Keskenmenon kokeneet!
Onko teillä loppuneet oireet keskenmenoon vai jatkuneet vaikka sikiö olisikin kuollut? Jos sikiö on vaikka todettu rv 11 kuolleen jo raskausviikolla 7 niin onko teillä ollut ihan normaalisti pahoinvointia tms rv 7 jälkeenkin?
Voiko pahentunut pahoinvointi olla vain ja ainoastaan hyvä merkki, eli jos oksentelu lisääntyy niin luulisiko masussa kaiken olevan ok?
Kommentit (12)
Mulla tuli keskenmeno tosi aikaisin, viikkoa testauksen jälkeen eli noin viikolla 5-6. Etominen ja kahvin inho sekä tissien aristus jatkuivat muutamia päiviä keskenmenon jälkeen, varsinkin tissit oli vielä melkeimpä viikkoa myöhemmin kipeet.
minä en siis osaa auttaa, mutta itselläni jotenkin vahva pelko ettei kaikki olisi kunnossa, mutta oireita kuitenkin olisi ja lisääntymäänkin päin. Itse olen rv7-8. Itselläni on aika voimakkaita alavatsakipuja ja siitä varmasti johtuu tämä pelkokin.
Toivottavasti sinulla kaikki hyvin.
verrata tuulimunaraskauteen? Mitään eläväähän ei koskaan sisällä kasvakkaan, mutta silti raskausoireita on, nimim. rv 12 asti oireista kokemusta.
HANNELE *tuulimuna kaavittu rv 12+, nyt uusi raskaus rv 30+1*
olen lukenut, että monella oireet OVAT LOPPUNEET kuin seinään ja jälkeen päin ovat sitten todenneet, että niihin aikoihin sikiö tod.näk. kuoli. Istukkahormonia käsittääkseni erittyy tuulimunaraskaudessa kutakuinkin samallalailla kuin tavallisessa raskaudessa mutta keskeytyneessä keskenmenossa istukka lakkaa kehittymästä. Siinä mielessä oireet voivat olla erilaiset...
ja oireet loppu todellakin ku seinään. En muista kauaako meni kun vuoto alkoi.
kuumetta rv 14
Eli mulla takana nimenomaan keskeytynyt km.
Huomattiin viikolla 10+? ja sikiö oli kuollut viikoilla 6+?.
Mulla ei ollu muita oireita koko aikana, kun pieniä kuvotuksen aaltoja, vessassa ravaamista, ja tissit kipeät. Sekä maha joka pullahti joskus rv6 esille ja oli siinä siitä lähtien.
Oreita oli koko ajan, mutta ihan huomaamatta nuo tissi oireet hiipui pois. Tajusin sen itsekkin vasta siinä vaiheessa, kun soitin neuvolaan, et vuodan verta mitä tehdään ja neukka täti kysyi _ensimmäiseks_, et onko tissit kipeet...
Siinäpä sitten paniikissa takeltelet, et ei oo ja oikeestaan mitään muitakaan oireita ei oo! Yleensä kuulemma tissit lopettaa oireilun ekana, jos km on tapahtunut...Mut eihän sekään ehdoton totuus kaikille oo!
Mulla siis ei tullu mitään kipuja, ainoastaan pieni ruskehtava vuoto paljasti, et ehkä kaikki ei ole kohdallaan. Ja polin ultra varmisti.
Tsemppiä! Itsekkin täällä panikoin ihan sikana, kun alun nänniarkuus katosi kerta laakista kun pieru saharaan...Nyt sit sivut on kipeänä, eli niin kauan kun mulla on tissit kipeenä edes jotenkin, niin niin kauan mä pidän itseäni raskaana olevana.
Terv. Helga rv 5, km 07/06
Rv 11+6 lääkärineuvolassa todettiin eloton sikiö joka vastas rv 7+6. Minulla oireet loppuivat kuin seinään, kävin myöhemmin katsomassa listalla jolla olin kirjoitellut, niin olin kirjoittanut sinne rv 8 että oireet ovat loppuneet kokonaan. Eli samaan aikaan kun sikiö on lakannut elämästä niin myös oireet olivat loppuneet.
Minäkin ajattelisin että tuulimunassa noita oireita voisi tosiaan olla " loppuun" asti.
Nyt onkin pelko persiissä ja tarkkailenkin oireita kokoajan. Tätä se teettää.
Sonna 6+4
tissien kipeytymisestä. Kuvotuksen (minä ainakin voin) voi pitää poissa säännöllisellä napostelulla, mutta tissikipuun ei napostelu auta. Eli en itseni kohdalla ehkä ole niin huolissani kuvotuksen puuttumisesta vaan siitä jos tissien arkuus häviää.
Km huomattiin rv 12 kun mentiin np-ultraan. Ei osattu ollenkaan odottaa keskenmenoa, sikiön sydän oli lyönyt normaalisti rv8+. Mulla on kaikissa raskauksissa ollut kova pahoinvointi, oksentelua yms..ja vielä np-ultraa edellisenä iltana oksensin, eli mulla ei oireet loppuneet ollenkaan.Ultrassa todettiin kuollut sikiö ja viikot vastasi just jotain 9+ eli olin monta ainakin pari viikkoa oksentanut, huolimatta siitä että elämä oli jo sisälläni päättynyt. Olin keskenmenon jälkeen tosi murtunut, nyt kuitenkin uudelleen raskaana rv28 joten kyllä surukin voi jossain vaiheessa kääntyä iloksi, pelko tämän raskauden kanssa on kuitenkin ollut todellinen koko ajan..onneksi kaikki mennyt hyvin.
Voimia ja jaksamista saman kokeneille!
t: gandalf ja vauva 27+5
Minulle lääkäri sanoi, että pahoinvointi on stabiilin raskauden merkki. Tosin keskenmenon aikana olen oksentanut ihan sairaasti, joten ei se minun kohdalla pitänyt paikkaansa. Nyt kun olen uudestaan raskaana viikolla 17 niin lääkärin todetessa stabiilista raskaudesta oksentelun taas yltyessä, totesin, että oli ihan samoin keskenmenon aikana, niin sit korjasi, että yleensä, poikkeuksiakin löytyy. Rinnoista en muista keskenmenon ajalta, mutta nyt tämän meneillään olevan raskauden ajalta, että pingotus vaihtelee. Olin jo jossain vaihees ihan paniikis, kun pingotus hävis, mutta sydänäänet löyty ja parin viikon kuluttua myös ultras kaikki oli hyvin. Luulen, että oireet on aika yksilöllisiä, mutta jos on epävarma olo niin ehdottomasti neuvolaan, että saa itselleen mielenrauhan.
T:Huuheli
joka todettiin rv 14 np-ultrassa. Sikiö oli kuollut rv 10 ja oireet jatkuivat vahvoina. Istukka toimi edelleen hyvin joten oireet johtuivat siitä.
kaikki vähäisetkin oireet loppu ja sitku todettiin, et ei se pieni ole ollu elossa enää aikoihin niin lääkäri kysykin, että loppuko oireet samoihin aikoihin. niin kuulemma usein käy. ja siksipä olenkin nyt ollu supertarkkana ja valittanu kun ei ole kunnolla kaikkia oireita mitä vois olla. niistä jotenkin tietäs varmemmin. mulla nyt rv 17 ja edelleen vahdin olojani " suurennuslasilla" .