Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri myöhässä yksityinen lääkäriasema

Vierailija
28.06.2023 |

Käytän yksityistä lääkäriasemaa mm. siitä syystä, että voin aikatauluttaa päiväni. Taas lääkäri 20 min myöhässä. Eri asia, jos joitain minuutteja myöhässä esim edellisen potilaan pitkittyneen käynnin vuoksi. Mutta lääkäri ei edes paikalla ja vastaanotosta vaan pahoitellaan. Myös muut kuin lääkärit tekevät vaativaa, hyväpalkkaista työtä ja aulassa istuminen on pois omasta työstäni.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksi odottelu kenenkään töitä tai elämää kaada vai ravaatko lääkärissä jatkuvasti?

Löysää pipoa.

Ensinnäkin jotkut kävijät on työelämässä. Kaikki ei asu lääkäriaseman yläkerrassa.

Vierailija
42/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko migreeni kohtauksen? Kun sinua ei palveltu ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työterveyslääkäri on aina myöhässä. Siksi pyrinkin saamaan mahdollisimman aikaisen ajan aina, sillä mitä pidemmälle päivä etenee, sitä enemmän on myöhässä. Se on jo ihan yleinen vitsi, että jos aika on sovittu klo 10, ehkä vastaanotolle pääsee jo 10.30. Terveystalo.

Meidän työterveyslääkärillä ei aikainen aikakaan auta. Minulla on ollut muutaman kerran hänelle aamun ensimmäinen aika ja hän on joka kerta ollut myöhässä. Saapuu vasta työpaikalleen (huone ulko-oven lähellä joten näkyy) silloin kun ajan olisi pitänyt jo alkaa. Sitten menee vielä huoneeseensa valmistautumaan joksikin aikaa ennen kuin kutsuu sisään.

Tätä tapahtuu myös mun työterveydessä. Jos ottaa aamun ekan ajan niin lääkäri saapuu ulko-ovesta 5 min yli ja alkaa käynnistellä tietokonetta jne. Ei siis ole mitään tekemistä muiden asiakkaiden tai muunkaan kanssa. Lääkäri on vaan jatkuvasti myöhässä.

Vierailija
44/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä asiakas ostaa tietyn ajan ja maksaa siitä. Jos aika ei toteudu niin siitä on saatava hyvitys.

Yksityiset ahneuksissaan myyvät näitä 15 minuutin aikoja, jolloin asiakasta ei välttämättä ehdi hoitaa ajoissa, kun lääkärin pitää kirjata myös.

Vierailija
45/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse potilaana toimenpiteessä. Minua jouduttiin elvyttämään. Muistan että kuulin odotissalista jonkun haukkuvan vihaisesti kun joutui odottamaan. Sen jälkeen en muista mitä tapahtui.

Olin kyllä onnellinen että lääkäri oli rauhallinen kun sanoi että nyt tuli paha paikka ja taju lähti.

Kiitos siitä!

Vierailija
46/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla käytäntö että jokaista viittä minuuttia kohden jota asiakas joutuu turhaan odottamaan tulee laskuun kymmenen euron alennus.

Kerran, odoteltuani parikymmentä minuuttia kalliin yksityislääkärin oven takana pyysin alennusta saman verran prosenteissa kuin varaamaani aikaa oli mennyt hukkaan.

Kyseessä oli konsultoiva spesialisti, ei mikään elvyttäjä tms. - myöhästyminen johtui piittaamattomuudesta, ajatuksesta että mikäs satoja euroja pulittavan asiakkaan on odotellessa keskellä työpäivää.

Vierailija
47/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työterveyslääkäri on aina myöhässä. Siksi pyrinkin saamaan mahdollisimman aikaisen ajan aina, sillä mitä pidemmälle päivä etenee, sitä enemmän on myöhässä. Se on jo ihan yleinen vitsi, että jos aika on sovittu klo 10, ehkä vastaanotolle pääsee jo 10.30. Terveystalo.

Meidän työterveyslääkärillä ei aikainen aikakaan auta. Minulla on ollut muutaman kerran hänelle aamun ensimmäinen aika ja hän on joka kerta ollut myöhässä. Saapuu vasta työpaikalleen (huone ulko-oven lähellä joten näkyy) silloin kun ajan olisi pitänyt jo alkaa. Sitten menee vielä huoneeseensa valmistautumaan joksikin aikaa ennen kuin kutsuu sisään.

Onkohan meillä sama työterveyslääkäri? Saattaa hyvin tulla ulko-ovesta sisään 15 minuuttia sen jälkeen, kun vastaanoton olisi pitänyt jo alkaa. Ja kysymyksessä on siis aamun eka aika, joten ei selity edellisillä potilailla. Tätä on sattunut useita kertoja, joten tämä ei edes johdu jostain harvinaisesta liikenneruuhkasta tms.

Ymmärrän kyllä, että joskus edellisellä potilaalla voi olla vaiva, joka venyttää vastaanottoa yllättävästi. Mutta jos lääkäri itse tulee työpaikalle selvästi myöhässä, pitäisi vähintään pahoitella myöhästymistä potilaalle.

Vierailija
48/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen työterveyshuollon työnantaja saattaa tarkkaan määritellä, kuinka monta tietyn kestoista aikaa lääkärin päiväohjelmaan on ahdettava, vaikka se olisikin lähes täysin epärealistinen suoritus. Vaikka työterveyshuollossa painottuu kohtuullisen hyvin voivien ihmisten hoitaminen verrattuna terveyskeskusvastaanottoon, mikään liukuhihna sekään paikka ei - onneksi - ole.

Eri asia ovat varsinaiset yksityisvastaanotot, joille lääkäri voi itse määritellä eri kestoisia vastaanottoaikoja, jolloin vastuu aikataulun pysymisestä on perustellumpi, vaikka aikoja pitkittäviä hätätilanteita sairaalaan ohjaamisineen voi silloinkin sattua.

Lääkärintyön ihmislähtöisyys on varmaan kaikkien allekirjoittama, positiivinen seikka. Näin ollen vastaanottotoiminnalta ei ole ihan osuvaa odottaa minuuttien tarkkaa aloittamista. Tässäkään asiassa yksityissektori sinänsä ei ole mikään paremman palvelun tai hoidon tyyssija, jolta voisi vaatia jotain 100-prosenttisuutta. Välillä kiinnittää huomiota ihmisten usko yksityisen sektorin hoidon kaikkinaiseen paremmuuteen. Tässä paikkansa pitää pääasiassa vain se, että jonkinlaisen vastaanottoajan sieltä kyllä yleensä pikaisesti saa.

T. Lääkäri

Vierailija
49/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran terveystalolla kierukanpoistossa. Etukäteen jo vähän harmitti, kun sellainen minuutin homma maksaa jotain 150€ vähintään. Lääkäri oli yli puoli tuntia myöhässä, pahoitteli kovasti. Hän nappasi kierukan pois ja meni se minuutti jos sitäkään. Ja sanoi sitten, että ei maksa mitään, kun oli niin pikkujuttu ja hän niin pahasti myöhässä.

Vierailija
50/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiseltä asiakas ostaa tietyn ajan ja maksaa siitä. Jos aika ei toteudu niin siitä on saatava hyvitys.

Yksityiset ahneuksissaan myyvät näitä 15 minuutin aikoja, jolloin asiakasta ei välttämättä ehdi hoitaa ajoissa, kun lääkärin pitää kirjata myös.

Yksityiseltä asiakas valitsee kyllä ihan itse haluamansa pituisen ajan. Miksi ette vaihda yksityistä, jos palvelu ei miellytä. Itse vaihdoin terveystalon toiseen, kun palvelu ei miellyttänyt. Varmaan pelkkä lääkärin vaihtokin olisi toiminut. Saahan yksityisellä valittua myös haluamansa lääkärin.

Vierailija
51/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko siis, että lääkäri on kiusallaan, tahallisesti tai välinpitämättömyyttään myöhässä? Todennäköisin selitys on muissa potilaissa. Joku tulee myöhässä -> koko loppupäivän ajat myöhässä. Jos myöhästelijöitä on useita, tämä kertaantuu. Sama tapahtuu, jos joku on varannut omille asioilleen liian lyhyen vastaanottoajan.

Lisäksi, vaikka yksityisellä asioikin pääsääntöisesti hyväkuntoisia potilaita, voi jollain joskus ollakin epämääräisin oirein jotain vakavampaa, vaikka aivoverenvuoto, veritulppa tai jokin infarkti. Näiden hoidossa ja jatkohoidon järjestämisessä menee kauemmin, kuin potilas aikaa varatessaan osaa odottaa, eikä lääkärikään voi ottaa toista potilasta sisään samalla, kun toiselle elintärkeä hoito on kesken.

Myöhästelijöiden kohdalla käytäntö voisi olla täysin selvä: tulit myöhässä, et pääse vastaanotolle. Ihan sama karkasiko kissa aamulla ulos, bussi oli myöhässä tai vauva oksensi kotona. Ihan sama. Maksa aika, jonka tuhlasit, ja varaa uusi aika, jolle tulet ajoissa.

Sama periaate kuin lentoyhtiöillä: kone lähtee, olit sitten kyydissä tai et.

Vierailija
52/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksi odottelu kenenkään töitä tai elämää kaada vai ravaatko lääkärissä jatkuvasti?

Löysää pipoa.

Ensinnäkin jotkut kävijät on työelämässä. Kaikki ei asu lääkäriaseman yläkerrassa.

Jos on tärkeä terveydellinen juttu, niin varmaan priorisoit sen itsellesi tärkeyslistalla kärkeen. Silloin työt odottavat. Jos asialla ei ole kiire ja koet, että on mahdotonta olla pois töistä, niin voithan mennä vapaapäivänäsi. Yksityisille saa aikoja kaikkina päivinä, jos jaksaa maksaa. Lääkärin työ ei ole samanlaista kuin muut työt ja siihen liittyy monia eri tekijöitä, joita ei rahalla aina pysty ohittamaan vaikka olisit omasta mielestäsi miten korvaamaton.

Vierailija
53/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän suhtautua noihin kärsivällisesti, koska mistä sen tietää, koska itsellä käynti venähtää. Mielestäni tehokkaat ja "hyvät" lääkärit pyrkivät hoitamaan homman niin pitkälle kuin mahdollista sillä yhdellä käynnillä ilman, että asiakas laitettaisiin taas varaamaan uusi aika, jos ilmeneekin jonkin pienen toimenpiteen tarve. Itselläni on esim. käynnillä tehty tulehduspesäkkeen avaaminen ja pistetty kortisonia ja vaikka näihin ei kauaakaan ole mennyt, niin varmaan pidempään, kuin ilman toimenpiteitä olisi mennyt. Useimmiten sitten onkin niin, että 20 min. ajasta olen ollut max. 10 min sisällä.

Ennätyksen hitailussa tein kyllä ihan vastikään, kun oli 20 min aika ja taisi mennä 50 min. Mutta oletan, että lääkäri tiesi mitä teki ja oletan, että mulla oli päivän viimeinen aika, koska ketään ei ollut lähimainkaan odottelemassa.

Siihen 20 min aikaan kuuluvat myös kaikki kirjaamiset yms. Koko aika ei siis ole tarkoitettu sisällä oloon.

Vierailija
54/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edellisellä potilaalla on esimerkiksi aivoinfarkti, ja potilaan pitää saada alkulääkitykset ja päästä nopeasti sairaalahoitoon, tähän menee pitkään. Niin mitä haluat, että lääkäri tekisi, jotta ei ole myöhässä? Antaa potilaan kuolla tai halvaantua, että pääset hoidattamaan jotain pikkuvaivaasi minuutilleen oikeaan aikaan? Ihmisten itsekkyydellä ei kyllä ole rajaa. Minäminäminä. 

Mitä jos tällä seuraavalla potilaalla on sitten vaikka sydäninfarkti? Niinpä, argumenttisi on ontuva.

Vierailija
55/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin kyllä, kun eräs yksityinen lääkäri myi vain 10min mittaisia vastaanottoaikoja. Varmaan tosi hyvää hoitoa saa :D

Vierailija
56/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän suhtautua noihin kärsivällisesti, koska mistä sen tietää, koska itsellä käynti venähtää. Mielestäni tehokkaat ja "hyvät" lääkärit pyrkivät hoitamaan homman niin pitkälle kuin mahdollista sillä yhdellä käynnillä ilman, että asiakas laitettaisiin taas varaamaan uusi aika, jos ilmeneekin jonkin pienen toimenpiteen tarve. Itselläni on esim. käynnillä tehty tulehduspesäkkeen avaaminen ja pistetty kortisonia ja vaikka näihin ei kauaakaan ole mennyt, niin varmaan pidempään, kuin ilman toimenpiteitä olisi mennyt. Useimmiten sitten onkin niin, että 20 min. ajasta olen ollut max. 10 min sisällä.

Ennätyksen hitailussa tein kyllä ihan vastikään, kun oli 20 min aika ja taisi mennä 50 min. Mutta oletan, että lääkäri tiesi mitä teki ja oletan, että mulla oli päivän viimeinen aika, koska ketään ei ollut lähimainkaan odottelemassa.

Siihen 20 min aikaan kuuluvat myös kaikki kirjaamiset yms. Koko aika ei siis ole tarkoitettu sisällä oloon.

Eipäs. Vai meinaatko että kun ostan itselleni 40 minuuttia niin lääkäri tarvitsee sitten esimerkiksi sen 30minuuttia asian kirjaamiseen? Höpsis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi