Sähkön hinta nousemassa 20snt päivällä, mikä tekosyy tällä kertaa?
Hinnat liikkuvat 12-20sentissä tulevina päivinä. Mikä mahtaa olla tekosyy?
Kommentit (43)
Kyllä sähkön hinta on hieman noussut taas: https://xn--shksopimukset-bfb6y.com/sahkon-hinta/
Olkiluoto 3 vetää täyttä häkää, mutta kai tässäkin pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Jännä nähdä, miten nykyhallituksen toimet vaikuttaa energian hintoihin. Verohelpotuksia pitäisi kai jonkin verran olla luvassa. Vihreä siirtymä on tosiasia myös tällä hallituksella.
Syy on se että minun määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja taaskaan ei ole edullista sähköä tarjolla.
Minulla on Oomin kiinteä 19 c/kWh ja edellinen lasku siirtoineen 19,56€.
EVVK.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointi ja jäähdytys vie nyt paljon sähkköä
Joo huh huh näillä +20c hellesäillä pitääkin olla ilmastointi päällä 24/7.
Vierailija kirjoitti:
EVVK.
Et omista muuta kuin jääkaapin?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo pörssisähkö ollut edullinen jo tovin. Tuskin se kauaa noin korkealla keikkuu. Täällä ainakin vielä kiinteät sähköt kalliimpia mitä pörssi. Taitaa olla yli 10senttiä..
Pörssi on 6,8 c/kWh tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhä voi ottaa pörssisähköä, vaikka se olisi välillä tosi edullinen, koska ei köyhän talous kestä suuria vaihteluja sähkölaskussa. Jos ei ole rahaa, ei ole rahaa.
???
Sitten köyhä kattoo telkkaria ja pesee vaatteet keskellä yötä.
Huomaa että taas kun kolean sadekauden jälkeen ilmat VÄHÄN lämpeni niin heti hikihemmot kytkemässä ilmastointejaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EVVK.
Siitäkin on piuha vedetty pois ja käydään kaupassa päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Syy on se että minun määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja taaskaan ei ole edullista sähköä tarjolla.
9,9c on tosi hirvee hinta.
Sähköyhtiöt sai ihmiset ottamaan pörssisähkön ja nyt sähköyhtiöt voivat manipuloida pörssisähkön hintaa ihan miten huvittaa, pörssisähkön käyttäjät on nyt ihan sähköyhtiöiden armoilla.
Itse en ikinä ota pörssisähköä juuri sen takia että se saattaa nousta ihan miten sattuun, nyt on kesä ja pörssisähkö halpaa mutta nyt kesällä sähköä menee vähän, talvella sähköä menee moninkertaisesti eli paljon se on talvella...?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo pörssisähkö ollut edullinen jo tovin. Tuskin se kauaa noin korkealla keikkuu. Täällä ainakin vielä kiinteät sähköt kalliimpia mitä pörssi. Taitaa olla yli 10senttiä..
Se paljon pörssisähkö on kesällä on oikeastaan ihan yks hailee, mulla kesällä menee sähköä varsin vähän mutta talvella sitten sähköä kuluu koska asuntoni lämpiää sähköllä. Se paljon sähkö maksaa talvisin on se tärkein tieto koska monet lämmittää asuntonsa sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9,9c on tosi hirvee hinta.
Kyllä on jos vertaa vuodentakaiseen jolloin määräaikaiseni veteli silloin viimeisiään n. 7c hinnalla. Nyt makselenkin 17c hintaa. Mutta taidanpa kokeilla pörssisähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EVVK.
Läppäri, jääkaappi, uuni, kännykkä ja radio. LED lamput tietty.
Joillekin on tietty täysin vierasta että lamppuja pidetään päällä vain silloin kun ollaan huoneessa ja telkka on tietty auki jatkuvasti. Minulla ei ole toki telkkaa koska kuuntelen musiikkia ja podcasteja radiosta tai luen kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EVVK.
Läppäri, jääkaappi, uuni, kännykkä ja radio. LED lamput tietty.
Joillekin on tietty täysin vierasta että lamppuja pidetään päällä vain silloin kun ollaan huoneessa ja telkka on tietty auki jatkuvasti. Minulla ei ole toki telkkaa koska kuuntelen musiikkia ja podcasteja radiosta tai luen kirjoja.
Kyllä kuules led-valojen kuluttama sähkö on pieru saharassa meikäläisen 40 euron sähkölaskussa vaikka omistan ihan samat asiat enkä edes kokkaile ja sähköni on vähän halvempaakin, enkä ole katsonut televisiota aikoihin.
Kulutus nousee kun ilmalämpöpumput ja tuulettimet alkavat taas huutamaan
Lämpötila nousi yli 20 plusasteen ja ylipainoiset hikimursut iski heti kaikki helpotusvehkeensä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Just nyt hinta 19,2. Ohan tuo syvältä. Ilmalämpöpumppu viilentää..ja vie sähköä. Kesäkuun lopussa. Pörssisähkösopimus näytti taas sen huonon puolensa.
Mistäs tuollaisen lukeman sait? Minun lähteet näyttää nyt 8,67snt/kWh. sis. ALV.
Ja tämä on päivän korkein hinta.