Miksi sosionomeilla on niin surkea palkka?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomin brutto on monessa paikkaa jo sen 2700-3000 että en nyt niin huonoksi sanoisi. On toki huono sosiaalityöntekijään verrattuna. Sosiaalialan duuni on sitten erittäin rankkaa. Ei sovi herkille.
T:sosionomi
No sosiaalityöntekijä tekee kuitenkin päätökset ja on vastuussa. Syystäkin pitää tehdä ero sosionomeihin.
Sosionomi on tutkintonimike, sosiaalityöntekijä on ammattinimike. Sosiaalityöntekijät ovat usein sosionomeja.
Sosiaalityöntekijä on yliopistosta valmistunut maisteri. Sosionomit valmistuvat amk:sta. Sosiaalityöntekijä vastaa asiakkaan koko prosessista ja asiakkuudesta. Sosionomit hoitavat lapsia lastenkodeissa tai tekevät esim. perhetyötä avohuollon asiakkuudessa. Sosiaalityöntekijä tekee kaikki päätökset, sosionomi toteuttaa niitä.
Niin mutta ei ole aivoton robotti. Voi verrata sh lääkäri työnjakoon. On hoitajallakin vastuu työstään toimenpiteitä tehdessään tai tehdessään näyttöön perustuvaa hoitotyötä. Sosionomiohjaajat tekevät mm.lasten hoitosuunnitelmat johon sisältyy kaikki elämän osa- alueet ja lisäksi käyttää työssään erilaiaia kuntouttavia menetelmiä jorka myös dokumentoidaan. Kyllä se on hyvin kokonaisvaltaista työtä jos on esimerkiksi traumataustaisen lapsen omahoitaja ja ottaa vastaan lapsen tuntemukset ja kannattelee henkisesti. jokainen voi varmasti kuvitella millaista on työ esimerkiksi vastaanotto- ja arviointipuolella joihin voidaan tuoda lapsia milloin vain ties mistä oloista.
1. Elämme velkaantuneessa valtiossa
2. Kaikki halukkaat pääsee kouluun sisään
3. Ei tarvi olla ruudinkeksijä läpäistäkseen opinnot
4. Ei skaalautuva työ. Insinööri koodaa ohjelman tai keksii junaan uuden patentin ja sitä myydään miljoonia kappaleita.
Kuraattorilla palkka ainakin Pirhalla vähän yli 3300€. Sosionomi pätevyysvaatimuksena. Ei paha.
Olen sosionomi ja palkkani on 2900e, noin 100e on kokemuslisää tuosta summasta. Ei työni mielestäni varhaiskasvatuksen opettajana ole mikään helppo työ. Ja opinnotkin vaati perehtymistä ja työtä mutta ei toki mitään rakettitiedettä olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomin brutto on monessa paikkaa jo sen 2700-3000 että en nyt niin huonoksi sanoisi. On toki huono sosiaalityöntekijään verrattuna. Sosiaalialan duuni on sitten erittäin rankkaa. Ei sovi herkille.
T:sosionomi
No sosiaalityöntekijä tekee kuitenkin päätökset ja on vastuussa. Syystäkin pitää tehdä ero sosionomeihin.
Sosionomi on tutkintonimike, sosiaalityöntekijä on ammattinimike. Sosiaalityöntekijät ovat usein sosionomeja.
Sosiaalityöntekijä on yliopistosta valmistunut maisteri. Sosionomit valmistuvat amk:sta. Sosiaalityöntekijä vastaa asiakkaan koko prosessista ja asiakkuudesta. Sosionomit hoitavat lapsia lastenkodeissa tai tekevät esim. perhetyötä avohuol
Voihan tuosta väitellä loputtomiin. Voihan sosionomeille maksaa enemmän palkkaa kunhan samalla maksetaan enemmän myös sossuille. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju osoittaa sen miksi palkan tulisi olla suurempi. Vittumainen ala suoraan sanoen.Tutyua tuo vartijan vähättely ja lähihoitajaan vertaaminen. Työ tavallaan näkymätöntä juuri asiakkaiden takia, kun työskennellään todella arvojen asioiden parissa. Olen työskennellyt lastensuojelussa 20 v ja todella paljon vastuuta annetaan ihan vastavalmistuneille, ja odotetaan ammattilaisen otetta heti.
Tajuatteko mikä vastuu on vaikka ohjaajalla lastensuojelussa, vallan lisäksi?Jos sijoitetaan vaikka oireileva nuori tai sijaisperheen pahoinpitelemä lapsi? Joilla ei ole ketään muuta aikuista elämässään kuin se ohjaaja? Samalla sstt kyselee lähinnä ohjaajalta asiat joiden perusteella tekee päätökset. Alkaa oikeastaan ahdistaa kun muistelen noita aikoja,nyt olen toisella alalla.
Jos et ole päivääkään sosiaalityöntekijän tehtäviä lastensuojelussa tehnyt on vähän heikkoa mennä vertaamaan tehtävien vaativuutta keskenään.
Miksi tähänkin ammattitutkintoon tarvitaan niin pitkä aika valmistua? Meillä ylikoulutetaan porukkaa.
Palkka on tietenkin pieni koska menevät matalan tuottavuuden työpaikkoihin julkiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useilla on surkea palkka. Ryhtykää kansanedustajiksi, voitte itse korotella palkkioitanne.
En voi kun oon heittänyt aatuläppää vuonna 2002 facessa.
Eihän se spermikselle ja halla-ahollekaan ole ollut esteenä.
Sinut otetaan persujen riveihin ilolla vastaan.
Vierailija kirjoitti:
-Sosionomina olen vetänyt luotiliivit päälle ja lähtenyt poliisien kanssa kotikeikoille.
-Sosionomina olen istunut itsetuhoisen nuoren huoneen ovella yön ja vahtinut, että hän ei tapa itseään.
-Sosionomina olen nostanut maahan polvilleen rojahtaneen kirkuvan äidin, joka kertoo ensimmäistä kertaa elämässään jollekin lapsuudessa kokemastaan vuosia kestäneestä seksuaalisesta hyväksikäytöstä isänsä taholta.
-Sosionomina olen kuunnellut kuinka alakouluikäinen lapsi kertoo isänsä tekemästä rankasta väkivallasta perheenjäseniä kohtaan. Yksityiskohtaisesti kerrottuna.
-Sosionomina minä olen istunut useamman kerran sairaalan odotustilassa huonokuntoisen asiakkaan kanssa saadakseni asiakkaan itseltään turvaan ja saamaan riitävää apua psykiatrisesta sairaalasta.
- Sosionomina minä olen nähnyt kuinka 2- vuotias käärii hihaansa ja leikkii piikittämistä. Matki äitiään.Ja niin edelleen ja niin edelleen ja niin
Kiitos sinulle tärkeästä työstä. Kaikkea hyvää elämääsi ja jaksamista työn parissa
Vierailija kirjoitti:
On totta, että yleisesti ottaen sosionomien palkat ovat liian matalat. Mutta hyviä ja mielenkiintoisiakin sosionomin duuneja on, joissa palkat alkavat 3:lla.
Tämä. Itselläni on yksityisellä puolella noin 3800 euroa, päivätyöstä.
Joo kyllä sosionomit itse asiassa tekee paljon sossuja enemmän töitä ja tapaa verkostoa. Hehän juuri kaiken työn tekevät. Nämä kaikki sosionomit haluan nähdä lasun sossujen töissä. Loppuu tämä sössötys siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähänkin ammattitutkintoon tarvitaan niin pitkä aika valmistua? Meillä ylikoulutetaan porukkaa.
Palkka on tietenkin pieni koska menevät matalan tuottavuuden työpaikkoihin julkiselle.
Miksi luulet että kaikki menisivät julkiselle puolelle?
AMK-tutkinto. Muutama harjoittelija ollut työssä, ja kyllähän me opinnot aika helposti ainakin harjoittelun osalta kursitaan kokoon.
Sosiaalityöntekijä on yliopistosta valmistunut maisteri. Sosionomit valmistuvat amk:sta. Sosiaalityöntekijä vastaa asiakkaan koko prosessista ja asiakkuudesta. Sosionomit hoitavat lapsia lastenkodeissa tai tekevät esim. perhetyötä avohuollon asiakkuudessa. Sosiaalityöntekijä tekee kaikki päätökset, sosionomi toteuttaa niitä.