7-vuotias lapsi tippui ruotsinlaivalta itämereen, äiti hyppäsi perässä.
Tuskin säilyvät hengissä, veden virtaus on valtava. :(
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e91f07ef-d087-4b87-8874-73acb24f6dbb
Kommentit (1385)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä lapsiani rakastan mutta en hyppää heidän perässään Itämereen
Et voi tietää etukäteen. Se voi olla ihan vaistomainen reaktio. Voin kuvitella itseni hyppäämässä hypoteettisen lapseni perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko äiti keskittynyt puhelimeen eikä seurannut lapsen tekemisiä. Kumma että uskaltaa mennä noin lähelle kannen reunaa tai roikkumaan kaiteeseen.
Etkö sä ole koskaan käynyt laivan kannella kaiteelle nojailemassa ja katsomassa näkymiä? Kaikki ei ole samanlaisia arkajalkoja kuin sinä.
Olen katsonut laivan kannella maisemia useita kertoja kaiteeseen nojaten. En tajua, kuinka siitä voi pudota mereen ellei mene tarkoituksella kiipeämään kaiteen yli.
Eikös kannella ole pelastusrenkaita? Heti ensimmäisenä vähintään yksi pelastusrengas laidan yli lapsen lähelle, ja heti perään toinen pelastusrengas itselle ja hyppää sen kanssa mereen. Sitten polskii vimmatusti sen renkaan kanssa lapsen luo.
Todennäköisesti se ensimmäinen rengas lentää kymmeniä metrejä liian kauas lapsesta, itse putoaa myös aivan liian kauas lapsesta sen toisen renkaan kanssa. Jos lapsi ei osaa uida, ei ole mitään toivoa pelastaa. Jos lapsi osaa uida, niin on mahdollisuus, että selvitään niiden renkaiden kannsa.
Saa suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ihailtavaa äidiltä. Mutta miten ihmeessä lapsi pääsi kaiteen yli? Eikö vahdittu riittävän tarkkaan? Toivottavasti molemmat selviäisivät.
Siis mikä tuossa on ihailtavaa? Antaa lapsensa hypätä laivalta ja sen sijasta, että tekisi jotain hyödyllistä, hyppää itsekin. No, tietysti maailmassa on liikaa ihmisiä, joten kahden poistaminen kai sitten on sitä ihailtavaa.
Masentunut ja katkeroitunut edgelord tilittää.
Jaa, minusta kyllä enemmän katkeralta kuulostaa ihailla lapsensa ja itsensä surmaajaa kuin paheksua sellaista. Mutta kai meitä on moneksi.
Mistä tiedät että on surma? Voi olla että lapsi vahingossa pudonnut. Ja tottakai äiti hyppää perään, eihän kukaan vaan katso kun lapsi on pulassa. Lapsen henki on suurimmalle osalle vanhemmista omaa henkeä tärkeämpi. Itsestään selvä asia ja luonnollinen reaktio. Olisin toiminut samoin
Miten helvetin tyhmä pitää olla ettei tajua, että se perään hyppääminen on nimen omaan lapsen pelastamisen kannalta kaikista vahingollisin vaihtoehto?
Jos on uimataidoton lapsi niin ei ole. Voit itse kannatella lasta vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämmöstäki meille uutisoidaan? Luulin että olivat suomalaisia mutta nythän tämä on täysin merkityksetön tieto meille
Siis sua kiinnostaa vain suomalaisia koskevat uutiset? Aika rajoittunutta sanoisin.
Hyppäisin itsekin. Pakko olisi edes yrittää, enkä sitä paitsi edes haluaisi elää jos lapseni kuolisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella teistä on omia lapsia? Ne keillä on lapsia niin kommentoikaa miten olisitte toimineet jos oma lapsenne olisi ollut kyseessä? :o
Mä en edes menisi lapsen kanssa kannelle, jos tietäisin hänen olevan hulivili, joka ei kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää etukäteen. Se voi olla ihan vaistomainen reaktio. Voin kuvitella itseni hyppäämässä hypoteettisen lapseni perään.
Ainahan sitä kuvittelee itsestään kaikkea. Kukaan meistä ei tiedä, miten toimii tositilanteessa. Jotkut jäätyvät, jotkut saavat paniikkikohtauksen, jotkut toimivat vaiston varassa.
Etukäteen kaikki kuvittelevat toimivansa sankarimaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi tietää etukäteen. Se voi olla ihan vaistomainen reaktio toimia järkevästi ja miettiä kuinka saadaan se yksi pelastettua vedestä kahden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin tehnyt saman. Kuolema on parempi kuin loppuelämä ilman lasta
Tämä kävi itselläni myös mielessä.
Eipä olisi enää yhtään mitään menetettävää, jos oma lapsi putoaisi miltein varmaan kuolemaan.Niinpä tietysti, jonkun toisen lapsi olisi täysin samantekevä.
Jos jokaisen lapsen kohdalla tuollein ajattelisi, niin olisi tappanut itsensä jo aika päiviä sitten ja monia monia monia kertoja.
Etkä taatusti olisi hypännyt perään, ennemmin oman kissan kuin naapurin lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko äiti keskittynyt puhelimeen eikä seurannut lapsen tekemisiä. Kumma että uskaltaa mennä noin lähelle kannen reunaa tai roikkumaan kaiteeseen.
Etkö sä ole koskaan käynyt laivan kannella kaiteelle nojailemassa ja katsomassa näkymiä? Kaikki ei ole samanlaisia arkajalkoja kuin sinä.
Olen katsonut laivan kannella maisemia useita kertoja kaiteeseen nojaten. En tajua, kuinka siitä voi pudota mereen ellei mene tarkoituksella kiipeämään kaiteen yli.
Joku pitkä humalassa oleva mies ehkä voi vahingossa mennä yli jos menee oikein kunnolla nojailemaan. 7-vuotias ei mitenkään.
Koitetaan aina elvyttää matkalla sairaalaan, mutta jos ovat tunnin siellä kelluneet niin selviäminen olisi ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ainakaan ole laivan kannella koskaan käynytkään. Luuletko että ne kaiteet ovat polven korkuisia jos 7 vuotias voi niistä horjahtaa yli?
Opettele lukemaan 🙄. Tuo edellinen (sinä?) niin näytti luulevan, kun ihmetteli miten joku voi uskaltaa mennä edes niiden lähelle.
Ovat jo sairaalassa ja hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea tragedia tämmöinen! Äiti oli urhoollinen ja aikoi pelastaa lapsensa. Jos lapsi ei vaikka osannut uida hyvin tai sukellella, niin voi olla että pystyi pelastamaan. Jotain apuahan tuo äiti olisi tarvinnut lisäksi kuten pelastusrenkaan tai liivit. Toivottavasti saivat poimittua vedestä ylös kumpaisenkin. Ei tarvitan yhtään onnettomuuksia tähän maahan!
Tosin äiti ja lapsi hyppäsivät eri aikaan joten mikäli selvisivät pudotuksesta edes, päätyivät eri kohtaan meressä.
Mutta näin saatiin yhden sijasta kaksi hukkunutta.Ja entä sitten? Eiköhän se äidin ajatuskin ollut, että jos lapsi hukkuu niin hukutaan sitten molemmat. Ja hyvällä tuurilla saa kannateltua pinnalla ja pelastettua, riskin arvoinen toivon kipinä.
Tuskin kerkesi ajatella mitään.
Ihan järjetöntä hypätä toiseksi pelastettavaksi häiritsemään pojan pelastusta mutta shokissa ihminen ei ajattele rationaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ovat jo sairaalassa ja hengissä.
Mistä tiedät että hengissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin tehnyt saman. Kuolema on parempi kuin loppuelämä ilman lasta
Tämä kävi itselläni myös mielessä.
Eipä olisi enää yhtään mitään menetettävää, jos oma lapsi putoaisi miltein varmaan kuolemaan.Niinpä tietysti, jonkun toisen lapsi olisi täysin samantekevä.
Jos jokaisen lapsen kohdalla tuollein ajattelisi, niin olisi tappanut itsensä jo aika päiviä sitten ja monia monia monia kertoja.
Etkä taatusti olisi hypännyt perään, ennemmin oman kissan kuin naapurin lapsen.
Minä en ole missään edes väittänytkään hyppäävän kenenkään perään, hölmö.
Miksi tämmöstäki meille uutisoidaan? Luulin että olivat suomalaisia mutta nythän tämä on täysin merkityksetön tieto meille