Minkälaista henkistä väkivaltaa on suhteessanne?
Kommentit (24)
Tuo on joillekin tosi yleistä, ulkoistaa oma huono käytös siten, että kaikki johtuu siitä mitä joku muu teki. En tiedä onko tuo väkivaltaa, äitini oli samanlainen. Kaikki on aina jonkun muun syy tai että se syy kaivetaan siten että se ei johtunut mistään mitä itse teki.
Mutta yleisesti kuulostaa urpolta mieheltä. Jos aiot jäädä suhteeseen, eka askel on osoittaa että tuolla käytöksellä ei ole vaikutusta sinuun. Osoitat, että sanokoot mitä hyvänsä, se ei hetkauta sinua. Korkeintaan sanot että olet erimieltä ja vain sinun oma näkemyksesi on tärkeää sen määrittämisessä, onko luonteesi, ammattisi tai harrastuksesi hyviä.
Nainen yhtäkkiä saa kiukkukohtauksen ja alkaa puhua hiljaa itsekseen ja sitten ei puhu mitään. Ei siis tarvitse tehdä yhtään mitään niin tuo kohtaus tulee. Vähän ajan päästä on sitten normaali.
Vierailija kirjoitti:
Mies haukkuu minua kaikilla mahdollisilla tavoilla ja sanoilla. Hän haukkuu luonnettani, ammattiani, harrastuksiani, vain ulkonäköä ei juurikaan ole haukkunut, on vain kutsunut minua laihaksi ja kalpeaksi.
Hän myös syyttää minua aivan kaikista parisuhteen ongelmista ja usein omista ongelmistaankin. Hän tiputti puhelimen maahan, näyttö meni rikki, tämäkin oli kuulemma minun vikani, koska hän oli minulle silloin vihainen. Hän syyttää minua, kun ei ole saanut siivottua työhuonettaan (en ole estänyt millään tavalla). Hän syyttää aivan kaikesta, mistä vain voi kuvitella...
Hän on hyvin ilkeä minua kohtaan. Hän ei arvosta minua, eikä pidä minusta. En jaksa enää.
Näytät jaksavan kun et eroa. Mikä estää eroamasta?
Mies valehtelee jatkuvasti, kieltää, esittää tyhmää ja muistamatonta valehtelustaan tai ei reagoi mitenkään, kävelee tilanteista pois. Valehtelee vanhemmilleen myös. Juo salaa, juo myös ns. välittämättä siitä, että se häiritsee perhettä. Ja käyttää paljon muita ns. keinoja, joista ei jää todisteita.
Ero edessä, ei tätä henkistä väkivaltaa jaksa enää.
Mies on persu ja vaatii minultakin sitä. Vähempää ei voisi kiinnostaa.
Entisessä avoliitossani exäni purki kaiken ulkopuoleltä tulleen harmistuksen minuun. Kun pomo oli ilkeä, siitä huudettiin minulle. Kun kaveri teki oharit, se oli kuin olisi ollut minun vikani.
Ulkoistin ongelman, jolloin liityin hetkeksi osaksi ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen yhtäkkiä saa kiukkukohtauksen ja alkaa puhua hiljaa itsekseen ja sitten ei puhu mitään. Ei siis tarvitse tehdä yhtään mitään niin tuo kohtaus tulee. Vähän ajan päästä on sitten normaali.
Onko teillä jonkinlaista taustaa, että olet joskus aiemmin tehnyt jotain?
Todella epämääräinen ja subjektiivinen määre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä jonkinlaista taustaa, että olet joskus aiemmin tehnyt jotain?
En yhtään mitään tarkoituksella, ehdotan vaikka tiettyä ravintolaa tai matkakohdetta, niin siitä suuttuu. Kuulemma niissä on käynyt inhottava työkaveri tai muu tyyppi. Näistä ei ollut minulla mitään aikaisempaa tietoa.
Kontrolloi ja rajoittaa ketä saan nähdä ja keneen tutustua, valehtelee.
Esim. juhlat hänen kaverillaan, kertoo minulle että minua ei ole kutsuttu/en saa tulla mukaan -> sanoo juhlissa kaverilleen, että minua ei kiinnostanut tulla.
Jos suutun asiasta, sanoo että yritän rajoittaa hänen elämäänsä, vaikka hän on juuri se joka rajoittaa minun, eli kääntää asian päinvastoin.
Syytti, pilkkasi ja nauroi minua asioista, jotka hänellä itsellä oli ja jotka hän itse teki.
Sinne jäi. En ole enää tekemisissä.
Miksi fiksu naiset valitsevat aina väärin. Miten se on mahdollista?
Miksi olla huonossa suhteessa? Mikä teitä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Siksi että monet miehet jaksavat näytellä aika pitkään fiksua miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo pihtaa.
Ja miehen on luultavasti vaikea ymmärtää, että seksi ei ole mikään suorite tai asia, joka kuuluu itsestäänselvyytenä liittoon.
Kun toista huomioi, kunnioittaa, antaa hellyyttä ja läheisyyttä, puhuu avoimesti ja antaa toiselle tilaa, niin harvoin tarvitsee seksin puutteessa netissä kitistä.
Kyllä siihen löytyy tarvittaessa esim. terapeutti avuksi, jos ei muuten keskustelu ja asian avaaminen onnistu.
En muuten ihmettele yhtään, miksi naiset monesti päätyvät liittoon toisen naisen kanssa erottuaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että monet miehet jaksavat näytellä aika pitkään fiksua miestä.
Tämä. Ja kun on lapsi, ei nainen halua ihan vähällä särkeä perhettä.
Mikä ihme siinä on, että mies taantuu viimeistään vauva-aikana (osa jo raskauden aikana) usein itse lapseksi?
Vaimo muuttuu äidiksi miehen mielestä myös hänelle, paitsi että pimppaa pitäisi naisen jakaa aina kun mies jalan polkemiseltaan ja kitinältään ehtii ja haluaa.
Onko tätä ilmiötä koskaan tutkittu?
Vierailija kirjoitti:
Kontrolloi ja rajoittaa ketä saan nähdä ja keneen tutustua, valehtelee.
Esim. juhlat hänen kaverillaan, kertoo minulle että minua ei ole kutsuttu/en saa tulla mukaan -> sanoo juhlissa kaverilleen, että minua ei kiinnostanut tulla.
Jos suutun asiasta, sanoo että yritän rajoittaa hänen elämäänsä, vaikka hän on juuri se joka rajoittaa minun, eli kääntää asian päinvastoin.
Narsistin toimintamalleja. Noihin kannattaa suhtautua vakavasti. Oletko ottanut selvää narsismista?
Mies haukkuu minua kaikilla mahdollisilla tavoilla ja sanoilla. Hän haukkuu luonnettani, ammattiani, harrastuksiani, vain ulkonäköä ei juurikaan ole haukkunut, on vain kutsunut minua laihaksi ja kalpeaksi.
Hän myös syyttää minua aivan kaikista parisuhteen ongelmista ja usein omista ongelmistaankin. Hän tiputti puhelimen maahan, näyttö meni rikki, tämäkin oli kuulemma minun vikani, koska hän oli minulle silloin vihainen. Hän syyttää minua, kun ei ole saanut siivottua työhuonettaan (en ole estänyt millään tavalla). Hän syyttää aivan kaikesta, mistä vain voi kuvitella...
Hän on hyvin ilkeä minua kohtaan. Hän ei arvosta minua, eikä pidä minusta. En jaksa enää.