Tampereella asuvana en ymmärrä tämän kaupungin hehkutusta
- Tampere on aika ruma kaupunki
- Paljon narkomaaneja
- Työttömyysluvut ovat suurimpia juuri Tampereella
- Ei ole ns varakkaiden asuinalueita
- Päinvastoin lähes jokaista kaupunginosaa haukutaan ja sosiaalisia ongelmia on monessa kaupunginosassa
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Liikenne sumppuuntunut, koska naurettavat ratikka, rantatunneli ja Areena piti pykätä pystyyn. Autoilu Tampereella nykyään aivan p *r zeestä.
Autoile sinä Ideaparkkiin ja jätä Tampere normaaleille ihmisille. Näin, ongelma ratkaistu.
Tampereelta saa asunnon järven rannalta jos osaa etsiä. Asuttu aina järven rannalla ja siksi Tampere ihana paikka.
Nytkin Olkahisessa kaksioita järven rannalta. Hinta 240 000. Lentävänniemessä iso rivari ja järvi vieressä.
Eikä tarvitse olla miljoonaa että saa asua veden lähellä.
Olen entinen tamperelainen, tai no, asunut myös ympäryskunnissa, nyt n. 100 km päässä. Joskus on vähän ikävä kotikulmille, mutta Tampere ei ehkä ole enää se sama kaupunki, jossa kasvoin ja jonka kainalosta muutin tänne. Tampereella on tehty tosi isoja rakennelmia poismuuttoni jälkeen ja siitä on tullut jotenkin suurkaupunkimaisempi. Ei sillä, että tietäisin kauheasti oikeista suurkaupungeista.
Tampereen aikoina oli myös tunne, että jos jossain on vihreä läntti, siihen rakennetaan kohta. Lapsuuteni leikkipaikat on kaikki peitetty asfaltilla ja rakennuksilla ja luonnon kasvit korvattu nurmella, kiveyksellä ja vanteisiin istutetuilla puistopuilla.
En usko, että viihtyisin kauheasti niin isossa kaupungissa. Mutta jos saisin sieltä työpaikan, voisin muuttaa takaisin tai johonkin naapurikuntaan. Työpaikan sijainti määrittää: itään vai länteen. Tampereen kaupunkialue on tiimalasin muotoinen ja kaulakohdassa on työmatkaruuhkia.
Tälleen työttömänä Tampere ja jopa sen ympäryskylät ovat myös liian kalliita. Jos löytyy budjettiin sopiva asumus, se lie kenkälaatikko tai jossain niin kaukana, että pitää olla auto päästäkseen kauppaan. On halvempaa murjottaa täällä muualla eikä tukehdu. Vaikka muuttaisin lähemmäs tämän kylän keskustaa, on vuokrataso vielä kohtuullinen, jos jättää tällä vuosituhannella rakennetut talot pois laskuista.
Tah Mela kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella ei ole edes hyviä baareja tai kunnon yöelämää 45+ vuotiaille. Keski-ikäiset menevät Paappaan jossa porukka on kyllä pääsääntöisesti aika junttiporukkaa. Samat naamat siellä vaan pyörii vuodesta toiseen. Mitään uusia raflaavampia paikkoja ei missään. Ei viitti missään enää käydä. Kaikkialla on niin tylsää. Ihmettelen tätä suppeaa tarjontaa näinkin isossa kaupungissa jossa asuu jo yli 200.000 ihmistä. Lapsiperheille,pariskunnille ja nuorisolle riittää kaikkea. Yksineläjät/sinkut on lähes unohdettu. Jotain on mutta aivan liian vähän. Euroopassa tämän kokoisissa kaupungeissa ihan toinen meininki.
En tunne yhtään 45+ vuotiasta missään kaupungissa (itse 50v) joka haluaisi viettää aikaansa baarissa. Mene Ale Pubiin, sieltä löydät kohtalotovereita yksinelosi sietämiseksi. Ja jep, olen käynyt myös aika monessa maassa "tämän kokoisissa kaupungeissakin".
Jäkitä sinä kotona jos haluat. Itse olen myös viisikymppinen ja viihdyn ihan hyvin aivan kaikille ikäryhmille kohdistetuissa riennoissa. Tosin onhan niitä 40+ bileitäkin tavara-asemalla vähän väliä jos ei kestä nuorisoa.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni paras päätös kun muutin pois Tampereelta. Ihmiset oli tosi epäystävällisiä ja puhumattomia. Nyt sentään naapuritkin moikkaa ja tuntemattomienkin kanssa voi jutella.
Minun taloyhtiössä moikkaajia on noin 90 prosenttia ja 20 prosenttia sellaisia, jotka eivät päästä ohi ennen kuin on vähän säästä heitetty jotain juttua. No, minä asunkin Hervannassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta on alueena varsin viihtyisä juuri siksi, ettei esim. Hämeenkadulla saa enää ajaa yksityisautolla, mutta sitähän ei maalaisjuntit tajua.
Hitaat hämäläiset eivät ole ehtineet tutustua Helsingin kehitykseen ja huomata että yksityisautoilla liikkuva ostovoima on kohtalaisen helppoa karkottaa keskustasta mutta sen jälkeen kun ne ovat lähteneet, niitä ei saa takaisin enää itkemälläkään.
Vaikka tiet avattaisiin, siellä keskustassa ei ole jäljellä enää mitään minkä takia hyvätuloiset autoilijat luopuisivat 5 minuutin ajomatkan päässä olevasta megaostarin ilmaisesta lämpimästä parkkihallista ja etätöistä.
Tampereen keskustassa ei ole ollut vuosiin mitään sellaisia liikkeitä, joihin pitäisi päästä autolla. Enimmäkseen on ravintoloita, baareja, pankkeja, muutama vaatekauppa, erikoisliikkeitä (palveluja). Juntit on käyneet peltomarketeissa mersuillaan jo vuosikaudet.
Eivät ole peltomarketteja vaan isoja tavarataloja ja tottakai viedään omalle alueelle rahat. Pääsääntöisesti vien rahani Länsi-Tampereelle. Harvoin kuule junteilla sitä mersua on.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään. Tampereella ei ole edes hyviä baareja tai kunnon yöelämää 45+ vuotiaille. Keski-ikäiset menevät Paappaan jossa porukka on kyllä pääsääntöisesti aika junttiporukkaa. Samat naamat siellä vaan pyörii vuodesta toiseen. Mitään uusia raflaavampia paikkoja ei missään. Ei viitti missään enää käydä. Kaikkialla on niin tylsää. Ihmettelen tätä suppeaa tarjontaa näinkin isossa kaupungissa jossa asuu jo yli 200.000 ihmistä. Lapsiperheille,pariskunnille ja nuorisolle riittää kaikkea. Yksineläjät/sinkut on lähes unohdettu. Jotain on mutta aivan liian vähän.
Euroopassa tämän kokoisissa kaupungeissa ihan toinen meininki.
Kukaan normaali 45+ ei enää kulje kapakoissa puolison haussa ja on yleensä jo vakiintunut parisuhteeseen. Mitä ihmettä niille ysineläjille/ sinkuille pitäisi olla muuta kuin baarit ja joista ei niistäkään saa vakisuhdetta niin on ihan itsessä vikaa. Kotoa ei tule kukaan hakemaan ja minäkin ja lähellä kolmeakymmppiä löysin puolison baarista ja kaikki luulivat jo että jään yksinäiseksi lopun ikää.
Ja mitä noille muille ryhmille järkätään sellaista mihinkä ei voisi sinkku osallistua.
Sitä joskus mietin, että miksi ihmiset tuntuvat olevan niin hädissään jos näkevät jonkun aineissaan pyörivän ihmisen keskustassa. Näkeehän niitä joka kylässä, mutta mikä niissä niin pelottaa? Itseäni eivät ole ahdistelleet ikinä, vaikken ole edes mikään amatsooni. Pari kertaa edellisen kymmenen vuoden aikana joku on pummannut kolikoita, mutta kun ei ole irronnut, niin eipä ole ollut ongelmaa. Muutaman sanan olen vaihtanut ja sillä selvä. Olen kyllä toisaalta pari kertaa myös antanut taskun pohjalta kolikot, kun itse en niitä tarvitse. Big deal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta on alueena varsin viihtyisä juuri siksi, ettei esim. Hämeenkadulla saa enää ajaa yksityisautolla, mutta sitähän ei maalaisjuntit tajua.
Hitaat hämäläiset eivät ole ehtineet tutustua Helsingin kehitykseen ja huomata että yksityisautoilla liikkuva ostovoima on kohtalaisen helppoa karkottaa keskustasta mutta sen jälkeen kun ne ovat lähteneet, niitä ei saa takaisin enää itkemälläkään.
Vaikka tiet avattaisiin, siellä keskustassa ei ole jäljellä enää mitään minkä takia hyvätuloiset autoilijat luopuisivat 5 minuutin ajomatkan päässä olevasta megaostarin ilmaisesta lämpimästä parkkihallista ja etätöistä.
Tampereen keskustassa ei ole ollut vuosiin mitään sellaisia liikkeitä, joihin pitäisi päästä autolla. Enimmäkseen on ravintoloita, baareja, pankkeja, muutama vaatekauppa, erikoisliikkeitä (palveluja). Juntit on käyneet peltomarketeissa mersuillaan jo vuosikaudet.
Eivät ole peltomarketteja vaan isoja tavarataloja ja tottakai viedään omalle alueelle rahat. Pääsääntöisesti vien rahani Länsi-Tampereelle. Harvoin kuule junteilla sitä mersua on.
Miten vaan. Itse tunnen vain juntteja mersun omistajia. :) Tosin oikeasti ostovoimaisia ei haittaa tippaakaan, jos auton pysäköinnistä joutuu maksamaan hämpin parkkihallissa. He voi kulkea myös taksilla ja sieltä peltomarketista tilataan tavarat kotiin ihan kotiinkuljetuksella. Tämä on vaihtoehto myös autottomalle. Vink vink.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vaan. Itse tunnen vain juntteja mersun omistajia. :) Tosin oikeasti ostovoimaisia ei haittaa tippaakaan, jos auton pysäköinnistä joutuu maksamaan hämpin parkkihallissa. He voi kulkea myös taksilla ja sieltä peltomarketista tilataan tavarat kotiin ihan kotiinkuljetuksella. Tämä on vaihtoehto myös autottomalle. Vink vink.
Ole kuule hiljaa. Meillä menee yli 2000 euroa kuukaudessa Lielahden Prismaan niin eiköhän siinä ole ostovoimaa tarpeeksi. Viety sinne arviolta jo 300 000 euroa. En rupeaisi sinuna keulimaan. Enkä halua raahata niitä pahvilaatikoita roskikseen kun tilaa kotiin ruokaa.
Sinun tuntemiset on yhtä tyhjän kanssa. Mun miehen pomo ajaa mersulla ja työllistää 150 työntekijää niin naama kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole kuule hiljaa. Meillä menee yli 2000 euroa kuukaudessa Lielahden Prismaan niin eiköhän siinä ole ostovoimaa tarpeeksi. Viety sinne arviolta jo 300 000 euroa. En rupeaisi sinuna keulimaan. Enkä halua raahata niitä pahvilaatikoita roskikseen kun tilaa kotiin ruokaa.
Sinun tuntemiset on yhtä tyhjän kanssa. Mun miehen pomo ajaa mersulla ja työllistää 150 työntekijää niin naama kiinni.
Tamperehan on muuten aika täydellinen, mutta juntteja täällä on paljon. MOT.
Miten vaan. Itse tunnen vain juntteja mersun omistajia. :) .
Kun juttujasi lukee on yllättävän helppoa uskoa että kaikki tuttusikin ovat juntteja.
Olen asunut Treella yli 30-vuotta. Tampere on junttien kaupunki, valitettavasti. Täällä ei menesty mikään kalliimpi muoti butiikki, kaikki kaupat kasataan johonkin typeriin kauppakeskuksiin. Halpaa, halpaa, halpaa. Jyväskylässäkin on mielenkiintoisemmat kaupat kuin Treella. Tämä on sellainen junttien keskittymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😮 Kuinka isoa sakkia oikein ruokit kuukaudessa tilaten ruokaa. Ja joku pomo ajaa jollain mersulla. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Treella yli 30-vuotta. Tampere on junttien kaupunki, valitettavasti. Täällä ei menesty mikään kalliimpi muoti butiikki, kaikki kaupat kasataan johonkin typeriin kauppakeskuksiin. Halpaa, halpaa, halpaa. Jyväskylässäkin on mielenkiintoisemmat kaupat kuin Treella. Tämä on sellainen junttien keskittymä.
Itse periaatteessa tykkään Tampereen junteista, mutta ovat viime aikoina käyneet jotenkin kovaäänisiksi ja kuvittelevat olevansa tärkeämpiä kuin ovat. Vielä 10 vuotta sitten tervehenkinen mansejuntti kuunteli Popedaa farkkuliivissä, jossa revityt hihat. Tukka rehotti ja peruslager ja loppuillasta jägermeister maistui. Nykyään kulkevat nokka pystyssä hilfigereissään sähkötupakkaa imien, mutta onneksi siellä Ideaparkissa. Korkeakulttuuria Tampereella on aina ollut aika niukasti, mutta onneksi yhteys Helsinkiin on nopea ja edullinen.
Tampereella on hyvä kulttuuri- ja urheilutarjonta, siitä pointsit sinne. Ihmiset on aika mukavia ja naiset suhteellisen antavaisia verrattuna vaikkapa Vaasaan tai Ouluun.
Mutta se avoin huumekauppa keskustassa kyllä pistää silmään. Nistien määrä on siellä lisääntynyt hurjasti vuoden, parin sisään. Lisäksi tänä kesänä ensimmäistä kertaa törmäsin siellä samaan kuin Helsingissä, että yön tunteina prostituoidut aika avoimesti tulivat tyrkyttämään itseään.
Hotellihuoneen hinnat Tampereella on räjähtänyt ihan käsiin. Tuntuu, että usein käyttämässäni hotellissa hinnat nousee kuukausittain. Sama tilanne muissa keskutan hotelleissa.
Tampereen ihqutus on perusteltuu.
Ratinan kauppis on niin toimiva siin ydin keskuastal.