Jyväskyläläisessä pizzeriassa eilen tapahtunutta
Oltiin nelihenkisellä seurueella pizzalla. Aloin syömään ja huomasin hetken päästä,että pizzasta löytyi sulaneeseen juustoon sotkeutunut musta hius. Ruokahalu katosi, mutta koska oli kova nälkä pakotin itseni syömään tuota pizzaa vielä vähän. Leikkasin tuon karvakohdan erilleen ja laskunmaksuaikana esitin sen tarjoilijalle ja kysyin voitaisiinko se huomioida laskussa. No toki, näin luvattiin.
Lopullisesta laskusta oli vähennetty 1,40 euroa loppusummasta pois. Olin kuvitellut saavani pizzan ilmaiseksi ja mahdollisesti pöytäseurueenkin hinnasta vähän pois.
Oliko tuo hinnanalennus teistä kohtuullinen?
Tämä oli ensimmäinen kerta,kun valitin ruuasta ravintolassa,joten en tiedä mikä on normaali hyvityssuhde.
Kommentit (20)
ja tullut vuorokauden kuluttua tapahtuneesta valittamaan asiasta Aihe vapaalle :)
Siksi oli vähän pakko syödä kiireesti, koska edessä monen tunnin junamatka ja hemmetin nälkä.
ap
Haloo! Jos se karva sua häiritsi, niin oikea tapa on pyytää uusi, virheetön tuote tilalle eli uusi pitsa.
Vituttaa te ainaiset virheen kyttääjät ja ilmaseksi vinkujat.
Asiakkaan on tarkoitus saada hintalaatusuhteessa sopiva tuote, eikä ole tarkoitus kytätä jotain virhettä ja vaatia sitten siitä rahaa, tyyliin: " vaippapaketissa oli yhdessä vaipassa teippi vähän vinossa, saanko nyt paketin ilmaiseksi?"
Ihmeellistä käytöstä. Oikeasti.
Juntin tuntee just siitä, kun syövät ravintolassa annoksensa loppuun ja alkavat sitten vasta valittamaan että siinä oli jotain vikaa.... Haloo??????????????? Jokin tässä yhtälössä mättää ja pahasti.
Mä jätän pizzasta aina reunat syömättä. Saankohan mä alennusta?
Vai jonku taudinko siitä kuvittelet saavasi? Pösilö!
Tauteja en kuvittele karvasta saavani, vaikka olisi peräti munakarva ollut. Mutta ruokailunautintoon se vaikuttaa ihmeesti.
Lisäksi se kertoo aika lailla paikan hygieniatasosta (=kokit eivät suojaa hiuksiaan asiamukaisesti). Pistää myös miettimään mitä hiuksia pienempää silmin näkymätöntä ylimääräistä ruuasta löytyy.
Mielestäni sillä,että pistin vielä pari haarukallista pizzaa suuhuni lisää, ei pitäisi olla lopputulokseen mitään vaikutusta. Minulta, jolta ei normaalisti jää suupalaakaan syömättä, jäi nyt yli puolet pizzasta lautaselle. Joten kyllä se ruokailunautintoon aika lailla vaikutti. Ja aiemmassa viestissä kertomistani syistä uuden pizzan saaminen tilalle ei ollut mahdollista, siten rahallinen korvaus olisi ollut pizzerialta ainoa mahdollinen tapa hyvittää.
Ja niin, kyllä se pizzerian väki oli hiusväriltään ihan tyypillistä väriä ja minä ihan tyypillistä suomalaista väriä.
Ja vaikka tuollaisissa paikoissa ehkä kuuluu käyttää niin voihan niitä irtohiuksia silti jossain olla. Ei se ole niin vakavaa.
Yks hius...
Tai jos se oli vaikka rintakarva tai käsikarva...
Pakotetaan ne pukemaan kokovartaloasu ja sit ne hikoo ja hiki lentää sun pitsaas...
Jos mielestäsi annoksessa on vikaa, oikea tapa on huomauttaa siitä heti, jotta annos voidaan lähettää takaisin ja tilalle uusi. Mitään hinnanalennuksia ei tarvita. Jos on niin kiire, ettei ehdi odottaa uutta annosta ja kuitenkin syö viallisen annoksen niin se on oma häpeä.
Pizzassani oli hammastikku, vein sen kotiin ja siellä huomasin. Vein puolikkaan takas pizzeriaan, antoivat uuden tilalle.
Toisella kertaa eri paikassa yksi tilasi kanapizzan meidän neljän seurueesta. Meille kaikille tuotiin kanapizza enkä ole eläissäni kanaa syönyt (hajukin etoo). Kiukkuisena tarjoilija vei pizzan toisille, myi sen niille halvemmalla ja paiskasi meille yli puolen tunnin odottelun jälkeen vihaisena eteemme tilaamamme pizzat. Ei pahoitteluja eikä mitään. Enpä ole asioinut enää tämän jälkeen tämän itäsuomalaiskaupungin pizzerioissa, en yhdessäkään.
lähetin sähköpostia firmalle ja sain kymmennen eron lahjakortin hyvityksesti, vaipat makso 6e ja käytin ne kuitenki..Vierailija:
tyyliin: " vaippapaketissa oli yhdessä vaipassa teippi vähän vinossa, saanko nyt paketin ilmaiseksi?"
Sitä kutsutaan reklamaatioksi. Todella moni huonon tai pilantuneen tuotteen ostaessaan jättää valittamatta.
Minä löysin lautaseltani isokokoisen etanan, kun tarkoituksena oli siis syödä pakastettuja ja sitten höyrytettyjä vihanneksia... Jäipähän vihannekset syömättä, enkä ole samaa tuotetta enää ostanut!
Nyt jäi syömättä yli puolet pizzasta, vaikka aiemmin vain se karvaosa.
Tuskin se yksi hius tuhosi yli puolet pizzastasi? Kun vielä olit kuolemaisillasi nälkään?
minä löysin kerran ötökän salaatista ja vein sen heti tarjoilijalle ja sain uuden tilalle. Mutta tietysti jos oisin syönyt sen en ois mitään korvausta siitä odottanut.
Mulla ei menis karvanen pizza alas..
söi pizzan ja laittoi viimeseen suupalaan itse mukanaan tuoman karvan ja meni valittaa jotta sais rahat takas ja siis ilmasen aterian..
Tosi alhaista!
olisit ehtinyt ihan rauhassa nauttia uudesta pitsasta junassa.
Turha pyllistää, kun paskat on housuissa.
Olisit valittanut heti!
Voi asiat fiksumminja nätimminkin sanoa. Tai jos ei ole HYVÄÄ sanottavaa olkaa HILJAA!
Sympateeraan ap:tä täysin!
.. eli jolloinka asiakkaalle EI pidä antaa hyvitystä, siis jos hän on jo syönyt ruoan ja tulee sitten vasta valittaan. Siinä on oikeus epäillä huijausyritystä. Ravintoloitsija toimi tässä oikein.
Syöt pizzan ja toivot silti hyvitystä???? Ensi kerralla valita ennen ruokailua ja pyydä uusi...