Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako ostaa asunnon ennen kuin nykyinen on myyty?

Vierailija
29.06.2023 |

Pankki on luvannut lainan eikä velkaa nykyisestä asunnosta ole.
Silti iso riski?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä vielä kolmas vaihtoehto eli tehdä ehdollinen tarjous oman asunnon myyntiehdolla.

Siinä tosin menettää käteisostajan ohituskaistaedun koska niin kaikki muutkin luultavasti tekee.

Vierailija
62/70 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-ajan alussa tuli tehtyä noin, koska ihmiset oli ihan paniikissa eikä uskaltaneet tulla asuntonäytöille. Aikakin olisi pitänyt osata varata näyttöön ihan itse tuolloin, ilmeisesti joillekin vaikeaa..

Kolmisen kuukautta maksettiin kahden asunnon vastikkeet, jonka jälkeen vanha asunto menikin kaupaksi pyyntihinnalla. Molemmat asunnot Helsingissä ja vain siitä uudesta oli lainaa, ei tosin paljoa siitäkään.

Nyt aika on eri. En uskaltaisi tehdä samaa tässä markkinatilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään suosittele. Tai oikeastaan tiedän taustastani johtuen, että tuosta ei voi näinä aikoina selvitä. Älä ihmeessä itse aiheuta itsellesi suuria ongelmia.

Vierailija
64/70 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa, jos tietää selviävänsä kahden asunnon loukusta.

Vierailija
65/70 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/70 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/70 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan asunnon hilloaminen voi olla fiksua, mikäli hinnat lähtevät vuoden kuluttua nousuun.

Tämä.

Voi toki olla, että hinnat lähtee myös laskuun. Kupla on puhkeamassa.

Kupla on ollut puhkeamassa koko sen ajan kun olen ollut aikuinen. Perushelppo väite jota voi heitellä ilman sen kummempaa osaamista tai perusteja jokaiseen kohtaan. Kaikkina näinä "Kupla on ollut puhkeamassa" vuosina olen omistanut 3 asuntoa, viimeisimmässä asun nyt ja kerännyt näiden kautta n. 300 000€ varallisuuden asuntojen osalta (tämän lisäksi tietty muut sijoitukset).

Vierailija
68/70 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan asunnon hilloaminen voi olla fiksua, mikäli hinnat lähtevät vuoden kuluttua nousuun.

Tämä.

Voi toki olla, että hinnat lähtee myös laskuun. Kupla on puhkeamassa.

Kupla on ollut puhkeamassa koko sen ajan kun olen ollut aikuinen. Perushelppo väite jota voi heitellä ilman sen kummempaa osaamista tai perusteja jokaiseen kohtaan. Kaikkina näinä "Kupla on ollut puhkeamassa" vuosina olen omistanut 3 asuntoa, viimeisimmässä asun nyt ja kerännyt näiden kautta n. 300 000€ varallisuuden asuntojen osalta (tämän lisäksi tietty muut sijoitukset).

Totta. Takana on helppoja hyvän tuurin vuosia.

Nyt homma realisoituu ja kupla todella on jo puhjennut. Hinnat on tulleet alas ja jatkuu edelleen.

Talouden tilanne kaikilla mittareilla mitattuna on aivan eri kuin viimeiset 10 vuotta on ollut.

Vierailija
69/70 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä vielä kolmas vaihtoehto eli tehdä ehdollinen tarjous oman asunnon myyntiehdolla.

Siinä tosin menettää käteisostajan ohituskaistaedun koska niin kaikki muutkin luultavasti tekee.

Ehdollinen tarjous on tänä päivänä yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
70/70 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luku soitti ja käski sanoa, että älä ole hullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän