Mistä paras ja edullisin tapaturmavakuutus urheilevalle nuorelle?
Sais olla joku hoitajapalvelu mihin soittamalla sais suoraan maksusitoumuksen lääkärille. Tai semmonen, mitä ei tarvitse itse ensin maksaa. Edullinen. Voimassa kilpaurheilussa 15-16 vuotiaalla.
Siinäpä tärkeimmät.
Kommentit (6)
Alle 18-vuotiaalla tavalliseen tapaturmavakuutukseen sisältyy urheiluvakuutus, joka kattaa kilpaurheilun. Ainakin uinnissa on jonkin verran edullisempi kuin lisenssin mukana ostettava vakuutus. Kattavuus sama.
Lisenssin mukana ostettava vakuutus on tosi kallis.
Muuta kautta saa edullisemmin, ja tosiaan, monella yhtiöllä alle 18 tai 17v tapaturmavakuutukseen kuuluu myös kilpaurheilu. Mutta ei kaikilla. Osalla se maksaa lisää.
Sillä kyselen, vinkkiä. Ettei tarvitsis itse kaikkia kilpailuttaa.
Popilla edullinen, mutta palvelunumero auki vaan arkisin 15.30 asti. Muuna aikana pitäis itse maksaa ja sit hakee korvaukset.
Edelleen, vinkkejä kaipaan.
Oletko varma, että tapaturmavakuutus riittää kattamaan juuri kyseisen urheilulajin? Siksi varmistelen tätä, koska ainakin omat lajini (korkeamman riskiluokituksen lajit ratsastus ja lumilautailu) on rajattu pois tietääkseni kaikkien vakuutusyhtiöiden tapaturmavakuutuksesta ja junnuajoista lähtien näissä on ollut erillisvakuutukset.
Sanotaan näin, että hevosten kanssa kolistessa mikään muu vakuutus, kun seurajäsenyyden kautta oleva Ratsastajainliiton jäsenetuvakuutus ei ole korvannut koskaan mitään. Noin muuten vakuutusasioissa olen saanut parasta palvelua Ifiltä ja LähiTapiolalta.
Osalla kattaa, osalla ei. Siis kyseessä olevan lajin.
Lähitapiolalla ainakin on 24/7 hoitaja palvelu. Pitää vielä perehtyä tarkemmin, saako korvaustiedon heti.
Pitää myös tarkastaa paljonko lisenssivakuutus tänä vuonna maksaisi. Viime vuonna oli kyllä jo huomattavasti kalliimpi.
Useissa lajeissahan joko seurajäsenyyteen tai kilpailulisuriin/green cardiin itsessään kuuluu vakuutus? Ja kisoissa myös lisämaksu saattaa sisältää vakuutuksen kisan ajaksi.
Noi urheiluvakuutukset erikseen ostettuna on pääsääntöisesti perkeleen kalliita tai sitten niissä on rajattu tosi tiukasti ulos, mitä ei korvata.