Millaista on käyttää masennuslääkkeitä
Millaista on kun syö vahvaa masennuslääkitystä? Tiedän, että eri lääkkeet vaikuttavat ihmisiin eri lailla mutta onko silti ihan yleisiäkin eroja siinä, millaista masennuslääkettä syö? Kuvailkaa. Huomaako muut sen?
Kommentit (11)
Sellaista, että ottaa aamulla pillerin tai pillereitä, miten nyt on lääkäri määrännyt. Elää sitten elämäänsä millaista se sitten nyt onkaan ja ottaa illalla pillerin tai pillereitä, jos lääkäri on määrännyt. Sitten menee nukkumaan jos pystyy nukkumaan. Semmoista on masennuslääkkeiden käyttäminen ja nyt voit hypätä viestin alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista, että ottaa aamulla pillerin tai pillereitä, miten nyt on lääkäri määrännyt. Elää sitten elämäänsä millaista se sitten nyt onkaan ja ottaa illalla pillerin tai pillereitä, jos lääkäri on määrännyt. Sitten menee nukkumaan jos pystyy nukkumaan. Semmoista on masennuslääkkeiden käyttäminen ja nyt voit hypätä viestin alkuun.
Eikö se sitten tunnu miltään? Etkö huomaa mitään muuta eroa kuin että nappaat pillerit, joita muuten et ottaisi.
Se tasottaa huippuja ja laskuja. Olo on vähän tasapaksu. Kyllä se tavallaan auttaa mutta itse lopetin käytön muiden haittavaikutusten takia ja otan tunteet vastaan sellaisina kuin ne tulevat.
Mulla ei tunnu missään, paitsi tietenkin siinä, ettei ole masentunut olo. Ei ole sivuvaikutuksia eikä outoja oloja.
Mulla on kokemuksia sekä latistavista että sellaisista, jotka vievät ennemmin vain sitä synkkyyttä pois ja nostavat kykyä olla mukana yhteiskunnassa ja arjessa.
Ärsyttävintä asiassa on se, että yksikin lääke on sellainen, josta on täysin vastakkaisia kokemuksia. Ottaa tuosta sitten selvää, oliko kyse laisinkaan masennuksesta jollakin kerralla.
Psykoosi- ja ahdistuslääkkeistä taas on vahvemmin kokemusta. Näissä on ollut sekä lääkekohtaisia eroja että elämäntilannekohtaisia. Oikea ajoitus on ollut vähintään yhtä tärkeää kuin oikea lääke.
No kiitos pillereiden ei ole pää mustassa pilvessä koko ajan;
Käyn töissä, treenaan hoida kodin jne
Elämäni voin jakaa kahteen osaan:
Ennen pillereitä ja pillereiden jälkeen.
Niin iso ero on ainakin mun elämässäni ollut.
Ahdisti koko ajan joku aika sitten. Siksi aloitin. Nyt ei ahdistaa enää jatkuvasti. Pienen määrän vain otan.
Olen syönyt jo niin kauan etten tiedä mihin "normaaliin " verrata.
Syön kolmea eri masennuslääkettä. Sanainen arkkuni on tyhjä. On kuin puulla päähän lyöty. Sanojen sanomisessa kestää jonkin aikaa. Vähän kuin ois lobotomia tehty.
Itselläni oli ainakin todella vaikea pysyä annostuksessa ja ottaa lääkkeet säännöllisesti. Usein jäi ottamatta ja sitten tuli otettua yliannostuksia. Lopetin lääkityksen ja hoidin itseni kuntoon ilman lääkitystä
En tiedä kun en ole syönyt kuin yhtä masennuslääkettä. Kyllä sen muut huomaa sen että lääke tehoaa esim. siitä että jaksan olla ihmisten kanssa tekemisissä ja nykyään saatan myös joskus hymyillä.