Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi myöhään nukkuminen aiheuttaa raivoa?

Vierailija
28.06.2023 |

Miksi se aiheuttaa raivoa, että joku nukkuu esim puoliin päiviin? Ja vastaavasti valvoo pikkutunneille.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuta.

Vierailija
2/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä aika paljon kuittalua tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jokainen ihminen tässä maailmassa lopettais keskittymisen toisten asioihin ja keskittyis omiinsa niin ihmiskunta olisi todnäk yhdessä jo vallottanut avaruudenkin

Vierailija
4/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on pari kaveria, joille ei millään mene jakeluun, että meille ei soitella tai tulla oven taakse huutelemaan ennen yhtätoista aamulla. Sekä minä että lapsi olemme illanvirkkuja, ja viikonloppuisin ja lomilla rytmimme on sellainen, että valvomme hyvinkin yhteen yöllä ja heräilemme siinä kympin-yhdentoista aikoihin. Sitten on nämä kaverit, jotka heräävät vapaallakin viimeistään aamukuudelta. On pitänyt laittaa puhelimet äänettömälle ja ottaa ovikellosta patteri pois, kun ei noille mene ymmärrykseen.

Vierailija
5/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltayön valvojissa on monissa sellainen ikävä piirre, että he pitävät kohtuutonta ääntä, joko itse tai viihdelaitteet, jolloin kanssaeläjien uni häiriintyy. Joku kanssaeläjä (perheenjäsen, naapuri) saattaa olla menossa aamulla ihan oikeisiin töihin, vaikka sinä olisit lomalla.

Mutta jos sinulla ei ole kanssaeläjiä kuulomatkan etäisyydellä, tai osaat valvoa hiljaa, ei se haittaa, vaikka valvot.

P.S. Myös aamuyön valvojat herättävät ärtymystä, jos pitävät meteliä, kun muut nukkuvat.

P.S.S. Jotkut käyvät töissä epätyypilliseen aikaan.

Vierailija
6/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä usko että se raivoa herättää, mutta kummeksuntaa kyllä. Ainahan se melkein on niin, että jos joku toimii täysin eri tavalla kuin itse niin se ihmetyttää. Mä en oo aikaisin herääjä luonnostaan, joten nyt oon nauttinut kun on opiskelujen takia voinut nukkua niin pitkään kuin haluaa. Pakko silti tottua taas aikaisiin herätyksiin kun menee töihin.

Vierailija
7/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltayön valvojissa on monissa sellainen ikävä piirre, että he pitävät kohtuutonta ääntä, joko itse tai viihdelaitteet, jolloin kanssaeläjien uni häiriintyy. Joku kanssaeläjä (perheenjäsen, naapuri) saattaa olla menossa aamulla ihan oikeisiin töihin, vaikka sinä olisit lomalla.

Mutta jos sinulla ei ole kanssaeläjiä kuulomatkan etäisyydellä, tai osaat valvoa hiljaa, ei se haittaa, vaikka valvot.

P.S. Myös aamuyön valvojat herättävät ärtymystä, jos pitävät meteliä, kun muut nukkuvat.

Höpöhöpö. Kun kerran esität tuollaisen kvantitatiivisen väitteen, että unirytmillä ja meluisuudella on tilastollisesti merkittävä yhteys, niin sinulla tietenkin on myös todisteet sille. Miten muka muuten voisit itsekään tietää väitteesi, jos tällaisia todisteita ei olisi?

Vierailija
8/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha aamunukkujia kohtaan on peräisin vanhasta maatalousyhteiskunnasta. Silloin piti herätä aikaisin lypsylle ja talon töihin. Ei sopinut nukkua. Laiskuus aiheutti pian perikadon.

Vierailija
9/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kolistelu

2) Huuto

3) Musiikki

Siinä kolme syytä.

Vierailija
10/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa siltä, että ainoa joka on raivoissaan olet sinä.

Vierailija
11/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viha aamunukkujia kohtaan on peräisin vanhasta maatalousyhteiskunnasta. Silloin piti herätä aikaisin lypsylle ja talon töihin. Ei sopinut nukkua. Laiskuus aiheutti pian perikadon.

Tuo on omituinen myytti, että aikaisin herääminen liittyisi maatalouteen. Todellisuudessahan se tuli tavaksi teollistumisen myötä, kun tehtaissa tehtiin vuorotyötä.

Vierailija
12/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut, että kukaan raivoaisi tai kohdannut sitä koskaan itsekään. Toki puolisoni on oppinut elämään kanssani aamuisin ja samoin töissä on totuttu myöhempään ajankohtaan tulla töihin, ellei ole aamulla palavereita. Ei se aiheuta mitään sen kummempaa, kun toiset ihmiset huomioon toisten lepoaikaan.

Vierailija
13/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aamuvirkkuja laiskoina, koska he menevät aikaisin nukkumaan eivätkä valvo myöhään kotitöitä, työpaikan töitä, opiskeluja tai muita projekteja tehden. Kuittailen siitä vaimolle ja vaimon perheelle jatkuvasti. Halveksin aamuvirkkuja.

Vierailija
14/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teoria on että erillaiset unirytmit on ikivanhaa heimoaikojen perimää. Jonkun piti olla aina hereillä....

Vierailija
15/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sama juttuhan se on toisinpäin. AAmuvirkku kolistelee keittiössä, jolloin iltavirkku herää liian aikaisin. Ei se aamurivirkkuus ole mikään ns. normi.

Vierailija
16/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun iltavirkut eivät ole laiskoja. He vain tekevät työtä eri aikaan mitä aamuvirkut.

Vierailija
17/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä usko että se raivoa herättää, mutta kummeksuntaa kyllä. Ainahan se melkein on niin, että jos joku toimii täysin eri tavalla kuin itse niin se ihmetyttää. Mä en oo aikaisin herääjä luonnostaan, joten nyt oon nauttinut kun on opiskelujen takia voinut nukkua niin pitkään kuin haluaa. Pakko silti tottua taas aikaisiin herätyksiin kun menee töihin.

Itse taas en aamutöitä tee. Työskentelen iltapäivisin ja iltaisin. ap

Vierailija
18/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä kun sitä tulee sillekin, joka herää ajoissa ja menee nukkumaan vasta kun väsyttää

Vierailija
19/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään aina ennen kuutta aamulla, mutten ole kyllä koskaan ollut raivoissani yökukkujille / myöhään nukkujille.

Tai no kerran, kun asuin yksien narkkareiden naapurissa ja he pitivät ihan järjetöntä mekkalaa kaikki yöt. Muuten en.

Vierailija
20/26 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamuvirkku, joten ottaa hieman pattiin kun herään 5:ltä ja isäntäväki nukkuu puolille päivin. Siinä sitten keksin tekemistä, olen yleensä jo käynyt lenkillä, kaupassa, tehnyt ruuan, syönyt ja tiskannut, kun isäntäväki alkaa heräillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä