Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ ENSIKOT vko 50 +++

10.12.2006 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b]Ensikot:[/color][/b]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suun-nitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimat-tomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään lop-puvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin täl-löin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...

[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 28v. (mies 27v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. ¿Tositoimiin¿ ryhdyttiin 2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Tutkimuksia ei ole aloitettu, vuoden alusta otan yhteyttä lääkäriin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]milka1

[color=CD1076]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta

edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laa-dun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut. Miestä ei (vielä testattu).

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ehtiny piiiitkään aikaa palstalle mut sitten kun vihdoin ehdin piipahtamaan, niin onhan iloisia uutisia! Kannatti ehtiä ;o)

Voi että Milka mikä ihana uutinen!! Älä murehdi turhia vaan toivo parasta eikös vaan. ((((hali))))

Lukasin äkkiä läpi tän viikon pinoa ja ymmärsin, että täällähän piinailee kohta muutama muukin. Voi kun Milka sais seuraa muista.

bdbdbd

AnnaV oli saanu ikäviä tuloksia. Jaksuja ja positiivista mieltä teille tulevaan.

Killa: hyvä kun jaksat listaemona olla. *nyökkää tyytyväisenä*

Ymmärrän Diina, jos tuntuu epäreilulta.. Niin se elämä vaan koettelee laidasta toiseen ja reilua se ei ollenkaan ole! Tsemiä.

on: kp26 ja odotan harvinaisen lyhyttä kiertoa tulevaksi. Oli nimittäin sellaset oviskivut viimevkonloppuna 2 päivää että huhuh.. Pyyhin vieläkin hikeä otsalta pelkästä ajatuksesta. Samat kivut mulla oli muuten yhdessä clomikierrossa eli taitaa olla munikset juhlineet oikeen kunnolla meitin mukana ;o)

Terkkuja kaikikille muillekin Enskoille eli niille joita en erikseen maininnut. Ajatuksissa ootte kuitenkin.

Piggeliina

Vierailija
42/54 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin positiivisia uutisia! [color=deeppink][b]ONNEA MILKA![/color][/b] Täältä tulee nyt sellaiset liimat sinne, että takuulla kestää kyytiläinen matkassa 9kk! Ymmärrän hyvin, että pelottaa kun takana on km, mutta kyllähän se tilastollisesti on epätodennäköistä että kesken taas menisi! Saat pysytellä seurassa, nappaat sitten ton Naksun, Biancon, Piggeliinan ja Jessiksen (ja olikos muita piinailijoita) mukaasi o-puolelle! :)

Vilkutukset vielä Q:lle ja q:lle! Kiva kun et oo meitä unohtanut! :) Jokos teillä toista suunnitellaan?!

Nyt täytyy taas lopetella, mutta palaillaan!

Killa (jolla myöskin joskus on meinannut oikea nimi livahtaa viestin alle :) )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutuksia kaikille,Naksulle ja Jessikselle,Killalle kans!!!Ja muille tutuille!Täytyy käyä täällä jännäämässä teiän kanssa aina kun vaa ehtii!

Tännekin täti löysi tiensä 1 joulukuuta :)uuh ois voinu pysyä poissa ku olin ku niagaran putous!

Poika vie kaiken ajan,se ei tykkää paljoo päivisin nukkua,onneks yöt kuiteki.Ihana tättärä se on,osaa jo nauraa äänenki!

Quulle ja moolille ja ull-maijllekki huiskutus!

Voikaa hyvin rakkaat enskat!

-Pepsi ja Samuel 3kk

Vierailija
44/54 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia! Nyt vaan rentoudut ja nautit olostasi. Me pidämme peukkuja, että kaikki menee tällä kertaa hyvin :) Tottakai saat olla täällä seuranamme :)

Naksu: Meillä eivät vielä edes määränneet mitään lääkkeitä miehen tulehdukseen. Paraniko teillä siittiöiden tilanne lääkekuurin jälkeen? Testattiinko?

En välttämättä ole samaa mieltä siitä, että kestäisin masennuksen, jos vain saisin oman vauvan. Ei itsestäni kuulosta hyvältä, jos raskausajasta ja omasta vauvasta ei pysty nauttimaan masennuksen takia. Voimia sulle Mooli. Uskon, että kyllä se elämä helpottuu ja pääset nauttimaan raskaudesta ja äitiydestä. Juttelitko siellä neuvolassa masennuksestasi?

Ei meillä normaalisti pääsekään näin nopeasti julkisella hoitoihin (tai en ainakaan usko), mutta he ottivat minut jonojen välistä, jotta asioita saataisiin eteenpäin ennen joulua. Ja uskon, että miehen epäselvän tilanteen takia nopeuttivat asioita.

Tuisku - joka yrittää pysyä tässä vauhdissa mukana :)

Vierailija
45/54 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Pahoittelen, että multa on jäänyt viime aikoina palstailut vähän vähemmälle. Välillä on ollut kiireitä, välillä olen ihan tarkoituksella yrittänyt vähän rajoittaa tätä kuumeilua, kun on tuntunut siltä, että muuten oikeasti pää hajoaa. Mitään uutta ei meille sinänsä kuulu, suunnittelukäynti olisi ensi viikolla.

Aina välillä on kuitenkin ollut pakko käydä kurkkimassa täällä teidän kuulumisia... ja niinhän siinä kävi, että saatiin vihdoin niitä kauan kaivattuja plussia tännekin!

Oikein paljon onnea Milkalle ja peukutuksia, että kaikki menee hyvin! Titikin kävi tällä puolella piipahtamassa, onnittelut sullekin, jos vielä satut täällä roikkumaan!

Monella oli piinailutkin menossa, plussatuulia vaan teille kaikille! Nyt kun on l-enskojen plussa-aalto saatu käynnistettyä, niin eiköhän me kaikki vielä jossakin vaiheessa ne plussat napata...

Monella muullakin oli saatu tutkimukset ja hoidotkin jo hyvin alkuun, kyllä se siitä sitten lähtee rullaamaan.

Erityisterkut kaikille teille, joilla paljastui samanlaisia ongelmia kuin meillä, eli häikkää simpoissa! Teitä oli monta, sori kun en enää muista kaikkia nimeltä. Samassa veneessä ollaan. Kenellä olikaan löytynyt näytteestä se yksi ainokainen eteenpäin pyrkivä simppa? Se oli kyllä niin herttainen juttu, että olen sitä täällä itsekseni hihitellyt jo monta päivää... Toivotaan, että meidän kaikkien miehiltä löytyis edes yksi sellainen sissi, sehän riittäis! Ja jos ei, niin sitten mennään luovutetuilla.

Minä myös tunnustan katsoneeni sen adoptio-dokkarin tippa linssissä. Ei sekään ole mulle yhtään poissuljettu vaihtoehto, katsotaan nyt ensin, mitkä meidän mahdollisuudet on.

Oikein paljon tsemppiä siis kaikille! Vaikka kirjoittelenkin vähän harvemmin, olette kyllä usein mun mielessä.

Terveisin nyt jo vähän positiivisemmalla mielellä oleva

ElisaDay

Vierailija
46/54 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielettömän paljon onnea! Minulla meni ihan sydän onnesta sykkyrälle, kun luin viestisi.

Me Ensikot laitetaan sun matkaan ämpärikaupalla vauvaliimaa ja toivotetaan rauhaisaa mieltä tulevalle äidille! Tästä ei joululahja enää parane!

Kiitos kaikille, jotka ovat tukeneet minua tässä tilanteessa, joka tällä hetkellä on päällä. Minä olen päässyt pahimman järkytyksen yli. Vaikka maailma tosiaan tuntuu välillä epäoikeudenmukaiselta, niin pystyin onneksi suhteuttamaan oman tilanteeni oikeisiin mittasuhteisiin. Tulin siihen lopputulemaan, että:

1. Asiani ovat oikeasti tosi hyvin, on ihana mies ja ihana koti

2. Meillä on kaikki mahdollisuudet omaan vauvaan, vaikka se sitten tapahtuisi vaikeamman kautta

3. Vauvaa odotellessa voin elää täysipainoista ja onnellista elämää

4. Jos lasta ei suoda, niin voimme adoptoida

5. Muille tapahtuvat asiat, onnistumiset tai epäonnistumiset eivät ole mitenkään liitoksissa siihen, miten minä elämääni elän

6. Tehtäväni on tukea ystäviäni heidän muuttuvissa elämäntilanteissaan aivan niin kuin he tukevat minua tässä tilanteessa

En tiedä tekeekö tämän joulu vai mikä, mutta mieli on jotenkin tosi rauhallinen. Te kaikki Ensikot hyvin tiedätte, että tunteet menevät vuoristorataa. Nyt pitää nauttia siitä hyvänolon tunteesta, joka toivottavasti kestää ainakin seuraavaan lääkärikäyntiin asti.

Kiitos että olette olemassa!

-Diina-

Vierailija
47/54 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun on muutaman päivän pois, niin heti on aivan ihania uutisia. Täältä lähettelen MILKA sinulle ison kasan vauvaliimaa matkaan mukaan.

Nytkin tulin vain pikaisesti käymään, kun tultiin täksi päiväksi vaan pyrähtään kotona ja samalla ruokkimaan kissat, jotka valitettavasti joutuvat näin joulun alla olemaan paljon keskenään kotona, kun käydään vaan ruokkimassa. Oltiin siis tossa pari päivää Tampereella, tultiin eilen ja tänään ollaan lähdössä Etelä-Pohjanmaalle miehen vanhempien luona käymään. Eli kiirettä pitää aina uuteen vuoteen asti. Sen jälkeen onneksi tilanne rauhoittuu tai ainakin pitäs.

Lyhyesti vielä ON: Täti löysi mut eilen odotetusti, vaikka yritin harhauttaa sitä olemalla pois kotoa, mutta löysihän se tietenkin mut Tampereelta. Nyt siis menossa taasen kp2/28-30.

-Kathy-

Vierailija
48/54 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille onnitteluista ja myötäelämisestä!! Olen ihan liikuttunut:). Puhallan tässä parhaillani teihin päin plussatuulia, tehdään tästä oikein plussa-aalto ja ensi jouluna kaikilla on napero tai kaksi kainalossa!

Teen äitini ja siskoni puhelimen kautta hulluiksi kun mulla on vallalla ruokahysteria eli pelkään että syön jotain väärää ja tulee km... Heitin taas jääkaapin sisällön roskiin kun lämpötila ei ole vakaa ja kauhistelin, mitähän pöpöjä olin jo saanut... vanhemmat lupasivat ostaa mulle uuden;).

Ei, pakko on rauhoittua ja eiköhän asiat vähän asetukin kun pääsen pois sairaslomalta, mähän olen ollut nyt 3 päivää saikulla tän keuhko/kurkkutaudin takia ja sen mukaisesti omanapainen.

ElisaD kiva kuulla pitkästä aikaa! Hyvä että olet rajoittanut kuumeilua, se tekee hyvää päälle.

Kathy on yritellyt pakoilla tätiä mutta se löysi silti perille ruoja... onneksi sulla on paljon aktiviteetteja niin et pääse kauheasti murehtimaan, et ainakaan kuulostanut kauhean masentuneelta?

Kille tsemppiä sumujen aloitteluun, kerro sitten oireista jos niitä tulee!

Piggeliina moikka, nyt otat sen plussan jos noin hardcore-ovis oli! Brookella kans on siinä hollilla vielä mahis luomuplussaan, peukkuja!

Diina kiva että tunnemyrsky on vähän rauhoittunut. Tosi hyvin olet saanut asiat perspektiiviinsä - on tosiaan tautista kun menee niin tän lisääntymisen ympärille pyöriväksi elämä ja alkaa pitää itseään maailman ainoana kärsivänä uhrina (nimim. kokemusta on)..

Tuisku jatkaa hoitojensa perässä juoksemista, hienosti!

Naksu sinuna ostaisin tosiaan 2 testiä jouluksi jos ei ole päivystävää apteekkia lähellä. Muinaisessa nuoruudessani ostin samana päivänä kerran 2 virheellistä testiä. Silloin pelkäsin että olisin raskaana (huokaus kun tilanteet muuttuu) ja testi näytti (virheellisesti) plussaa ja olin ihan paineessa ja niin oli pian se lääketehdaskin... Eli meinaan etten luota niihin 100%:sesti. Peukkuja!

Killa onpa mukavaa tosiaan kuulla että sulla on paremmat fiilarit, ja kierrotkin järkevämpiä, siitä hyvää tietä eteenpäin kohti maaliskuuta ja hoitoja!

Mukavaa viikonloppua ja kiitos tosiaan jos saan vielä olla täällä, ei mun neuro-taikauskoisella luonteenlaadulla varustetut ihmiset voi missään o-puolilla hillua:) !

t. Milka

Vierailija
49/54 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milka ¿ jättionnittelut!!! Ihanaa. Ja tuo on niin kiva kuulla, että ihan oikeesti se inssikin voi jollakin onnistua =) Itse kun on siihen vähän jo usko mennyt. Mutta hyvin kaikki menee, usko vain ja nauti nyt täysin siemauksin =)

Naksu: joo, nyt oon ollut ihmeen positiivisilla fiiliksillä viimeaikoina. Ajateltiin miehen kanssa, että laitetaan nyt joka penni likoon tän homman suhteen niin ei tarvii sitten myöhemmin jossitella. Jätetään ulkomaanmatkat yms. tekemättä ja kerätään rahaa sukanvarteen. Kummasti sitä muuten piristyy kun on muutakin tekemistä eikä ehdi vaan tätä omaa tilaansa murehtia.

Voi Diina kun ystävältäsi sait tuollaisia uutisia ((halaa)). Maailma on niin epäreilu paikka! Jaksamista sulle. Uusin viestisi olikin jo oikein positiivinen =), kyllä sitä löytää omastakin elämästä kummasti kaikkea hyvää kun vain jaksaa kunnolla katsoa.

mooli !!! Kiva kun kävit moikkaamassa. Mä yritän kovasti tulla perässä sen ivf:än kanssa =) Hitsi kun kävis niin kuin teillä, että heti ekasta tärppäisi. Jaksuja masiksen keskelle.

Vannis ¿ huiskutus! Kyllähän sitä silti aina toivoo, että mitä jos se luomuihme vaikka sieltä tulisikin¿..mutta pitänee kai tässä kohta jo uskoa näihin realiteetteihin =(

amalialla oli hyviä uutisia tutkimuksista ja inssi tammikuussa. Hienoa! Clomien hintaa en nyt enää edes muista tarkalleen ja tuosta menopur:ista en tiedä, mutta epäilisinpä, että sadan euron tietämissä pyörivät yhteishinnassa. Mut Naksu olikin jo vastannut, ettei niin kallista olisikaan. No hyvä niin.

Tuiskulla hoidotkin etenee, hienoa! Sulle oli myös tulossa perhettä kylään jouluksi. Sama täällä. Mä vaan oon yrittäny hoitaa asiat niin hyvin, että äiti ja anoppi tuo tullessaan suurimman osan leipomuksista =) Pääsen itse kuin koira veräjästä. Ei vaine. Pitäähän sitä siivota. Eikä kiinnostais yhtään.

kathy ¿ tervetulua pohojammaalle. Täällä on kovin pimiää ja sateesta =)

Tuntuu, että kaikilla enskoilla on ollut superkiirettä töissä ja muutenkin elämässä. Otetaan tavoitteeksi sellainen rauhoittuminen joulun aikaan niin ollaan stressittömästi vastaanottamassa uutta vuotta ja ehkä sitä omaa kääröäkin =)

t. Afternoon

Vierailija
50/54 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milka: Loistavaa, onneks olkoon!!!!!! Sä se nappasit sen maailman parhaan joululahjan, toivon että moni meistä pääsisi perässä kasvattelemaan masua! Nautihan nyt äläkä turhaan stressaa liikaa!

Brooke: No höh, aina vaan se akka sut löytää! Mutta jouluna annatte lakanoille kyytiä! =)

Killa: Voi voi kun on niin kiire ettei ehdi kirjotteleen paljon, koitan parantaa tapani! ;)

Jessis: Joo, saattaapi olla ettei vielä ees kannata noita oireita alkaa tutkiskelemaan... Mutta sama fiilis, vatsa on pömppö ja vatsa ja selkä jomottelee ¿ välillä jopa vähän menkkamaisesti. =/

Pigge: Eli sä pääset kanssa jouluna piinailemaan, eikös niin? Hienoa, meitähän on jo hyvä jengi koossa!

PEPSIIIIII! Voi kun ihana kuulla susta! Ajatella, siellä sulla on vauva-arki täydessä käynnissä! ja ihana nimi pojalla, täytyy sanoa! Taitaa olla aurinkoinen tapaus vai? Mukavaa ensimmäistä joulua perheenä!

Tuisku: No jopas on kumma, meille resepti napsahti heti miehen käteen eikä ees alettu tarkemmin tutkia mikä tulehdus on kyseessä! Simppoja tais olla itseasiassa tällä kertaa (inssissä siis) vähän vähemmän ku sillon ekalla, mut laadusta en sit osaa sanoa... 27 miljoonaa nopeesti eteenpäin menevää oli, ei huono siis. Teinä kyllä kysyisin sitä reseptia, ihan siis vaan antibioottikuuri oli jonka söi. Tsemppiä!

Diina: Noin sitä pitää! Positiivisuusaalto on vallannut enskapinon, kiva juttu! Ehkäpä tää jouluaika saa mielen vähän keveämmäksi, hyvä niin!

Kathy: Pahoittelut tädistä! Kyllä se siitä!

Eipä tässä kummempia, nyt meen tekeen ruokaa ja odottelemaan vieraita!

naksu pp4

Vierailija
51/54 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei tunnetakaan ennestään, mutta olen tässä salaa seurannut myös sun kuulumisia ja kovasti toivonut sulle plussaa. Onnea tulevalle äidille!

Moi pepsis! Teidänkin poitsulla on ihana nimi! Ois kiva kuulla susta useamminkin. QueenBzzkin on sua kaipaillut...

Killa: Kuten te siskot hyvät tiedätte, eihän näitä asioita aina voi suunnitella... Mutta meille on pikkukakkonen tervetullut koska vain, jos sellainen onni meille vielä suodaan. Nyt ollaan siis tietoisesti ilman ehkäisyä, ja katsotaan joudutaanko joskus vielä uudelleen hoitoihin. Tilannehan ei varmaankaan miehen osalta ole muuttunut miksikään, ja toisaalta ei tästä oman kropankaan toiminnasta ole mitään takuita...

Meidän quu on alkanut tosissaan harjoitella ryömimistä. Se etenee kuitenkin vasta n. 10cm, joten ymmärrettävästi sitä alkaa hermostuttaa se hitaus. :) Äiti on kuitenkin ylpeä!

-Q- ja -q- 4,5 kk

Vierailija
52/54 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten pelkkää omaa napaa..

28.11. kirjoitettu sotasuunnitelma hoitojen jatkumiseksi.

Kp 6 ja menkat loppumaisillaan. Ja suunnitelmat hoitojen jatkumista varten seuraavat: a)menen hyvissä ajoin verikokeisiin ja jos arvot ovat ok niin b) soitan Väestöliittoon ja ilmoittaudun ensi kierrossa inssiin. c) jos menkat alkaa siten, että kierron 3-5 päivät osuu joulun pyhille eikä voida aloittaa pistoksia niin d) aloitan clomit ja tehdään seuraava inssi niiden avulla. e) käyn endokrinologilla varmistamassa arvot f) menen inssiin ja g) kahden viikon päästä tuuletellaan plussaa! :D Ja tässähän suunnitelmassa ei ole mitään mahdollisuutta mennä minkään mönkään..;)

Päivitetty 16.12.

Mennään kohdassa D!!! Vain muutama porras G:hen jäljellä..;) Aivan uskomattoman helpottunut ja onnellinen olo.. Viimeinkin meidän hoitotauko loppuu!!!!!!

-Tuittu kp24 ja ovista odotellaan edelleen-

Vierailija
53/54 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs te kaikki plikat ootte? :)

Q: Hui kauhistus, joko se poitsu ryömimäänkin lähtee?! Kylläpä on aika rientäny! Voi hyvin kuvitella miten toinen turhautuu kun ei pääse niin lujaa ja niin pitkälle ku haluis! Ne on joskus ihan surkuhupaisia kun " raivoavat" ihan vaan turhautumistaan... ;) Saas nähdä onko teille jo tulossa toinen ennen ku me " konkarit" saadaan ensimmäistäkään alulle! :)

Tuittu: Loistava juttu että hoidot jatkuvat! Ihana toi sun suunnitelma! :D

ON: Ei sitten niin yhtään mitään, aika vaan matelee ihan kamalan hitaasti! Eipä kai vielä oireita oiskaan, mutta ku haluis jo! :) Aina vaan enemmän pelottaa että mitä jos ei ookaan tärppi käynyt... Että aika sekavissa tunnelmissa täällä!

Miehelle sain onneks joululahjat ostettua, seitsemän pakettia tuli! Ehkäpä huomenna haen vielä jotain pientä jos jaksan... Tänään oli muuten ennätyspirteä aamu, aloin hyvissä ajoin leipomaan joulupipareita ja herätin miehen sitten glögille ja pippareille. BB:n jälkeen toi pipari -sana kuulostaa aina vaan yhtä härskiltä, hih! :D

No, nyt meen paketoimaan, palaillaan!

Vierailija
54/54 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdankohan olla viimeinen kirjoittelija vielä tämän viikon pinoon, kun on ollut hiljaista tänään. Täällä kanssa ollut tiivis joululahjojen osto- ja toimitusviikonloppu, eli lauantaina kaupoissa ja tänään ollaan kierrelty tuttavalapsiperheitä niitä paketteja jakelemassa!

Naksun aamu kuulostaa supertehokkaalta! Voi kun itse saisin sunnuntaisin yhtä paljon aikaan! Tsemppiä odotteluun ja ajan kulumiseen, onneksi voi odotella myös joulua samalla!

Tuitulla ei olekaan pitkä aika enää plussaan! Aivan mieletön tuo sun lista! Ja tavoitteen konkretisoinnillahan on tunnetusti huima voima, joten ihan varmasti tammikuussa sitten plussaa juhlitaan!

ON: pp 12 jo menossa, ensi viikolla joko ti tai ke testaan. Ei ole montaa yötä enää. Mielialat vaihtelevat toiveikkaasta pessimistiin ja takaisin. Selkää on juilinut eilen ja tänään kyllä tosi menkkamaisesti, mikä ei toiveita ainakaan nosta. Luget kuitenkin ovat hyvin pitäneet kaikki tuhrut pois, normaalisti menkat olisivat tässä vaiheessa siis jo alkaneet. Eipä auta muu kuin odottaa...

Kaikille kanssapiinailijoille hirveästi tsemppiä ja ++++aa!

bianco