan kamala rääkäisy. Soitin miehelle ja hän arveli, että ketut voi pitää noin kamalaa ääntä.
Kommentit (35)
Pysyttelen nyt hiljaa mökissä ja odotan, että muu perhe tulee huomenna puolen päivän aikaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi keität kahvia näin myöhään???
Ajattelin tehdä jotain ja sitten mennä nukkumaan.
AP
Lähde iltauinnille, tai kävelylle. Hyttysillä on nälkä.
Näätä pitää hurjaa ääntä. Myöhään illalla luulin, että jotkut vesilinnut siellä nahistelevat, mutta olikin näätä.
https://www.riistainfo.fi/videot/naadan-aanta/
Äänite sivun lopussa:
https://suomenluonto.fi/uutiset/nisakkaiden-aania-6-osa-naata/
Peura voi rääkyä. Tai kettu. Jos taas koputellaan yöllä, se on peura sarvineen.
Vanha noita siellä rääkäisi koska keitit sen kahveja.
Ketun ääni on kyllä hurja. Mut en kyllä ymmärrä, miksi naiset niin usein pelkää ihan naurettavia asioita.
Kun muutin maalle mieheni luokse (olen kyllä maalla kasvanut, mutta asuin välillä kaupungissa), appiukko ihmetteli miten en pelkää mennä yksin metsään... luuli et pelkään eksymistä, karhuja yms.
Ihan outoa!
Jos peura säikähti pihalla hiippaillutta naapurin miestä, se saattoi rääkäistä.
Ei siellä mökillä mitään pelättävää ole. Ihminen on se pahin peto ja niitä on eniten kaupungissa.
Kuuntelin eilen, kun varikset kahinoivat. Oli rääkymistä jos jonkinlaista. Kuulosti ihan siltä kuin varis olisi kissan syönyt. Ehkä söikin. Mun veikkaus on siis: iso lintu pyydysti oravan tai jäniksenpojan.
Minä muistan kun oltiin talviaikaan mökillä, järven rannalla. Järvi oli jäässä ja kauempana näkyi ihmishahmo seisomassa. Ei liikkunut pitkään aikaan mihinkään. Sitten se lähti hitaasti tulemaan mökkiä kohti. Mutta kesken matkaa se kääntyi.. se olikin hirvi!! :D
Syrjäisellä mökillä oleminen on ihanin asia maailmassa! Paljon pelottavampaa on kaupungissa asuminen, kaikenlaisia hulluja liikenteessä..
Pah! Mies on se peto!