Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jokin migreenin oire kun sahalaitakuvio välkkyy silmissä? Ei kuitenkaan särje päätä.

Vierailija
28.06.2023 |

? Kestää jonkin aikaa ehkä noin 1/2 tuntia.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa migreeni, voi olla myös melas-rappeumataudin yksi oire. Lisäksi nykyään moni tuttu on saanut noita kohtauksia uuyena koronan sairastettuaan eli sekin jotenkin altistaa tuolle.

Vierailija
42/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veljen aivosyöpä alkoi just tollai

Aivosyövät selviävät lääkärintutkimuksissa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykosomaattista. Migreeni on psykosomaattinen sairaus. Siirrä se hysteerinen asenteesi lapsillesi, kiitos.

Migreeni on aivojen sähkövika. Joillakin sinä aikana voi tulla verenkiertohäiriö ja veritulppa, kuten minulla. Nyt jo 5 pientä kuollutta kohtaa aivoissa. Olen onnellinen, ettö olen hengissä vielä. Että se siitä sinun "psykosomaattisesta sairaudesta ja hysteriasta".

Juu. Todellistakin migreeniä on. Mutta on myös hysteeristä migreeniä mt ongelmaisissa perheissä.

Tällöin koko elämänhallinta on hakusessa. Esim. Lapsilla ei ole säännöllisiä ruokailuja, nukkuma aikoja, rajoja. Lasu tapauksia. Ja äiti se on joka siirtää tuon hysteria migreenin lapseensa. Aurat ja sahalaidat ja niiden odotuksen.

Mt ongelmaisten perheiden hysteeri migreenilapset voivat mennä terapiaan ja pois oppia migreenistänsä ulos. Tarvitsevat henkistä tukea.

Vierailija
44/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli migreeni noin 40-vuotiaana. Jos kyse on hysteriasta, niin miten siihen herää aamuöisin? Kuvittelee pitkin öitä, että kohta pamahtaa.

Vierailija
45/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono omatunto , huono uni.

Vierailija
46/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla myös hypoglykemia-kohtaus, tulee niitä joskus terveillekin. Itselläni oli noita salamointeja joskus nuorempana, onneksi harvemmin, ja luulin niitä migreeniksi vaikka päätä ei särkenytkään. Sittemmin keski-ikäisenä puhkesi DM1, jonka myötä hypoglykemiat ovat tulleet tutuiksi. Joskus niissä tulee tuota salamointia, ja siitä rupesin epäilemään noita aiempia kohtauksiakin todennäköisiksi sokerien heittelyiksi.

Vierailija
47/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa huomioon myös että mm Ms- tautiin kuuluu ensioireena erilaiset näköhäiriöt.

Ms - tautia esiintyy yhä enemmän.

Eli lääkäriin ja tutkimuksiin ja sitä kautta poissulkua.

Juuri näin.

Ensin lääkärille.

Sitten jos mitään syytä ei löydy, voi alkaa perata omaa elämäänsä. Miten voisin olla tuijottamatta omaa napaa vähemmän? Miten voisin auttaa muita? Antaa muille? Tehdä jotain muiden hyväksi?

Vierailija
48/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös särytön aurallinen migreeni. Mm. kirkkaat valot, stressi ja jopa koskemattoman lumihangen katsominen saattavat laukaista kohtauksen. Kun vaan pääsee pimeään peiton alle, niin se helpottaa, eikä kipua tule.

Vierailija
49/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani migreenistä kärsivät henkilöt ovat narsisteja. Näin meidän suvussa.

...heillä on myös psyykelääkitykset päällä....

Vierailija
50/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auramikreeni. Itse en ole ikinä kokenut sitä. Minulla on aina kamala jyske ilman auroja.

Onko se päänsärky sellaista sykkivää ja/tai kuuluuko korvissa (tai vain toisessa) ihan selvä jyske? Ja siis erilainen jyske millaista kuuluu esim kun kunnolla syke nousee lenkillä joka siis on ihan normaalia ja itselläkin kuulunut iän kaiken.

Nykyään aina välillä on just tuollaista "jyskytystä" etenkin toisessa korvassa eikä se kyllä ole oikein samassa synkassa sykkeenkään kanssa vaan tuntuu että olisi osin ihan omanlaisensa rytmi. Olen veikannut että liittyy ihan sikajumissa oleviin hartioihin ja niskaan sekä ihan kuukautiskiertoon.

Kuulostaa korkealta verenpaineelta. Migreeni ei kuulu korvissa.

migreenikohtauksessa voi ihan hyvin kuulla verisuonen sykkivän ja korvissakin on verisuonia.

Vierailija
51/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani migreenistä kärsivät henkilöt ovat narsisteja. Näin meidän suvussa.

Toki varmaan muunlaisiakin migreenipotilaita on kuin noita mt ongelmaisia hysteerikko narsisteja joita meillä on suvussa....

Vierailija
52/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelevä verenpainekin voi aiheuttaa tuon sahalaidan.

Vierailija
53/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, lääkärillä kannattaa aina käydä tutkituttamassa ettei mitään vakavaa ole sahalaidan takana.

Vierailija
54/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, lääkärillä kannattaa aina käydä tutkituttamassa ettei mitään vakavaa ole sahalaidan takana.

Varmasti kannattaa. Harmi vaan ettei tässä nykyisessä hyvinvointiyhteiskunnassa sinne lääkäriin pääse tutkituttamaan näitä erilaisia tuntemuksiaan, vaan sittenkin kun sen ajan vihdoin lääkärille saa (joskus muutaman kk:n päästä) niin oireita aletaan vain seuraamaan, että mitä tapahtuu seuraavan 6kk:n aikana ja vasta sitten aletaan ehkä tutkimaan.

Vierailija
55/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse kävin eikä lääkäri oikein ottanut muuta kantaa kuin totesi, että kannattaa huolehtia säännöllisestä syömisestä ja kenties hankkia silmälasit.

Vierailija
56/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hysteeriseen migreeniin auttaa mikä tahansa lumevaikutus lääke tai parannuskeino.

Rauhoituhan nyt, ettei äiti taas katakaise internetiä kellarista.

Vierailija
57/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakin näköjään tekee tiukkaa tajuta, että migreeni on todellinen sairaus eikä mikään keksitty juttu.

Tämä on se sama tyyppi joka avaa päivittäin uusia ketjuja aiheesta "Miksei työttömät vaan mene töihin?"

Vierailija
58/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itselläni tuli aikuisena ensimmäistä kertaa aurallisen migreenin oireita niin kävin päivystyksessä ja pääni kuvattiin. Koska minulla ei ollut migreenitaustaa ja yhtäkkiä toinen silmä pimeni kokonaan useammaksi minuutiksi niin lääkäreiden mielestä oli järkevää sulkea pois vaarallisemmat vaihtoehdot. Päänsärkykin iski vasta muutamaa tuntia myöhemmin joten suorilta käsin ei pystynyt sanomaan että varmasti on kyseessä aurallinen migreeni. Tuon jälkeen on harvakseltaan tullut uudestaan aurallisia migreenikohtauksia eikä ole onneksi enää tarvinnut pelästyä.

Ja siis päivystykseen menin sairaanhoitajaystäväni suosituksesta. Eli en nyt sanoisi sen olevan mitään liioittelua jos tutkituttaa mistä yhtäkkiset oireet johtuvat jos ei ole varma onko kyse migreenistä. Ei ainakaan minulle kukaan sanonut että turhaan tulin päivystykseen vaan kunnolla tutkittiin ja olin yötäkin sairaalassa.

minulla lääkäri halusi suleka pois (muistaaksnei) lasiaisen irtauman, joten laittoi lähetteen silmälääkärille samaksi päiväksi. Tutkimuksia tehtiin paljon ja päädyttiin sitten siihen, että on aurallienn migreeni. Todellakin siis kannattaisi ottaa yhteyttä vähintään tuohon terveydenhuollon neuvontanumeroon, kun on kyse uudesta oireesta. Mutta huolestua ei tarvitse. Jos tulee joku pyyntö käydä tai lähteä tutkimuksiin, niin se tulaa vain siksi, että haluavat sulkea jotain pois, ei siksi, että epäilisivät, että on jotain muuta.

Vierailija
59/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, aurallinen migreeni. Tuttu vieras. Joskus tulee jälkikäteen päänsärky ja kuvottava olo. Yleensä ei tuu. Alkaa yht'äkkiä aura. Ja tosiaan kestää sen puoli tuntia.

Vierailija
60/89 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen psyykelääkitys sulla sitten on?

Itsellä on aurallista migreeniä ja siihen kuuluu myös päänsärky. En ole narsisti enkä mielenterveysongelmainen. Olen ihan tavallinen töissä käyvä äiti joka olisi paljon mielummin täysin ilman migreeniä, mutta kun se ei ole mun oma valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi