Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aperol Spriz jo 15 euroa Hki keskusta! Italialaiset tuttuni oli ihan että WTF!!! Suomi on Euroopan kallen maa

Vierailija
01.07.2023 |

Tällä asiakkaiden raharyöväyksellä ei ole mitään rajaa enää, hintoja voidaan nostaa aivan mielivaltaisesti. Suomi on Euroopan kallein maa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stinky hell = Helsinki

Vierailija
22/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aperol spritz Venetsiassa San Marcon aukion vieressä maksoi vuonna 2023 neljä euroa. Suomen hinnoissa ei ole ollut kyllä mitään järkeä pitkään  aikaan. Eräskin "parempi" pizzapaikka Helsingin keskustassa ainakin vielä jonkin aikaa sitten pyysi 17 eur lasillisesta normaalia viiniä. Eli ihan listan halvin viini kyseessä eikä todellakaan mitään erikoislaatua.

Samalla aukiolla kupillinen kahvia 25€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Muutama päivä sitten...)

Napolissa, vanhankaupungin eräässä pienessä baarissa; nauttimani ko juoma maksoi 1€. (joissakin baareissa 2€)

Vain yhden aperolin olen silti nauttinut koko kaksiviikkoisella Italian lomallani; tänä iltana taas laivalla Espanjaan.

Vierailija
24/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka maksaisi 30€. Ostan jos sattuu tekemään mieli. Ei noita kukaan normaali kuitenkaan juo kuin korkeintaan muutaman kerran kesässä.

Vierailija
25/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama hinta itse asiassa Firenzessä, tulin sieltä hiljattain.

Vierailija
26/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aperol spritz Venetsiassa San Marcon aukion vieressä maksoi vuonna 2023 neljä euroa. Suomen hinnoissa ei ole ollut kyllä mitään järkeä pitkään  aikaan. Eräskin "parempi" pizzapaikka Helsingin keskustassa ainakin vielä jonkin aikaa sitten pyysi 17 eur lasillisesta normaalia viiniä. Eli ihan listan halvin viini kyseessä eikä todellakaan mitään erikoislaatua.

En itse törmännyt missään puolella Venetsiaan korkeisiin hintoihin baareissa tai ravintoloissa, vaikka kävin myös ns. paremmissa paikoissa. Oli suomalaiseen hintatasoon verrattuna erittäin huokeaa, vaikka paikka on yksi Euroopan suurimmista turistirysistä.

Vierailija
27/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole Euroopan kallein maa, vaikka italialainen mielikuvitustututtusi pöyristyikin. 😂

Vierailija
28/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on perseestä.

Vierailija
29/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta esim. Hintatasosta: iskelmäfestivaaleilla tänä viikonloppuna 0,5 olut + 0,33 lonkero, avattuna tölkeissä yht 21,50€. Kun on se euron pantti molemmissa. Eihän tässä ole enää mitään järkeä, ja aika harva pariskunta noilla hinnoilla kovin montaa festareilla enää ostaakaan.

Vierailija
30/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse törmännyt missään puolella Venetsiaan korkeisiin hintoihin baareissa tai ravintoloissa, vaikka kävin myös ns. paremmissa paikoissa. Oli suomalaiseen hintatasoon verrattuna erittäin huokeaa, vaikka paikka on yksi Euroopan suurimmista turistirysistä.

Käy Pyhän Markuksen aukiolla kahvilla niin törmäät.

Vierailija
31/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on perseestä.

Joo, pysy vaan siellä hevonwittulassa.

Vierailija
32/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, Como-järvellä vastikään 18€, että silleen

Como vs Helsingin rautatieasema. Kumpi on hieman enemmän luksusta?

Vierailija
33/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä käynyt lähistöllä kahvilla ja syömässä. Oli edullista suomen hintatasoon verrattuna. Kyse on yksittäisestä turistikusetuspaikasta.

Vierailija
34/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tyhmyydestä saa maksaa, mutta miksi kukaan lukea osaava siellä kahvilla kävisi?

Vierailija
35/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsiassa yleinen vessa maksoi 5e ja se oli v. 2010.

Vierailija
36/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakottaa maksamaan tollasia hintoja?

Vierailija
37/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aperol kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku tuollainen voi maksaa 15e?

Minä saan tehdä tunnin kunnon oikeaa ja perinteistä työtä että saan 15e.

Entä jos se on sellainen yksi ja kerran kesässä elämys? Harvan talous siihen kaatuu, jos ei tavaksi tule.

Tuo varmaan selittää sen eron miksi Suomessa ei ole "kahvilakulttuuria" kuten muualla euroopassa.

Täällä Aperol Spriz on "kerran kesässä elämys" kun muualla se on ihan "arkipäivää".

Täällä istutaan kotona, tai puistossa taskulämpimän sidukan kanssa kun työssäkävilläkään ei ole varaa (kun kerran kesässä) käydä kokemassa Aperol Spriz elämys. Surullista.

Vierailija
38/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on aina valmis maksamaan enemmän ja tuntee siitä vaan ylpeyttä, jos toisilla ei ole varaa ja itsellä on. Hölmöläisiä..

Vierailija
39/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli ainakin ennen musiikkia livenä, en ole pariin vuoteen käynyt ja kahvi maksoi aina paljon. Ei tarvi mennä siiheen kahvibaariin kun muutaman askeleen päässä on edullisempia. 

Itse en tilaa mitään aperolspritziä vaan camparispritzin aina. Viimeksi maksoi 6 euroa muhkea pikarillinen vähän paremmassa paikassa täällä Toscanassa, yleensä tavisbaareissa ovat 3-4 euroa. 

Vierailija
40/60 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku tuollainen voi maksaa 15e?

Minä saan tehdä tunnin kunnon oikeaa ja perinteistä työtä että saan 15e.

AP jatkaa: seurasin baarimikon työskentelyä ja aika iso osa siitä drinkistä oli jäitä ja hedelmäsiivuja, jotta näyttäisi runsaalta, itse pääasiaa aika niukalti. Tulee siinä Aperolille huima litrahinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi