Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISKUISET -05 VIIKKOON 50***

11.12.2006 |

Nyt reippaasti pinoon sieltä! Ja nyt voin aloittaa uuden viikkopinon kun keskiviikon jäljiltä sekoilin viime viikolla :)

Tänne ei ihmeitä, lauantai meni shoppailessa...sunnuntaina kokkailin, kyläiltiin ja siivoiltiin.

Mitäs muille kuuluu? :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin lukemassa viikonloppupinon tähän alkuun, kun itse en viikonloppuna koneelle ehtinyt. Insinööriäiti mietti, että miten lapset saadaan yöunille klo 21 mennessä, jos päikkärit nukutaan iltapäivällä... Meillä ainakin selkeästi vaikuttaa hoidossa olo, ts. on sen verran rasittavaa, että unta tarvitsee enemmän. Viikonloppuna unet eivät menekään ihan samalla lailla, ts. usein laitan nukkumaan päikkärit aiemmin (= n. klo 12) tai sitten illalla myöhemmin (= klo 21 sänkyyn, muuten siis klo 20 sänkyyn). Välillä Saana on jättänyt päikkärit kotipäivinä kokonaan väliinkin (=1,5 h jutellut omassa sängyssä...), mutta sitten on kyllä illat sekaisin. Mutta luulenpa siis, että tosiaan tuo hoidossa oleminen on sen verran rasittavampaa (vaikka pph:lla onkin), että unta tarvitaan enemmän.

Ja sitten meidän viikonloppu: Perjantaina pidin vapaapäivän ja ostin tukun joululahjoja. Lauantaina siskoni vei lapset koiranäyttelyyn ja me miehen kanssa menimme lelukauppaan jouluostoksille... Eilen kävimme anopin luona joulupukkihommissa. Nyt alkavatkin joululahjat olla aika hyvin kuosissa, kirjakaupassa pitäisi vielä käydä ja pari muuta yksittäistä lahjaa on ostamatta. Mutta hyvällä mallilla siis olen jo. Tämän viikon urakkana ovat sitten joulukortit, niitä on esikoisen kanssa aloiteltu, mutta nyt pitää ruveta urakoimaan tosissaan, että saa torstai-iltaan mennessä valmista...

Joku ehkä muistaa, että meidän isäntä loukkasi pohkeensa 3 viikkoa sitten. No, jalka alkaa pikku hiljaa parantua, onneksi. Vamman aikana minä olen sitten toiminut herran hovikuljettajana. Ilmeisesti tuosta paljosta autolla ajosta olen sitten saanut vasemman puolen rintalihaksen tulehtumaan (ohjaan autoa yleensä enemmän vasemmalla kädellä)... Kävin perjantaina lääkärillä ja sain tulehduskipulääkettä sekä lähetteen fysikaaliseen hoitoon... Nyt pitäisi välttää vasemman puolen rasitusta, mutta arvatkaa, onko se helppoa, kun esim. nostelen aina lapsia nimenomaan vasemmalla kädellä... No, onneksi ei ole hirveän kipeä, mutta jonkun verran kyllä tuntuu koko ajan.

Semmottis täällä. Jospa taas jatkaisi töitä!

Terhi&lapsukaiset

Vierailija
2/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläkin olitiin la jouluostoksilla, hyvin sain, mutta vielä pitää kerran käydä kaupoilla. Tai ehkä prismasta saan kaiken, kun seuraavan kerran kauppaan mennään. Paljon palo rahaa, ihan tajutonta..Lapset oli mummolassa yöhoidossa. Mies oli pikkujouluja viettää ja kotiutuikin sitten jo klo 2 maissa. Eilen oli sitten huonovointinen, että kiukuttelen sittä vieläkin. Miten aikuinen mies juo sitä viinaa, kun tietää että olut ja siideri sopii ainostaan..tyhmä mies..:/

Itse olin myös tuulettumassa. Olin miehen siskon kanssa liikenteessä. Parannettiin maailmaa ja baarissä tanssittiin. Join vaan ihan muutaman, niin mitään oloja ei eilen ollut.

Korttishow on täälläkin menossa. Vielä pitää kortit koristella ja kirjoittaa osoitteet. Hyvällä mallilla.

Mie oon ihan jännityksestä maha kippuralla. On meinaan klo 12 taas se hammaslääkäri. Juurihoitoa ei varmastikaan taaskaan pystytä tekemään. Sen verran hammas on herkkä ja koko leukaa särkee. Inhottaa kun tietää miten vihloo, kun lääkäri poraa kokeillen puutuuko hammas vai ei..yritän nyt saaha lähetettä jonnekin, missä voitaisiin vaikka nukuttaa, jotta hammasta pääsisi hoitamaan. On tässä nyt sen verran kärsitty..

TELLillä on jännä vaiva tullut. Kaikee sitä tuleekin. Toivottavasti paranet pian, eikä pääse lihas tulehtumaan ja kipeytymään enempää.

Mie ostin niitä Priorin hiusnappuloita. Siis auttaa hiusten ongelmatilanteiissa. ½ vuotta pitäs niitä syödä, toivottavasti pian auttaisi tähän tukan lähtemiseen.*toivoo todella*

Moona oppi launataina kääntymään massulleen. Vielä jää käsi alle, mutta eiköhän tuo pian opi sen sieltä alta pois ottamaan.

Mies meni jouluostoksille.Minun tarvisi mennä tyhjentämään pyykkikone ja imuroida..ei hotsittaisi yhtään, mutta ei kai tässä ole muuta mahdollisuutta.

Mukavaa viikkoa ja joulun odotusta vaikkei lunta olekaan!!

Tuulia, Mimmi ja Moona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa Telen perheessä kaikkea pikkukremppaa. Toivottavasti piat olet kunnossa.

Tuulialla on kyllä kurjat hammaskivut. Josko ne pian olisi ohi.

Meillä viikonloppu meni siis mummojen kanssa, joulumarkkinoilla ja isompien lasten menoissa. Tänään olisi kaveri tulossa lasten kanssa illalla ja pitäisi minunkin vähän siistiä kämppää ja hoitaa pyykkirumbaa, kuten Tuuliankin. Ja ei kyllä huvittaisi.

Viikonloppuna tuli tehtyä piparkakkutalo. Tehtiin taas muumitalo ja on kyllä mahdollisimman vaikea piparitaloksi, kun on korkea ja kapea. Näyttää vähän pisan tornilta vinossa. Joululoora-aineksetkin laitoin miehen ostamaan, mutta en ehtinyt vielä tehdä, jossain välissä sitten yritän. Nyt on kyllä useampana iltana sen verran puuhaa, että voi jäädä loppuviikolle tuo laatikkojen tekeminen.

Lahjathan meillä on ostettu aikoja sitten, mutta pitäisi tehdä inventaario ja pakata lahjat. Ensimmäiset sentään sain laitettua äitini mukaan hänen jaettavakseen. Seuraavana viikonloppuna lähtee sitten seuraavat kummilapsille, heidän perheiden tullessa meidän esikoisen synttäreille. Ja perjantaina tulee kummipojan äiti, jonka mukana myös lähtee lahja. Eli kai nuo sitten pikkuhiljaa hupenevat. Oman perheen lahjojen paketointi jää sitten varmaan viime tippaan.

Joulupuuhien sijasta mies aikoo siivota varastoa illalla. Ei kyllä se homma ole illassa tehty, vaan vie ehkä useamman viikon... Aloittihan tuo jo syksyllä. Nyt oli ideana siivota perälle tila rummuille, jotka mies lupasi lapsille! Minä ehdotin esikoiselle mielummin kitaraa... No meidän perheen mahdollisimman epämusikaalisten vanhempien epämusikaalisten lasten kanssa olisi hyvä jos innostuisivat vähän musiikistakin (kuuntelevathan nuo musiikkia, mutta eivät sitä itse tuota), mutta rummuista taisi innostua eniten tuo mies itse, vaikka esikoinen niitä ensiksi halusikin. Taitaa siis osa meidän varastoa muuttua " kerhohuoneeksi" , kunhan mies vähän ensin villoittaa ja laittaa lattiaa. No hyvää talvipuuhaa sekin, kun uima-altaan teko ei tällä säällä onnistu (ei onnistu oikein tasoitus ja pinnoitus). Tuo uima-allas oli enemmän minun innostukseni tulos, itse odotan ensi kesäksi sitä. Eli onhan meillä ihme projekteja ja me vanhemmat innostumme enemmän kuin lapset! Onkohan muita yhtä kajahtaneita vanhempia joita itseään lapsettaa?

Vierailija
4/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli lukea viestinne, lisääkin mielelläni taas lukisin. Pinoon kaikki pomps!

Viikonloppu meni töitä tehdessä (aineet työllistivät yhä ja muukin arviointi) ja lasten kanssa vesisadetta ihmeteltiin ikkunasta. Tosi jouluista. Mutta sunnuntaina menin sitten ostoksille YKSIN ja nopeasti päivä vierähtikin. Mies kävi la, ja minä sitten su. Tuulian tavoin törsäsin aivan valtavasti, mutta nyt on kummitytöt ja serkun lapset, sisarukset jne. ostoslistalta pyyhitty - vielä pari lahjusta mietityttää, mutta jospa ehtisin ensi viikolla vielä asioille.

Tällä viikolla mies on iltavuorossa, joten ei puhettakaan, että saisin kauppa-aikaa. Ajattelin varata myös kampaajalta ajan ensi viikolle. Tarttee saada kutrit joulukuntoon.

Terhille paranemisia. Hovikuskina oleminen on rasittavaa ;)). Toivottavasti käsi " antautuu" eikä kipu ainakaan valvota.

Maalispoitsu kakkii ja pissii edelleen VAIN hoidossa. Oli taas ollut päivän kuiva. Viikonloppuna teki yhdet pissat pottaan kotioloissa - niin ja siitäkin pissasta lorahti puolet olohuoneen matolle. :) Kasvaa kovasti. Hoidossa pojilla on hoitokaverina kolmevuotias poika, joka meinaa jäädä jo pienemmäksi kuin tuo meidän jätkä. 3v. kaveri onkin ikäisekseen pieni pirpana, mutta ovat kyllä hauskannäköisiä yhdessä. Samankokoisia, joista toinen puhuu täydellisesti ja toinen matkii ja tapailee sanoja sen minkä ehtii.

Nyt alkaa mun lempiohjelma! Joulukalenteri ja Syltty-koira.

Vierailija
5/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sairastupiin!

Kävin itsekin tänään lääkärissä ja miulle tehtiin mahdollisimman epämiellyttävä toimenpide :/ Huomasin la iltana ihme kyhmyn tuolla nivusessa, ihan pikkareiden sauman kohdalla. No tänään selvisi että se oli paise joka sitten puhkaistiin. AUTS että sattui! Puoli kupillista sieltä tulikin märkää pois :( Ihanat jutut miulla, eikös? :) Nyt on edelleen pientä vuotoa ja jomotusta ja sain peräti 10 vrk lääkekuurinkin jotta ei tulis mitään infektiota. 130 egee hurahti taas. Kääks että rahaa palaa, lauantaina sitä meni hirveesti kun piti ostaa kolme kännykkääkin! :) Huh ja huh.

Just vein Noora neidin mummolaan. On siellä huomisen päivän siis hoidossa. Soitin tänään kaupungille ja 1.1 alkaen Noora on sit jokapäiväinen hoitolapsi, kiva juttu! Siellä ne muut hoitolapset (kaksoset) täyttää siis 2v ja nyt Noorakin saa olla siis joka päivä. Helpottaa taas huomattavasti.

Tosin äitini sanoi että haluaisi tytön kerran viikossa heille hoitoon, tykkäävät niin paljon. Miusta tosi hyvä ja toki käytän mummoakin vaikka joka päivästä hoidossa maksetaankin.

Tänne ei muuten mitään kummempia...pää lyö tyhjää, menempä katsomaan salkkareita kerrankin " rauhassa" . Heippa!

Vierailija
6/27 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti niitä harkkatöitä tehdä taas, mutta sitten tajusin, että kaikki on työkoneella, jonka jätin tänään töihin. En viitsi alkaa raapustaa uusiksi, kun olen niitä jo kertaalleen aloittanut. Tenttiinkin pitäis lukea, mutta kun en vaan viitsi. Luotan maalaisjärkeen ja järjettömään tuuriin :)

Meillä kuivuudesta ei ole vielä tietoa, mutta kakkahommat tehdään taas pottaan. Neljän kuukauden totaalistoppi siinä olikin, mutta nyt on taas parin viikon ajan POTTAILU sujunut oikein hyvin. Pissastakin Kaisa ilmoittaa, tosin vasta sen jälkeen, kun se on vaippaan tullut. Toivoa vaipattomuudesta siis on taas olemassa.

Seuraava projekti lienee kuitenkin TUTEISTA luopuminen. Ajatteltiin ryhtyä puuhaan joululoman jälkeen.. Huoh..

Joulua valmistellaan meilläkin. Eilen paketoin lahjoja ja pipareita ollaan leivottu Kaisan kanssa monet kerrat. Askartelin myöskin kasaan muumipiparitalon Insinööriäidin tavoin. Olipas urakka kerrassaan. Mulla torni on melko suorassa, mutta katot kuopalla ja kuistit retkottaa.. ja vielä pitäisi kuljettaa se länsirannikolle. Olen kummipojalle aina väkertänyt piparitalon, eikä tosiaan huvittaisi tehdä enää toista tänä vuonna. Sen verran rankka homma oli.

Töissä pakerretaan kovasti ensi vuoden asioiden kimpussa, mutta on tosi mukavaa, kun ei ole päällekkäin tuhatta asiaa, vaan voi ihan oikeasti hetken keskittyäkin siihen mitä tekee. Autokaupoillakin kävin ja kärry pitäisi saada alle heti vuodenvaihteen jälkeen.

Mies on taas reissussa ja tulee vasta torstaina. Koitetaan Kaisan kanssa keksiä siis tekemistä sateisiksi illoiksi. Tänään aika kului siivillä, kun luettiin kaikki kirjat, mitä Kaisalla on. Niitä on jotenkin kertynyt ihan mahdottomasti.

Onko kukaan muu muuten havainnut lapsen käyttäytyvän eri tavalla, kun ollaan kahden tai jos molemmat vanhemmat ovat paikalla. Meillä ainakin huomionkipeys iskee ja koko ajan ollaan renkkumassa, kun ollaan kaikki kotona. Kyllä sitä silti itsekin keskittyy lapseen ihan toisella tavalla, kun ollaan vaan kahden.

Hammaslääkärireissu minullakin edessä tällä viikolla ja katsotaan joudunko juurihoitoon. Ainakin hampaita paikataan lisää. Se on inhottavaa. Grr.. Onneksi samana päivänä on myös hieroja, tulee parempi mieli!

Mukavaa viikkoa ja kärsivällistä joulunodotusta,

kua ja Kaisa

Vierailija
7/27 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi joulupallomaha täällä ilmoittautuu edelleen yhtenä kappaleena...! Todella kypsää. LA tänään ja ultran mukaan jo perjantaina ja neuvolassa povailivat jo aiemmin, että syntyy varmaan jo vähän aikaisemmin, joten henkisesti olin jo valmistautunut niin. Viime viikolla kävin yksityisellä kokoarviossa ja arvio oli jo 4067gr, joten laittoivat tänään neuvolasta lähetteen Kättärille. En vain itsekään tiedä, mikä olisi parasta, käynnistys, sektio vai vielä odottaa... Tuntemuksia ei juurikaan ole ja kolmena peräkkäisenä päivänä olen käynyt koiran kanssa reippaan 5km lenkin, eikä mitään...

Kotia on laitettu joulukuntoon ja anoppi on leiponut/kokkaillut herkkuja pakastimeen, mutta muuten on kaikki tekemättä. Nyt olen vain odottanut vauvan syntymää ja ajatellut, että hoidan sitten muut jutut. Shoppailemassa kyllä käytiin sunnuntaina, mutta jotenkin keskittyminen on nyt heikkoa. Kateudella luinkin juttujanne joulukorteista ja lahjahankinnoista. Kortit vielä ajatuksen tasolla ja itseasiassa osoitteenmuutoskortitikin laittamatta (muutosta 5kk!)...öööhöm. Kiiruitakiiruita ; ) (=saamattomuutta)

Tuulialle ja Jollalle kiitokset vaunukommenteista jokin aika sitten. Vielä en ole vaunuja tilannut, mutta varmaan sitten kun baby on syntynyt, niin laitan tilauksen menemään x-adventureista.

Mitäs sitten, ajatukset pyörivät nyt vain tämän yhden odotuksen ympärille, eikä muuhun voi oikein keskittyä. Yötkin menee enemmän lukiessa ja pyöriessä ja toivoessa merkkejä vauvan syntymästä.

Mutta toivottavasti voin pian ilmoitella iloisia uutisia : ) Siihen saakka, hyvää joulunodotusta!

Kevätmama&Ursula ja masuvauva 40+1

Vierailija
8/27 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulinalle pikaista paranemista tuosta inhovaivasta. Toivottavasti ei tule mitään jälkitulehduksia.

KevätMamalle tsemppiä loppumetreihin !

Kualle: Meillä ainakin ennen niin mukavasti itsekseen leikkiväinen poitsu on välillä koko ajan kiinni lahkeessa, jos molemmat olemme kotosalla. ennen esim viikonlpppuna sai rauhassa syödä, kun Joel leikki tai katsoi telkkaa. Nyt änkee ihan pakolla viereen tai syliin istumaan taikka tahtoo tulla katsomaan autoja keittiön ikkunasta.

Mulla oli tänään vika lääkärineuvola, joten tässä kuulumiset:

Hemppa oli laskenut vähän, joten rautakuuria ennen synnytystä suositteli terkka. Pisu ja verenpaine oli ok. Turvotusta oli tullut jonkin verran koska painoa oli tullut liki kilo per viikko...Nyt alkaakin käynnit viikottain, joten ensi viikolla taasen.

Lääkäri tutkaili kohdunsuun ja se oli kuulemma pehmeä ja lyhentynyt ja ulkosuu jousti muttei ollut varsinaisesti auki. Hyvältä näytti sanoi tohtori :) Kohdun sf-mitta oli huikeat 38cm siis viikoilla 36+3 (Joelista oli 36cm samoilla viikoilla) sydänäänet oli tasaiset. Asennosta lääkäri ei ollut varma, epäili Tiuhdin kääntyneen pepulleen, koska pää ei tuntunut alhaalla ja sydänäänetkin kuului oudosti ylhäältä. Sain siis lähetteen ultraan Jorviin, viikon sisällä pitäisi aika tulla. Oikeastaan hyvä, koska samalla voin kysellä siitä koostakin. Ihan kiva, jos kohdunsuulla oli jotain tapahtunut viimeksi sama lääkäri sanoi Joelista ettei ainakaan ennenaikaisesti synny, joten ehkä nyt on toivoa ettei mene ihan sitä kahta viikkoa yli.

Tällä viikolla onkin kovasti ohjelmaa tiedossa: joululahjojen ostoa ja muuta joulupuuhaa, Joelin joulujuhlaa, pikkujoulujuhlat ja korvatarkastusta sekä miehen valmistujaisjuhlat :)

nyt tarttee haukata jotain ja sitten kaupungille...

T:vupii, maalisjopo ja tiuhti rv36+3

Vierailija
9/27 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten tapahtui, Monsku tipahti sohvalta. Ai, että äidistä tuntuu pahalta.Etenkin olin siis aivan vieressä,mutta katse toisaalla(levitin alustaa lattialle). Moona hetken itki ja sai kuhmun, ja siinä se..mutta mie en meinaa tästä toipua lainkaan. Mimmi ei tipahtanut vauva-aikana kertaakaan, isompana kai senkin edestä ;/. No, tapahtunut mikä tapahtunut.

Moona nukkui viime yön klo 21-7-15 syömättä!! Jee, näinköhän sitten alkaakin nukkumaan yöt, toivoa sopii=). Itse valvoskelin hampaan takia ja kipeä olen vieläkin. Huh, saatiin kuitenkin tehtyä juurihoito ja seuraavan kerran vasta helmikuun puolessa välissä paikkauttamaan hammas.

Imetys alkaa loppumaan. Maitoa ei vaan tule, teen sitten mitä. Mimmiä imettäessä miulla loppui maito myös tässä alta 5kk. Etenkin jos yöimettämiset loppuu, niin sitten on turha haaveilla imettäväni enää ollenkaa.Vielä ei ole korviketta kuitenkaan tarvittu. vaan saa illalla ja aamulla vellin.

Kevätmamalle paljon jaksuja loppumetreille. Innoissaan odotellaan vauvauutisia!! =) =)

Kaksi koneellista pyykkiä odottaa taas korissa kuivumaan laittamista ja imuroitukaan ei olla vielä..Jännä, yöllä oli vaikka mitä kysyttävää ja galluppia mielessä..nyt en sitten muista mitään.Pitäs kai laittaa silloinkin paperille ylös, jotta muistaisi.

Meillä oli miehen kanssa vuosipäivä eilen, sain häneltä hopeiset korvikset. Ihanat jouluiset pipariukko ja akka muotoiset riippuvat. Osittain ne oli myös lepyttelyä =). Itse ostin hänelle Loirin Ivalo-levyn. Itse ainakin tykkäsin levystä ;)

Joululahjaksi saan häneltä uuden puhelimen, jännä nähä minkälaisen luurin saan. . . Malttamattomana odotan, oma puhelin on aika rujossa kunnossa jo.

Tällä viikolla ei mitään ihmeitä ohjelmaa. To tulee vieraita illalla ja pe meen taas jouluostoksille näillä näkymin tai sitten lauantaina. Viikonloppuna menen isälleni tekemään joulusiivouksen.Sunnuntaina mennään miehen vanhemmille ulkoiluttamaan koiria mieheni ex-vaimokkeen kanssa. Hassu tilanne, mutta meille toisaalta ihan normaalia. Miehelläni on aina ollut hyvät välit exänsä kanssa ja hänestä on taas tullut minun ystävä =)

Joulukortit sain eilen tehtyä, enää puolet jäljellä ilman osoitteita. Kirjoitan ne sitten ennen nukkumaan menoa illalla.

Mimmi on ihan hullaantunut sormiväreihin. Koko ajan pitäisi maalta. Jälki myös sen mukaista=)

Nyt pitää mennä, moro!!

Tuulia

Vierailija
10/27 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on näitä " loppusuoralaisia" linjoilla! :) Kiva kuulla kuulumisia massuasukeistakin! :)

Missäs Lehtovi luuraa?

Ja hei Tuulia, Rosa ja muutkin: kertokaapa ihan rehellisesti, miten arki on lähtenyt kahden pienen kanssa sujumaan? Siis kun ikäero on noinkin pieni. Näistä on ollut aiemminkin puhetta mutta mielenkiinnolla kyselen taas. Eniten itseäni kiinnostaa aihe: OMA jaksaminen. Saako esim. päikkäreitä otettua ikinä...? Mietin kauhulla että juuri kun Nooran on saanut jotakuinkin nukkumaan yönsä niin toinen (toivottavasti tuloillaan oleva...) on tietysti yökukkuja ja syö tunnin välein. Eikä lapset tietenkään nuku ikinä yhtäaikaa päivällä. Kaikkea sitä murehdinkin :)

Mites Emppa, kerroit aiemmin että olet yh, miten kummassa jaksat päivästä toiseen? Tietysti sitä oman lapsen kanssa on jaksettava vaan, toivottavasti saat välillä apuja :)

Jaahans, menipä syvälliseksi pohdinnaksi.

Paljon tsemppiä odottajille loppumetreille..niin ja tietysti alkumetreillekin. HOPI HOPI, pinoon sieltä nyt kaikki :)

PS: mikä on lempijoululaulunne? Miusta tää " tip tap" rallatus on ainakin hauskin :) Noora laulaa: " Tippe tippe ii aa"

Vierailija
11/27 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita toipua järkytyksestä! Itsekin olisin varmaan ihan paniikissa :/ Onneksi lapset ovat " lujaa tekoa" ja tosi harvoin heille käy mitään vaikka vähän muksahteleekin. Kaverini lapsi tippui pesukoneen päältä vessan kaakeleille, huih!

Vierailija
12/27 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, musta tuntuu, et olen liiankin rehellisesti kertonut täällä, miten meillä on lähtenyt menemään ;) Ei vaan, kyllä meillä niitä hienojakin hetkiä on. Viimeksi pari päivää sitten siivosin vähän makuuhuonetta, niin Eeli ja Oona ihan sulassa sovussa leikkivät puolisen tuntia kahdestaan! Oli mukava katsella niiden leikkiä.

Meillä päänvaivaa tuottaa lähinnä se, että Eeli käy aina varastamassa Oonan tutin ja muutenkin aika lailla höykkyyttää sitä, kun silmä välttää.. Mut eiköhän se sitten tasotu, kun Oona alkaa antaa samalla mitalla.

Oona on vilkas tyttö, konttaa jo täyttä päätä ja nousee tukea vasten pystyyn, hieman on vissiin kiire Eelin perään :)

Me lähdetään 18. päivä pohjoseen joululomalle ja palaillaan 1.1. takaisin. Oon oottanu kyllä, et päästään vähän rauhottuu ja saadaan miehen kans ehkä vähän omaakin aikaa. Aateltiin ainakin käydä laskettelemassa ja ehkä uimassa. Joulujameissakin suunnittelimme käydä, saas nähdä päästäänkö.

Eeli puhuu jo paljon sanoja, mikä on hyvä koska nuo raivarit saattaa helpottua, kunhan oppii ilmaisemaan itseään muutenkin kuin raivoamalla. Laulaa myös ihhahhaa ihhahhaa, tosi sulosta.

Onko teillä kellään irc-galleriassa kuvia ja uskallatteko antaa nikin jos on? Mä laitoin meidän kuvia sinne, kun kaveri yllytti =) Mun nikki on [^^Kati^^] jos kiinnostaa :)

Rosa, Eeli ja Oona

Vierailija
13/27 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa repesinkö äsken ihan tyystin :-D

Laitoin Rosan nikin ilman noita koukkusulkuja ja katoin että jaa-aa...onpa se Rosa nuori, vaan 17 vuotias ;) Ihmettelin sit vielä kun ei oo lapsista kuvan kuvaa. Heh, blondi vauhdissa :) Miulla ei ole omaa nikkiä mutta kummityttöni (siskon tyttö) lupas että saan antaa hänen. Siellä on jokunen kuva Noorasta ja siskon pojista...ja tietty kummitytöstä itsestään. Nikki on _kahviholisti

Suloisia lapsosia Rosalla!!!!

Hei, tuli tästä mieleen että ois kyllä oikeesti kiva nähdä muittenkin lapsista kuvia! Tässä kun tosiaan päivittäin turistaan :) Jos ei ole irc nikkiä niin mites homma toimis s-postin kautta....??

Vierailija
14/27 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulina yh olen juu 2 lapsen vanhin on jo siis 15v ja Emilia siis sen 1v8kk kuten jo varmaan tiesitkin:) No mä taidan olla tottunu tähän yh elämään jo Vanhimman kanssa ja onneksi Emilia nukkuu hyvin yönsä ja on ainakin suht helppo vielä. Tosin räplää telkkarii,stereoita ja vääntää hellan levyt joka välis et saa olla sit aina sammuttelemassa noita. NO Emilia on ollu tän ikänsä aikana yö hoidossa n. 6 kertaa nyt viimeksi kerralla oli mun isän ja äitipuolen tykönä ekaa kertaa ja hyvin oli mennyt joten ehkä joskus toistekkin voivat ottaa. ( isääni oli vissiin hiukan pelottanut miten yö sujuu). Oli vaan siskon miehelle puhunut kun tekee heille remppaa. Nämä illat on sitä mun omaa aikaa. Joskus kyllä aattelee et jos joskus ees pääsis käymään yksin kaupassa mutta en valita kun tavallaan oon siitä asti tiennyt että yksin oon kun raskaustestin tein. Isä ei ole tavannut lastaan ollenkaan.

Emilia tällä hetkellä on kyllä kovin touhuikas ja matkii sanoja välillä mutta ei ne ihan oikein tule mutta kyllä selvän saa. Ja ei hetkeksikään jätä mua silmistään seuraa joka paikkaan mihkä meen mut hyvin on menny.

Ni mä voisin sähköpostin kautta laittaa kuvaa Emiliasta se on emppa051@hotmail.com.

T.Satu

Vierailija
15/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas äkkiä näin aamusta koneeelle.

Nasulina mietti jaksamista kahden lapsen kanssa.Voin ihan rehellisesti sanoa, että tämä aika on ollut helpompaa kun Mimmin kanssa kaksin. Mimmi kun oli himpun verran vaativampi vauva. Jos tuota masennuskautta ei olisi ollut, niin aivan loistavasti olisin jaksanut. Minä oon rytmittänyt Moonan unet niin, että nukkuvat samaan aikaan. silloin minäkin nukun. Kotihommat tehdään sitten kun tehdään, uniaika on myös äidin lepoaika. Tietenkin olen ollut väsynyt, jos Moona on herännyt useamman kerran. sen kuitenkin hyvin unohtaa=), siihen seuraavaan kertaan saakka.

Minä en ole millään tavalla tuntenut raskaaksi, vaikka niitä kenkkuja päiviä onkin. Toki olen saanut myös apua appivanhemmiltani ja miehen siskolta.Ja mies tietenkin on kultaakin arvokkaampi =)

Moona nukkuikin taas kivasti klo 21-5.45.Mimmi heräsi klo 6.45. Miten ihemeessä saisin Mimmiä nukkumaan edes yli seiskan? Mimmi käy klo 21 nukkumaan, sillä nukkumameno ajalla ei ole mitään merkitystä. Aikaisin herätään joka tapauksessa.

Rankinta tässä tällä hetkellä on nuo aikaisin nousut..Siksi me käydäänkin nukkumaan molemmat vanhemmat klo 21, milloin lapsetkin, jotta jaksaa taas aamulla ;)

Nyt on mentävä kurkkaamaan nukkuuko Moona vielä.

Sateista päivää!!

Ai niin, ottaisko joku tehtäväkseen sähköpostiketjun, niin ei tarvitse kaikkien osoitteita laittaa tänne? Mie muuten voisin tehä sen, mutta kun tämä koneella olo on tällä hetkellä niin hankalaa..Kuvia olisi kiva nähdä=)

Tuulia, Mimsu ja Monsu

Vierailija
16/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa Nasulina, kun kuikuilet! Ihan rehellisesti pitää sanoa, että mulla on ollut huono omatunto, kun en ole kerennyt kirjoitella tänne enempää. Käyn kyllä muutaman kerran viikossa lukemassa pinot, jotta tiedän, missä mennään, mutta esim. kotona en illalla enää jaksa jäädä kirjottelemaan. Siis sillon, jos yritän koneelle Helmin hereillä ollessa, niin pystyn ehkä häthätää lukasta referoiden viestit. Kirjoittamisesta on turha uneksiakaan, jos haluaa pitää kämpän kuosissa ja tavarat oikeilla paikoillaan. Helmillä kun on tapana lähteä hajottamaan asuntoa ja levittelemään tavaroita pitkin poikin, jos häneen ei just sillä hetkellä kiinnitetä huomiota. Tai sitten hän roikkuu kädessä/sylissä ja kitisee vaativasti. Ja rasittavasti. Siksi olenkin omia hermoja säästääkseni ihan suosiolla kirjoitellut vain, kun olen töissä tai kun H on käynyt nukkumaan.

Meille kuuluu hyvää. Kai. Suurin ongelma tällä hetkellä on edelleen Helmin vähäruokaisuus. Kauhee huoli on saako tyttö riittävästi ravintoa, vai alkaako olla jo jotain puutostautia. Siis ihan reipas ja virkeä hän on, mutta jos viiikosta toiseen päivittäiset ruokamäärät ovat n. puolen 200g purkillisen verran kunnon ruokaa, puolikas näkkäri, 2 juustoviipaletta, mandariini ja muutama desi maitoa, niin luulis jo että jossain alkaa tuntua. Ja kun pakolla ei saa syötettyä. Enkä haluaiskan. Annan syödä sen, minkä menee, vaikka se tuntuu aivan älyttömän vähäiseltä. Esim. viime lauantaina Helmin kunnon ruoan määrä oli kaksi pinaattilättyä! Muuten söi vähän jotain leipää ja iltapalaksi meni erittäin ravitsevia raffeleita...Joo, ei kovin terveellistä. Me vaan itte naposteltiin kaverini kanssa ja Helmi kävi aina välillä nappaamassa muutaman. Iltapalaa olisi ollut aivan turha tarjota, kun tiedän ettei olisi kuitenkaan syönyt. Äitinikin vaan tokaisi, että kyllähän tuon ikäisen lapsen nyt pitäisi ruokaa saada. Keitä sille puuroa! Joo, tosiaan. Sehän se varmaan uppoisi tosi hyvin! Puuro kun on suunnilleen no. 1 Helmin inhokkiruokalistalla.

Sunnuntaina Helmille nousi aamupäivällä yllättäen kova kuume. Toinen oli ihan kanttuvei. Makasi vaan sylissä ja valitti. Päikkärit nukuttiiin meidän sängyssä ja vaikka tyttö oli unessa, kuului jatkuvasti pieni valitus. Tosi säälittävää. Mutta maanantaina kuume oli jo poissa. Että en sitten tiedä, mikä tauti teki tuloaan. Vai kuumeiliko hampaita. Helmi on nimittäin kuolannut aika ansiokkaasti viimeaikoina.

Ostettiin sitten Helmille uusi sänky ja viime yön hän nukkui siinä ekaa kertaa. Ja hyvin meni! Yhden kerran alkuillasta kuului valitusta ja kun menin katsomaan, niin tyttö olikin sängyssä poikittain (täydessä unessa) ja laita painoi ilmeisesti päähän. Sänky kun on leveämpi kuin pinnis, niin siinä mahtuu liikkumaan erilailla. Mutta että loppuyö meni ilman herätyksiä. Hieman kyllä jännitti, että millainen yö mahtaa tulla, kun Helmi ei meinannut päivänvalossa uskaltaa mennä uuteen sänkyyn. Sitten kuitenkin uteliaisuus voitti ja sänkyyn piti kiivetä uudestaan ja uudestaan. Päädyn kautta. Heh. Vasta kun iskä näytti käytännössä, miten sänkyyn pääsee myös sivusta, niin Helmi tajusi, että ei tarvikaan mennä niin vaikeen kautta.

Mä väkersin eilen päiväkodin hoitajille paketit. Tein pipareita, joihin pujotin punaiset silkkinauhat eli siis kuusen koristeita. Jäivät kyllä ilman koristeluja, kun en viittinyt alkaa tomusokerikuorrutteen kanssa sotkeen ja ostamani tonttutarrat eivät luonnollisestikaan pysyneet rasvaisessa piparissa kiinni. No, ihan kivan näkösiä ne kuitenkin on. Paketti kruunaa kaiken. Hih.

Minäkin kävin vilkaisemassa Rosan kuvia. Täytyy sanoa, että hyvin on freesin näköinen kahden pienen lapsen äiti! Omat kuvani Helmin vauva-ajalta ovat kauheita. Näytän niissä ihan satavuotiaalta. Tosin oletkin Rosa mua kuusi vuotta nuorempi, että jos se yhtään selittäisi tilannetta. ;) Ja lapsukaisesi ovat ihanan suloisia palleroita. Varsinkin maalistaapero on oikein veikeä ilmestys.

Nyt, en kyllä tämän pitempään voikaan koneella notkua, kun pitää lähteä monistelemaan materiaalia seuraavalle tunnille. Sitä ennen voisin käydä vähän kurkaamassa, mitä on viritelty opettajanhuoneen pöydälle Lucian-päivän kunniaksi. Koko huone on pimeä, vain kynttilät valaisevat pöydillä ja jotain tuolla on tarjolla. Nam.

Ja mun lemppari joululaulu on kliseisesti Oi jouluyö. Jos sen laulun nimi nyt on edes tuo...

Lehtovi ja Helmi

Vierailija
17/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kuvia ja lapsia!! =)

Voi kun olisi itselläkin aikaa..

T

Vierailija
18/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miulla tänään :-D Koko aamun olen taas toheltanut ja elänyt ihan tiistaissa. Se aiheuttikin " pientä" lenkkiä aamulla, piti kurvata kotiin takas hakemaan Nooran istuin. Kun elin tiistaita...ja heillä on tänään piparinpaistotalkoot eri puolella kaupunkia joten autoilevat. Huoh :/

Kiva Lehtovi kun tulit kertomaan kuulumisia!

Minua myös mietityttää Nooran syöminen vähän väliä. Nyt taitaa tehdä viimeisiä hampaita kun syleksii jopa rusinat välillä pois. Siis suurimmat herkut!? Mutta olen siitä onnekas että Noora syö edes _välillä_ hyvin, saattaa syödä kaksi lautasellista ruokaa. Mutta on näitä hiiriruokailupäiviäkin. Mutta kaitpa nämä tämänikäiset jo itse tietävät miten paljon ruokaa haluavat syödä?! Ja olen samoilla linjoilla kuin Lehtovi että en todellakaan pakota syömään! Joskus olen pikkuisen pakolla antanut ekan ruokalusikallisen....periaatteella että maistaa pitää. Sen jälkeen söikin ihan hyvin. Mutta tuo oli silloin vielä kun häntä sai syöttää :)

Minä voin tehdä sen sähköpostiviestihässäkän, siis käytännössä kait tarkoittaa sitä että jokainen ilmoittaa miulle sähköpostin oman osoitteen...? Miun sähköpostios. on katja8@luukku.com

Kiitos vastauksista Emppa ja Tuulia!

Vierailija
19/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisadepäivää:-(

Onnea loppusuoralaisille. Josko pian saataisiin vauvauutisia?

Tuosta kysytystä ikäerosta tuli mieleen aikoinaan kahden ensimmäisen lapsen 1v10kk ikäero, joka ei ollut edes kaveripiirissä pienimmästä päästä (paras jonka tiedän on 9kk!). Nyt siis vain muistelen tuota aikaa ja vaikka kaikki meni ok, enkä ollut ihan puhki vauva-aikana, niin kakkosen ollessa 8kk tuntui että oli sitä aika poikki. Jälkikäteen ajatteli että isompi ikäero olisi sittenkin ollut parempi ainakin meille. Mutta meillä ei olekaan mitään tukiverkkoa lasten hoitoon, vaan itse on pitänyt jaksaa ilman taukoja.

Maaliskuisemme kanssa taas aika kun oli pieni, oli aika erilaista. Jotenkin tuntui että häneen on pystynyt keskittymään enemmän, tosin nuo tekemiset/harrastukset isompien kanssa on jakanut meitä vanhempia, kun maaliskuinen ei ole voinut niin osallistua vielä.

Maaliskuisemme on aika höynä lapsi! On muutamia kertoja viime aikoina istunut pissalle potalle housut jalassa... Kerran kun katsoin niin otti päällihousut pois, mutta jätti pikkuhousut jalkaan ja pissasi niiden läpi pottaan. Yleensähän tuo kulkee kotona ilman housuja ja on tottunut vain istumaan potalle ilman housuvenkslauksia ja sen jälkeen ei aina muista näköjään riisuja housuja. Eli on aika löyhäpää, muistuttaa hitusen isoveljeään (mutta taitaa olla pahempi) ja meillä vanhemmilla on tätä samaa hajamielisyyttä.

Tuntuu että tuo tyttö on ihan intona tekemässä koko ajan harjoitusmielessä uusia oppimiaan asioita. Nyt sammuttelee valoja jatkuvasti, kun vihdoin yltää kytkimiin (mutta yltää vain sammuttamaan, ei sytyttämään). Ennen tätä oli satsumien kuorimiskausi, kuori satsumia solkenaan ja jakeli sitten muille tai työnsi roskiin (kun ei itse syö, mutta halusi kuoria). Tuntuu että tekee asioita satoja toistoja, että varmasti oppii. Mutta on toisaalta välillä hieman rasittava.

Joulun osalta on kortit vielä lähettämättä ja ne laatikot tekemättä. Kinkkukin pitäisi hankkia ajoissa ja joulukuusi kai viikonloppuna. Leipomisia ja koristeluja on tehty, lahjat on hankittu, mutta ei paketoitu. Siivousta on turha tehdä näin aikaisin, tehdään sitten lähempänä joulua. Eli hommaa vielä on... Tänään käytiin lasten joulukirkossa ja kavereiden kanssa sen jälkeen kaupoissa. Eilen oli esikoisen joulujuhla. Eli jouluisia asioita kuitenkin on ollut.

Vierailija
20/27 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ikäerosta: Meillä tyttöjen ikäero on 1v9kk ja 2vko:a. Onneksi maalisneiti on ollut tyytyväinen vauva, helpotti kummasti arkea ja ainakin itse opin suodattamaan itkua jonkin verran, oli esim. pakko hoitaa esikoisen kanssa joku juttu loppuun ennen kuin ennätti vauvan oloa helpottamaan. Esikoisesta tuli vaan aika mahdoton.. Varmasti rankinta oli juuri se ettei olutkaan enää elämämme ainoa keskipiste. Nyt kun maaliskuinen alkaa lähestyä juuri tuota ikää, kun esikoisesta tuli isosisko, niin nyt ymmärrän kuinka pieni hän oli ja varmasti toisinaan asetimme hänet liian ison tytön asemaan. Vai onko se niin, että nuorin on aina pieni, oli kuinka vanha tahansa..? Mutta tärkeitä ovat toisilleen ja pienemmälle on ollut valtava tarve tehdä juuri sitä, mitä isompikin. Meillä miehen suku asuu kyllä samassa kaupungissa, mutta täytyy sanoa, että lähes yksin on lapset hoidettu. Nyt viime kuussa olivat ensimmäisen kerran tädillään yökylässä, esikoisella oli tuolloin ikää 3v5kk, mutta jos ei olisi ollut esikoista, niin ei maaliskuisemme olisi mennyt kyllä vielä hoitoon.

INSINÖÖRIÄIDIN lapsen tavoin meilläkin on luovuttu vaipoista. Kotona kulki paljon ilman vaippaa, paita päällä ja osasi käydä potalla pissalla ja kakalla. Malliesimerkin kautta tais juosta myös vessassa, kun joku meni vessaan, niin yksi vauhtipää sinne tuli myös..:) Nykyään, kun on sisällä myös pikku-ja sukkahousut, niin saattaa käydä juuri noin kuin Insinööriäiti kertoi, pikkuhousujen läpi pissataan pottaan. Niin ne on lapset erilaisia, esikoisen sai lähes pakotta kaksivuotiaana potalle, mutta kuinkahan paljon siihen vaikutti juuri vauvan syntymä, eihän sekään pissaa pottaan..

SYÖMISESTÄ: Tissiä kyllä neiti kinuaa, " titti,titti" ja sitä söisi vaikka kuin paljon. Aamu-ja iltapuurot syö täysin, mikä onkin hyvä kun niihin sekoitetaan erityiskorvike (maitoallergia), niin saa tukevamman puuron. Niin ja välipala menee, mutta lounas ja päivällinen ei lautaselta oikein hupene, paitsi pöydälle tai lattialle.Keittoruuat menee parhaiten, mutta autan silloin itse. Makaroonista tykkää, mutta ei niitä nyt niin hirveesti mene. Riisiä alkaa pikkuhiljaa oppia syömään. Toki tuolla määrällä varmasti kasvaa, mutta olisihan se hienoa, kun kaikilla aterioilla maistuisi eväs.

Ai niin ja vielä jaksamisesta kahden kanssa: minä myös rytmitin pienemmän unet niin, että nukkui samaan aikaan esikoisen kanssa. Maaliskuinen heräsi aikoinaan suht ajoissa, että ennätti ennen ulkoilua nukkua yhdet unet, sitten oltiin ulkona ja kun esikoinen meni syötyään nukkumaan, niin samoin teki nuorempikin. Kai mun ei tarvinut edes hirveesti rytmittää, vieläkin tykkää heräillä aamulla ennen 7:ä. Ja nyt kun kummatkin nukkuvat yhdet päikkärit, niin luonnollisesti saa omaa aikaa. Maaliskuinen nukkuu vielä vaunuissa,n.1,5h, mut saas nähdä kauan mahtuu niissä vielä nukkumaan.

Nyt tarttee lopetella, lunta toivoen..