Koski laiva Oy
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ala-arvoinen työpaikka, esimies töykeä sekä henkilökunnalle että välillä asiakkaillekin. En suosittele
Töykeä on lievä ilmaisu ainakin työntekijöiden kohtelusta ko. firmassa.
Samaa mieltä! Esimies puhuu pahaa toisista työntekijöistä toisille työntekijöille ja valittaa kaikesta ja kohtelee epäoikeudenmukaisesti.
Kuulin esihenkilön huutavan ja pätevän työntekijälle pikkujutusta. Kyseinen henkilö vaikuttaa elämäänsä kyllästyneeltä ja purkaa sitä muihin. Lisäksi puhuu asiakkaille epäkunnioittavasti. Eletään lukua 2000 ja silti jotkut vain jäävät henkisesti sinne viime tuhannelle. Miten ei Seppo Pirinen osaa antaa palautetta rakentavasti tai ystävällisesti, mikä on mennyt pieleen elämässä?
Olin itse töissä Koski Laiva Oy:llä jonkin aikaa, ja oma kokemus jäi valitettavasti sellaiseksi, etten voi suositella paikkaa.
Työilmapiiri oli omaan kokemukseen perustuen melko kireä. Minulle huudettiin useampaan otteeseen ihan perusasioista, vaikka olin uusi työntekijä ja vielä opettelin.
Kerran yritin oma-aloitteisesti auttaa siirtämällä pöytiä ja tuoleja ennen tapahtumaa, mutta tästä tuli heti sanomista – työntekijöiden ei kuulemma kuulu tehdä mitään ilman erillistä käskyä. Oma-aloitteisuutta ei siis ainakaan tässä tapauksessa arvostettu.
Yksi tilanne jäi erityisesti mieleen: olin jo lähtenyt töistä ja olin melkein kotona, kun minulle soitettiin, että juomahylly ei ole tarpeeksi hyvässä järjestyksessä. Sanoin voivani hoitaa asian seuraavana päivänä, mutta minulle sanottiin, että minun pitää tulla heti takaisin tai saan potkut. Kun sanoin käyttäväni ensin koiran ulkona, sain vastaukseksi käytännössä, että “koira voi odottaa”.
Lopulta sain potkut, kun myöhästyin noin 2 minuuttia, koska en löytänyt parkkipaikkaa (ja satoi kaatamalla vettä). Kyseessä oli vieläpä siivouspäivä, eikä laiva muutenkaan liikennöinyt sateen takia, joten tilanne tuntui hieman suhteettomalta.
Potkujen yhteydessä minulle myös huudettiin, että asiasta ilmoitetaan työkkäriin ja että olen niin huono työntekijä, etten muka saisi enää töitä. Tämä ei ainakaan omalla kohdallani pitänyt paikkaansa, sillä olen tämän jälkeen ollut töissä ilman mitään ongelmia.
Lisäksi työntekijöiden odotettiin käytännössä “dyykkaavan” roskiksia, eli esimerkiksi poimimaan käytettyjä muovituoppeja käsin roskien joukosta erikseen talteen. Tämä tehtiin ilman kunnollisia suojavarusteita, mikä ei ainakaan itsestä tuntunut kovin miellyttävältä tai erityisen turvalliselta.
Olen kuullut myös muilta samankaltaisia kokemuksia, joten halusin jakaa omani. Jokainen tekee omat päätöksensä, mutta itse harkitsisin tarkkaan ennen hakemista.
Ala-arvoinen työpaikka, esimies töykeä sekä henkilökunnalle että välillä asiakkaillekin. En suosittele