Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsin ruokakaupoissa on selkeästi halvempaa kuin Suomessa

Vierailija
28.06.2023 |

Olin muutaman viikon lomalla Ruotsisssa ja kylläpä suu loksahti auki monen identtisen tuotteen kohdalla mitä Suomessakin myydään. Hintaeroa oli jopa 50 %, eikä tuotteet edes olleet missään alessa siellä, vaan ihan normaalihinta siellä.

Esimerkkeinä esim. nämä Santa Marian tex mex tuotteet ja monet jogurtit.
Tex mex tuotteet olivat jopa 100 % halvempia, eli yksi tulinen nacho dippkastike maksoi about 1,60 euroa, kun Suomessa hinta on reippaasti yli 3 euroa.
Aivan identtiset jogurtit olivat noin 60 senttiä, kun Suomessa ne ovat noin 1,20 euroa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tarkoitin siis sitä, että monia tuotteita sai kaksi samaan hintaan, mitä Suomessa saat yhden. Kyse aivan identtisistä tuotteista siis.

Huonosti muotoiltu.

Jos tuote A maksaa 5 euroa ja tuote B 10 euroa, silloin A on 50 prosenttia halvempi kuin B. Kuin on tässä avainsana, jonka subjektiin toista verrataan.

Vierailija
22/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli kyllä minustakin hämmästyttävän halpaa, mutta johtuu siitä, että kruunun kurssi on huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tankkasin eilen 1,80 €/l. Syön Kalinka-jogurttia, joka maksaa 60 snt/kpl. Siihen nähden ei tuo mainitsemasi hintataso nyt niin järisyttävän paljon halvempi ole.

Vierailija
24/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että edes jotain kivaa on sielläkin edes halpa ruoka. Muutenhan se valtio on jo aika menetetty tapaus hyvinvoinnin suhteen.

Vierailija
25/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että Ruotsi on rikas maa jolla ei ole intressiä kyykyttää ja kusettaa kansalaisiaan kuten täällä Suomessa on r y zz äläisten tapaan kurjistettava kansaa. Ollaan olevinaan niin euroopppalaista täällä vaikka käyttäydytään ja toimitaan kuin r y zz äläiset.

Vierailija
26/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on ihana maa, joka ajattelee kansalaistensa parasta.

Vierailija
27/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahna maksoi Ruotsissa alle euron tällä viikolla.

Vierailija
28/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberon vauvaöljy maksoi vain 2,5 euroa siellä.

Vierailija
29/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä vaatteetkaan paljoa tällä hetkellä maksa. Suklaalevytkin oli halpoja, käytännössä kaikki isot Maraboun ja Fazerin suklaalevyt oli alle 2 euroa.

Vierailija
30/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano muuta kuin katsokaa vaikka oman paikkakuntanne K-Kauppiaiden tuloja viime vuodelta. Just niiden ulisijoiden jotka eivät "koskaan" lomaile yms kaggaa.

Missä muussa maassa kulmamarketin omistaja asuu miljoonan kivitalossa tesloineen, kotirouvineen ja 3kk thaimaanlomineen?

Vierailija
31/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kusetus päällä. Täällä otetaan reippaasti ylihintaa. LOPETTAKAA OSTAMINEN. Saavat näpeilleen ahneet kauppiaat. Minä en ainakaan maksa ylihintaa. Jos tuote ylihintainen se jää kauppaan. Olen muutenkin vähentänyt ostamista. On hyvä ajatella, että minun rahojani ette saa.

Teen samaa. Ostetaan vaatteet ja käyttötavarat ulkomailta. Hiukset leikataan itse (helppoa kun sen oppii). Suoratoistopalvelut pois. Ruuat haetaan alesta ja tehdään itse.

Vierailija
32/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tarkoitin siis sitä, että monia tuotteita sai kaksi samaan hintaan, mitä Suomessa saat yhden. Kyse aivan identtisistä tuotteista siis.

Huonosti muotoiltu.

Jos tuote A maksaa 5 euroa ja tuote B 10 euroa, silloin A on 50 prosenttia halvempi kuin B. Kuin on tässä avainsana, jonka subjektiin toista verrataan.

Jos tuote A maksaa 10 euroa ja tuote B 5 euroa, silloin A on 100 prosenttia kalliimpi kuin B.

Vierailija
33/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi tämän kaupan ja sen sijainnin jo viimein meille paljastaa.

Vierailija
34/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsikaan ei ole vapaa taakkaväestä. -Suomessa valtapolitiikka on sortaminen ja rahastaminen ja lisätä työttömyyttä rikastuttaa rikkaita, EI MITÄÄN MUUTA..

Ruotsilla on sentään ihan oikeasti varaa oman taakkaväkensä elättämiseen. Ruotsista löytyy vaikka minkälaista globaalisti kannattavaa yritystoimintaa sekä valtavasti vanhaa pääomaa, joka on sijoitettu ja jonka tuottoja edelleen sijoitetaan fiksusti. Suomen tilanne on huomattavasti ikävämpi, kun täällä yritetään leikkiä maailman sosiaalitoimistoa toistemme paitoja pesemällä ja velkaa ottamalla. "Sijoitukset" tehdään homeisiin seiniin ja välillä ostetaan miljardeilla (laina)euroilla ilmaa Saksasta tai jotakin muuta yhtä järkevää.

Vierailija
35/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsikaan ei ole vapaa taakkaväestä. -Suomessa valtapolitiikka on sortaminen ja rahastaminen ja lisätä työttömyyttä rikastuttaa rikkaita, EI MITÄÄN MUUTA..

Ruotsilla on sentään ihan oikeasti varaa oman taakkaväkensä elättämiseen. Ruotsista löytyy vaikka minkälaista globaalisti kannattavaa yritystoimintaa sekä valtavasti vanhaa pääomaa, joka on sijoitettu ja jonka tuottoja edelleen sijoitetaan fiksusti. Suomen tilanne on huomattavasti ikävämpi, kun täällä yritetään leikkiä maailman sosiaalitoimistoa toistemme paitoja pesemällä ja velkaa ottamalla. "Sijoitukset" tehdään homeisiin seiniin ja välillä ostetaan miljardeilla (laina)euroilla ilmaa Saksasta tai jotakin muuta yhtä järkevää.

Juuri näin. Taloudellisesti oikea viitekehys nyky-Suomelle löytyisi Baltian suunnalta.

Vierailija
36/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi tämän kaupan ja sen sijainnin jo viimein meille paljastaa.

Kävin useassa kaupassa enkä pelkästään Tukholmassa, vaan muissakin kaupungeissa. Esim. Coop, ICA, Willys, LIDL.

LIDL:ssä oli siellä ihan poskettoman halpaa.

Vierailija
37/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oli kyllä minustakin hämmästyttävän halpaa, mutta johtuu siitä, että kruunun kurssi on huono.

Eikö sen pitäisi sitten olla juuri toisinpäin, kun valuutta on halpa niin hinnat korkeampia.

Vierailija
38/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurolla ostaminen ruotsissa on halpaa

Valitettavasti palkka täällä Svelandiassa tulee kruunuissa eikä tunnu yhtään halvalle😖

Vierailija
39/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kusetus päällä. Täällä otetaan reippaasti ylihintaa. LOPETTAKAA OSTAMINEN. Saavat näpeilleen ahneet kauppiaat. Minä en ainakaan maksa ylihintaa. Jos tuote ylihintainen se jää kauppaan. Olen muutenkin vähentänyt ostamista. On hyvä ajatella, että minun rahojani ette saa.

ole lopettanutkin, sillä räikeää ylihintaa en viitsi maksaa mistään

Vierailija
40/51 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Man firar nu sommaren i Finland och betalar ca. 100 % mera för ett besök i dagligvaruhandeln än hemma. Bränslet är + 50 - 80 % och vinet samt ölen + 80 - 300 %.

Man vet det på förhand men blir ändå förvånad över hur svinprisen fortsätter år efter år utan att någon ingriper.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan