miksi myöhään nukkuminen aiheuttaa raivoa?
Miksi se aiheuttaa raivoa, että joku nukkuu esim puoliin päiviin? Ja vastaavasti valvoo pikkutunneille.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viha aamunukkujia kohtaan on peräisin vanhasta maatalousyhteiskunnasta. Silloin piti herätä aikaisin lypsylle ja talon töihin. Ei sopinut nukkua. Laiskuus aiheutti pian perikadon.
Tuo on omituinen myytti, että aikaisin herääminen liittyisi maatalouteen. Todellisuudessahan se tuli tavaksi teollistumisen myötä, kun tehtaissa tehtiin vuorotyötä.
Kuka lehmät sitten ennen sitä aamuisin lypsi?
Vierailija kirjoitti:
1) Kolistelu
2) Huuto
3) Musiikki
Siinä kolme syytä.
Ja 4)Parveke tupakointi taloissa joissa parveketupakointi kielto.Luulevat ei haise enää välillä kello 20-aamuun 05.00
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Kolistelu
2) Huuto
3) Musiikki
Siinä kolme syytä.
Ja 4)Parveke tupakointi taloissa joissa parveketupakointi kielto.Luulevat ei haise enää välillä kello 20-aamuun 05.00
Omassa asunnossani poltan niin paljon kun haluan vaikka 24/7.
Olen huomannut saman, että viikonlopun aamuvirkut ovat jotenkin ylpeitä aikaisin heräämisestään. Aina löytyy ringistä joku toinen aamuvirkku, joka on herännyt vieläkin aikaisemmin. Huvittavaa tuollainen keuliminen.
Itsekin olen aamuvirkku, mutta se ei ole minulle mikään juttu. Välillä valvon viikonloppuisin jopa yhteen yöllä ihan siitä syystä, että voin niin tehdä. Mutta siltikin herään aamulla luonnostaan viimeistään kahdeksalta, vaikka haluaisin nukkua aamupäivään asti.
Äitini jäi viime vuonna eläkkeelle, ja hän osaa ottaa rennosti ja nauttia, kun ei ole enää pakko herätä töihin. Saattaa makoilla sängyssä aamupäivä kymmeneen asti. Entisestä suorittajasta on tullut arjen nautiskelija. :) Ei siitä aikaisin heräämisestä mitään kruunua saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viha aamunukkujia kohtaan on peräisin vanhasta maatalousyhteiskunnasta. Silloin piti herätä aikaisin lypsylle ja talon töihin. Ei sopinut nukkua. Laiskuus aiheutti pian perikadon.
Tuo on omituinen myytti, että aikaisin herääminen liittyisi maatalouteen. Todellisuudessahan se tuli tavaksi teollistumisen myötä, kun tehtaissa tehtiin vuorotyötä.
Kuka lehmät sitten ennen sitä aamuisin lypsi?
Sillä lehmällä on vuorokaudessa ja lypsyjen välillä aivan yhtä monta tuntia riippumatta siitä, millä kellonlyömillä sitä lypsetään. Katso googlesta jos et usko. Nykyään on kätevää, kun sinunkaan ei tarvitse uskoa tuntemattoman anonyymin sanaan, vaan voit selvittää asian ihan itse, jos haluat.
Ihan sama milloin ihmiset nukkuu,Itse valitsen ihmiset elämääni jotka saman oloisia kuin minä:Eli aamun virkkuja illan torkkuja.Jotka eivät tupakoi ja eivät käytä alkoholia.Viihtyvät luonnossa ja yleensä ulkoillen kanssani.Ei pitäisi sekään olla kenetäkään pois?