Asun omistusasunnossa - kun asumistuki poistuu saanko toimeentulotukea
Olen osa-aikainen myyjä ja meitä on kuulkaa paljon Suomessa ja lisäksi yksinhuoltaja. Sitten varmaan toimeentulotukiluukulle kun asumistuki poistuu omistusasuntoon. Osa-aikatyön palkalla ei makseta asumiskuluja Suomessa. Raha ei vaan yksinkertaisesti riitä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto pitää myydä ja muuttaa vuokralle.
Mihin ne aiemmat vuokralaiset laitetaan?
Mitkä aiemmat vuokralaiset? Suomessa on vaikka millä mitalla tyhjillään olevia vuokra-asuntoja. Ja joka kuukausi vapautuu lisää. Ei vuokralla asuminen ole kaikille ikuista. Varsinkaan samassa asunnossa.
Eli ne työpaikattomat vuokra-asujat siirretään paikkakunnalle jossa on asuntoja, muttei työpaikkoja. Ne, joilla on työpaikka saavat vuokra-asunnon sieltä missä on työpaikkoja.
Mitä nyt sekoilet? Ketään ei siirretä mihinkään. Omistusasuja vuokraa TYHILLÄÄN OLEVAN vuokra-asunnon. Ihan samalla tavalla kuin muutkin ihmiset tekevät asuntoa vaihtaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä aiemmat vuokralaiset? Suomessa on vaikka millä mitalla tyhjillään olevia vuokra-asuntoja. Ja joka kuukausi vapautuu lisää. Ei vuokralla asuminen ole kaikille ikuista. Varsinkaan samassa asunnossa.
Eli ne työpaikattomat vuokra-asujat siirretään paikkakunnalle jossa on asuntoja, muttei työpaikkoja. Ne, joilla on työpaikka saavat vuokra-asunnon sieltä missä on työpaikkoja.
Mitä nyt sekoilet? Ketään ei siirretä mihinkään. Omistusasuja vuokraa TYHILLÄÄN OLEVAN vuokra-asunnon. Ihan samalla tavalla kuin muutkin ihmiset tekevät asuntoa vaihtaessaan.
Sinä kanssa häviät aina. Joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset tee koko päivää töitä?
Kukas ne osa-aikaisen työt tekee? Kauppa puoli päivää kiinni?
Vuokra-asunnossa asuvat opiskelijat esimerkiksi.
Niillä on sellaiset valmistumisajat, ettei siinä jouda töissä käymään. Lainalla käsketään rahoittamaan tai sitten vanhemmat maksavat.
Helposti joutaa. Meilläkin on Prismassa vaikka millä mitalla opiskelijoita tekemässä osa-aikaisena vuoroja. Kaikki eivät ole niin vajaita kuin sinä, että eivät pystyisi yhdistämään työntekoa ja opiskelua.
Olen 45 ja maisterintutkintoni tein valmiiksi vuonna 2004.
Ok. Miten tuo nyt liittyy siihen, että olet vajaa etkä osannut yhdistää työntekoa ja opiskelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kanssa häviät aina. Joka kerta.
Minne minä nyt häviän? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas ne osa-aikaisen työt tekee? Kauppa puoli päivää kiinni?
Vuokra-asunnossa asuvat opiskelijat esimerkiksi.
Niillä on sellaiset valmistumisajat, ettei siinä jouda töissä käymään. Lainalla käsketään rahoittamaan tai sitten vanhemmat maksavat.
Helposti joutaa. Meilläkin on Prismassa vaikka millä mitalla opiskelijoita tekemässä osa-aikaisena vuoroja. Kaikki eivät ole niin vajaita kuin sinä, että eivät pystyisi yhdistämään työntekoa ja opiskelua.
Yllättävän tietämätön olet keski-ikäiseksi. Luulisi olevan itsestäänselvyys, että hyvinkin moni opiskelija tekee töitä opintojen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi muuttaa vuokralle tai hankkia oikeita töitä?
Sitten kun kukaan ei olisi kaupassa tekemässä "leikkitöitä", niin sä kitisisit kun et pääse ostamaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi muuttaa vuokralle tai hankkia oikeita töitä?
Sitten kun kukaan ei olisi kaupassa tekemässä "leikkitöitä", niin sä kitisisit kun et pääse ostamaan ruokaa.
Kyllä aina riittää opiskelijoita yms. tekemään osa-aikaiset hommat. Aikuisen jo valmistuneen pitää mennä oikeisiin töihin eikä roikkua tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan ala työllistää tuhansia osa-aikatyöläisiä, onko tämä meidän työntekijöiden vika. Mielestäni vika on työnantajissa. Olipa kommenttisi typerä, tee kokopäivätyötä. Jos teet kokoaikatyötä, anna työsi minulle, otan sen mielelläni vastaan.
Siirry vuokratyönantajalle, siellä minäkin tein parhaillaan 50h työviikkoja nuorena. Kyllä myyjille löytyy paljon kokoaikaisia paikkoja, hakemaan vaan. Olin kaupan alalla 16- vuotta ja aina vakituisena parin vuoden vuokratyöpätkää lukuunottamatta ja työnantajia ehti olla 6.
Saako toimeentulotukea jos asuu omassa asunnossa. Ennen ei ainakaan saanut.
Teetkö lisävuoroja?
Aika usein kaupan alalla saa lisätunteja, kun joku on pois tai haluaa oman vuoronsa vapaaksi. Oletko ilmoittanut avoimesti, että haluat lisävuoroja?
Yksi vaihtoehto (ainakin isommissa kaupungeissa) on mennä vuokrafirman listoille ja tehdä sitä kautta lisävuoroja muihin kauppoihin. Koska keikkavuorot saa itse valita, on ne helppo sovittaa oman vakkarityön vuoroihin.
yh-äiti ei tarvitse omakotitaloa itselleen ja lapsilleen. Laita talo myyntiin ja muuta sopivamman kokoiseen kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Saako toimeentulotukea jos asuu omassa asunnossa. Ennen ei ainakaan saanut.
Saa tietysti lämmityskuluihin, sähkö, vesi , vakuutus, jätehuolto
Entäs jos yhteiskunta tahallisesti teloo työntekijän siihen kuntoon, ettei töissä pysty käymään?
Myyt auton , lopetat tupakoinnin ja myyt eläimet niin rahat alkaa riittämään .
Vierailija kirjoitti:
yh-äiti ei tarvitse omakotitaloa itselleen ja lapsilleen. Laita talo myyntiin ja muuta sopivamman kokoiseen kerrostaloon.
Eikö edes silloin kun maksaa sen itse?
Nimimerkillä yh-äiti joka asuu lapsen kanssa omakotitalossa ja maksaa asumisensa palkallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkillä yh-äiti joka asuu lapsen kanssa omakotitalossa ja maksaa asumisensa palkallaan.
Sun kannattaa käydä se peruskoulu loppuun niin opit lukemaan, mikä on ketjun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa käydä se peruskoulu loppuun niin opit lukemaan, mikä on ketjun aihe.
No ihan itse vastasit tuolla tavalla typerästi yleistäen. En kyllä muuten tiedä mistä repäisit sen, että ap asuu omakotitalossa koska hän puhuu omistusasunnosta.
Kouluja olen varmasti käynyt enemmän kuin sä.
Vierailija kirjoitti:
Myyt auton , lopetat tupakoinnin ja myyt eläimet niin rahat alkaa riittämään .
Mistä päättelit, että ap:lla on auto, hän tupakoi ja on lemmikkejä? Niin typeriä oikeasti nämä "neuvot" kun ei edes tiedetä mitään toisesta.