Voxra-lääkkeestä
Aloitan Voxra-lääkityksen ensi viikolla. Mitä voi odottaa alulta? Kuinka kauan kestää suunnilleen, että lääke alkaa vaikuttamaan?
Olen joutunut syömään masennuslääkkeitä muutaman vuoden, kaikista niistä on tullut haittavaikutuksia, tavallaan Voxra on nyt viimeinen vaihtoehto lääkesaralla. Masennus johtuu äärimmäisen traumaattisesta lapsuudesta, käyn kyllä terapiassa. Muuten elämä on tavallaan kunnossa, on hyvä koulutus, työpaikka ym. Mutta tämä musta koira on ollut aina läsnä. Siksi kyselen, jos tämä lääke vaikka auttaisi edes hieman, ilman pahoja sivareita.
Kommentit (27)
Paransi oloa, muttei tehnyt oloani aktiivisemmaksi. Paras lääke kuitenkin masennukseen ollut. Nyt olen jo lopettanut, mutta masennusoireet eivät ole palanneet vielä vuodenkaan jälkeen. Toki hankalia päiviä ja alakuloisuutta sekä masennuksen tuntemuksia välillä. Suurempi ongelmani on ahdistuneisuus ja skitsofrenia.
Toimii hyvin masennukseen, ahdistusta ei poista. Mutta tarpeeksi hyvä lääke minulle.
Söin useamman vuoden. Piristi juuri sopivasti, ei vienyt seksuaalisia haluja, eikä lihottanut. Poisti masennusta, ja sain terapian avulla itseni kuntoon. Tästä on nyt muutama vuosi kun lopetin, mutta sain elämäni takaisin Voxran takia. Aloitus ei ollut helppoa, mutta oli sek arvoista.
Aiheuttaa ehkä ihan hieman ahdistusta alussa. Muuten toi lisäboostia elämään, ja tämän avulla pystyis pääsemään noidankehämäisestä ajattelusta eroon. Olin nuorempana yksi niistä, jotka eivät kuvitelleet sairastuvansa masennukseen, ehkä pidin sitä jopa heikkoutena, sellaseina että pirteä ulkolenkki kyllä parantaa masennuksen. Uskomaton ajatusmalli, kotos opittu. Mutta miten kävikäänoli vuosia todella huonossa kunnossa, välillä Aurorassakin.
Minun on pitänyt aloittaa kyseinen lääke. Minua jännittää kouristuskohtaukset jotka sivuvaikutuksena. Itseänikin kiinnostaa tämä aihe ja muiden kokemukset..
Aluksi oli tosi hankalaa tuon lääkkeen kanssa, sanotaan että kuukauden jälkeen helpotti. Ainoa masennuslääke, joka ei vienyt libidoa ja lihottanut.