Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien ja osa-aikatyöntekijöiden 300e suojaosuus poistumassa?

Vierailija
28.06.2023 |

Eipä ole ollut paljoa juttua tästä mediassa. Itse olen osa-aikatyössä ja joskus on täydet päivät ja joskus taas muutama hassu tunti, joskus ei yhtään. Pitääpä siis jättäytyä kokonaan työttömäksi ja etsiä pelkästään kokoaikaisia töitä. Toisaalta olen niin tehnytkin, mutta kaikki tarjoavat tätä samaa roskaa.

Lähde https://www.tyj.fi/lakimuutokset/

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kannata stressata mistään. Tämä hallitus ei kauaa ole kasassa. Pian uudet tuulet puhaltavat.

Vierailija
42/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin milloin näitten uudistusten pitäisi tulla voimaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitte töihin, niin ei tarvitse olla huolissaan että maksaako työssäkäyvät enää jatkossa teidän internetpurnaamisesta.

Vierailija
44/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisitte töihin, niin ei tarvitse olla huolissaan että maksaako työssäkäyvät enää jatkossa teidän internetpurnaamisesta.

Turhaa tuollaisia huutelet. Et sinä ole työelämässä, kun elät ihan eri todellisuudessa kuin kaikki muut.

Vierailija
45/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin milloin näitten uudistusten pitäisi tulla voimaan?

Ei kai ole sanottu tarkkaa aikaa, mutta ensimmäiset vuonna 2024, mutta meneekö nuo läpi? Ainakin osasta uudistuksista sanottu, että ovat perustuslain vastaisia.

Saapa nähdä miten tässä käy, sen verran hul luja uudistuksia kaavailtu.

Vierailija
46/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tämä meidän talousnerohallitus puutu siihen kaikkeen korruptioon mitä Suomessa on? Miksi yritykset saavat miljoonatukia ja silti työtllistävät ihmisiä valtion kustannuksella 9e/pv ja tarjoavat yhtä tyhjän kanssa olevia 0h soppareita?

Vierailija
47/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei kannata stressata mistään. Tämä hallitus ei kauaa ole kasassa. Pian uudet tuulet puhaltavat.

Jos on perutuslain vastaisia uudistuksia niin mktä se tarkoittaa? Voiko mennä silti läpi?

Vierailija
48/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on perutuslain vastaisia uudistuksia niin mktä se tarkoittaa? Voiko mennä silti läpi?

Ei kai mutta missä on sanottu että olisivat perustuslain vastaisia?

Vierailija
49/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kai se sitten perustuu, että kun kukaan ei tee pätkätöitä, niin on palkattava täysillä tunneilla.

Vierailija
50/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen kai se sitten perustuu, että kun kukaan ei tee pätkätöitä, niin on palkattava täysillä tunneilla.

Miksi ei vaan kielletä lailla nuita 0-15h soppareita mitä varsinkin kaupan alalla tarjotaan? Kuitenkin niitä ottaa vastaan vanhempiensa nurkissa asuvat ja varmaan moni muu kun saa edes jotain.

Vierailija
51/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata stressata asioilla, kun katsoo hallituksen kriisiä. Tämä hallitus ei ole kauaa vallankahvassa. Relax.

Vierailija
52/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Tienaan sitten sen 300 euroa pimeesti.

Mistä saa pimeitä töitä ja millaisia ne voisivat olla? Itse en keksi omalta alalta ainakaan (opetusala), ehkä jos jollekin tutulle jotain opettaa ja kehtaa siitä parit setelit pyytää.

Vierailija
53/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kannustaa mua vaan yhä enemmän ruveta myymään seksiä, mutta jättää siitä verot maksamatta.

Vierailija
54/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata stressata asioilla, kun katsoo hallituksen kriisiä. Tämä hallitus ei ole kauaa vallankahvassa. Relax.

Totta, siinä mielessä tunnelin päässä on valoa.

Vierailija
55/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ennen ollut harmaata taloutta vastaan ja ajatellut että se vaan rapauttaa moraalia ja valtiontaloutta.

Sanoisin että tämän hallituksen aikana nuorilla on joka moraalinen velvollisuus ja oikeus tehdä pimeää työtä, jos kerta lailliset muutamankin satasen pätkätyöt estetään.

-71v eläkeläinen

Minä olen periaatteessa pimeää työtä vastaan, koska se vääristää yritysten välistä kilpailua ja rehelliset yritykset kärsivät siitä, että joku teettää töitä osittain pimeästi.

Mutta jos joku yksityishenkilö, jolla ei kuitenkaan olisi varaa palkata yritystä johonkin pikku hommaan (ikkunoiden pesu, nurmikon leikkuu) maksaa työttömälle pimeästi, niin minusta tällaisesta ei tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa. Jos työtön saa tällä tavalla vähän taskurahaa ja joku mummo helpotusta arkeensa, niin minusta veroiksi riittävät ne alv:t mitä rahasta peritään, kun työtön ostaa sillä ruokaa. Vielä enemmän veroja menee, jos tuhlaa viinaan ja tupakkaan.

Vierailija
56/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, miten tuo menee, että työttömyysturva laskee 20% 2kk jälkeen ja 25% 8kk jälkeen? Koskee varmaan myös osa-aikaisia? Pitää varmaan muuttaa ulkomaille.

Miksei hallitus tee sellaisia muutoksia, että tulisi lisää työpaikkoja? Miksei näitä nollatuntik u setuksia kielletä?

Mitä meinaat tehdä ulkomailla?

Vierailija
57/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kannustaa mua vaan yhä enemmän ruveta myymään seksiä, mutta jättää siitä verot maksamatta.

Herroille hupina.

Vierailija
58/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin lopetan osa-aiksayöni jos tuo toteutuu. Ei kannata enään silloin osa-sikstyötä tehdä.

Vierailija
59/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin lopetan osa-aiksayöni jos tuo toteutuu. Ei kannata enään silloin osa-sikstyötä tehdä.

Osa-aikatyöni ja osa-aikatyötä*

Vierailija
60/72 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, miten tuo menee, että työttömyysturva laskee 20% 2kk jälkeen ja 25% 8kk jälkeen? Koskee varmaan myös osa-aikaisia? Pitää varmaan muuttaa ulkomaille.

Miksei hallitus tee sellaisia muutoksia, että tulisi lisää työpaikkoja? Miksei näitä nollatuntik u setuksia kielletä?

Mitä meinaat tehdä ulkomailla?

Minulla on yliopistotutkinto, mutta Suomesta en saa töitä, koska työkokemusta ei ole riittävästi. Hakijoita kymmenistä satoihin per paikka. Sellainen työvoimapula. Ulkomailla olisi töitä. Muuttaminen on perheen vuoksi vaikeaa, mutta pakkohan se on. En halua mädäntyä köyhyydessä.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän