****** Enskattaret maanantaina *******
Tässä viikonlopun turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9037943&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (39)
[color=FF00FF]Aurora oli taas yö kukkujana aloittanut pinon, kiva:) Minä taas täälä aamuvirkkuna olen jo heilunut jonkin aikaa;)
Heinille kiitokset synnytys kertomuksesta, monella muullakin oli tullut tippa linssiin sitä lukiessa, niin tääläkin:) Oli kyllä mukavaa luettavaa ja ihana kuulla, että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin! Onnea vielä kerran koko perheelle pienokaisesta.
Täälä on ihan tunteiden vuoristorataa tämä elämä.. välillä olen ihan onneni kukkuloilla mutta taas välillä ihan jossain tosi syvällä. On kovasti alkanut pelottaa ja ahdistaa ajoittain, onneksi se on ohimenevää, mutta välillä tuntuu tosi kurjalta. Kovasti olen miettinyt synnytystä.. Heinikin oli kirjoitellut niistä peloista.. minua lähinnä pelottaa, että mitäs jos vauva ei olekkaan terve tai syntyy kuoleena, tai kuolee.. Kaikki nämä ajatukset valtaa mielen ajoittain ja alkaa ahdistamaan ihan hirveästi. Vaikka kuinka yritän ajatella, ettei kannata etukäteen murehtia, niin se ei kyllä yhtään auta.
Anteeksi tälläinen aloitus maanantaille ja muutenkin purkautumiseni, mutta ihan pakko on jonnekkin näitä asioita purkaa.
Kandiko se oli ihmetellyt minunkin viikkoja, älä kuule muuta sano, itsekkin joutuu ihmettelemään, että mistä olen moisen luvun itselleni kerännyt, vastahan sen raskaustesti tein=) Katselen aina sinun viikkoja ja päivittelen kun sinulla on niitä niin paljon, mutta eipä meillä loppujen lopuksi ihan hirveesti eroa noissa ole:)
Huomenna olis kampaaja, ihanaa=) Ja sen jälkeen on perhevalmennus.. toivottavasti antaa paremmat fiilikset kuin viimeksi. Aiheena taitaa olla vauvan hoito. Perjantaina olis sitten tutustuminen sinne synnärille, sitä jo ihan mielenkiinnola odottelen.
Jaahas, kai sitä pitää alkaa taas jotain touhuamaan, ettei kokoajan vaan ikävät ajatukset pyöri mielessä. Miten sitä näin onkin herkillä tässä loppuraskaudessa??
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
terkuin siru ja tiiti rv 34+6[/color]
yhdeksän tuntia tuli torkuttua. se on paljon mulle se, ja vaan kahdella vessareissulla selvisin koko yön. havahduin kun mies heräs ja lähti seiskan aikaan ja seuraavan kerran puol ysiltä kun hältä tuli tekstari. nyt ollaan taas niin tööt jotta...
jushkalle jaksuja tuohon vaikeaan tilanteeseen. ystävällesi on varmasti tärkeää että tietää sinun olevan olemassa kun tulee tarve puhua, vaikka välimatkaa olisikin.
jouhille kanssa jaksuja. tylsää joutua täysin lepäilemään jo noilta viikoilta. toivottavasti tilanne vielä helpottaisi.
aurora: kyllä ne suonenvedot taitaa olla ihan normi vaiva. joku joskus neuvoi että jos nukkuu villasukat jalassa niin ei välttämättä vaivais niin. ikävää kyllä jos sulle vielä toikin tulee kun kaikenlaisia vaivoja tuntuu olevan ihan riittämiin.
mykis: kunto kohillaan:) yks kipeämpi suppari tuli ideaparkissa, ja veto poissa koko illan:) eilen yritettiin kävelyllä käydä, mut kyl toi vartti oli ihan max:P
heini: kiitos kertomuksesta:) ensin tuli hymy huulille tuosta teidän perheautosta, sit rupes silmiä kutittaan ja lopulta taas hymy kun kaikki kuitenkin meni hyvin loppujen lopuks:)
muut loppupään menijät: ootteko jo aatelleet aikaa masukkuuden jälkeen? kun niin kuin heinikin sano et masua tulee ikävä. kyllä mekin on mietitty miehen kaa et kyl tätä pömppistä varmaan jossain vaiheessa tulee ikävä, vaikka kuinka on kömpelö olo jne. ja se kun tunnustelee liikkeitä...
sere: tunnistan tuon polttavan tunteen. mietin et voisko osittain johtua siitäkin et kun ainakin itellä varmaan aika kuivat paikat, ja sit sinne tulee tollasta voimasta nestettä. mulla on onneks hoitunut suihkuttelemalla.
keinuhepo: juu, en mäkään niin tuosta väenpaljoudesta innostu. nyt kyllä lauantaina oli väkeä kuin pipoa, ainakin mun mielestä. mut viimeviikolla olin siellä tiistaina kymmenestä neljään, ja ihanan rauhallista oli. et kuule eiköhän tehdä sinne rynnäkkö sitten vaunuinemme tuossa vuodenvaihteen jälkeen:) hyvin tuntui olevan vauvanhoito-huoneita, ja voittaa kaupungilla kulkemisen sillä ettei tartte koko aika käydä pihalla ja sit taas mennä sisälle eli ei tartte murehtia että pitäs muksua ja ittee vähän väliä pukea ja sit taas riisua.
ja munkin mies on koko ajan hangoitellut vastaan, mutta lauantaina oli hänen idea! toinen vaihtoehto oli mennä treen keskustaan haisteleen hajuvesiä, niin hän halus lähteä ideaparkkiin stockman beautyyn:) hassu mies!
mammiksellakin oli ollut hempeät meiningit:)
hermione: treffeille vaan! mukavaa porukkaa ollut mukana aina:)
ai niin, olen näillä näkymin osallistumassa, mut mitään satavarmaa ei kyllä enää uskalla lupailla.
siru: toivottavasti fiilikset paranee viimeistään kampaajalla:)
omasta navasta en nyt kummempaa osaa sanoa, palailen sitten neuvolan jälkeen kertoileen.
tikru ja simppis 37+3
Huomenta kaikille!
Meillä oli aikainen herätys kun piti ehtiä Hyvinkäälle klo 8 rakenneultraan. Kovasti jännitin etukäteen että onko kaikki ok. Ja olihan siellä pikkuinen ihan voimissaan. Kovasti intoutui esittelemään sormiaan ja potkutaitojaan. =) Sydän, aivot ja selkäranka olivat niin kuin pitää.
Kätilö kehoitti hakemaan sairaslomaa jos yhtään jatkuu nuo supistelut ja vaikeat olot. Täytyy katsoa miten tämän illan jaksan töissä...
Ultarassa oli jonkin verran heittoja noiden mittojen kohdalla eli siis ihan kaikki ei ollut samojen viikkojen mukaisia. Kylläkin raja-arvojen sisällä niin ei huolta. Tuli vaan mieleen kysyä, että onko teillä muilla ollut samanlainen tilanne? Eli esim. kun reisiluu vastasi mittoja rv 19+5 niin päälaki taasen rv 20+3.
Eilen illalla tunsin ekaa kertaa ihan vatsan päältä kunnon mojovan potkun! Enkä kyllä ihmettele enää - sen verran vauhdikasta oli pikkuisen meno tänään aamullakin.
Sirulle jaksamista ja hyvää mieltä. Hyvä antaa itselle lupa ajatella kaikenlaisia juttuja ja tuntea erilaisia tunteita kun ei vaan jää liiaksi niihin synkkiin ajatuksiin.
Tigger oli ainakin siellä Ideaparkissa käynyt. Onkos se vähän vastaavanlainen kuin Itäkeskus Hesassa? Sisko asustelee sillä suunnalla niin voisi joskus vaikka lähteä yhdessä shoppailemaan niille kulmille.
Mukavaa viikkoa kaikille! Voikaa hyvin,
iida-linnea 20+5
Soittelin neuvolaan ja se käski soittaa äitipolille. Soitinpa sitten sinnekin. Kätilö sanoi juttelevansa lääkärin kanssa ja soittaa sitten takaisin.
Nyt minua ei ole supistanut koko aamuna. Ja nyt jos ne minut sinne pyytää niin tuntuu ihan nololta mennä kun ei ole edes supistuksia. Jännittää ja pelottaa :( Millonkahan se soittaa takaisin *odottaa*
Jouhi 24+2
Älä yhtään nolostele vaikkei supistuksia juuri nyt tunnukaan! Hyvä vaan että ottavat tosissaan sun tuntemukset. Se on sinun ja vauvan hyvinvoinnin kannalta tärkeintä.
Toivottavasti pian soittavat ettei tartte koko päivää odotella puhelimen pirinää!
Levollista mieltä sulle, iida-linnea
Tuntuu että viime viikolla oli 2 maanantaita ja nyt TAAS! Plääh. Onneksi tälle viikolle ei ole mitään ihmeellisiä erityisiä ohjelmia tiedossa, vain normaalit työt ja jumpat. Josko vähän ottaisi iltaisin rennosti, taidanpa houkutella äitini tänään kävelylle.
Riikka, mä kans katoin Amyn lailla ja oli kyllä surullinen jakso taas.. :( *snif* Se on kyllä yks parhaimmista sarjoista..
Retuhan pitkään töissä raataa kun noilla viikoilla vielä oot töissä! Ihailtavaa! :) Mäkin elän toivossa ettei tarvitsis olla saikulla missään vaiheessa..
Sirulla fiilikset loikkii laidasta laitaan.. Kyllä se menee meikäläiselläkin niin vaikka ns. puolivälissä ollaankin, en loppuvaiheessa niin kuin sinä. Välillä on niin auvoista ihanaa ja välillä tuntuu että kaikki ottaa aivoon tai itkettää.. Että oiskohan ihan ¿normaalia¿ ;) Kiva kun pääset kampaajalle nautiskelemaan hemmottelusta!
Iida-linnea oli päässyt katsomaan pikkuista rakenneultraan! :) En osaa noista heitoista sanoa, meillä kun oli kaikki päivän heitolla.. Jospa jollain muulla enskalla ois kokemusta. Eiköhän siellä ole kaikki ok ja vilkas tapaus masussa!
G: Vähän alkaa jännittää se viikon päästä oleva 4D-ultra.. Onkos enskattarista kuinka moni käynyt katselemassa vaavia siellä? Kertokaa millasta oli..
Siitä turvotuksesta ja noista suonenvedoista pohkeissa.. Pidin eilisen päivän niitä lentosukkia ja eipä ainakaan yöllä tarvinut herätä kramppeihin. (Mummo 96v tosin soitti klo 4 yöllä, hänellä oli vähän vuorokauden rytmi sekaisin ja kyseli kuulumisia.. hohhoijaa. sitten ei tullutkaan enää nukuttua kun huolehtii mummelista.. onneksi se tulee vkonloppuna muutamaksi vkoksi Helsinkiin niin voi vahtia häntä ihan kotona. :) hih) Mutta laitoin siis eilisestä tyytyväisenä samaiset lentosukat jalkaan myös tänä aamuna. Mulla ainakaan ei auttaneet villasukat eikä äidin ostamat ¿unisukat¿.. Toivottavasti nyt nää lentosukat sit jeesais muinakin öinä :)
Jeps, nyt taas pakko jatkaa hommia! Mukavaa viikonalkua kaikille!
Mammis + Tiitiäinen 23+3
Pikaisesti kirjoittelen, kun on anoppi kylässä enkä viitsi olla kauhean epäsosiaalinen.
Siru, noita pelkoja tulee varmasti kaikille jossain vaiheessa raskautta. Muakin aika ajoin pelottaa ihan silmittömästi se synnytys (nimenomaan vauvan näkökulmasta), vaikken muuten kipua pelkääkään. Varsinkin öisin kun valvon hereillä yksinään, niin tulee vatvottua noita juttuja ihan liikaa.
Tigger epäili, että mahaa tulee ikävä... Vaikka tämä raskaus on ollut ihan kivaa aikaa, mulla ei ole missään vaiheessa tullut sellaista rakkaussuhdetta tähän mahaan. Joka päivä haikailen, miten ihana olisi saada tuo nyytti tuolta vatsanahan alta syliin. Riippuu varmaan raskaudesta aika paljon; mulla kun on ollut jo jostain rv26 asti kaikenlaisia vaivoja ja särkyjä, niin ei ehkä tule ihannoitua tätä odotusaikaa niin paljon. Mutta voi olla että parin kuukauden päästä itkeskelen täällä jo mahan perään... ;)
Niin ja tiggerin neuvolakuulumisia odotellaan täälläkin - kun mennään samoilla viikoilla niin on aina kiva kuulla miten sulla menee :)
Nyt pois, myöhemmin paremmat löpinät. Mutta yksi juttu: onko AA yhdessä koossa vielä??
Kandi & Muhku 37+4
Toinen kerta toden sanoo, aikaisemmat tekstit katosivat, kun koko kone meni pimmeeksi...mokoma
Peipposka oli ollut ekassa neuvolassa, se on kyllä jänskä käynti.
Siru on päässyt äippälomalle, nopsasti ne paivät menee vaikka kotona vallaan pysyisikin.
Siivousvimma on aika moneen iskenyt, pitäisköhän munkin jos tuo tiitäinen lähtisi tulemaan ?
Beijpille suppareita mulle saa kans lähetellä tänne jos tuntuu että niitä tulee liian kanssa, täällä ei ole juuri supistellut.
Jushkan ystävälle ja jushkalle myös jaksamista, se on ihan hirveää kun pikkuinen ei jaksa elää.
Eläkä turhaan mitei mitä pitäisi sanoa, tärkeintä on että olet läsnä ja puhelimen päässä kun ystävästäsi tuntuu pahalta ja haluaa jutella.
Heinille IIISOOO KIITOOOS synnärikertomuksesta, onneksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin.
Iida-linnea on tuntenut ekat potkut ja päässyt vihdoin rakenneultraan, se on niin kiva nähdä pikkuinen ja saada tietää että kaikki on kunnossa.
Täällä ei juuri uutta ole tapahtunut, joka toinenpäivä joudun ramppaamaan neuvolassa pissanäytettä antamassa ja verenpainetta mittauttamassa, ihan hanurista ajella edestakaisin, varsinkin kun neuvolassa eivät oikein tienneet mitä pitäisi tehdä kun lääkäriltä on huonot ohjeet, no jos jotain kipuja tulee tai päätä särkee niin sitten pitää soittaa sinne, ihan tyhmää vaan tää odottaminen ja pieni epätietoisuus siitä mitä pitäisi tehdä.
Kovasti tekisi mieli lähteä johonkin piipahtamaan, jospa sitä kävisi vaikka keravalla kahvilla ja katsomassa josko miehelle löytyisi joku lahja, ystäväpariskunnalle pitäisi myös käydä jotain katsomassa, mutta ne on niin kranttuja ettei oikein tiedä mitä hankkisi.
Miehelle ajattelin käydä jotain saunajuttuja katsomassa, kun se on ihan himo saunoja, käy 5-6 kertaa viikossa.
Tsemppiä kaikille enskoille vielä se aurinkokin tuolta joskus esiin tulee, vaikka nyt ei ihan siltä näytäkkään.
aa ja neiti 39+5 ( lääkärin mukaan ! )
[color=27408B]Mä olin eilen koko päivän niin kamalan pahalla päällä, että oikein hävetti..Istuin vaan hiljaa ja kiukkusin jos joku uskalsi puhua..=D Huoh.
Heinille kiitokset synnytyskertomuksesta! =)
Auroralle jaksuja jyrän alle! =) Toivottavasti ei ihan loppuun asti jatku samanlaisena..=/
Sirulle jaksuja ajatusten kanssa! Kyllä ne vähän samoja ratoja välillä menee täälläkin..Välillä vaan ärsyttää..=)
Tikru: joko mä oon sit siellä loppupäässä? Oonko? =) Mä oon kuitenki ajatellu, että ei kyllä yhtään tuu ikävä tätä mahaa tai tota räpsyn jatkuvaa pyöriskelyä! Mä haluun haudata noi läskifarkut jonnekin ja laittaa taas omat vaatteet päälle! =) Tiedä sit miten haikeena sitä kuitenkin on?
Iida-linnealla oli ollut hyvä rakenne..Hyvähyvä =)
Mammis kyseli 4D:stä..Me käytiin..kesti 1,5h..ei oikein nähnyt mitään..=D
AA: älä nyt mihinkään kauas lähde kun sen sit tietää miten siinä käy! Kahvilassa joutuvat kuumaa vettä keittämään ja pyyhkeitä tuomaan! =D Jaksuja loppumetreille!
Piuh. Ei jaksa niin ei jaksa. Tänään on se tutustuminen TYKS:iin klo 14.30..ja yksin joudun meneen..=/ Eiköhän se siitä..
Mukavaa alkavaa viikkoa!
t. poppis ja räpätti rv33+5
Aurora, en tiedä miten muilla, mut mä juon vettä n. 2 l päivässä...ja joskus kun olen juonut huomattavasti vähemmän, niin on turvotusta tuntunut ja suonenveto yrittänyt tulla. Joten myös riittävä? nesteen juominen voi ehkäistä noita vaivoja. Mulla on kokoajan " tuttipullo" pöydällä ja mukana reissussa, joten olen opetellut siihen, et tasasesti pitkin päivää tulee hörpittyä :)
Mäkin olen pitänyt muutaman kerran niitä lentosukkia, en kyl osaa sanoa, onko sillai auttanut. Mut sit on oikeen kunnon tukisukkia, jotka ovat varmasti vielä tehokkaammat.
Treffeille tulen mielelläni siihen ekaan " kattauspäivään" , jos olen kuosissa....laitanpa vielä nimeä sinne sun treffipinoon <=)
Siru, kyllä raskaus herättää paljon erilaisia ja välillä aika ristiriitaisia tuntemuksia :) tällä hetkellä itsekin on alkanut miettiä synnytystä. Synnytys jännittää juuri sen takia, kun ei sitä voi oikein ennalta suunnitella ja lapsen vointi ja terveys varmasti eniten huolettaa. Näitä on varmasti hyvä miettiä, niin sitä sillai psyykkaa itseään kaikkeen tulevaan :))
Tikru, mä olen ollut vaan jo kuukauden päivät aikas laiska ja tuntuu, et tollanen shoppailu on aivan liian rankkaa puuhaa :) vaikka tuossa yhtenä päivänä käytiinkin kaverin kanssa vähän kaupoissa. Et silviisii on ihana lukea, ku jotkut jaksaa...ja meet jo siellä loppupään viikoilla =))
Iidalinnea, hienoa kun on nyt sitten tuo toinenkin ultra takanapäin. Mielestäni noista mitoista ei kannata olla huolissaan. Ja tuossa ei tainnut olla mitään hurjia heittojakaan :) mulle lääkäri ei sanonut mitoista mitään.
Jouhi, hyvä kun otit yhteyttä sinne polille....jos vaikka käyt siellä tarkistamassa tilannetta ja voit olla paljon paremmilla mielin, eikä huoli paina koko ajan mieltä =)
Mammis, voi kun liikkistä, ku sulla on vielä mummo menossa mukana ja saat viettää aikaa sen kanssa...vaikka onhan hän jo vanha ja vaatii oman huomionsa :)
AA:lle kovasti tsemppiä...ikävää toi ravaaminen varmasti on ja kun ei aina oikein voi tietää, mikä vaiva kertoo todellisen tilanteen.
Mulla on porkkanasämpylät nousemassa....täytyy mennä laittaa uuniin. Nää vapaapäivät on piristäviä, vaikka ei tota työmaata ole enää montaa päivää jäljellä.
kivaa maanantain jatkoa!
Mykis ja Hippis 32+2
olen nyt sairaslomalla ainakin alkuviikon ja ihan oudoissa fiiliksissä. Meen huomenna lääkäriin, katsotaan sitten mitä tehdään jatkon kanssa. Ihan paradoksaaliset tunnelmat; toisaalta huojentuneet, toisaalta " syylliset" . Taitaa kestää pari päivää, että saan itseni sinuiksi tän asian kanssa.
Auroran vointi kuulostaa kyllä kans melkoiselta!! Huhhuh. Mä oon nyt muuten nukkunut sukat jalassa, eikä oo krampannut...ja koittanut juoda varsinkin iltaisin tosi paljon.
Tikru pohdiskeli masuikävää. Kuulun yhteen Hotmailin yhteisöön, jossa osa porukasta odottaa jo x:nnettä vauvaansa, ja tietävät, etteivät enempää aio hankkia. Heillä tuntuu olevan kova paikka, kun tietävät odottavansa viimeisen kerran. Ja eihän sitä meistä kukaan tiedä, vaikka jäis tämä odotus viimeiseksi vaikka toisin toivoisikin. Ja vaikka lapsia tulis vielä monta, niin on tämä ekan odotus silti ihan varmasti tosi ainutkertaista monella tavalla...niisk. Pitää vaan luottaa siihen, että sit on uutta ihanaa edessä kun se vauva on syntynyt :)
Iida-Linnealla oli kivoja ultrakuulumisia! Hienoa :) Toi rakenneultra on tosi kiva kun vauva on jo selkeesti ihmisen näköinen ja mahtuu vielä kuitenkin siihen ruudulle hienosti.
Mammis kyselikin 4D:stä. Me käytiin kaksikin kertaa siinä, ja oli kyllä hieno kokemus. Tosin meillä se näkyvyys ei ole niin hyvä kuin useimmilla, koska istukka on edessä " sumentamassa" näkymiä. Tuon istukan takia meidän dvd:kään ei ole mun mielestä kovin hyvä. Mutta siis näkyy siinä se vauvan elehtiminen toki paljon paremmin kuin " normiultrassa" .
AA:n jatkuvat pissailunäytteen antamiset kuulostaa varsin stressaavilta...ärsyttävää ajelemista! Mulla on muuten neuvola tuossa ihan melkein naapurissa, kieltämättä kätevää :)
Jouhi - tosi tosi tosi hyvä että soitit neuvolaan ja ä-polille! Ilmoita, miten asia etenee :)
Tää jatkaa nyt sohvalla istuskelua ja ihmettelyä. Ihan outoa olla kotona...mutta tosiaan, uskon että tähän sopeutuu ja oppii nauttimaan parissa päivässä :) Jos pk-seutulaisia lomailijoita kiinnostaa kahvittelu joskus arkena päiväsaikaan, niin hihkaiskaa!
Makkara 31+1
Täällä on yksi pääkaupunkilainen, joka ei jaksaisi istua töissä enää yhtään. Flunssa yhdistettynä siihen, että selkää jomottaa huonon työtuolin takia ajaa mut lähtemään kotiin hetkenä minä hyvänsä. Onneksi on varsin vapaat työajat niin voi lähteä jouluostoksille vaikka keskellä päivää.
Jos siis kahvitteluseuraa kaipailet tänään tai huomenna, niin ilmoittele!
Kesis
Sua jo kaipailinkin, kiva kuulla että kaikki on suhteellien hyvin!
Tsemppiä viimeisiin päiviin, mullakin on tuo sama ravaaminen neuvolassa verenpaineen vuoksi... Tai no, nyt sanoivat vaan että " seuraile oloasi ja soita jos tulee päänsärkyä tai rinnanaluskipuja" ... Eli yrittävät tehdä musta ihan hermoheikkoa ja luulosairasta :) Seuraava neuvola vasta perjantaina, mähän kerkiän jo kuvitella vaikka mitkä pilkut silmiin ja kivut rinnan alle siihen mennessä!
Kandi
Heinille onnittelut vaavista! :) Ja kiitos synnytyskertomuksesta. Jännät paikat vissiin ollu siellä, mutta jotenkin niin rauhallisesti olet tuntunut ottavan kaiken :)
Jouhille tsemppiä tuohon tilanteeseen! Onneksi sinua kuunnellaan ja autetaan. Muista levätä äläkä ota paineita, jos jotain jääkin nyt tekemättä. Tärkeintä on sinä ja vauva!
Siru, ihan varmasti on normaalia panikoida kaikesta :) Itse en panikoi niinkään lähestyvää synnytystä. Synnytys ei pisimmilläänkään kestä kuin korkeintaan muutaman vuorokauden ja koska luotan suomalaisiin lääkäreihin ja muihin terveydenhoidon ammattilaisiin, en pelkää edes mahdollisia komplikaatioita. Se on kuitenkin aika marginaalinen ryhmä henkilöitä, joille jotain todella ikävää sattuu synnytyksen yhteydessä (esim. vauvan kuolema tms. mutta ei me sellaisia haluta edes ajatella). Enemmän mua jännittää elämä synnytyksen jälkeen! Meillä on sitten vastuullamme oikea lapsi vähintään 18 vuotta ja siitä lapsesta meidän tulisi kasvattaa terve ja omilla aivoilla ajatteleva ja muut huomioon ottava ja itsenäinen ja ja ja mitä vielä. Iiik. Kyllä se on huomattavasti paljon jännempi juttu, ainakin minulle, kuin synnytys.
Oli puhuttu masun ikävöimisestä. En millään usko, että ikävöisin tätä mahaa. Koko ajan odotan vain, koska saan nähdä tuon pienen ja koska pääsen eroon tästä keilapallosta tässä keskivartalon kohdalla. Tokihan olen " ylpeä" mahasta, koska kannan siellä maailman upeinta olentoa (meidän lasta!!), mutta olen kyllä taatusti vielä ylpeämpi, kun saan työnnellä kärryjä ja imettää pientä ja vaihtaa vaippaa jne. jne. En vain osaa kuvitella kaipaavani tätä mahaa, vauvaa minä kaipaan. Ja sitten kun vauva on sylissä, mitä minä mahalla? :O
Auroralla paikat jumissa ja puuduksissa. Voi onnetonta :/ En tiedä varmuudella, mikä turvotuksiin auttaa, itsellä kun ei ole turvotuksia ollut. Kenties tuo Mykiksen ehdottama riittävä nesteytys auttaisi? Itsekin juon paljon vettä päivän aikana (pitänyt varta vasten opetella, minulla nimittäin ei tule janon tunnetta kuin aivan harvoin, joten jos en kanniskele vesipulloa mukana ja kotonakin vesituoppi vierellä, voisin hyvin olla vaikka päivän juomatta vettä yhtään, varmaan vieläkin pidemmän ajan) joten johtuisiko siitä, ettei ole ollut turvotuksia... Tiedä häntä, mutta kannattaa kokeilla.
Ei vielä mitään uutta omaan napaan. Neuvola tuossa 40 min. päästä, ehkä sitten on jotain uutta (tai sitten ei).
Han ja Rumpali 32+5
nähdäänkö Kesis huomenna keskustassa joskus puoli neljältä? Muita halukkaita treffaajia!?!
Makkara
Joo, puoli neljä huomenna kuulostaa hyvälle. Missäs nähdään? Ja tosiaan, oiskos muita enskattaria tulossa mukaan?
Kesis
Kukkuluurumos, enskamuruset!
Kiitos kaikille kovasti tsemppaavista sanoistanne ystäväni vauvan johdosta, oma osa tuntuu niin kovinkovin vaikealle, kuten sanoinkin, puhelimessa se konkreettinen olkapäänä olo on vähän vaikeaa. Kun tahtoisi päästä lähelle ja halata.
28.12. viattomien lasten päivänä on ilmeisesti hautajaiset, pitää katsoa pääsenkö lähtemään töistä. Matka on kuitenkin melkein parin päivän reissu kun niin kauas pitää mennä. Haluaisin tottakai mennä, toivottavasti saan järjestymään.
Ässäilystä oli ollut puhetta..
Me ässäiltiin piiiitkästä aikaa eilen illalla (ihan jo senkin takia kun ei oltu viikkoon nähty niin oli väliä..) ja vitsi mä olin ihan että ohhoh, mikäs juttu tää on! Jostain luin että isot O:t saattavat olla entistä parempia kuin aiemmin kun limakalvot ovat turvoksissa. Ja huh!! Olihan ne! =) Yhtäkkiä tämä mamma alkoi nauttia ihan eritavalla odotusajan ässäilystä kun tähän saakka. Tietysti pahaolo ja väsymys ei ole kauheasti innostaneet puuhailuihin.
SIRU Kaipa tuo on ihan luonnollista että käy tunteiden vuoristorataa. Mä olen nyt jo ehtinyt pariin otteeseen kehittää mehevän synnytyspaniikin ja sitten taas rauhoittunut ja panikoinut jos jostakin.. Mut sitä se äitiys varmasti on. Ikuista epävarmuutta aina raskaustestin plussasta hamaan hautaan. Ihanaa tuskaa.
IIDA-LINNEAlla oli ihania ultrakuulumisia! Mukavaa että kaikki on kohdallaan! Ja potkujakin tuntunut. Voih!
JOUHI Älä mitään nolostele vaikkei supistaisi enää kuin vasta 40+3 seuraavaksi. On tärkeää saada mielenrauha ja selvyys asioihin. Sun hyvinvointi on hyvin sama asia kuin pienen hyvinvointi.
AA Toivottavasti sun odotus päättyy pian, niin ei tarvitse sitten enää ravata parin päivän välein neuvolassa. =/ Supsupsuppareita vaan!
POPPIS Mukavampaa päivää täksi päiväksi mitä eilen. =) Mäkin varmaan joudun aikanaan TYKSiin menemään yksin tutustumaan, miehen työt kun kuljettaa sitä niin hirvittävästi. Rakenneultraan se VANNOI tulevansa mukaan, mutta kattoo sitten kun aika on että pääseekö se vai nou. =/
MAKKARA opettelee nyt vaan nauttimaan vapaasta sitten. Äkkiäkös siihen tottuu, voisin kuvitella. =)
Omaan napaan ei kummoisempia.
Vihdoin päästiin kaksinumeroisille viikoille! Ihan mahtavaa!!
Pahoinvointi ei ole enää ehkä ihan samanlaista jokailtaista ärsyttävää kuin on ollut tähän saakka, huomasin just eilen illalla että jotenkin on niinkun parempi olo. Ja väsymyskään ei taida ihan samalla lailla enää haitata, on parempi fiilis senkin suhteen.
Palelu on taakse jäänyttä aikaa, eilen illalla kun menin nukkumaan, EN LAITTANUT VILLASUKKIA jalkaan mikä on ihan ihmeellistä!! Mä nimittäin nukun kesät talvet AINA villasukat jalassa!! Nytkin jalkoja tuntuu kuumottavan. Taitaa toi keskivartalon lämpöpatteri pikkuhiljaa alkaa toimia. ;)
Torstaina on nt-ultra, vaikka epäilen kyllä ettei nt-ultraa voida vielä tehdä, mullahan on sit 10+4 vasta. Mut saan sit uuden ultra-ajan vielä ja toisen tsäännssin päästä kurkkailemaan Juustonaksua.
Jushka ja Juustonaksu 10+1
nähdään puoli neljältä (vaikka mun lääkäri olis myöhässä niin uskoisin että tuohon ehdin ihan hyvin). Paikalla ei oo väliä...käykö Kampissa jossain?
Jushka - hienoa että vointisi on parempi! Ja allekirjoitan täysin nuo O-kokemukset ;) Ihan kauhulla odotan, jos noista pitää raskauden jälkeen luopua...
Makkara
Tykkäsin lapsena jo Karvisista (siis sarjakuvasta), ja yks tuon laiskan kissa tunnuslauseista oli ' I hate mondays' ... sama linja jatkuu vieläkin... :/ voih...
Riikka ja Poppis, teillä tais olla plakkarissa joku huono päivä lähihistoriassa. Itsekin ihmettelee, miten se mieliala voikaan mennä sellaista vuoristorataa... Eniten itseni saa hermoheikoksi ja kiukuttamaan tuo liikenne. Voi luoja mitä tolloja sitä on joka hemmetin aamu liikkeellä! (kun itse on tietenkin maailman paras kuski... heh) Siks nämä kotitstopäivät on niin luksusta kun voi verkkarit jalassa ja tukka pörrössä istua koneen ääreen eikä tartte heti aamusta lähteä kiukustuttamaan itseään ruuhkiin.
Iida-linnealla toka ultra takana :) Mitat saattaa vähäsen heitellä joten ei kannata turhia huolestua. Meilläkin oli n. 4-5 päivän heittoja jossakin mitoissa, en muista missä ja tokan ultran jälkeen la arvioksi tuli 14.4., mutta sitä ei tietenkään muutettu viralliseksi. Ei mua huolestuta tilanne kovinkaan paljon, kun onhan nuo vaavitkin jo yksilöitä ja mittaukset on myös aina vähän ultraajasta kiinni.
Mammis, taisinkin mainita että itselläni tuore 4D kokemus oli yks parhaiten sijoitetuista rahasummista hetkeen! Ihana kokemus, meillä ei aikaa mennyt edes tuntia mutta oli tosi hienoa nähdä jr ruudulla ja mieskin oli ihan liikutuksissa. Lääkäri joka meille teki sen, oli tosi tarkka ja kertoi koko ajan mitä näkyy kuvassa. Kivat häät oli muuten teillä olleet ja ihanaa kun mies on noin fiiliksissä tilanteesta :)
AA:lle ja Kandille tsemppiä neuvolassa ramppaamiseen!
Han puhui et jännittää enemmänkin se lapsen hoitaminen ja vastuu. Oon miettinyt ihan samojan juttuja. Sitten kuitenkin loppuviimein tuun siihen johtopäätökseen, että meillä on huippuhyvät olot, moneen muuhun maailmankolkkaan verrattuna, täällä Suomessa ja maalaisjärjellä pääsee varmaan kasvatuksessakin hyvin pitkälle. Koululaitoskin on meillä edistyksellinen ja apuja saa varmasti sekä kunnalliselta että yksityiseltä taholta kasvattamiseen jos tarvitsee. Sekä yhtenä isona ässänä hihassa ovat myös omat äidin ja isän vaistot! :)
Makkara ja Kesis - täällä olis yks kaffitreffeille ilmoittautuja. Illalla on muutenkin menoa keskustaan, voisin tulla jo vähän aikaisessa paikkeille kun on kivaa tidossa. Missä olisitte näkemässä?
Maanantaita enskoille!
Leenis & jr 22+5
Heinille kiitokset kertomuksesta. Onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin. Ainahan sitä toivoisi että jos sektioon kerran päätyy, niin tekisivät heti eivätkä kiduttaisi siellä salissa ensin. Eihän sitä tietysti kukaan osaa ennustaa, joten loppu hyvin kaikki hyvin:) Onnea vielä!
Burde ja milli oli ilmoitellut treffeistä. Kiinostaisi kyllä, mutta tässä kunnossa ei taida mun ajamisesta tulla mitään:( Tulkaa te sit tänne tammikuussa kun järkätään treffit, eiks vaan?
Mammis, tulehan kertomaan raportti niistä lentosukista että oliko vaikutusta! Mulla on suonenvedon lisäksi nyt sormet ja nilkatkin turvonneet kauheasti. Vaikka laittaa millaiset sukat päivällä jalkaan, jää kauheat painaumat nilkkaan ja sattuu:(( Onko normaalia että " vähän" turvottaa?
Ässäilystä on ollut paljon puhetta. Mieli kyllä tekisi, mutta kun sattuu joka paikkaan niin että! Eli vatsa kramppaa, supistelee, peppu on puuduksissa ja oikeastaan olo on kokonaisvaltaisen HUONO:( En kestä tätä enää 10 viikkoa!!!!! Kun jo yöt menee pyöriessä ja jokainen asennon vaihtokin tuottaa kipua. Onko muilla olo kuin jyrän alle jäänyt jo tässä vaiheessa, multa alkaa jo usko loppua ja en jaksa tätä enää:((
Henna, meillä on valmennus ti iltana. Tai siis meillä perhevalmennukseen kuuluu 4 osiota 1)Psykologin tunti,
2)suuhygienistin tunti, 3) Fysioterapeutin tunti ja 4) Synnytys. Ekat kolme oli jo ehtinyt mennä ennenkuin hoksasin eli niihin ei enää ehditä;=) Mut tohon synnytysosioon ois tarkoitus ti iltana mennä.
Kello alkaakin taas olla puoli kaksi kohta, joten sudokuja sänkyyn tekemään jos uni vaikka tulis....
Aurora + Poitsu rv29+2