Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotivakuutusten hinta noussut reilusti?!

Vierailija
27.05.2023 |

Tuli tässä mieleen, että kilpailuttaisi kotivakuutuksen, mutta kaikki tarjoukset olivat nykyistä vakuutusta selvästi kalliimmat! Varsinkin laajoissa kotivakuutuksissa hinnat pompanneet useamman kympin. Eipä kannata vaihtaa tämän kauden aikana mihinkään. Katsotaan nostaako nykyinen firma vakuutuskauden päättyessä hintoja.

Onko inflaation noin kovalla laukalla vai käyttääkö ihmiset noin ahkerasti kotivakuutuksia kaikenlaisiin korvauksiin? Pitääkö tässä itsekin alkaa kohta vahingossa tiputtelemaan telkkareita pöydältä alas?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin halpeni 60€ kun kilpailutettiin vakuutukset kuukausi sitten.

Vierailija
2/12 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain vakuutustarjouksen alkuviikosta. Kotivakuutus oli 100€ halvempi kuin nykyinen. Mutta muut vastaavasti kallimpia, joten viivan alla suunnilleen sama summa. Vähän toistakymppiä eroa. En vaihtanut, koska tyytyväinen nykyiseen. Ne ainoat korvausasiat joita mulla on ollut, ovat sujuneet vaivattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vakuutusyhtiö? Mulla vakuutukset Pohjolassa suurin osa, Turvassa tapaturmavakuutus ja AIG:llä muutama vakuutus. Pohjolan vakuutukset maksan yhdessä erässä ja olen OP.n omistaja- asiakas joten jotakin alennusta tulee. Pohjolan vakuutukset vuodessa noin 620€. Turvan vakuutus noin 70€ ja AIG:n vakuutukset 1400€. AIG:n vakuutukset lisäturvia jotka ei poista toisten vakuutusyhtiöiden korvausvelvoitetta. Vakuutusmaksut vuodessa noin 2100-2200€. Ei autoa taloudessa.

Vierailija
4/12 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin halpeni 60€ kun kilpailutettiin vakuutukset kuukausi sitten.

Olisiko tuo avainsana vakuutukset. Silti suhtaudun epäillen, että vakuutusyhtiöt subventoisivat kotivakuutusta noin paljon. Käykääpä huviksenne nyt laskemassa vakuutusyhtiöiden sivujen nettilaskureilla paljon kotivakuutuksen maksaisi nyt. Olisiko hyppäys tapahtunut samaan aikaan korkojen nousun kanssa.

Vierailija
5/12 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevakuutuksilla on ainakin ollut suunta vain ylöspäin.

Vierailija
6/12 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennevakuutuksilla on ainakin ollut suunta vain ylöspäin.

Uudemmilla autoilla on kokoajan kalliimmat korjaukset. Ei tule autovakuutukset laskemaan tulevaisuudessa.

Vierailija
7/12 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon teillä maksaa laaja kotivakuutus kerrostaloasuntoon? Oma hintahaarukka tarjouksille oli noin 150-200 euroa mikä tuntuu melko kovalta vaikka vuoden takaiseen. Omavastuuna 200-300 euroa vähän yhtiöstä riippuen.

Vierailija
8/12 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, mitä Lähitapiolan kotivakuutuksen irtisanominen sisältää?

"Virheemme takia sinulla on tällä hetkellä voimassa kahdet vakuutukset: vanhat vakuutukset, jotka tarkoituksenamme oli irtisanoa, sekä sinulle aiemmin tarjoamamme ja hyväksymäsi uudet vakuutukset." Onko joku saanut saman kirjeen ja tietää, miten tuo uusi vakuutus on hyväksytty? Onko tuo uusi vakuutus hyväksytty sillä, että on maksanut lähetetyn laskun vai sillä, että ei ole regoinut lähetettyyn irtisanomiseen ja ehdotukseen uudesta vakuutuksesta.

Ilmeisesti olen saanut aikavälillä 2021 - 2023 jonkin kotivakuutuksen irtisanomiskirjeen. Itse en muista saaneni lähitapiolasta mitään muuta kuin laskuja.  Jossakin vaiheessa olivat lisänneet kotivakuutukseen  ulkomaan matkatavaravakuutuksen, jonka poistaminen olisi johtanut kotivakuutuksen korkeampaan hintaan. Näin jälkikäteen ajeteltuna en ole tarpeeksi aktiivisesti seurannut, kuinka ovat muuttaneet korvaussummia vaan olen vain aina maksanut laskun.

Vierailija
9/12 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Virheemme takia sinulla on tällä hetkellä voimassa kahdet vakuutukset: vanhat vakuutukset, jotka tarkoituksenamme oli irtisanoa, sekä sinulle aiemmin tarjoamamme ja hyväksymäsi uudet vakuutukset." Onko joku saanut saman kirjeen ja tietää, miten tuo uusi vakuutus on hyväksytty? Onko tuo uusi vakuutus hyväksytty sillä, että on maksanut lähetetyn laskun vai sillä, että ei ole regoinut lähetettyyn irtisanomiseen ja ehdotukseen uudesta vakuutuksesta.

Ilmeisesti olen saanut aikavälillä 2021 - 2023 jonkin kotivakuutuksen irtisanomiskirjeen. Itse en muista saaneni lähitapiolasta mitään muuta kuin laskuja.  Jossakin vaiheessa olivat lisänneet kotivakuutukseen  ulkomaan matkatavaravakuutuksen, jonka poistaminen olisi johtanut kotivakuutuksen korkeampaan hintaan. Näin jälkikäteen ajeteltuna en ole tarpeeksi aktiivisesti seurannut, kuinka ovat muuttaneet korvaussummia vaan olen vain aina maksanut laskun.

Uusi vakuutus tulee voimaan maksamalla sen uuden lasku.

Vierailija
10/12 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi vakuutus tulee voimaan maksamalla sen uuden lasku.

Kiitos vastauksesta.

Pitääpä seuraavan laskun kohdalla katsoa hieman tarkemmin, mistä seuraavan kotivakuutuksen ottaa.

Vierailija
11/12 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vakuutusyhtiöä meni nurin 1990-luvun lamassa?

Vierailija
12/12 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon teillä maksaa laaja kotivakuutus kerrostaloasuntoon? Oma hintahaarukka tarjouksille oli noin 150-200 euroa mikä tuntuu melko kovalta vaikka vuoden takaiseen. Omavastuuna 200-300 euroa vähän yhtiöstä riippuen.

Kokeilin kilpailuttaa useamman eri vakuutusyhtiön sivuilla laajaa kotivakuutusta ja hintahaitari oli noin 145-245 euroa! Vakuutusten sisällöissä on eroja, mutta silti nuo halvimmatkin vakuutukset ovat mielestäni tosi tyyriitä aiempaan verrattuna. Ilmeisesti asia ei ole kovin monella vielä ajankohtainen kun vakuutuskausi ei ole vaihtunut, mutta veikkaan monella olevan ikävän yllätyksen edessä syksyllä tai vuoden vaihteessa kun kotivakuutuksen hinta pompsahtaa.