Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin tänään kirkosta netin kautta. Tarvitseeko ilmoittaa maistraattiin itse vai meneekö tieto automaattisesti?

Vierailija
28.06.2023 |

...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene tieto. Sinun on käytävä ihan paikan päällä kirkkoherranvirastossa kertomassa päätöksestäsi.

Vierailija
2/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse käydä. Mulle ainakin tuli vaan eroilmoitus postissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tartte, tieto menee eteenpäin automaattisesti.

Vierailija
4/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii ilmotella mitään.

Vierailija
5/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle tulee varmistuskirje postissa. Ei muuta.

Vierailija
6/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos tiedosta. Jäin vaan miettimään 😅

Vierailija
7/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotoimisto saa tiedon. Väestörekisterissä olet muutenkin jo.

Vierailija
8/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin heti silloin kun se tuli netissä mahdolliseksi. Olin vanhempien pakko liittämä ristiäisissä. 

Mielestäni sellaisesta pitäisi saada vasta aikuisena päättää kun tajuaa mihinkä liittyy. Ei kuulu enää nykyaikaan vanhempien päättää vauvan liittämistä kirkkoon kun hän ei sellaisesta ymmärrä yhtään mitään.

Sitten aikuisena minäkin ihmettelin miksi minun pitää erota jostain sellaisesta mihinkä en ole itse saanut päättää liitynkö vai en. Tuntui todella kummalliselta. 

Vierailija
9/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin heti silloin kun se tuli netissä mahdolliseksi. Olin vanhempien pakko liittämä ristiäisissä. 

Mielestäni sellaisesta pitäisi saada vasta aikuisena päättää kun tajuaa mihinkä liittyy. Ei kuulu enää nykyaikaan vanhempien päättää vauvan liittämistä kirkkoon kun hän ei sellaisesta ymmärrä yhtään mitään.

Sitten aikuisena minäkin ihmettelin miksi minun pitää erota jostain sellaisesta mihinkä en ole itse saanut päättää liitynkö vai en. Tuntui todella kummalliselta. 

No just joo.

Onneksi on helppoa erota vanhempien luvalla, tai täysi-ikäisenä omalla päätöksellä.

Vierailija
10/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista seuraavasta veroilmoituksesta kohta missä näkyy että olet eronnut kirkosta. Minulla oli joskus laitettu itseni uudestaan kirkon jäseneksi, vaikka olin eronut siitä. Soitin asiasta ja se korjattiin.

Vierailija
11/22 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut pysyä kirkossa. Kuolemasi jälkeen hautajaismaksut ovat kalliimmat, mutta tämänhän sinä kai tiesitkin.

Vierailija
12/22 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista seuraavasta veroilmoituksesta kohta missä näkyy että olet eronnut kirkosta. Minulla oli joskus laitettu itseni uudestaan kirkon jäseneksi, vaikka olin eronut siitä. Soitin asiasta ja se korjattiin.

Okei, kiva tietää. Täytyykin sitten muuten tarkistaa, kiitos että kerroit.

Jotenkin tuntuu todella erikoiselta miten noin voi käydä?

Vierailija
13/22 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut pysyä kirkossa. Kuolemasi jälkeen hautajaismaksut ovat kalliimmat, mutta tämänhän sinä kai tiesitkin.

Miksi olisi kannattanut?

En ole uskossa, naimisiin pääsee muutenkin ja en halua enää jatkossa maksaa kirkollisveroa. Siinä on jo aika monta syytä miksi erosin kirkosta, joten miksi kuuluisin?

Hautajaismaksut ovat varmaan kalliimmat, mutta kyllä kaikki siitä huolimatta haudataan. :D

Aika outoa jos se on ainut syy kuulua kirkkoon.

Vierailija
14/22 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä liittyi ap:n kysymykseen miten?

Vierailija
15/22 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kalliimmat ja vaikka olisikin niin ei vainaja ole niitä maksamassa.

Vierailija
16/22 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoin tein ja ajattelin itsekin. Vanhemmat puolustelevat lasten pakkokasteita sillä, että "vanhempana saavat sitten itse päättää" samalla kun ovat vieneet mahdollisuuden tehdä tämä itsenäinen päätös.

Veikkaisin, että kirkon jäsenmäärä romahtaisi välittömästi jos tulisi laki, että uskontokuntaan saa liittyä vasta täysi-ikäisenä.

Vierailija
17/22 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ja virtuaaliset kakkukahvit ja maljat ap:n kunniaksi!

Vierailija
18/22 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman kalliimmat hautajaismaksut eivät ole riittävä peruste toimia omien arvojen vastaisesti. Siis ainakaan meille, joiden arvot eivät ole ulkokullattuja.

Vierailija
19/22 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä liittyi ap:n kysymykseen miten?

No äläpäs nyt. Pidetään ketju asiallisena.

Vierailija
20/22 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiva tietää. Täytyykin sitten muuten tarkistaa, kiitos että kerroit.

Jotenkin tuntuu todella erikoiselta miten noin voi käydä?

Ei ne tietokoneet ja ihmiset verottajallakaan virheettömästi toimi :) Yllättävän usein saa verottajan päässä sotkuun menneitä tietoja oikoa.

T. Kirjanpitäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi