Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini kokee sanan vanhus loukkaavana, hänelle tulee kuulemma mieleen kepin kanssa köpöttelevä kumarainen ihmisraunio

Vierailija
01.07.2023 |

Sanoo että on rouva tai isoäiti.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhus on sanana poistettavien listalla ihan syystä. Moni kokee sen loukkaavana.

Höpö höpö....... vanha on vanha. Jos olen yli 70v. niin todellakin saa kutsua vanhaksi tai vanhukseksi.

Vierailija
22/30 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-vuotias suuttui kun ehdotin rollaattorin hankkimista kun ei pääse kunnolla kävelemään ja rollaattorista olisi oikeasti apua. Kuulemma ei ole niin vanha ja rollaattorit on vain vanhuksille ja hävettää kulkea rollaattorin kanssa. Kaikenlaiset krempat on lääkäreiden syy, kun eivät osaa hoitaa. Kun sanoin että johtuu iästä niin huitaisi pois sellaisen mahdollisuuden. Onkohan yleistä vanhuksilla etteivät voi hyväksyä omaa vanhenemista?

On, hyvin monella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on juuri kun ihmiset ei hyväksy vanhenemista. Olen 52v. ja valitin onko normaalia nivelkivut niin lääkäri naurahti että olethan jo yli 50 vuotias etkä mikään nuori.

Vierailija
24/30 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo kirjoittamasi kertoo erään asian mitä äitisi ajattelee

Vierailija
25/30 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rollaattori vs kepit

Itse olen 78 kepeillä kävelevä. Hoitojonoissa viipynyt, tokko enää menen kun sekä lonkat että polvet pitäisi vaihtaa.

Nyt siis kävelen kepeillä koska liikun omalla autolla. Rollaattorin pakkaaminen autoon olisi isompi homma mutta kun luovun autosta otan heti rollaattorin.

Kaupoissa pärjään ostoskärry tukena. Parkkeeraan lähelle kärrykatoksia ja otan siitä kärryn. Kotona köpöttelen ilman tukea, huonoina päivinä pitää ottaa keppim

Vierailija
26/30 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen joka aamu 7 km että en saa artroosia. Toivon että pääsen salille syksyllä hoitamaan paikoilleen jähmettynyttä vartaloa.

Vierailija
27/30 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen joka aamu 7 km että en saa artroosia. Toivon että pääsen salille syksyllä hoitamaan paikoilleen jähmettynyttä vartaloa.

Sain polviin artroosit tekemällä 10 vuotta sanomalehdenjakoa.

Suvussamme on tuo nivelrikkotaipumus, kaikilla sisaruksillani joku nivel vaihdettu. Fyysisen työn tekijöitä kaikki.

Liikunta on hyväksi, lihakset tukee niveliä. Kulumien estäminen liikunnalla - en tiedä.

Vierailija
28/30 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo salit kesälläkin auki. Sinne vaan.

Vierailija
29/30 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään ihmistä pitää iän perusteella luokitella ja määritellä? Minäkään en halua olla vanhus, ikäihminen, seniori tai joku muu vaan nainen 67 vuotta.

Vierailija
30/30 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen tulevaisuudessa vanha, niin minua saa sanoa vanhaksi. Vanha ihminen voi olla myös ikäisekseen nuorekas ja toimintakykyinen vaikka mihin. Toivottavasti tulen olemaan sellainen.

Sana vanhus tuo mieleen raihnaisen, huonokuntoisena köpöttelevän ja autettavana olevan ihmisen.

Vireä vanha ihminen on vanha, mutta ei vanhus!