+++ ENSIKOT vko 50 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b]Ensikot:[/color][/b]
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suun-nitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimat-tomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään lop-puvuodesta.
[color=FF69B4]Bianco
[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05
Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin täl-löin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...
[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.
Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä
Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 28v. (mies 27v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. ¿Tositoimiin¿ ryhdyttiin 2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Tutkimuksia ei ole aloitettu, vuoden alusta otan yhteyttä lääkäriin.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.
[color=FF69B4]kille75
[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.
[color=FF69B4]milka1
[color=CD1076]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampereella asustellaan
Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005
Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.
Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30
Kotoisin Etelä-Suomesta
Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01
Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta
02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta
edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.
[color=FF69B4]Tuiskutiusku
[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu
[color=FF69B4]Tuittu78
[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä: 12/04 alkaen
Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.
[color=FF69B4]trixie2
[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laa-dun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut. Miestä ei (vielä testattu).
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006.
Kommentit (54)
Nopsaan piipahdan ilmottautumassa. Eli pp 7 on menossa, puolivälissä piinaa siis mennään, jos luget toimii niinkuin pitää. Ei tuntemuksia suuntaan tai toiseen, tai rinnat on vähän arat ja maha turvoksissa, mutta yhdistän nuo vaivat kyllä lugeihin enkä mihinkään muuhun.
Onnea Jessikselle ja Naksulle onnistuneita insseistä! Ivf-suunnitelmiakin oli palsta pullollaan, joten tsemppiä myös niihin!
Mitä Milkalle kuuluu?
Diinalle rutistus. Eihän nuo ole helppoja asioita, kenellekään, joutui sitten tekemään päätöstä, tai seuraamaan sitä sinun tilanteessasi vierestä. Tsemppiä kovasti!
Nyt parkkeeraan töllön eteen, sieltä tulee 4d-dokumentti aiheena adoptio... ajattelin katsoa, ihan varmuuden vuoksi...
bianco
Olipa hyvä, että vielä kurkkasin ennen nukkumaan menoa!
Moi siis Mooli! :) Et sit kuitenkaan meille paljasta sukupuolta, vai...?! :) Kurja kuulla sun matalapaineen jatkuvan! :( Mites sua saisi piristettyä? Jokos oot käyny valitsemassa rattaita, joilla saat sitten tukittua Stockan käytävät? Mä voin lähteä makutuomariksi, vaikka en vielä omia pääse valitsemaan! ;)
Ja vielä Jessiksellekin halit, kun edelliseen viestiin jäi laittamatta! :)
Myös minä kuuluun askartelijoihin, eli itse tehdyt joulukortit lähti tänäkin vuonna. Ajatelkaa, ne on jo postin punaisessa kuoressa valmiina, en oo minään aikaisempana vuonna ollut näin ajoissa.
Diina, onpa vaikea asia sulla ja ystävälläsi. Todella ei tiedä, mitä sanoisi... Tietenkin sitä toivoisi, että toinen ei tahallaan keskeyttäisi raskautta, kun toisille se on niin vaikeeta. Mutta toisten tilanteesta ei silti voi mennä sanomaan mitään.
Täällä on ihanan monta piinailijaa! Hurrrrjasti tsemppiä Milka (mitä kuuluu?), Naksu, Jessica ja Bianco! Ja oliko vielä joku muukin?
Kille, hienoa, että ivf pääsee nyt vauhtiin. Itsekin jo sitä ihan malttamattomana odotan. Ja kivaa, että Aftiskin tulee perässä! Tarkoitan siis, että kivaa, kun asiat etenee. Kyllähän sitä vieläkin toivoo, ettei näihin rankkoihin hoitoihin tarviskaan mennä.
Tuitulle toivon myös, että suunnitelmasi toteutuisi! Tuu sitten kertomaan, kun tiedät jotain :)
Vilkut myös Deselle, Kathylle, Killalle, Tuiskutiuskulle, Piggeliinalle, Keijulle, Brookelle, Elisalle ja Apilalle!
ON: kp 8, ja oli aika outo täti kylässä tällä kertaa. Vielä tänäänkin on nimittäin tuhruttanut. Kunnon vuotoa edelsi 2 päivää tuhruä, sitten se vuoto 5 päivää ja sen jälkeen taas tuhrua. Nyt alkaa kuitenkin olla loppumaan päin. Ja yritän ottaa rennosti, kun ei ole mitään tehtävissä kuitenkaan. Ivf-suunnittelua odotellessa.
-Vannis
On kyllä ollu ihan tosi kiireiset pari kuukautta. Olen kyllä lueskellu teidän kuulumisia, mutta oma napa on jääny vähemmälle. Hengessä täällä mukana kuitenkin!
Kiva kun moni oli päässy " tositoimiin" , Milka tais olla eka piinailija, bdbdbd myös Biancolle, Naksulle ja Jessiskselle! :)
AnnaV, sinä pohdit viime viikon pinossa sitä ICSI asiaa. Mulla on ainakin luottavainen olo, että kyllä sillä hoidolla hyvin on mahdollista onnistua. Lähipiirissä on yksi sillä tavoin alkunsa saanut vauva. Yrityksiä takana heillä useampi, mutta lopulta siis se maailman ihanin tulos. Eikä siinä mitään normaalia isompaa riskiäkään ole. Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia sinulle!
Killa, kiva kun saitte hoitojen ajankohdan lyötyä lukkoon.
ON, mun laparoskopia ohi, tulos hyvä, torvet auki ja muutenkin kaikki erinomaisesti. :) Inssin olis saanu jo joulukuulle (paitsi, että taitaa ovis olla just pyhien aikaan), mutta koska oikeesti on nyt tosi paljon kaikkea niin päätettiin siirtää tammikuulle. Sain kuitenkin valmiiksi jo clomi ja menopur reseptin, ja myöhemmin vielä se irrotuspiikki sitten. Minkähän hintaisia nämä muuten on?
Mukavaa keskiviikkoa ihan jokaiselle, nyt täytyy jatkaa työntekoa, lupaan palata pian!
amalia
No niin, josko nyt paremmalla ajalla....
Milka: Mikäs vaihe nyt on menossa ¿ pp siis?
Diina: Kyllähän ne tulokset jänskättää, mutta ihan varmaan kaikki on kunnossa! Mitenkä sä niin pitkään joudut odottelemaan?! Mies kun oli noissa testeissä (rutiinitarkastus hoitojen yhteydessä) ni sai tulokset 1-2vkossa... Voi kurjuus tota sun ystävän tilannetta!!! Ei oo reilua ei, miten se voikin olla että asiat menee noin?! Voimia sulle nyt kovasti!!!
Tuittu: Mitenkä verikokeiden tulosten laita?
Kille: Hyvä että pääset heti sumuttelemaan, kyllä nää hoidot vaan vauhdilla etenee kunhan alkuun pääsee, vai mitä?! Onnea nyt sitten vaan ivf-tielle!!!
Killa: Höpöhöpö, hyvä listaemo oot! Enpä usko että kukaan muu ois jaksanu noin kovasti tehdä hienon listan eteen!!! Voiskos sitä ajatella että plussanneet tulis siihen esittelyn perään, nimimerkki ja la vaikka...?
MOOLI: No onhan se hengissä!!!!! Voihan kökkö tota sun alakuloa, kyllä ois jo aika helpottaa! Toivotaan että joulu ja muu saa mielen paremmaks! Jestas kun oot jo pitkällä, aika menee toisaalta tosi nopeesti vaikka välillä tuntuu ¿ lähinnä oman tilanteen kannalta ¿ että se ihan matelee! Vai meinaat pitää sukupuolen salassa? =) Käyhän useemmin rupattelemassa!
Bianco: Kuulostaa kyllä ihan lugeoireilta, ainakin selosteen mukaan! =) Mutta voihan se olla jo jotain muutakin!! bd bd!! Mulla ei vielä oo noista lugeista tullu minkäänlaista oiretta, saas nähdä nyt miten jatkossa...
Amalia: Hyvä että kaikki on hyvin! Clomit maksoi sen 15¿, tosin täällä treella niitä sai 5kpl:n purkeissa, ei vissiin kaikkialla saa? 2kpl Menopuria ja Pregnyl oli muistaakseni jotain vajaa 40¿:a, en oo ihan varma... Tammikuussa sitten tekin pääsette tositoimiin, ellei sitä ennen tärppää!
Ja sitten kaikille yhteisesti SUUREN SUURET KIITOKSET MYÖTÄELÄMISESTÄ, ootte kyllä mahtavaa porukkaa! Ja jos ei tärppää niin tiedän ainakin että mulla on näin loistava tukijoukko!!
Kiireellä yditän saada jotakin rustattua. Ehdin lukaisemaan viime viikon pinon läpi, mutta sitten en ehdikään paljoa kommentoimaan.
Sen ainakin ehdin sanomaan, että ihanan jännittäviä aikoja täällä elellään. Peukkuja!!!
Täti oli pirulainen löytänyt monen luo... Tsemppiä uuteen yritykseen.
Huippua, kun jaksatte/ehditte itse askartelemaan joulukortteja, VAU! On nimittäin ihan eri juttu saada itse tehty joulukortti. Kauppoihinkaan en ole vielä ehtinyt ostoksille, joten paniikki meinaa iskeä. Sentään olen piirakat ehtinyt paistamaan, kun jouluna meille kokoontuu lähiperhe eli 10 hlöä.
(.) Päädyttiin siihen, että julkisella puolella jatketaan hoitoja ainakin nyt. Olikin yllätys, kun soitin varatakseni aikoja. He saivat minut jo seuraavalle viikolle laitettua, kunhan kuukautiset oli loppuneet. Tutkittiin minun torvet :) ja vasen puoli toimi erittäin nopeasti, mutta oikea hitaammin. Eli ei pitäisi minulla olla mitään ongelmia. Nyt mennään molemmat verikokeisiin ja selvitetään tulehdusarvot ja hormonitasapaino. Lisäksi miehellä heti vuoden alussa ultraääni ja omalääkärin vastaanotto, yksityisellä tehdään vielä toinen siemennestetutkimus. Siitä jatketaan sairaalalle hoitoihin.
Nyt tapahtui niin paljon niin nopeasti, ettei meinattu ehtiä itsekään mukaan tilanteeseen. Yksityiseltä lääkäriltä saadaan lähete heti sairaalaan, kun vaan tarvitaan. Ei ole vielä selvinnyt syy siittiöiden vähyydelle ja valkosolujen määrän paljoudelle...
HUH HUH :)
Meni aikas omanapaiseksi, mutta kiva, kun jaksatte kuunnella. Mukavaa joulunodotusta kaikille! *huiskuttaa innokkaasti*
Tuisku
Huh huh tätä kiirettä... Onneks oli pari vapaata viikolla että kerkes jouluostoksille. Ei paljon tarvitse kotona joulua laitella, ens viikolla vain la vapaa ja kaikki muut päivät töissä 9-12 tuntisia.. Kivaa!!
On taas aikaa kun viimeeks kirjottelin, oon kyllä yrittänyt taustailla.
Desejo: Oli jokunen viikko sitten puhetta ovistikuttelusta, en siis ole koskaan saanu tasavahvoja viivoja tikkuun joskus muutaman haalean viivan.
Titiä piti onnitella, oli jo hieno masu sulla :-)
Jessica, Naksu ja Milka peukutuksia teille että saisitte ihanat joululahjat.
Kathy ja Killa oli myös hoitoihin menossa, ehtiihän teille vielä luomuplussakin tulla.
Ja Killalle myös: Miehet on ihmeellisiä olentoja niiden pitää aika usein itse " sisäistää" joitain isoja asioita kunhan me naiset on annettu aiheet valmiiksi. Näin oli meilläkin lapsen yrityksen aloituksessa.
Diina: Tiedän tunteen, minun kaveri joutui myös tekemään abortin, sillä erotuksella ettei silloin tiennyt meidän yrityksestä mitään. Nyt jo tietää.
Bianco: Katsoin myös eilisen 4D ohjelman, tippahan siinä taas linssiin tuli.
Afternoon: Kiitos julkisen puolen hinta-infosta.
Amalialle vilkutukset.. Ja kaikille muillekkin ensikoille!
).( Olen alkanut luovuttaa ettei meille mitään lasta suoda ilman hoitoja vaikka ei suurempaa vikaa olekkaan. 2 kiertoa takana lääkärissä käynnin jälkeen ja nyt kierto venyi 29 (on ollut 25-27 yli 6kk) ja toiveethan nousi... ajattelin tulla jopa maanantaina tänne piinailemaan, mutta parempi etten tullut.
Vielä pitäisi 2-3kk syödä niitä Metforem-lääkkeitä ja sen jälkeen päästäisiin etenemään hoidoissa. Tää on niin turhauttavaa, kaikki varmaan tietää mistä puhun!
Hyvää joulun odotusta kaikille!
-ninnuli-
kun iski joku keuhkokipu/flunssa, toivottavasti ei pahempaa, heti huolestuin tämän mun tilanteen takia ja luin uudestaan km:n aiheuttajataudit... Niin sanottakoon heti alkuun, että pp15 ja huomenna saan tehdä testin.... oon ihan vakuuttunut että yöllä sitten pärähtää menkat... Kääk. Sitten tulee kyllä itku. Nyt kun olen kipeä, en voi edes lähteä sitten ryypiskelemään, siispä täytin kaapit kekseillä, pullilla ja suklaalla;).
Bianco, Naksu ja Jessica, jännää myös siellä, peukkuja!!!
Diina tosi kurja toi sun kaverin juttu:(. Abortti on sun kaverille varmaan kova juttu, mutta eihän näitä oloja voi verrata, että kenestä tuntuu pahimmalta. Voimahalaus sulle, maailma on epäreilu eikä sille voi mitään:(.
Anna oliko rentouttavat vapaapäivät? Tarkoittaako mikroinjektio, että se siittiö työnnetään sinne muniksen sisään? Kyllä lääketiede on fiksua.
Tuittu toivottavasti oli hyviä uutisia verikokeista!
Tuisku oli edennyt hurjaa vauhtia, kyllä teillä tunteetkin siihen pian mukaan pääsee vaikka nyt tippuivat kyydistä:).
Aftiskin ottanut askeleen ja varannut ajan yksityiselle, sitä voi suositella jos vaan varat riittää, kun kuuntelen juttuja julkisen hehtojonoista. Ja varojen riittäminen on myös asennekysymys, nimim. ei-tää-enää-terveen-hommaa-ole;).
Vannikselle moi ja onnea ivf-suunnitteluun! Kille sitten onkin jo edennyt omassaan, kerro sitten miltä tuntui sumuttelut. Katsotaan mennäänkö tammikuussa samoissa, mullakin alkais sumut joulukuun lopulla.
Amalialle onnittelut hyvistä testituloksista, joulunpyhät on tosi hankalat tossa ja mäkin päätin ettei niitten aikana tehdä hoitoja, stressiä on ihan kylliksi muutenkin;).
Ninnulille rohkeutta, luomuplussa on vielä täysin mahdollinen ja jos ei tulis, niin hoidot on ihana asia että ovat olemassa.
Killa sä oot ihan paras listaemäntä!
terveisin Milka
Ajattelin vielä tervehtiä teitä rakkaat enskat ennenkuin kömmin sänkyyn.
Milka hyvältä vaikuttaa. Toivottavasti se plussa sieltä pärähtää!!!!! Peukut pystyssä täällä bd Oon varma ettei sun tarttee seurata mua ivf:ään!
Diinalla on tosiaan vaikeat ajat. Vaikka se niin väärältä aina tuntuukin itsestä, niin ei sitä pysty mittaamaan kenellä on rankinta. Minunkin hyvä ystävä on raskaana ja viikkoja takana jotain 13. He tietävät meidän yrityksestä ja ovat koko ajan siitä tienneet. Olemme jutelleet ystäväni kanssa avoimesti miltä kummastakin tuntuu ja se tuntui helpottavan. Tottakai edelleenkin joskus tuntee itsensä epäonnistuneeksi ja toisaalta tunnen syyllisyyttä ystäväni puolesta, joka taas on surullinen meidän puolesta..... Olemme puhuneet, että tilanne olisi aivan varmasti toinen jos kumpikin olisimme raskaana. Tasan ei käy onnen lahjat ja elämä vaan on joskus niin epäreilua. :-(
No tulipas tilitystä! Kiitos kun jaksoitte kuunnella. Minä oon aiempina vuosina myös askarrellut joulukortit itse, mutta tänä vuonna ei ollut ideoita eikä aikaakaan, joten täytyy tyytyä kaupan omiin....
Muutoin odottelen vain ens keskiviikkoa, että saan alottaa sumut. Aion kysyä apteekista josko voisivat laskuttaa ne vasta ensi vuonna.... saas nähdä onnistuuko.
Hyvää yötä!
Kille
Oikeastaan mun pitäisi jo olla nukkumassa, mutta pakko koittaa vaan jotain kirjoitella ettei jää kommentoimatta asiat, joihin haluan kommentoida!
[b]Milka[/b]: täällä on edelleen toiveet korkealla sun plussaamisen suhteen! :) Ja peukut pystyssä! *bd* Hyviä noi kavereiden kommentit stressaamisesta... Greippimehun väitetään lisäävän (ainakin) sitä hedelmällisen liman määrää ja punkin pitäisi edesauttaa kiinnittymistä. Kummastakaan ei tosin ole ollut mulle mitään hyötyä. Lämpöjä tosiaan ei kukaan suosittele mittaamaan, mutta itse aloitin sen silloin kun kiertojen pituudet heitteli enemmäkin ja halusin jotain osviittaa siitä, koska tätsää pitää odotella. Itsellä ne toimii oikein hyvin, koska elän suht säännöllistä elämää.
[b]Bianco[/b]: sinnekin *bd* Sullahan onkin sitten jo ihan kunnon maha niissä viisuissa... :)
[b]AnnaV[/b]: ja onneksi loppupeleissä riittää yksikin kunnon simppa, vaikka tietty mäkin toivon että sun mieheltä niitä löytyisi vielä lisää! :) Kysyit joulusta: en ole mikään ihan mahdoton jouluihminen, eikä tähän menessä lapsettomuus ole tilannetta varsinaisesti pahentanut. Toisaalta kuitenkin mun mielestä lapset " tekee" joulun, joten ehkä ne omat lapset joskus tulevaisuudessa saa taas joulumielen aikaan!
[b]Dese[/b]: toivotaan että clomi-sivuoireiden myötä tulos ois sitten toivottu! Kiitos kysymästä, kotona sujuu miehuksen kanssa hyvin, paitsi että omien kiireideni ja vasymykseni vuoksi ovis taisi missaantua tässä kierrossa. Mutta enpä jaksa siitä ottaa paineita, vaan odottelen maaliskuuta (enää 2.5kk...)!
[b]Diina[/b]: jaksamista HIV- ym. testitulosten odotteluun! Kyllä muakin jännitti kun noita viimeksi testattiin! Nuoruuden " hölmöilyjä" taitaa olla aika monella, onneksi harvoin niistä kuitenkaan mitään ylläreitä tulee! Ja toivotaan, etä hormonitkin on sulla kohdallaan! :)
[b]Tuittu[/b]: mitäs tulokset sanoi?!
[b]Kille[/b]: no jo on jännät paikat! Tsemppiä IVF:ään ja tietty toivotaan luomuplussaa ennen sitä! :)
[b]Amalia[/b]: hyviä uutisia laparoskopiasta sulla! Nyt vaan tammikuuta odottelemaan!
[b]Tuisku[/b]: teillähän nopsaan pääsee julkiselle! Hyvä! :) Toivotaan, että asiat selviää!
[b]Ninnu[/b]: joo tiedetään tuo turhautumisen tunne! Me taidetaan sit sun kanssa mennä aika samoissa, jos teilläkin hoidot alkaa muutaman kk kuluttua vasta!
[b]ON[/b]: ovisajat siis lienee käsillä, mutta eipä ole mitään sellaista aktiviteettia ollut, jolla tulosta aikaan saisi... Liikaa hommia itsellä, että jaksaisi pakottaa itsensä pupuiluun illalla! En kyllä tosiaan jaksa paineita asiasta ottaa ja koitan vaan iloita siitä, että sentään kierrot näkyy mulla lyhentyneen selvästi. Aikoihin ei ole ollut yli 35 päiväisiä! :)
Nyt öitä!
Killa
Täällä kestitsen parhaillaan ensimmäistä tätiä sitten quun syntymän. :/ Toivottavasti onnistuin siis eksyttämään ainakin yhden ikävän vieraan, ja joku teistä Enskoista nappaisi nyt plussan!
Kiva kuulla moolista ja kasvavasta masustakin! Jos ootte jotain treffejä sopimassa vanhojen kamujen kesken, niin toivottavasti yksi Q mahtuisi myös mukaan...
Ull-maijkin oli käynyt morjenstamassa Janinsa kanssa. En ollut vielä kuullutkaan teidän pojan nimeä, mutta se on kyllä niin kiva, että voisin antaa saman vaikka omalle lapselleni. :)
Kiva, että Killa on saanut miehen kanssa sovittua hoitojen aloitusajankohdan. Niin ne hommat etenee. Ja jospa kävisikin onnellinen sattuma, eikä hoitoja tarvitsisi aloittaa ollenkaan. Toivotaan niin!
Naksulle ja Jessikselle ja kaikille muillekin enskoille hurjat peukutukset, että plussa pärähtää joululahjaksi!!!
Halein,
-Q-
Tuisku: No hyvä että homma luistaa, ei tarvii jäädä odottelemaan! Ja hienoa että torvet oli auki! Toivotaan että kaikki on kunnossa ja nykerö pian saisi alkunsa. Piti muuten tuohon valkosolujen määrään kommentoida, että mun miehellä oli niitä kanssa sillon normaalia enemmän, joten jonkin sortin tulehdusta epäiltiin. Sai siihen kuitenkin kuurin ja nyt inssissä eivät ainakaan sanoneet että niitä ois ollu mitnekään poikkeavasti. Eli ei välttämättä tarkoita yhtikäs mitään vakavaa!!! Tsemppiä nyt sinne!
Ninnuli: Älähän liikaa raada! Äläkä vielä luovuta, kyllä se vauva meille kaikille jossain vaiheessa suodaan, usko pois! Jaksuja!
Milka: NO?! Kerro jo!
Killa: Loistavan rento asenne, just noin! =)
Q: Heippa vaan! Kiitti tsempityksestä! Kuinkas vauva-arki sujuu? Tosi kiva juttu kun käytte täällä välillä meitä moikkaamassa!
ON: Eipä kummempia, niin ku ei tässä vaiheessa vielä pitäiskään. Alavatsaa (etenkin oikealta puolelta) vihloo vähän väliä, mutta mä pistän noi lugejen piikkiin..
Onkos teillä muuten Biocardin testeistä kokemuksia? Oli ainoo ¿normaali¿ testi apteekissa, joten sellanen lähti mukaan... Kuinka herkkä on? Ei nimittäin lue paketissa... Pitää varmaan vielä hakee toinenkin testi, ettei sitten joulun pyhät mee ihan mönkään jossitellessa... JOS siis on aihetta jossitteluunkaan! ;)
Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
Jälleen on ollut kiirettä, joten pikainen tervehdys töiden keskeltä. Täti saapui odotetusti, joten nyt kp 4. Jos tästä nyt jotain positiivista yrittää repiä, niin seuraava ovis ajoittunee joulun ja uuden vuoden välille, jolloin sekä minulla että miehellä on lomaa. Ainakin on siis aikaa vielä kerran yrittää saada sitä luomuplussaa aikaiseksi. Jos ei tärppää, niin sitten varaan ajan lääkäriin.
Mooli, kiva kun olit käynyt pitkästä aikaa moikkaamassa ja toivottavasti masennus hellittäisi jossain vaiheessa. Itsestä kyllä tällä hetkellä tuntuu, että sitä ottaisi vaikka millaisen masennuksen, jos se toisi sitten vauvankin...
Killalle myös vilkutukset, olet mahtava listaemo joten älä ollenkaan vähättele itseäsi! Tuskin kenenkään on tarkoitus roikkua täällä 24 h/vrk listaa päivittämässä.
Terkkuja kaikille muillekin, monella onkin jännät ajat menossa. Nyt saadaan kyllä ihan varmasti jo plussia tänne enskapinoon!
Milkan kuulumisia täälläkin odotellaan : )
Heippa kaikille muillekin vaan * vilkuti vilkuti*
Naksu; mulla ei oo yhtään raskautunut olo... Alavatsa on ehkä vähän turvoksissa, ja jotain epämääräisiä nippailuja on (kuten kaikissa muissakin yrityskierroissa). Toisaalta nyt on vasta pp3 että eipä kai tässä mitään fiiliksiä pitäisikään vielä olla ; )
Palailen taas paremmalla ajalla, moi!
Jessica
Kyllä tää siltä vaikuttaa, että se plussa tuli. Huh. Kummalliset mielentilat. Ja terveyskeskuksen hoitaja aiheutti äsken mulle slaagin kun soitin aamuisen verikokeen tuloksia, ei tajunnut niistä mitään vaan vertasi johonkin aborttiarvoihin ja veikkasi että keskeytys tulossa tms... Kauheeta miten ne voi sanoa tollasta. Sain onneksi heti kiinni klinikalta mun oman lääkärin ja se sanoi, että mun lukema oli tosi hyvä. Ja pissatesti näytti samaa.
Eli tässä sitä taas mennään, sydän sykkyrällä ja toivo mielessä! Kiitos kauheasti kaikille jotka tsemppailitte tässä jännäyksessä, tällä viikolla ainakin Jessis, Naksu, Killa, Kille, Vannis, Bianco, Amalia, Diina, AnnaV, Tuittu, Aftis ja Dese (anteeksi jos unohdin jonkun mainita!). Voinko olla täällä yhä?
En missään tapauksessa halua olla kiittämätön, mutta kyllä on sanottava, että pelottaa kovasti, voikun kaikki nyt menisi hyvin. Titi on ihailtavan positiivinen vaikka km takana hänelläkin, pitänee ottaa mallia hänestä:).
Missäs pp:ssä menevät Bianco, Naksu ja Jessis?
Kiva Killa että otat löysin rantein!
halauksia jokaiselle Enskalle,
t. Milka
Aivan upee juttu!
Tarroja ja liimoja ja kaikkia muitakin tykötarpeita nyt kovasti : )
Kauhee kiire, täytyy juosta kampaajalle. Jatketaan huomenissa!
t. Jessica (meinas tulla oma, oikea nimi...) ja pp3 (kun Milka olit kysynyt)
Ehdin juuri ja juuri koneen avaamaan ennen jouluostoksille säntäämistä ja mitä minun vanhat silmäni näkivätkään. Ihana plussauutinen on vihdoinkin tavoittanut enskapinon! Onnea Milka aivan valtavan paljon!!! Olen todella onnellinen puolestasi. Nyt vaan kaikilla enskoilla sormet ja varpaat pystyyn, että kaikki sujuu hyvin.
Puhaltelehan sitä suotuisaa plussatuulta meille muillekin! Jospa se tuuli saisi paljon hyvää aikaiseksi.
Vilkutuksia kaikille muillekin! Olette ajatuksissani vaikken ehdikään enempää kirjoittelemaan.
~dese~
ONNEA MILKA!! Ihana joululahja!! Kyllä on mukavaa kun yritys ja odotus palkitaan. Koeta nyt nauttia olostasi!! :) Kyllä kaikki menee hyvin.
Hymyssäsuin,
amalia
Niin kivaa kuulla hyviä uutisia! Musta olisi ihanaa, jos pysyt täällä etkä jätä meitä!
Paljon onnea ja lämpöisiä ajatuksia!
Vannis
Ihanaa kuulla susta! Ajatella että olet jo melkein puolivälissä : )
Paljon tsemppiä sulle, toivottavasti joulu vähän piristäis mieltäsi...
Ja kaikille muillekin vilkutukset, pikaisesti näin töiden lomassa vaan tulin vilaisemaan. Heippa!
Jessica