Aivan järkyttävää!!! Uusperheet eivät voi toimia!
Lukekaapa ketjua uusperheistä, joka nytkin aika ylhäällä ketjuluettelossa. Ketjussa kysyttiin, että ovatko miehesi lapset edellisestä suhteesta myös omaa perhettäsi.
Lähes jokainen ns. uusperheen äiti kirjoitti, että eivät ole. Mielenkiintoisen tästä keskustelusta tekee se, että täällä oli vasta ketju monta päivää, jossa ketjun ap oli sitä mieltä, että vanhemmat eivät useinkaan ymmärrä eron vaikutuksia lapsiin. No suurinosa oli sitä mieltä, että ero ei vaikuta lapsiin, niin kuin ap väitti. Nyt sitten tilanne on aivan päinvastainen tässä uudessa ketjussa. Kukaan uusperjheen äiti ei kelpuuta miehen edellisen suhteen lapsia tähän uuteen perheeseen. Vai ei erot muka vaikuta lapsiin????
Huh, huh, tosin aina olen tiennyt, että uusperheet ovat todella ongelmallisia ja erittäin hankala elää sellaisessa varsinkin jos sattuu olemaan niitä sinun lapsia eikä niitä yhteisiä.
Liekö tämän uuden ketjun äidit vastailivat siinä eroketjussa, että ero ei vaikuttaisi lapsiin ja samassa ketjussa moni myös väitti, että uuspoerheen lapset eivät ole epätasa-arvoisia keskenään.
Kommentit (21)
Miten ei isälle anneta mahdollisuutta luoda suhdetta edellisen liiton lapsiin? Onhan ne lapset yhtä paljon miehen lapsia kuin nykyisen liiton lapset.
Ketkä siinä eroketjussa kehtasivatkin väittää, että uusperheet toimii. Olen niin pahoillani kaikkien uusperhelasten puolesta.
ELLEI sitten ole käytössä vuoroviikkosysteemi -viikko isällä, viikko äidillä. Siinä tapauksessa lapset kuuluvat yhtälailla molempiin perheisiin.
t. yh, jonka perheeseen kuuluvat lapset ja minä. Lapseni eivät siis kuulu isänsä ja tämän uuden naisen perheeseen, kun siellä vain vierailevat joka toinen viikonloppu.
kohtelisi teidän lasta kuin kakkosluokan kansalaista?? hävetkää!
Kysykää vaan exiltä tai puolisoiltanne ovatko heidän omat lapsensa heidän perhettä.
lapsilla sama isä, niin ovat lailllisesti sisaruksia,vaikka eri äiti olisikin!!!!!
En ole vastannut muihin ketjuihin, mutta nyt tähän:
Tottakai miehen lapset ovat osa meidän perhettä, ovathan he mieheni lapsia. Asuvat äitinsä luona, mutta kaikessa ollaan pidetty lapsia samanarvoisina: jouluna jopa laskettu lahjat että on yhtä monta.
En tunne ainoatakaan erovanhempaa, jonka mielestä omat lapset eivät kuuluisi perheeseen. Uusien puolisoiden tai exien mielipiteet eivät taida paljon painaa...
mutta onhan se väärin, jos joku ajattelee, että lapsilla ei ole enää perhettä sen jälkeen. Pitäähän heillä olla. Mutta täällä av-mammojen keskuudessä näyttää, että heillä erityisesti miehen edellisen liion lapsilla ei ole enää oikeutta perheeseen, eikä omaan isään. Isän uusi perhe on myös isä edellisen liiton lasten perhe. Koittaakaa nyt jo tajuta!
Koti on se missä asutaan, mutta perhe on vanhemmat ja sisarukset. Antaa, hyvät uusperheen äidit, mahdollisuus kaikille isän lapsille omaan perheeseen. UUsperheet nostaa karvat pystyyn, kun lukee näistä juttuja. Mitä syrjintää ja eriarvoisuutta lasten kesken. HUH.
Mies, jonka lapset asuvat äitinsä luona saattaa yllättäen vastata, että lapset kuuluvat perheeseen. Ja lapset nimeävät empimättä isän perheenjäsenekseen, vaikka eri osoitteissa asuisivatkin.
Pyydäpä vaikka miehen lasta piirtämään kuva perheestään. Taatusti on kuvassa isä. Ei uusi vaimo tai ex voi määritellä ketä lapsen perheeseen kuuluu. Ja tunnetteko ainuttakaan isää, jonka mielestä oma lapsi ei kuulu perheeseen?
voi hyväksyä miehensä lapsia. AIvan samalla lailla ne ovat miehen lapsia kuin heidän yhteiset. Ei yhtään sen vähempää.
Asun omassa kodissani oman perheeni kanssa, johon kuuluvat mies ja minä.
Laajemman ajattelutavan mukaan perheeseeni kuuluvat myös iäkkäät äitini ja isäni, jotka tietysti asuvat omassa kodissaan. Samaa perhettähän me yhä olemme, vaikka emme samassa kodissa asukaan.
Tuntuu hullulta, että lakkaisin kuulumasta vanhempieni perheeseen samalla hetkellä, kun olen muuttanut eri osoitteeseen. Uskon vanhempieni yhä ajattelevan minua perheenään ja toivovan minun uuden perheeni tulevan jouluksi kylään.
Ja kyllä, koen että mieheni ja minä muodostamme perheen, vaikka meillä ei ole lapsia. Jos lapset olisivat perheen mittari, olisivat lapsettomat pariskunnat tuomittu ikuisiksi ajoiksi myös perheettömiksi.
Perhe on henkinen yksikkö.
minäkin luin sen ketjun ja kerroin miehellekin, millaisia valopäitä taas on keskustelemassa. Olimme molemmat todella järkyttyneitä siitä, että joku voi ajatella, ettei oma lapsi tai oma vanhempi kuuluisi lapsen perheeseen.
Minun mieheni lapset kuuluvat meidän perheeseemme ja ovat yhteisemme sisaruksia, vaikkeivät asu meillä, vaikka osa heistä käy harvoin, vaikka he tai heidän äitinsä eivät kokisi samoin tai vaikka emme heitä enää ikinä näkisi.
Ja että ymmärrät, että miehesi lapsilla on vain yksi isä ja se on sinun rakas miehesi. Onnea ja paljon rakkautta teidän perheeseen. Uskon, että kaikki voivat teillä hyvin. Ja ajattele, miten vähemmistössä olet, miäli ajattelee tätä av:n otosta.
kestä sitä, että lapsilla olisi hyvä suhde isänsä kanssa ja vieläpä se uusi puolisokin tulisi lapsille tärkeäksi ja läheiseksi aikuiseksi.
Kasvakaa aikuisiksi katkerat akat ja ajatelkaa enemmän lapsianne kuin itseänne!
Aika itsekästä ajattelua, miltähän siitä miehestä tuntuu kuulla vaimon mielipide, että hänen omat rakkaat lapsensa eivät kuulukaan miehen perheeseen...?
uusi vaimo rakastaa myös hänen lapsiaan. Lapset varmasti aistivat totuuden, vaikka isän uusi nainen ei suoraan olisikaan inottava. Mutta nämä miehet uudessa rakkaudessaan ovat niin sokeita, että eivät varaamaan tajua tilannetta ollenkaan. Eihän heidän suuresti rakastama ihminen voi ajatella noin. Uskokaa tai älkää miehet eivät edes tajua tilannetta.
poissaolevat omaksi perheeksi.
Pääsääntöisesti lapset jäävät äidille erossa. Siitä seuraa että lapset mielletään äidin perheeksi. Voihan sillä äidillä olla uusi mies ja he muodostavat perheen.
Silloin kun lapset ovat meillä, he kuuluvat meidän perheeseen ja heitä kohdellaan ihan kuin omia.
Mitä nyt sitten kukin tarkoittaa sillä perheellä, eihän se isä lakkaa olemasta isä vaikka vanhemmille tulee ero.
Kasvoin itse ihan hyvässä uusperheessä.