Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan painon nousun loppumaan? Nyt tarvitsen todella apua. :(

Vierailija
30.06.2023 |

Vielä viime jouluna eli noin puoli vuotta sitten painoin vielä 55kg. Kaksi viikkoa sitten painoin 71 kg ja järkytyin. Sen jälkeen olen yrittänyt kiinnittää huomiota terveellisiin elämäntapoihin. Kävin äsken vaa'alla joka näytti 74 kg! Olen järkyttynyt. Kyllä mä aina välillä napostelen karkkeja ja keksejä tms mutta mun mielestä kuitenkin ihan kohtuudella... Nyt kaipaisin konkreettisia neuvoja, mitä teen....

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus? Ikä?

Olen 165cm pitkä ja ikää on 18 vuotta. Nyt kun luin vanhoja muistiinpanoja niin huomasin että elokuussa eli vajaa vuosi sitten paino oli niinkin vähän kuin 46.7 kg. Tosin sillon en syönyt juuri mitään. Ap

Peli ei ole vielä menetetty. Mieti tarkkaan mitä söit, paljonko ja miten liikuit silloin ,kun painoit 55-58 g. Tee nyt se sama. Se on siinä. Sinä pystyt siihen . Ja kunnon kolmen vartin lenkki korvaa aivan hyvin sinun masennuslääkeesi.

Tee se ainakin 5x viikossa.

Syyskuussa olet jo pirtsakka tyttö!

Vierailija
22/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ällöttävä. 46-kiloisena olit ehkä vähän siedettävämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut kommentoimaan 18-vuotiaalle nuorelle näin?

Vierailija
24/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä napostele.

Vierailija
25/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus? Ikä?

Olen 165cm pitkä ja ikää on 18 vuotta. Nyt kun luin vanhoja muistiinpanoja niin huomasin että elokuussa eli vajaa vuosi sitten paino oli niinkin vähän kuin 46.7 kg. Tosin sillon en syönyt juuri mitään. Ap

Vajaassa vuodessa melkein 30kg ja et tiedä syytä?

Vierailija
26/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lähti 1-2 kiloa kun pidin 1-2 viikkoa huolen, että suolan saanti pysyy alle 5 grammassa per päivä. Osa liikapainosta voi olla ihan nestettä, mitä suola imee elimistössä itseensä.

Täytyisi vaan pitää mielessä tuo suola, vähän päässyt taas repsahtamaan mutta ei sinne painoon mikä se oli.

Vierailija
27/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viime jouluna eli noin puoli vuotta sitten painoin vielä 55kg. Kaksi viikkoa sitten painoin 71 kg ja järkytyin. Sen jälkeen olen yrittänyt kiinnittää huomiota terveellisiin elämäntapoihin. Kävin äsken vaa'alla joka näytti 74 kg! Olen järkyttynyt. Kyllä mä aina välillä napostelen karkkeja ja keksejä tms mutta mun mielestä kuitenkin ihan kohtuudella... Nyt kaipaisin konkreettisia neuvoja, mitä teen....

Voisit aloittaa vaikka kirjaamalla ylös KAIKEN RUUAN mitä syöt. Siitä näkee, kuinka paljon niitä herkkuja tulee oikeasti syötyä. Jokainen keksi, jokainen karkki, jokainen hörppy limua/mehua, jne.

400kcal syömiseen menee alle 5min, mutta sen kuluttamiseen pitää polkea kuntopyörällä yli tunti reippaasti. Helpoin tapa pudottaa painoa on syödä vähemmän.

Voit aloittaa pienentämällä annoksia. Ei tarvitse kokata uusia reseptejä, pienennä vain niitä tuttuja. 1/4 osa vähemmän pottua ja kastiketta lautaselle. Suklaata ja pehmeitä karkkeja voi leikata varovasti pienemmiksi paloiksi, niin makunautinto kestää paljon pidempään vähemmällä määrällä.

Voit vaihtaa makeat herkut vaikka porkkanaan, miniluumutomaatteihin ja hedelmiin. Niissä on luonnollisen makeuden lisäksi paljon kuitua, mikä pitää kylläisempänä ja on hyväksi suolistolle. Pähkinät sopivat täydellisesti naposteluun, ja niiden rasvaa ei tarvitse pelätä, se on elimistölle hyvää rasvaa. Aivot on tehty rasvasta ja kolesterolista, aivot kärsivät rasvattomasta ruokavaliosta.

Luonnossa on paljon rasvaisia asioita, mutta aika vähän sokerillisia. Lisättyä sokeria kannattaa rajoittaa, se ei ole kovin luonnollista keholle, se on shokki insuliinitasoille. Hedelmistä ja marjoista sokeri imeytyy ilmeisesti hitaammin kuidun ansiosta, eikä rasita elimistöä samalla tavalla.

Vierailija
28/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus? Ikä?

Vajaassa vuodessa melkein 30kg ja et tiedä syytä?

Jotkut lääkkeet voivat lihottaa tällaisella tahdilla jos siihen kylkeen syö suuret määrät ylimääräistä. Ketipinorista ainakin joillekin tulee ns. mässyt iltaisin nukkumaan menon yhteydessä. Lääkitys hidastaa metaboliaa ja samalla lisää ruokahalua - avot!

- Eri

Vierailija
29/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas.

Vierailija
30/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski mikä läski

Vierailija
31/32 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan jo epäillä, että nopea painon nousu on jokin koronan jälkioire kun toooodella moni ihminen on valittanut viime myöshäis syksyn jälkeen että paino nousee hurjaa vauhtia eikä sitä saa millään loppumaan. Kuulun myös tähän ryhmään. Olen saanut nyt painon nousun pysähtymään. Dieetistä huolimatta se ei laske. Olen ollut 4 kuukautta dieetilla ja paino noussut sinä aikana 1.5kg

Tämä on muuten niin totta omalla kohdallanikin! Paino vain selittämättömästi alkoi nousta koronan jälkeen, lääkärissäkin olen käynyt jo pari kertaa asiasta, eikä mitään syytä ole löytynyt. T. eri

Vierailija
32/32 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelen nyt tänne kuulumisia: paino on laskenut 70 kiloon! Eli vajaassa viikossa 4kg lähtenyt. Olen laskenut tarkkaan kaiken mitä olen syönyt, max 1000 kaloria päivässä. Joinain päivinä olen syönyt vaan 500 kalorin edestä. Ap