Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törmään aina tähän kommenttiin, kun puhun eläväni supernuukasti

Vierailija
28.06.2023 |

Kommentti on: "Minä ainakin haluan nauttia elämästä, enkä kituuttaa". Olen törmännyt tähän täällä sivustolla, muissa säästämistä käsittelevissä keskusteluissa, ja ihan elävässä elämässäkin, mm. kahvipöytäkeskusteluissa.

Ja tätä on vaikea ymmärtää 😅

Jos kuluttaminen tosiaan on synonyymi elämästä nauttimiselle, niin kannattaa varmaan alkaa tarkastelemaan elämänarvojaan?

Itse en ole ostanut mitään tavaraa, vaatetta, lomamatkaa, tms esimerkiksi nyt puoleen vuoteen, ja kyllä, olen silti nauttinut elämästäni. Suuresti.

Esimerkiksi juuri tulin uimarannalta.
Aamupäivän siivosin, tein ruokaa, istuin parvekkeella lukemassa kirjastosta lainaamaani kirjaa, hoidin kukkia jotka olen kasvattanut parvekkeelle ystävältäni saamista ja itse viime kesänä keräämistäni siemenistä.

On oikeasti todella mukavaa seurata kukkien kasvua. Yksi köynnöskasvi on kasvanut lattiaruukusta tukiköyttä pitkin jo parvekkeen kattoon saakka, kukkien puhkeamista köynnökseen odotan seuraavaksi.

Pyöräilin sitten hiljakseen uimarannalle iltauinnille, luonto tuoksui, rannalla oli muutama osaamisen iloa täynnä oleva lapsi isovanhempiensa kanssa. "Mummu kato, mä uin selkää!" Hellyytti, seurasin sivusta samalla kun uin rauhassa ja nautin lämpimästä vedestä.

Nyt selaan hetken nettiä, odotan, että myöhemmin telkkarista alkaa Agatha Christien filmi. Ostin pienen rasian mansikoita aiemmin torilta, nautiskelen loput niistä vaniljajätskin kanssa leffaeväänä.

Eilen kävin ystäväni kanssa museossa, sinne oli ilmainen pääsy. Kävimme sen jälkeen piknikillä puistossa, meillä oli kahvit termarissa, ja leipomaani piirakkaa kahvin kanssa, ystäväni oli tuonut vadelmia naposteltavaksi.

Huomenna menen toisen ystäväni kanssa kirpputoreja kiertämään, en aio ostaa mitään, mutta nautin vaan kesäkirppisten tunnelmasta ja lomalla olevien ihmisten puheensorinasta. Samalla huokailen vähän helpottuneena tavaramääriä katsellessa, että onneksi oma huusholli on jo pitkän raivauksen ja ostolakkoilun vuoksi melko siisti ja rojuton. 😅

Eli, nautin paljon elämästäni. Siististä kodista, rauhallisesta lomasta, kesästä, lämmöstä, kasveista, luonnon tuoksuista, uintilämpöisestä vedestä, hyvästä lukemisesta, ystävien seurasta, museoista ja näyttelyistä, kesäherkuista, television elokuvista...

En edes keksi, miten kuluttamalla saisin tästä elostani yhtään parempaa?

N45

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on elämän suola. Krääsästä viis

Vierailija
82/84 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, en millään keksi mitä ostaisin kun en tarvitse mitään.

Rahat jää tilille makaamaan.

Puutarhaa ja kasvimaata hoitelen.

Tänäänkin syötiin oman maan uusia perunoita ja mansikoita.

No kyllä teillä sillä lautasella muutakin oli kuin pelkkiä perunoita ja mansikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin masentunut, elin nuukasti. Ei kiinnostanut mikään. Ei kukat, meikit, matkailu, ruoka. Nyt uudelleen elämänkirjoihin luettavissa ollessani kiinnostaa taas kodin sisustaminen mahdollisimman viihtyisäksi, puutarhan laittaminen kauniiksi, uusien maisemien näkeminen, hyvä ruoka ja vähän itsensäkin viehättäväksi laittaminen.

Olkaa hyvillänne jos teillä on mielenkiinnon kohteita. Te elätte, ettekä ole pystyyn kuolleita.

Vähän ohis, mutta sivuaa ap:n aihetta.

Vierailija
84/84 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomamatkat ovat ihania, myös niissä hotelleissa missä on enemmän tähtiä.

Tuollaisissa hotelleissa piti työmatkoilla kymmeniä vuosia yöpyä. En voi sietää hotelleja alkuunkaan. Mieluummin pieni pensionaatti Irlannissa kuin joku viiden tähden hotelli, jos matkustan. En tykkää mistään steriilistä ympäristöstä. Taloni on cottagetyylinen ja viihdyn ja elän omaa elämääni kuten haluan. 

Itsellä taas päinvastoin, lapsuudessa ja nuoruudessa kaikki kesät ja lomat Suomen landella, mökissä missä ei ollut juoksevaa vettä eikä sähkölinjoja tullut. Ruokailu päättyi tiskivuoroon, missä lapset aina olivat kun vanhemmat menivät päiväunille Nautin all in paketista. Ulkomaan matkat kohdistuivat lapsuudessa Tukholmaan tai Tallinaan.