Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoiva-avustajan palkka 2000 e kk ja lähihoitajan vain 100 e enemmän.

Vierailija
01.07.2023 |

Luulin että avustajien palkat pienemmät.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka vai palkka lisien jälkeen jostai Iltalehden jutusta luettuna vai missä vertailua on tehty?

Vierailija
2/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspalkka vai palkka lisien jälkeen jostai Iltalehden jutusta luettuna vai missä vertailua on tehty?

Peruspalkka. Siis kaveri valmistui hoiva-avustajaksi ja häneltä sain tiedon.

Lähihoitajana teet kumminkin vastuullisempaa työtä.

Vierailija
4/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja saa saman

Vierailija
5/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä töissä? On eroja lähihoitajan palkoissa.

Vierailija
6/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastavalmistuneena hoiva-avustaja yli 2000 e / kk peruspalkka. Siihen vielä lisät. Lähäri-kollega ei tienaa käteen kuin muutaman kympin enemmän. 

Vierailija
7/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vastavalmistuneena hoiva-avustaja yli 2000 e / kk peruspalkka. Siihen vielä lisät. Lähäri-kollega ei tienaa käteen kuin muutaman kympin enemmän. 

Siis vastavalmistuneena hoiva-avustajana *

Vierailija
8/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP haluais laskea hoiva-avustajan palkkaa?

Vierailija
9/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mä en tunne alaa tai palkan määräytymisen perusteita, mutta mulla tuttu, joka on hoiva-avustaja, eikä aio opiskella lähihoitajaksi, koska palkan ero on niin pieni ja työn kuormittavuus/vastuu nousee liikaa palkkaan nähden.

Vierailija
10/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peruspalkka lähihoitajana on reilu 2400eur, siihen päälle kokemuslisät ja vuorolisät. Lisäksi kuukaudessa keskimäärin 3-5 vuoronvaihtoa, joista kertakorvaus 130eur.

Vierailija
11/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitää paikkansa. Hoiva-avustajan palkka on hyvin lähellä lähihoitajan palkkaa. Käteen jäävä summa on erotukseltaan hyvin pieni. Meillä on hoiva-avustajan peruspalkka myös yli tuon 2000 euroa. Lähihoitajalla on enemmän vastuuta mm. lääkehoidossa ja paperihommissa, mutta käteen ei tosiaan jää kovinkaan paljoa enemmän.

Hoiva-avustajan työnkuva on muutoin sama kuin lähihoitajalla, mutta siitä tosiaan puuttuu se lääkehoidon toteuttaminen ja rai-arviot ja sen kaltainen työ. Perustyö on ihan samaa molemmilla. 

Vierailija
12/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mä en tunne alaa tai palkan määräytymisen perusteita, mutta mulla tuttu, joka on hoiva-avustaja, eikä aio opiskella lähihoitajaksi, koska palkan ero on niin pieni ja työn kuormittavuus/vastuu nousee liikaa palkkaan nähden.

Tunnistan tilanteen. Olen alavaihtaja ja omasta näkökulmastani hoiva-avustajan ja lähihoitajan palkka on suunnilleen sama, ero on niin pieni. Mieluummin teen hoiva-avustajan työtä ja jätän lääkkeet ja paperinpyörittämisen muille. 

Vierailija
13/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan palkka mulla hyvinvointialueella 2570e toukokuussa plus ikä ja pyhälisät. Nythän palkka taas nousi, pitääkin tarkistaa paljon. Kotihoidossa olen töissä.

Vierailija
14/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö

Eipä taida olla höpöä. Riippuen toki työpaikasta, mutta ei heillä kovin suuri palkkaero ole.

Vierailija
15/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avustajat tekevät pääasiassa arkiaamua, joten käteen jää kyllä selvästi vähemmän kuin lähihoitajilla. Itse olen sh, mulla vain arkiaamua, joten lähihoitajat tienaa paljon enemmän.

Vierailija
16/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä! Siis tuo hoiva-avustajahomma. Minusta ei ole lääkejuttuihin kun olen huono matikassa, mutta muuten työ voisi olla sopivaa. Onpa kiva tietää että palkka on ihan ok. 

Vierailija
17/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä avustajat tekevät pääasiassa arkiaamua, joten käteen jää kyllä selvästi vähemmän kuin lähihoitajilla. Itse olen sh, mulla vain arkiaamua, joten lähihoitajat tienaa paljon enemmän.

Missähän noin on... kaikissa keikkapaikoissa joissa teen, on hoiva-avustajilla ihan samanlaiset työvuorot kuin lähihoitajilla (ilta/aamu).

Öitä heillä ei ole koska se lääkevastuu. 

Vierailija
18/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli hoivakodissa viimeiset vuotensa eikä siellä kuka lähäri vaan päässyt lääkkeisiin kosketuksiin. Oli nimetyt hoitajat, joilla oli lääkekomeron avain ja siellä laskivat ja annostelivat lääkkeet.

Liekö sitten ollut ongelmia joskus, rn tiedä. Onhan se elintärkeää toi lääkelaskenta ja -jako.

Vierailija
19/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere roudasi filsuja avustajiksi 1800 euron peruspalkalle. Laikkarillakin oli liki parisataa parempi, paskapalkka sekin.

Vierailija
20/74 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen hoiva-avustajana sekä aamuvuoroa että iltavuoroa. Öitä en tosiaan voi tehdä. Oma peruspalkkani on +2000e sekä ilta-ja viikonloppulisät päälle.