Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua ymmärtämään mieheni ajatuksia

Vierailija
01.07.2023 |

Ollaan seurusteltu miehen kanssa noin vuoden ajan, olemme etäsuhteessa. Tulimme yhteiseltä lomareissulta kotiini ja tarkoitus oli lähteä seuraavana päivänä hänen luokseen. Aloitin siis pyykinpesun heti jotta saan vaatteet kuivaksi ennen seuraavaa päivää. Pyysin miestäni käymään kaupassa ja grillaamaan jotain kun hän pyöri asunnossani mitään tekemättä. Hän lähti kauppaan sanomatta mitään ja tullessaan alkoi tehdä ruokaa kun minä hääräsin muita kotitöitä. Kaikki meni mielestäni ok eikä tässä ollut mitään ihmeellistä paitsi se että mies ei sanonut kauppaan mennessään mitään. No, parin päivän päästä tästä hän avautui sanomalla että hänestä oli outoa että "laitoin hänet kauppaan ja grillaamaan" minun grillillä. Kerroin grillin olevan ihan tavallinen ja hän on itse kertonut monesti(!) osaavansa grillata, joten en nähnyt siinä mitään outoa. Lisäksi kaupassa käynti on ihan perusasia jota mielestäni tekee niin miehet kuin naiset enkä koe tarpeelliseksi että aina pitäisi käydä kaupassa yhdessä. En ymmärrä yhtään miehen logiikkaa. Grillaus onnistui hyvin mutta hänen mielestään oli erikoista että laitoin hänet grillaamaan hänelle uudella grillillä joka vielä lämpeni paljon. Mitä??? Ja nöksähti kun en ollut syönyt kaikkea mitä hän oli kaupasta tuonut. Kyllä, koska kaikki rasvainen ei vaan maistunut. Miltä tämä kaikki teistä kuulostaa? Olinko jotenkin kohtuuton? Mä en todellakaan ymmärrä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitte lomareissulta ja arki löi miehen kasvoille. Olitte sun luona ja sä päsmäröit 100%. Ei tuossa sen kummempaa mysteeriä. Kokeile vaikka mennä kivalta lomalta suoraan pariksi päiväksi anoppilaan, niin saat saman fiiliksen kuin mies.

Menkää ensi kerralla kumpikin oman kotiin pariksi päiväksi, kumpikin vetää henkeä ja tekee rutiinit ihan oman tottumuksen mukaan. Sitten vasta lisää yhdessäoloa.

Vierailija
22/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän suhteen molemmat osapuolet ovat sellaisia, että nyt kannattaa erota heti.

"Grillillä joka lämpeni paljon" ziisus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minäkin kallistun tuohon miesvauvaan. Mies vois puhua itsekin ja ehdottaa, eikä suuttua jos nainen ehdottaa,että 'käytkö sinä kaupassa'. Itsekin voi avata sen suun ja puhua. Ja tottakai siellä kaupassa voi käydä mies tai nainen tai yhdessä, mutta eihän nyt aina ole pakko yhdessä lähteä? :) Ja sitten vielä valittaa, ettet syönyt kaikkea, mitä hän teki  :D hah hah kuulostaa lapselliselta ja ylireagoinnilta :D 

lisään: jos mulla olis noin herkkä mies, niin ei se pystyis pitkään suhteessa mun kanssa. Varmasti aina nöksähtäis jostakin, kun en aio imettää miestä vaan miehen pitää itsekin avata suu eikä loukkaantua kaikesta :D

Vierailija
24/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä AP pyysi grillattavan, kun siitä kerran tuli yllättäen rasvaista?

Itse grillattavista ei tullut rasvaista mutta mies toi kaupasta ranskiksia enkä välittänyt syödä niitä. Tästä hän pahoitti mielensä. Ap

Tuo nyt on tosi lapsellista. Tällaiset ihmiset tiedetään, on niin hauras ego että mikä tahansa mielipide joka ei ole just sama kuin heillä aiheuttaa draaman. Tervepäinen ihminen ei pahoitta mieltään siitä ettei joku toinen pidäkään ranskalaisista!

Vierailija
25/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän suhteen molemmat osapuolet ovat sellaisia, että nyt kannattaa erota heti.

"Grillillä joka lämpeni paljon" ziisus...

Jep. Aikuisten ei pidä seurustella lasten kanssa, vaikka nämä lapset olisivatkin paperilla täysi-ikäisiä.

Vierailija
26/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet kuitenkin suhteessa jo vuoden ettekä ole laittaneet ruokaa toistenne luona tai tehneet muita arkisia asioita. Nussitteko vain ja käytte syömässä ravintolassa vai mikä homma. Mies kokee itsensä vieraaksi, jolle pitää tehdä ruoat valmiiksi ja tuoda pillupöytään, kuten tähänkin saakka. Onnea. Asenne ja kommnunikaatio eivät ainakaan ole kohdallaan. Ja vaikka olisikin, voi luonteissa olla liian suuret erot.

Vierailija
27/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan näistä vastauksista tässä ketjussa voisi nimetä sarjaan: Mitäs me täydelliset.

Olen nainen, enkä tosiaan pystyisi elämään sellaisen kumppanin kanssa, joka halveksi minua ja pitää minua halveksittavana, jos ilmaisen tuntee netistä

Miten tee itse ilmaisette epävarmuuteenne tai miten se tulee esim? Ai niin, ettehän te koskaan ole epävarmoja.

Minun mielestäni toisen ihmisen halveksiminen on epävarmuutta. Niin sanotusti pyöritellään silmiä- että miten tuo tolleen?- en voi ymmärtää ( oikeasti ei ole rahkeita tai halua ymmärtää)

Ja itse käyttäydytään kuin pahimmat moukat. Eikä ehkä edes tajuta sitä.

Kun käytätte tuollaista nimitystä miesvauva, niin kuvittelen sen olevan pahimman laadun halveeraamista. Ainakaan se ei kuulosta toista kunnioittavalta vaan siinä vaan pistetään toinen johonkin lokeroon, eikä edes välitetä ottaa selvää.

Onhan sitä. Eikä kaikkiin tai jaikkeen kannata panostaa.

Jos hyvän ja sopivan löytää, niin siitä olisi hyvä sitten.

Aapee vaan ottaa selvää, että onko tämä grillaaja semmoinen kenen kanssa haluaa asiat jakaa.

Kuulostat aapee vahvalta, niin sinulle sopii sellainen ihminen, jolla on käytännöllisyyden lisäksi myös filosofista maailmankatsomusta ja vähän haastetta ajatteluun. Ettei tulisi turhaa kilpailua ruuanlaitosta vaan molemmilla olisi omat vahvuudet ja sopivat yhteiset intressit.

Yksi vinkki: älä jyrää.

Vierailija
28/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osan näistä vastauksista tässä ketjussa voisi nimetä sarjaan: Mitäs me täydelliset.

Olen nainen, enkä tosiaan pystyisi elämään sellaisen kumppanin kanssa, joka halveksi minua ja pitää minua halveksittavana, jos ilmaisen tuntee netistä

Miten tee itse ilmaisette epävarmuuteenne tai miten se tulee esim? Ai niin, ettehän te koskaan ole epävarmoja.

Minun mielestäni toisen ihmisen halveksiminen on epävarmuutta. Niin sanotusti pyöritellään silmiä- että miten tuo tolleen?- en voi ymmärtää ( oikeasti ei ole rahkeita tai halua ymmärtää)

Ja itse käyttäydytään kuin pahimmat moukat. Eikä ehkä edes tajuta sitä.

Kun käytätte tuollaista nimitystä miesvauva, niin kuvittelen sen olevan pahimman laadun halveeraamista. Ainakaan se ei kuulosta toista kunnioittavalta vaan siinä vaan pistetään toinen johonkin lokeroon, eikä edes välitetä ottaa selvää.

Onhan sitä. Eikä kaikkiin tai jaikkeen kannata panostaa.

Jos hyvän ja sopivan löytää, niin siitä olisi hyvä sitten.

Aapee vaan ottaa selvää, että onko tämä grillaaja semmoinen kenen kanssa haluaa asiat jakaa.

Kuulostat aapee vahvalta, niin sinulle sopii sellainen ihminen, jolla on käytännöllisyyden lisäksi myös filosofista maailmankatsomusta ja vähän haastetta ajatteluun. Ettei tulisi turhaa kilpailua ruuanlaitosta vaan molemmilla olisi omat vahvuudet ja sopivat yhteiset intressit.

Yksi vinkki: älä jyrää.

Ei se ole halveksimista, vaan ehkä siinä on vaan luonne-erot: toinen on tekijä ja toinen odottaa, et toinen käskee ja opastaa. Mutta minkäs teet, että tykkäisin enemmän sellaisesta, joka puhuu jos joku asia mättää tai jää epäselväksi. Ei se ole sen toisen pätemistä. Ne on vaan ne luonne-erot. Itsekin on pitänyt opetella suunsa avamaan elämässä.

Vierailija
29/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä AP pyysi grillattavan, kun siitä kerran tuli yllättäen rasvaista?

Itse grillattavista ei tullut rasvaista mutta mies toi kaupasta ranskiksia enkä välittänyt syödä niitä. Tästä hän pahoitti mielensä. Ap

Mies on luultavasti ollut epävarma ja otti itseensä, koska on tuntenut olonsa epäonnistuneeksi vieraassa ympäristössä. Etäsuhteessa tottuminen toisen kotiin kestää yleensä kauemmin kuin henkilöillä, jotka eivät ole etäsuhteessa.

Jos aikuinen mies tuntee itsensä noin epävarmasi sellaisen arjen perustaidon kun ruoanlaiton kanssa, että tarvitsee vielä pari päivää myöhemminkin mököttää, ei hyvältä vaikuta. 

Toisaalta mies tietää nyt, mitä on tulossa eli loma on lomaa, arkeen kuuluu käskytys ilman keskusteluja. Jos olisin mies, niin pitäisin suhteen etäsuhteena ja ottaisin vain kivat asiat, kukaan ei halua kokea olevansa pelkkä palkollinen ilman omaa tahtoa.

Vai onkohan siellä miehen kodissa tapana, että mies voi makoilla sohvalla ja huudella sieltä ap:lle käskyjä? Vie roskat, laita ruokaa, siivoa eteinen jne. Koska jos ap tuosta suuttuu, hän on naisvauva.

Vierailija
30/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella kummallista, että kysyt tuollaista asiaa täällä? Onko takana ajatus saada mies haukutuksi mikä tapahtuikin?

Kukaan täällä ei pysty sanomaan mistä oli kyse. Lisäksi esität asiasi omalta kannaltasi ja ilman taustoja aivan kuin sinulla ei olisi mitään osuutta tilanteen kehittymiseen.

Tuollainen asenne on parisuhteessa ongelmallinen, mutta en siis sano, etteikö mieskin voisi olla asenteiltaan ongelmallinen. Sitä on kuitenkin mahdoton tämän perusteella arvioida.

Minulla on yksi ystävä (tai nykyään ex-ystävä), joka esitti miehensä aina huonossa ja arveluttavassa valossa. Saman kohtalon koki moni muukin, viimein minä itsekin. Hänellä ei ollut kykyä tai halua arvioida tilannetta muiden kuin omasta näkökulmastaan ja vahva tahto esiintyä uhrina. Siitä opin, etten enää usko varauksetta vain toisen näkökulmaa riidoissa.

Vierailija
31/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette olleet kuitenkin suhteessa jo vuoden ettekä ole laittaneet ruokaa toistenne luona tai tehneet muita arkisia asioita. Nussitteko vain ja käytte syömässä ravintolassa vai mikä homma. Mies kokee itsensä vieraaksi, jolle pitää tehdä ruoat valmiiksi ja tuoda pillupöytään, kuten tähänkin saakka. Onnea. Asenne ja kommnunikaatio eivät ainakaan ole kohdallaan. Ja vaikka olisikin, voi luonteissa olla liian suuret erot.

Järkytytkö, jos kerron, että olen seurustellut miesystäväni kanssa kohta 3 vuotta eikä meillä käytetä yhteistä aikaa siivoamiseen tai ruuanlaittoon. Kummankaan kotona!

Vierailija
32/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä nykyajan sanoittamista ja joka asiasta loukkaantumista. Kaikesta pitäisi puhua ja puhua loputtomiin. Ja mieluummin ympäripyöreitä, kauniilla äänenpainoilla, ettei vaan tule kenellekään paha mieli. Ja sitten vielä ylianalysoidaan kaikkea.

Täytyy löytää oikeanlainen kumppani, jolla on sama tapa ja tyyli kommunikoida. Minun kanssa tuollainen kiertely, kaartelu ja joka asiasta pitkä ja harras keskustelu ei toimisi. Onneksi olen löytänyt kaltaiseni miehen (joita onneksi on paljonkin tutuissa ja työkavereissa, nelikymppisissä miehissä), jonka kanssa puhutaan suoraan asioista, joista puhuttavaa on, mutta useimmiten kauheasti tarvetta puhumiselle ei ole, koska hommat hoidetaan suoraviivaisesti ja selkeästi. Myös sängyssä.

Vierailija
33/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ikinä tilanne olikin, niin tuollainen mököttäjä ei ole parisuhdemateriaalia.

Vierailija
34/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutui maksamaan kauppaostokset?

Vierailija
35/35 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ikinä tilanne olikin, niin tuollainen mököttäjä ei ole parisuhdemateriaalia.

Onko käskyttäjä mielestäsi parisuhdemateriaalia?

Naisille sallitaan tunteet, miehen tulisi aina olla reipas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi