Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivässä parhaimillaan 800g suklaata, millä ihmeen

Vierailija
10.12.2006 |

konstilla saan tämän makean himon kuriin? Rupee itseekin jo vituttamaan tää suklaan syöminen ja just nytkin vedän suklaalevyä!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän kun oot ilman niin jo helpottaa.

nimim. kokemusta löytyy:)

Vierailija
2/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää teekään mieli. Itsellä meni jo kolmessa päivässä mieliteko ohi (vaikka olin pahimmasta päästä " suklaaholisti" ). Nyt kun ottaa vaikka kylässä yhden konvehdin, tuntuu yököttävän rasvaiselta, eikä makukaan miellytä. En viitsi ottaa enää edes tarjottaessa.

Kun ottaakin esim. omenan, kun tekee suklaata mieli, sen jälkeen ei viitsi pilata raikasta makua suklaalla. Sama teho on jos pesee hampaat siinä vaiheessa kun meinaa mennä suklaakaapille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei voi syödä liikaa. Kohtuumäärissä suklaa on terveellistä.

Vierailija
4/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalat mm. unettomuutta hermoistuneisuutta vapinaa ym ap

Vierailija
5/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaikka särkylääke ensi hätään.

Vierailija
6/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ostan päivittäon kaupasta suffelipussin fazerin sinisen , ja pirkan minttu raepussin, jos jätän ostamatta niin sit illalla himo niin kova että lähden hakemaan!

Vierailija
7/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaat ettei tee enää edes mieli! Osta jotain muuta naposteltavaa tilalle, kasvistikkuja tms.

Vierailija
8/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pituutta on 168cm. Nuorinmaisen odotusaikana kiloja tuli 36kg ja lähtö paino oli silloin 58kg

Vierailija
9/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin karkkihyllyjen ääressä, mitä milläkin kerralla ostaisin. Sitten aloin ostaa vain yhtä ja samaa lajiketta, pienen mitäänsanomattoman patukan. Ostin joka kauppareissulla samanlaisen. Näin lähti ostamisesta mielihyvä, ja kyllästyin tähän yhteen ja samaan suklaaseen. Vihdoin en enää viitsinyt ostaa sitäkään ja kävelin karkkihyllyn ohi.

Vierailija
10/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ruokailua en syö makeaa koska ei tee mieli, mutta kun olen ruuan syönyt niin vasta sitten tekee mieli suklaata.

Vierailija
11/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen miettinyt onko siitä jotain muuta haittaa kuin mahdollinen lihominen?

Vierailija
12/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaassa on kai jotain 30 % rasvaa. Kehitin tosi vahvan mielikuvan, että suklaapalanen onkin voinappi, joka on kastettu kaakaojauheeseen. Aluksi se maistuu kaakaon takia hyvältä, mutta lopussa suussa on pelkkä voinappi, yök. Oikeasti, sain liitettyä suklaaseen epämiellyttävän tuntemuksen!

Tosin suklaa ei ollutkaan minun varsinainen ongelmani, joku kun auttaisi minua vieroittumaan salmiakista!?!

Vierailija
13/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nimittäin tosi tutulta tuo. AINA ruuan syömisen jälkeen tulee pakkomielteen omainen makean himo, joka ei lähde laitti-tuotteilla, vaan oikeaa sokeria on oltava ja paljon, samoin rasvaa. Kysymys on uhkaavasta kakkostyypin diabeteksesta, jonka voi vielä selättää. Mene lääkärille, jos ei yleislääkäri ota todesta, pyydä lähete sairaalan sisätautipoliklinikalle.

Tuo himo johtuu siitä, että elimistösi tuottaa syödessäsi liikaa insuliinia, jota käyttämään elimistö sitten himoaa makeaa ja rasvaista. Kun olet mässyttänyt tarpeeksi, himo katoaa. Mutta vain siihen saakka, että syöt seuraavan kerran suolaista. Kamala vieroitusoireita muistuttava olo johtuu siitä, että ellet syö makeaa tai rasvaista, on elimistössäsi liikaa insuliinia, jota se ei pysty käyttämään mitenkään. Eli siis ei pelkkä himo vaan terveyttä uhkaava tila!

minulla saatiin kuriin metformiini-nimisellä lääkkeellä, jota otetaan aina vähän ennen syömistä. Tasapainottaa insuliinin eritystä, ja näin ollen elimistö ei enää kaipaa makeaa ruuan jälkeen.

Vierailija
14/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa esim. ananasta, päärynää, banaania, omenaa, kiwiä. ja liemeksi esim. ananasmehua. saat kroppasi tottumat sukkerit, mutta paljon paremmassa muodossa ja vähemmän rasvaa.

tai sitten vaihdat suklaaseen joka vähintään 55-60% suklaata, mieluiten 70% ja yli. sitä ei voi mässyttää samaa määrää kuin mitä syöt nyt.

lisäksi ryhdyt juomaan esim. teetä ruoan päälle, jolloin ajatus alkaa mennä muuhun suuntaan.

Vierailija
15/25 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun olet muutaman päivän/viikon ollut syömättä sitä, alkanee helpottaa.

Mutta maistaa ei sitten enää kannata. Pärjään loistavasti ilman suklaata, jos vaan en maista sitä missään muodossa. Jos maistan, ei ole väliä vaikka se olisi kuinka pahaa tai tummaa tai ulkolaista oikeasti, se kyllä tulee syödyksi...

Vierailija
16/25 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika suklaan syöminen vie hiukset. Liika rasva sen tekee. Lopeta ihmeessä! En kyllä millään usko tuota määrää, ei kukaan voi syödä lähes kiloa suklaata päivittäin.

Vierailija
17/25 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnut koko asiaa.

Mutta eikö diapetekseen liity kova jano?

Näin olen kuullut.

Ja saanen esittäytyä; Tässä toinen, sokeriholisti. Paha sellainen. Juuri noin puolituntia-tunti ruoan jälkeen rupeaa tekemään mieli makeaa, mutta minä himoitsen leivoksia ja muita sellasia.

Tuntuu vaan naurettavalta mennä lääkäriin tällaisen asian kanssa, tuntuu että ne nauravat katketakseen.

Minä siis tulen kiukkuiseksi jos en saa jotain makeaa ruoan jälkeen!!

Vierailija
18/25 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tummaa suklaata edes. Pelkkää tummaa (väh. 60 %), sen verran kuin mieli tekee. Miltä ajatus kuulostaa?

Vierailija
19/25 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole tajunnut koko asiaa.

Mutta eikö diapetekseen liity kova jano?

Kyllä, mutta sokeriaineenvaihdunnan häiriössä ei VIELÄ ole kyse diabeteksesta, mutta se on kyllä uhkana, jos tätä ei hoideta ja syöminen jatkuu tuohon tahtiin.

Lääkäriin kannattaa todellakin mennä. Lääkärithän aina saarnaavat terveellisestä ruokavaliosta ja sen merkityksestä, joten ovat vain tyytyväisiä, että joku ottaa vakavasti ja haluaa saada apua ajoissa. Suomessa on niin paljon 2-tyypin diabetestä yhä nuoremmilla, että kunpa kaikki tajuaisivatkin tehdä asialle jotain ennen kuin on liian myöhäistä. Totuushan on, että diabetestä ei paranemaan enää saa, kun se on puhjennut. Tässä on mahdollisuutesti, vielä, käytä se!!

Vierailija
20/25 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli samantapainen ongelma. Aina piti saada suklaata tai jotain makeeta. Kokeiltiin kromia luontaituotekauppiaan suosituksesta, mutta sillä ei ollut minkäänlaista vaikutusta. Ostin sit itselleni Multitabseja ja mies rupesi kans syömään niitä ja hups, kahden kuukauden päästä huomasi, ettei ollut syöny makeeta pitkään aikaan eikä tehny edes mieli.

<jostain oon lukenu, että ne joilla ei kromi auta, saattavat hyöryä C-vitamiinista. Omalla miehellä tod. näköisesti, just noi vitamiinit auttoi. Tsemppiä!!