Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko lääkärit saavat palkkaa kuussa nettona?

Vierailija
30.06.2023 |

Onko palstalla lääkäreitä tai asiasta tietäviä. Kiinnostaisi tietää, paljon lääkärin nettopalkka on suurin piirtein. Tiedän, palkat ja veroprosentit vaihtelee, mutta olisi kiinnostava kuulla vastauksia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä sektorilla lääkärinpalkkiot kovia. Arviolta kuukaudessa ainakin 25 000 euroa. Lääkärit tekevät toiminimellä töitä eli nostavat palkkiot pääomatuloina ja veroprosentti on 30 ja vähennykset mukaan lukien. Kyllä helposti tienaavat.

Toiminimellä ei pysty nostamaan tuloja pääomatuloina. Menee ihan normaalin ansiotuloveron mukaan.

Terv. Yksityislääkäri toiminimellä. Netto/kk 9000 € kieppeillä.

Kiinnostaa kuulla lisää! Miten olet päässyt tällaisiin tuloihin? Minkä verran potilaita hoidat päivässä? 

Valmistumalla (erikois)lääkäriksi ja tekemällä sopimuksen yksityisen lääkärikeskuksen kanssa. 😁 Potilasaikoja minulla on auki 25/päivä, eli tahti on aika tiukka. Töissä olen 7 tuntia päivässä arkipäivisin, tuohon kuuluu pari lyhyttä taukoa, jotka tosin voivat jäädä pitämättä jos aikataulu pettää. Useimpina päivinä nuo täyttyvät, joskus on hiljaisempaa, esimerkiksi loma-aikoina, kun työterveyspotilaita on vähemmän.

Vierailija
22/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten olisin työterveyslääkäri. Joku käy itkemässä ja pyytämässä saikkua, kirjoitan ja sitten vartti taukoa jonka jälkeen toinen vastaava tapaus. Siinä se päivä menee mukavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan vaihtelevasti nettona jotain 5000-7000 välillä, olen silmälääkäri yksityisellä ja pidän klinikkaa kolmena päivänä viikossa. Teen myös HUS:lle jotain päivystysluontoisesti. 

Vierailija
24/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työpaikasta. Erikoistuvana lääkärinä sairaalassa noin 3400 €, päivystämällä jossain Jumalan selän takana voi tienata yli 10 k. 

Nämä ovat bruttopalkkoja.

Vierailija
25/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisaruksella, joka on erikoislääkäri yksityisellä, brutto/kk ollut viime vuosina noin 19000 euroa.

Edelleen kysyttiin nettoa... Paljonko sun sisarus sai nettona?

Miten kukaan voisi tietää toisen ihmisen nettoa?

Vierailija
26/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkkojen vertailu on melko tyhmää, veroprosentti on samansuuruistenkin palkkojen kohdalla niin tapauskohtainen erilaisten vähennysten sun muiden takia. Bruttopalkka antaa enemmän tietoa. Isosta bruttopalkasta voi olettaa menevän veroihin karkeasti noin puolet.

Vierailija
27/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten olisin työterveyslääkäri. Joku käy itkemässä ja pyytämässä saikkua, kirjoitan ja sitten vartti taukoa jonka jälkeen toinen vastaava tapaus. Siinä se päivä menee mukavasti.

No ei se ihan noin mene! Yhden potilaan aika voi kestää tunnin ja sen jälkeen perusteelliset kirjaukset päälle. Tätä ennen perehtyminen potilaan muihin potilastietoihin. Tulee olla mukana eläkeprosesseissa ja työkykyselvittelyissä. Toivottavasti keksit itsellesi muun työn!

Vierailija
28/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhutaan bruttopalkasta. Jokainen maksaa veronsa sitten omien prosenttiensa mukaan.

Vierailija
29/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna on saanut tähän mennessä keskimäärin 9600 euroa kuukaudessa bruttona. Olen erikoistuva lääkäri, mutta erikoislääkärin vakanssilla/ sijaisena erikoistumisen loppuvaiheessa.

Ja tätähän kysyttiin, että mikä on bruttopalkka. :D

No voi saatana, kenenkään netosta, tietämättä ikää, asuinpaikkaa jne., jne. ei nettona voi kukaan sanoa. Sinä saatavnan ääliö.

Vierailija
30/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kyllä ansainnut euronsa. Erikoislääkärin koulu kestää useita vuosia joten palkka ansaittu työllä. Vielä vastuu ihmisen elämästä hoitotoimenpiteessä sekä diagnoosista. Itse en kyllä pystyisi tähän työhön. Enkä halua olla kenenkään hengestä vastuussa.

Vierailija
31/31 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näissä palkkakyselyissä jankataan tätä että brutto, brutto, brutto. Blaablaablaa. Kyllä me kaikki tiedetään, että palkat ja verotus vaihtelee. Tämän keskustelun tarkoitus oli saada tietää, mitä te lääkärit ihan oikeasti saatte käteen palkkana. Koska se kiinnostaa. Siksi kyselin nettotuloa, jos lääkärit linjoilla sen suostuisi kertomaan. Bruttopalkkatieto ei kerro kauheasti mitä oikeasti saa käteen varsinkin, kun on korkeampituloinen. Tuskinpa olen ainoa, joka sitä miettii. 

Minä voin sanoa, että tienaan bruttona 4700e, mutta sillä luvulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka paljon minulle jää oikeasti rahaa elämiseen. Siksi joskus on ihan hauska kuulla niitä nettotulojakin.