Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoiva-avustajan palkka 2000 e kk ja lähihoitajan vain 100 e enemmän.

Vierailija
01.07.2023 |

Luulin että avustajien palkat pienemmät.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

1. Mitä eroa on hoiva-avustajalla ja hoitoapulaisella?oon nähny molempia  työilmotuksia.

2. Pääseekö kumpaankaan ilman koulutusta? Vaik sijaiseksi?

Saavatko pistää? Ottaa verinäytteitä?

Kumpaankaan ei pääse ilman koulutusta. Eikä kumpikaan saa lääkelupia eli laillisesti eivät voi pistää tai muutenkaan osallistua lääkehoitoon

EN KYSYNYT DITÄ.

MÄ KYSYIN SAAKO OTTAA VERIKOENÄYTTEITÄ? EN SAAKO LAITTAA SUONEEN LÄÄKKEITÄ!!

JA LUULEN ET VOI TEHÄ ILMAN KOULUTUSTAKIN

Vierailija
62/74 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei värinäytteitä voi ottaa ilman että pistää ja siihen pistämiseen tarvitaan lääkeluvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

1. Mitä eroa on hoiva-avustajalla ja hoitoapulaisella?oon nähny molempia  työilmotuksia.

Kumpaankaan ei pääse ilman koulutusta. Eikä kumpikaan saa lääkelupia eli laillisesti eivät voi pistää tai muutenkaan osallistua lääkehoitoon

EN KYSYNYT DITÄ.

Monia asioita voi tehdä ilman koulutusta. Eriasia sitten palkkaako kukaan ilman koulutusta esim. hoivatyöhön. Avustavia tehtäviä pääsee tekemään ainakin sijaisena hyvin pitkälti se siihen jää. Pistämiseen tosiaa tarvitaan luvat vaikka periaatteessa pistää voisikin kuka tahansa.

Vierailija
64/74 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

2378,91/kk lähohoitaja, vanhusten ympärivuorokautinen pitkaikaishoiva, helsingin kaupunki

2415,33/kk lähihoitaja, vammaisten päivätoiminta, helsingin kaupunki

2585,24/kk arvoivan kuntoutusyksikön resurssipooli, helsingin kaupunki

2511,06/kk lähihoitaja,vakituinen, kotihoito, helsingin kaupunki

2662,71- 2928,98e/kk Lähihoitaja, määräaikainen, vuodeosastotyö (mm pitkäaikaishoiva vanhustenhuollossa, ei vastuualueita tai vastuuasukkaita), Seure  

2878,09- 3165,90e/kk  lähihoitaja, kotihoidon kiertävä,ei vastuuhoidettavia, seure 2878,09- 3165,90e/kk 

... ei hirveästi tarvitse miettiä miksi hoitoalalla on pulaa vakituisista hoitajista... vähemmän vastuuta,enemmän liksaa...

2105,38/kk hoiva-avustaja vammaisten asumispalvelut/vanhusten ympärivuorokautiset asumispalvelut, helsingin kaupunki. ei vastuualueita tai vastuuhoidettavia. ei lääkehoidon vastuuta ei

Progressiivisen verotuksen ansiosta työntekijän tilille tulevassa summassa on vieläkin pienempi ero.

Vierailija
65/74 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mun peruspalkka lähihoitajana on reilu 2400eur, siihen päälle kokemuslisät ja vuorolisät. Lisäksi kuukaudessa keskimäärin 3-5 vuoronvaihtoa, joista kertakorvaus 130eur.

Ei huono. 

Vierailija
66/74 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

EN KYSYNYT DITÄ.

Et saa ilman koulutusta. Taidat olla trolli.

Vierailija
67/74 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon kun opiskelet itsesi korkeakoulutetuksi sairaanhoitajaksi 4v ajan saat 200e lisää palkkaa.. ja hemmetisti lisää vastuuta.

Vierailija
68/74 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen itse ekaa vuotta röntgenhoitajaksi ja olen tulevana kesänä menossa hoiva- avustajan töihin, vaikka ei ole alalta mitään oikeaa kokemusta vielä mutta ilmeisesti tarvetta hoiva avustajille on kun heti oltiin kirjoittamassa jo työsopimusta ja keikkaa voi heittää jo ennen kesää. Yllätyin että aloituspalkka on vähän reilu 2000€ ihan kokemattomalla, joka vasta opiskelee sote alalle. Ja siihen lisät päälle niin kyllä se ihan hyvä liksa siihen nähden, että ei ole alalta aiempaa kokemusta.

Vierailija
69/74 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla kyllä isommat palkat hoiva-alalla. 

Vierailija
70/74 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka (lh) 80% työaika, 2380€. 100% 2855, ilman yövuoroja. Yövuorojen kanssa reilusti yli 3000€. 

En kajehi hoiva-avustajan palkkaa. Pidän omasta vastuualueesta. 

Vierailija
71/74 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä! Siis tuo hoiva-avustajahomma. Minusta ei ole lääkejuttuihin kun olen huono matikassa, mutta muuten työ voisi olla sopivaa. Onpa kiva tietää että palkka on ihan ok. 

2000e/kk ei ole mitenkään ok tänä päivänä. Tehtävän vaativuuteen suhteutettuna varmasti suunnilleen ok tasolla mutta ei tolla laskuja ja elämistä maksella. Tai riittäähän se jos asuu vielä vanhempien eikä asuminen maksa mitään.

Vierailija
72/74 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko avustajan koulutus kestää? Ennen vanhaan sairaaloissa ja muualla oli apuhoitajia petaamassa sängyt, suihkuttamassa ja muutenkin avustamassa. Olispa vieläkin.

Noin 8 kk

Kiitos vastauksesta!

Hoiva-avustaja on aika pitkä nimike. Apuhoitaja on lyhyempi ja kertoo työn kuvasta. Ehkä ette ole samaa mieltä?

Ehkä nimike viittaa siihen, että hoiva-avustajalle kuuluu paljon sellaisia tehtäviä, jotka eivät ole hoidollisia. He ovat ikään kuin avustamassa hoitajia ja huolehtimassa ympäristöstä, täyttelevät hoitovälinekaappeja ja voivat tehdä erilaisia siistimistehtäviä ym. siinä sivussa.

Kyllä meillä hoiva-avustaja tekee hoitotyötä siinä missä lähihoitaja muttei tee lääkehoitoa. Muuta ei ehdikään. Siivooja ja keittiötyöntekijä erikseen ja hoitoapulainen jakaa tarvikkeita ja vie roskia.

Vierailija
73/74 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa kouluttautua hoiva-avustajaksi. Kuulostaa palkkoineen varsin hyvältä työltä. Ja olisi säännöllinen työaika. Toisin kuin nyt henkilökohtaisena avustajana. Kerrankin jotain hyödyllistä av:lla. Kiitos!

Vierailija
74/74 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä! Siis tuo hoiva-avustajahomma. Minusta ei ole lääkejuttuihin kun olen huono matikassa, mutta muuten työ voisi olla sopivaa. Onpa kiva tietää että palkka on ihan ok. 

2000e/kk ei ole mitenkään ok tänä päivänä. Tehtävän vaativuuteen suhteutettuna varmasti suunnilleen ok tasolla mutta ei tolla laskuja ja elämistä maksella. Tai riittäähän se jos asuu vielä vanhempien eikä asuminen maksa mitään.

Kaikki ei asu pk-seudulla. Minulle riittää ihan helposti elämiseen nykyinen 1700€/kk palkkani. Jää jopa vähän ylimääräistä joka kuukausi.

t. eri