Onko jokin migreenin oire kun sahalaitakuvio välkkyy silmissä? Ei kuitenkaan särje päätä.
Kommentit (89)
Minulla on pelkkä aura oireena, siis ei päänsärkyä eikä mitään muutakaan. Joskus niitä tulee ihan ilman syytä, joskus syynä on voimakas valonväläys, joka osuu silmään.
Terapiaa tarvitsevat migreenipotilaat.
Pitäisi tutkia psyyke myös.
Minä minä minä. Polttimo joku tupakkaa lähellä? Löytyiskö Diorin hajuvettä. Vituttaa. Herne nenässä paisuu. Kas kohtaus.
Kommentoiko joku sometiliäni sopimattomasti? Migreeni.
Voitteko väärä puolue vaalit? Vituttaa. Migreeni.
Sainko sakot ansioitta, syyttä suotta? Migreeni.
Ärisikö lasu työntekijä aiheetta? Migreeni.
Eikö lapseni saannut kiitettävää? Migreeni
Parkkeerasiko naapuri paikalleni? Migreeni
Oliko edessäni kassalla kömpelö ja hidas asiakas? Vituttaa. Migreeni.......
Lapsellani on myös vakava migreeni. Tämä on periytyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kun itselläni tuli aikuisena ensimmäistä kertaa aurallisen migreenin oireita niin kävin päivystyksessä ja pääni kuvattiin. Koska minulla ei ollut migreenitaustaa ja yhtäkkiä toinen silmä pimeni kokonaan useammaksi minuutiksi niin lääkäreiden mielestä oli järkevää sulkea pois vaarallisemmat vaihtoehdot. Päänsärkykin iski vasta muutamaa tuntia myöhemmin joten suorilta käsin ei pystynyt sanomaan että varmasti on kyseessä aurallinen migreeni. Tuon jälkeen on harvakseltaan tullut uudestaan aurallisia migreenikohtauksia eikä ole onneksi enää tarvinnut pelästyä.
Ja siis päivystykseen menin sairaanhoitajaystäväni suosituksesta. Eli en nyt sanoisi sen olevan mitään liioittelua jos tutkituttaa mistä yhtäkkiset oireet johtuvat jos ei ole varma onko kyse migreenistä. Ei ainakaan minulle kukaan sanonut että turhaan tulin päivystykseen vaan kunnolla tutkittiin ja olin yötäkin sairaalassa.
Sama. Eka kohtaus tuli kun töissä tehtiin inventario kesällä. Aurinko paistoi valkoiseen paperiarkkiin: häikäisi, sahanlaidat, näkö pimeni, toinen suupieli puutui, puhe puuroutui. Olin alle 30. Työkaveri vei päivystykseen, osa oireista alkoi jo odottaessa helpottaa, luulin että joku halvaus. 5vrk sairasloma, kuuriluontoisesti vahvoja migreenilääkkeitä, lepo pimeässä.
Epäsäännölliset elämäntavat, alkoholi, valvominen, hajusteet voi laukaista vieläkin, 62v. Säännöllisyys pitää oireet pois. Heti kun sahanlaidat tulee, otan vahvan särkylääkkeen. Ei kipu ehdi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itselläni tuli aikuisena ensimmäistä kertaa aurallisen migreenin oireita niin kävin päivystyksessä ja pääni kuvattiin. Koska minulla ei ollut migreenitaustaa ja yhtäkkiä toinen silmä pimeni kokonaan useammaksi minuutiksi niin lääkäreiden mielestä oli järkevää sulkea pois vaarallisemmat vaihtoehdot. Päänsärkykin iski vasta muutamaa tuntia myöhemmin joten suorilta käsin ei pystynyt sanomaan että varmasti on kyseessä aurallinen migreeni. Tuon jälkeen on harvakseltaan tullut uudestaan aurallisia migreenikohtauksia eikä ole onneksi enää tarvinnut pelästyä.
Ja siis päivystykseen menin sairaanhoitajaystäväni suosituksesta. Eli en nyt sanoisi sen olevan mitään liioittelua jos tutkituttaa mistä yhtäkkiset oireet johtuvat jos ei ole varma onko kyse migreenistä. Ei ainakaan minulle kukaan sanonut että turhaan tulin päivystykseen vaan kunnolla tutkittiin ja olin yötäkin sairaalassa.
Sama. Eka kohtaus tuli kun töissä tehtiin inventario kesällä. Aurinko paistoi valkoiseen paperiarkkiin: häikäisi, sahanlaidat, näkö pimeni, toinen suupieli puutui, puhe puuroutui. Olin alle 30. Työkaveri vei päivystykseen, osa oireista alkoi jo odottaessa helpottaa, luulin että joku halvaus. 5vrk sairasloma, kuuriluontoisesti vahvoja migreenilääkkeitä, lepo pimeässä.
Epäsäännölliset elämäntavat, alkoholi, valvominen, hajusteet voi laukaista vieläkin, 62v. Säännöllisyys pitää oireet pois. Heti kun sahanlaidat tulee, otan vahvan särkylääkkeen. Ei kipu ehdi tulla.
Säännölliset elämäntavat ehkäisee kohtauksia. Lepo, hyvä luonnollinen uni, hyvä terveellinen ravinto, liikunta sekä hyvä psyyke, henkinen tasapainotila.
Usein mt ongelmista kärsivissä perheissä puuttuu nuo elementit, arjen hallinta on poissa. Lisäksi jos psyyke on huonossa kunnossa, herne nenässä koko ajan, ei ihme että migreeniä on.
Itseaiheutettu migreeni on myös krapulassa
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo muuten oikeasti aina sellaista sahalaitaa eikä vaikkapa vähän kuin sellaisia "kuplia" joita menee näkökentän reunassa ja vain toisessa silmässä? Siis menee molemmissa kyllä, mutta ei samaan aikaan.
Kuulostaa silmän lasiaisen irtaumalta. Se ei ole vaarallista ja tapahtuu suurimmalla osalla ihmisiä ikääntyessä.
Onko joku eri mieltä kanssasi? Esittääkö tai näkeekö toinen asiat eri lailla kuin Sinä? Vituttaa. Hirveitä sahalaitoja. Eikö toinen luota mielipiteeseesi asiasta? Uskaltaako hän olla erimieltä??? Kiristys päässä lisääntyy. Himmenee näkö nyt. Migreeni.
Miksi hän ei ajattele niinkuin Minä?
Harmi että tämä migreeni on periytynyt lapselleni.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pelkkä aura oireena, siis ei päänsärkyä eikä mitään muutakaan. Joskus niitä tulee ihan ilman syytä, joskus syynä on voimakas valonväläys, joka osuu silmään.
Valoa kannattaa välttää ja esim. Aurinkolaseja käyttää kesäisin.
Kuka hullu tän ketjun sotkee ja pilaa, menis johonkin hoitoon.
Hankkikaa lumelääkettä. Se auttaa parhaiten migreeniin.
Naapurin lapsi voitti koulun juoksukilpailun. Omani jäi nuolemaan näppejään. Ilmoitin koululle rehtorille ja fb ssä hehkutin, että juoksukilpailut pitää kieltää koulussa. Tai sitten kaikki oppilaat pitää palkita samalla lailla. Näin monta päivää valoja ja sain hirveän migreenin kun koulu aikoo jatkaa juoksukilpailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykosomaattista. Migreeni on psykosomaattinen sairaus. Siirrä se hysteerinen asenteesi lapsillesi, kiitos.
Migreeni on aivojen sähkövika. Joillakin sinä aikana voi tulla verenkiertohäiriö ja veritulppa, kuten minulla. Nyt jo 5 pientä kuollutta kohtaa aivoissa. Olen onnellinen, ettö olen hengissä vielä. Että se siitä sinun "psykosomaattisesta sairaudesta ja hysteriasta".
Eikö se johdukaan serotoniinitason epätasapainosta?
Ben Zyskowicz, politiikko, masennus ja päänsärky? Otsikoissa ip lehdissä pisti silmään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykosomaattista. Migreeni on psykosomaattinen sairaus. Siirrä se hysteerinen asenteesi lapsillesi, kiitos.
Migreeni on aivojen sähkövika. Joillakin sinä aikana voi tulla verenkiertohäiriö ja veritulppa, kuten minulla. Nyt jo 5 pientä kuollutta kohtaa aivoissa. Olen onnellinen, ettö olen hengissä vielä. Että se siitä sinun "psykosomaattisesta sairaudesta ja hysteriasta".
Eikö se johdukaan serotoniinitason epätasapainosta?
Masennus?????
Mulle ei yleensä tuu päänsärkyä, mutta lieviä näköhäiriöitä ja/tai pahoinvointia ja huimausta tulee. Mitä väsyneempi olen, sen pahemmat oireet ja hyvin väsyneenä tullut juuri tuollaisia näköhäiriöitä.
KANNATTAA KÄYDÄ LÄÄKÄRISSÄ kuitenkin, jos on eka kertaa tai jos on selvää muutosta aiempaa, mitä tässä taisikin olla. Menisin itse jo tänään, jos näköhäiriöt ovat pahoja.
Aiheuttaako kaksoisleuan poistoleikkaus migreeniä? Yhdellä tutulla on migreeni ja hän on käynyt noissa plastiikkakirurgian leikkauksissa (kasvot)?
Kasvojen alueen plastiikkakirurgiset toimenpiteet? Voiko ne aiheuttaa hermovikoja ja pysyvää kroonista migreeniä?
Niin, tavallistakin migreeniä on olemassa mutta meidän suvussa on noita mt ongelmaisia, joilla on kaikenmoiset psyykelääkitykset päällä ja hysteerimigreenit. Hienoilla lääkäreillä käyvät migreeneistänsä ja tosiaan narsisteja ovat, lasu asiakkaita myös. Siirtävät myös lapsillensa tuon aura-stressi- minä minä -herne nenässä -asenteensa.
Ei kannata vähätellä muiden kokemuksia.
Sääli seurata heidän elämää.