Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja maksaa takautuvasti väärin lasketun palkan

Vierailija
30.06.2023 |

Työnantaja on maksanut yli vuoden ajan 100e liian vähän liksaa. Asia tuli ilmi työnantajan omissa tarkastuksissa.
Kyseessä julkinen sektori. Viranhaltijapäätöksessä on tuo maininta "maksetaan takautuvasti". Voinenko siis odottaa heinä-elokuun aikana isoa pottia maksettavaksi? Pisteet työnantajalle, kun maksoivat. Olin välillä jo lähtemässä muihin töihin muista syistä, mutta tämä sai harkitsemaan uudestaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy milloin tulee

Saat siis sen satasen perkk

Vierailija
2/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee siihen vielä päälle viivästyskorot ja joku muodollinen korvaus (esim. Sarastia -sotkuissa 60€).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viivästyskorkoa saa, ellei itse sitä vaadi. Kunnalla en ole koskaan saanut automaattisesti.

Vierailija
4/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosta potistasi menee isot verot, tuo katsotaan palkanlisäksi. Meillä tuo tulisi maksuun lokakuussa.

Vierailija
5/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan tuo on oikaista nyt jos ta itse huomasi asian. Olisit muuten voinut myöhemminkin herätä asialle ja alkaa jhl:n kautta penäämään saatavia vaikka asia ei nyt olisikaan kiinnostanut. Potti olisi voinut noista isommaksikin. 

Vierailija
6/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin maksetun - ei väärin laskutetun. Vai onko työnantaja laskuttanut sulta palkkaa?

Vierailija
7/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isosta potistasi menee isot verot, tuo katsotaan palkanlisäksi. Meillä tuo tulisi maksuun lokakuussa.

Jos on verokortissa (kuten nykyään oletusarvoisesti on) käytössä vuosituloraja, se on ihan sama tiennaako 6 kk satasen alhaisempaa palkkaa ja heinäkuussa palkkaa saa 600 enemmän vai tasaisesti tuo sama rahamäärä. Se kun yleensä vasta loppuvuodesta alkaa lähestyä se vuosituloraja, jonka jälkeen saattaa mennä lisäprosentille.

Vierailija
8/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin maksetun - ei väärin laskutetun. Vai onko työnantaja laskuttanut sulta palkkaa?

ei laskutetun vaan lasketun.

Vierailija
9/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaan tiliin varmaan korvataan. Vaadi korkoa ja vie käräjille jos eivät suostu. Liitosta saat lakiapua.

Vierailija
10/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on Helsinki, niin en pidättelisi henkeäni. Ne varmaan saisi aikaan miinusmerkkisen laskelman ja oletkin yhtäkkiä heille velkaa.

Vierailija
11/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle maksettiin 7700 liian vähän ylityö tunteja ja tein siitä valituksen ja olisin haastanut kunnan oikeuteen. Olin lunta auraamassa talvella ja tuurasin montaa tyyppiä jotka oli koronassa tai muuten sairaana. Viikonlopusta tulee usein 2 kertainen palkka ja lisät.

Vierailija
12/12 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulit pätemään, mutta luit itse väärin 🤪

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän