Meillä on yksi auto ja mies otti sen ja lähti yksin mökille vaikka meidän piti lähteä perheenä sinne.
Aina kun tulee jotain kinaa jostain, niin hän vain katoaa ja jättää lapset hoidettavakseni. Yhteinen mökkiviikonloppu vaihtui miehen omaan mökkiviikonloppuun ja minä jäin hoitamaan arkea kotiin. On taas niin hankalaa yrittää olla normaali ja tehdä lasten kanssa mukavia asioita yksin.
Kommentit (170)
No ensi kerralla lähde sinä ensin ja jätät lapset ukon hoidettavaksi. Ja nyt toki käyt jollain keinolla viemässä ne lapset sinne mökille. Tai jos asutte vuokralla, muutatte lasten kanssa tällä välin pois. Nyt on kätevästi kuun vaihdekin.
Onko siitä miehestäsi kuulunut nyt mitään? Voitko ap vastata kysymyksiin joita täällä on esitetty.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Joka kesä jo monta vuotta, ja aina kerrot palstalla. Välillä se jättää sinut yksin kaupunkiin, välillä mökille.
Normaali ihminen olisi jo jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta lasten kanssa pois sillä välin, kun mies on mökillä. Hän saa ihmetellä käytöstään sen jälkeen. Laita myös erohakemus vireille netissä.
Myös isällä on oikeus lapsiinsa...
No jos tällaisia lasten jättämisiä on paljon, niin tuskin mies lapsia edes haluaa, saati saa. Kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Kinamme oli varsin pieni. Pyysin apua arjen hoitamiseen ja se oli nalkuttamista. Itse olisin vastannut kumppanille toki auttavani ja että jaetaan arkea tasaisemmin Nyt en enää uskalla pyytää uudestaan kun aiheuttaa tällaisen myrskyn.
ap
Niin, se juuri on väkivallan tarkoitus, alistaa toinen niin, ettei hän enää uskalla vaatia kunnioitusta ja että mies kantaisi vastuuta arjesta.
Lue kirja Why does he do that ja laita ero vireille.
Teepäs sama miehellesi ens vkl. Onko siis teidän oma mökki, eli pääset sinne koska vaan?
En ryhdy autoa vuokraamaan ja viemään mökille eikä sinne mene julkisia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta lasten kanssa pois sillä välin, kun mies on mökillä. Hän saa ihmetellä käytöstään sen jälkeen. Laita myös erohakemus vireille netissä.
No ei sitä isää näytä lapset kiinnostavan, kun aina noin vain häviää jopa viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sairaalta. Ottakaa keskusteluapua, ja sano suoraan, että avioliitto ei voi jatkua, ellei käytös muutu.
Ja niin nainen menettää kodin, mökin ja autonkäyttöoikeuden!
Ei kuulosta mieheltä, joka kovin kummoisia tienaisi. Luonnehäiriöisen kanssa ei kyllä pidä olla, vaikka tienaisikin.
Onko mökille putkä matka? Meinaako tosiaan olla yksin koko vkl siellä. .. ja siis tämmöistä sattunut ennenkin?
Heti huomenna ostamaan tonnin kaara. Menette mökille, puuhailette siellä piittaamatta miehestä ollenkaan - hänhän halusi viettää aikaa erossa teistä. Ei erossa sinusta vaan myös erossa lapsistansa.
Maanantaina ilmoitat, että aiot hakea eroa ja nyt menee lusikat jakoon. Samoin kuin talo, mökki, autot ja viikonloput.
Vierailija kirjoitti:
Kinamme oli varsin pieni. Pyysin apua arjen hoitamiseen ja se oli nalkuttamista. Itse olisin vastannut kumppanille toki auttavani ja että jaetaan arkea tasaisemmin Nyt en enää uskalla pyytää uudestaan kun aiheuttaa tällaisen myrskyn.
ap
Olet ihan tossun alla.
Sen sijaan, että ukkosi auttaisi pyydettäessä, hän lähteekin kokonaan pois.
Huh huh. En itse katsoisi tuommoista käytöstä.
Onko miehelläsi joku diagnoosi?
Onko hän muutenkin äkkinäinen ja impulsiivinen?
Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä keskustelemalla neuvottelemaan asioiden hoidosta perheessä.
Noo, riitoja joskus tulee.. annat nyt olla rauhassa siellä ja leppyä. Onko uupunut? Vähän vaikea sanoa juuta tai jaata kun ei teidän tilannetta tarkemmin tiedä.
Voihan se olla, että miehesi kokee olevansa niin nurkkaan ajettu että kokee, ettei ole muita vaihtoehtoja kuin poistua paikalta?
Mitalilla on aina kaksi puolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Lapsilla on oikeus isään mutta ei toisinpäin.
Miksei hän ottanut lapsiaan mukaan mökille? Eihän lapset ole syypäitä teidän riitoihinne
Oliskohan provo taas vaihteeksi?
Onko mökki Porvoossa?
Pitäisi kuulla se miehenkin versio..
Sattuu ympäri vuotta. Mökki on talviasuttava. Jos jostakin olen sanonut tai olen tyytymätön, niin hän lähtee ja jättää lapset ja lasten harrastukset minulle. Hänellä on etätyö niin minä hoidan sitten arjen ja vien pienimmän päiväkotiin.
Vika on aina minussa koska sanon jonkun palautteen hänen toiminnastaan.
ap
Osasta kommentteja näkee, että ihmissuhdetaidot on nolla.