Kuinka usein on koira vietävä trimmuuseen
Ja mitä se maksaa suunnilleen?
Koiran hankinta mielessä!
Kommentit (39)
Tulen hyväosaisesta perheestä ja olen itse myös hyväosainen. Miksi se on niin vaikea ymmärtää?
Olisko palstalaisilla jotain vinkkiä
...trimmattavaksi... tai trimmaukseen, mutta ei trimmuuseen.
Riippuu koirasta ja millaisen turkin haluat sillä pitää. Mä opettelin itse trimmaamaan, kysyin yhdeltä tytöltä apuja. Villakoira lyhyellä turkilla n joka kolmas viikko, talvella oli pitempi turkki. Hyvä kone maksoi itse itsensä, trimmauspöytä on hyvä olla. Tosin pukuja piti ostaa, sademanttelia, sadepukua, toppapukua, villapuseroa, tossuja, ja tassutkin pitää ajella.. Vaikka olisi pitemmässäkin turkissa.. Kun ei alukarvaa ole lämmittämässä.. . Ja ell nyppii nukutuksessa korvat vuoden välein, (samalla putsataan hampaat,) nekin karvat kasvaa että korvat menee tukkoon ja tulee korvatulehduksia, itse nypin kerran kuussa. Villiksen turkki kasvaa 1cm kk niinkun ihmisen hiuksetkin, ja joka päivä kammata&karstata, pentuna tulee takkuaika jolloin turkku huopaantuu kun se vaihtuu aikuisen turkkiin, silloin turkin hoito on todella tärkeää. Mustimirrissa trimmaus edullista jos ei ole niin nöpönuukaa.. Siihen kuuluu tietysti pesu ja kuivaus. Se irtokarva ärsyttää monella ihoa niin että kastelen koiran aina trimmin jälkeen ja kuivaan pyyhkeellä. Ei tartu höhtyvät huonekaluihinkaan.. Hommaahan siinä kyllä on jos itse alkaa trimmaamaan..
Ok. Teeskentele vaan että et ymmärrä kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun koirsa tartte trimmata. Eli riippuu rodusta (eli turkista) aika paljon.
En kyllä muista, koska olisin pessyt koirani viimeksi. On siitä varmaan ainakin 5 vuotta aikaa 🤔
Sama täällä, ei tarvitse trimmata. Harjata pitää muutaman päivän ajan jokunen kerta vuodessa kun karvaa lähtee. Ja 3v koira ei ole ikinä edes käynyt meidän pesuhuoneessa! Eli ei pesustakaan kovin vaivaa ole.
Korjaukset: Kuinka usein on koira viedään trimmausiin? Ja mitä se maksat? Koirat hankinta mieleksi.
Mieti ensin minä rotuinen koira sopii luonteeltaan sinulle.
Kaikki ei ole niin yksinkertaista.
En tiedä, pitäisikö minun olla huolestunut.
Vierailija kirjoitti:
Kasvattaja piti trimmauskurssin, pennun hintaan sisältyi kurssi, trimmauskone ja sakset.
Kannattaa opetella trimmaamaan itse.
Ainakin se perustrimmaus, kuten villakoiralla kuono ja varpaat. No edes kuono
Kerran kuukaudessa pitäisi villakoira trimmata. Karkeakarvaisia koiria harvemmin
Siis anonyymien kommenttien perusteella sinä tunnet ja tiedät kommentoijien psyykkeen?
Parempi että ap trimmuu vain sitä omaa rämemajavaansa ja unohtaa ne koirat kokonaan.
Trimmauksen tarve riippuu suurimmilta osin rodusta, mutta paljon myös koiran turkista, joka roduittain voi vaihdella merkittävästikin ja koiran käyttötarkoitus myös sanelee, miten usein trimmataan. Näyttelykoira on rotumääritelmällisesti trimmattuna lähes koko vuoden ympäri, kun taas kotikoiran trimmaus on paljon rennompaa.
Haluan korostaa, että helposti trimmattava tai helppohoitoinen turkki on käsite, jota ei ole olemassakaan. Kääpiösnautserin turkkia mainostetaan helppona, mutta se turkki takkuuntuu ihan yhtälailla jos turkkia ei hoida säännöllisesti USEASTI VIIKOSSA. Jos koiraa hankittaessa epäilyttää sana trimmaus, kehotan aina etsimään rotuja joiden turkinhoitona riittää harjaus karvanlähtöaikoina. Kotia on 100 kertaa helpompi imuroida, kuin takkuista koiraa harjata.
Voi ei, ei taas.