Uskaltaako ostaa asunnon ennen kuin nykyinen on myyty?
Pankki on luvannut lainan eikä velkaa nykyisestä asunnosta ole.
Silti iso riski?
Kommentit (70)
Korona-ajan alussa tuli tehtyä noin, koska ihmiset oli ihan paniikissa eikä uskaltaneet tulla asuntonäytöille. Aikakin olisi pitänyt osata varata näyttöön ihan itse tuolloin, ilmeisesti joillekin vaikeaa..
Kolmisen kuukautta maksettiin kahden asunnon vastikkeet, jonka jälkeen vanha asunto menikin kaupaksi pyyntihinnalla. Molemmat asunnot Helsingissä ja vain siitä uudesta oli lainaa, ei tosin paljoa siitäkään.
Nyt aika on eri. En uskaltaisi tehdä samaa tässä markkinatilanteessa.
En minäkään suosittele. Tai oikeastaan tiedän taustastani johtuen, että tuosta ei voi näinä aikoina selvitä. Älä ihmeessä itse aiheuta itsellesi suuria ongelmia.
Uskaltaa, jos tietää selviävänsä kahden asunnon loukusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan asunnon hilloaminen voi olla fiksua, mikäli hinnat lähtevät vuoden kuluttua nousuun.
Tämä.
Voi toki olla, että hinnat lähtee myös laskuun. Kupla on puhkeamassa.
Kupla on ollut puhkeamassa koko sen ajan kun olen ollut aikuinen. Perushelppo väite jota voi heitellä ilman sen kummempaa osaamista tai perusteja jokaiseen kohtaan. Kaikkina näinä "Kupla on ollut puhkeamassa" vuosina olen omistanut 3 asuntoa, viimeisimmässä asun nyt ja kerännyt näiden kautta n. 300 000€ varallisuuden asuntojen osalta (tämän lisäksi tietty muut sijoitukset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan asunnon hilloaminen voi olla fiksua, mikäli hinnat lähtevät vuoden kuluttua nousuun.
Tämä.
Voi toki olla, että hinnat lähtee myös laskuun. Kupla on puhkeamassa.Kupla on ollut puhkeamassa koko sen ajan kun olen ollut aikuinen. Perushelppo väite jota voi heitellä ilman sen kummempaa osaamista tai perusteja jokaiseen kohtaan. Kaikkina näinä "Kupla on ollut puhkeamassa" vuosina olen omistanut 3 asuntoa, viimeisimmässä asun nyt ja kerännyt näiden kautta n. 300 000€ varallisuuden asuntojen osalta (tämän lisäksi tietty muut sijoitukset).
Totta. Takana on helppoja hyvän tuurin vuosia.
Nyt homma realisoituu ja kupla todella on jo puhjennut. Hinnat on tulleet alas ja jatkuu edelleen.
Talouden tilanne kaikilla mittareilla mitattuna on aivan eri kuin viimeiset 10 vuotta on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä vielä kolmas vaihtoehto eli tehdä ehdollinen tarjous oman asunnon myyntiehdolla.
Siinä tosin menettää käteisostajan ohituskaistaedun koska niin kaikki muutkin luultavasti tekee.
Ehdollinen tarjous on tänä päivänä yhtä tyhjän kanssa.
90-luku soitti ja käski sanoa, että älä ole hullu.
Onhan tässä vielä kolmas vaihtoehto eli tehdä ehdollinen tarjous oman asunnon myyntiehdolla.
Siinä tosin menettää käteisostajan ohituskaistaedun koska niin kaikki muutkin luultavasti tekee.