Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri myöhässä yksityinen lääkäriasema

Vierailija
28.06.2023 |

Käytän yksityistä lääkäriasemaa mm. siitä syystä, että voin aikatauluttaa päiväni. Taas lääkäri 20 min myöhässä. Eri asia, jos joitain minuutteja myöhässä esim edellisen potilaan pitkittyneen käynnin vuoksi. Mutta lääkäri ei edes paikalla ja vastaanotosta vaan pahoitellaan. Myös muut kuin lääkärit tekevät vaativaa, hyväpalkkaista työtä ja aulassa istuminen on pois omasta työstäni.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin ymmärrettävää, että joskus aikataulu mättää muiden potilaiden hoidon vuoksi. Jotenkin silti itse ajattelisin siinä tilanteessa pyrkiväni ottamaan seuraavan potilaan vastaan mahdollisimman pian, ilman turhia viivytyksiä.

Odottelin kerran keskussairaalassa lääkäriä. Hän oli jo puoli tuntia myöhässä. Olin itse joutunut ottamaan palkatonta vapaata käyntiä varten ja toivoin pääseväni mahdollisimman pian töihin. Vilkuilin hermostuneena kelloa, mutta yritin kiltisti ajatella, että ehkä lääkärillä on joku kiireellinen potilas hoidettavana.

Kuulin jonkun saapuvan osastolle ja jäävän jutustelemaan hoitajien kanssa hyväntuulisesti ja kaikessa rauhassa omia kuulumisiaan. Kun viikonloppukuulumiset oli vaihdettu, hän käppäili kiirettä pitämättä siihen vastaanottohuoneeseen, jonka ovella jonotin. Siinä kohtaa alkoi kyllä kiukuttaa! Tovin lääkäri vielä valmistautui huoneessaan, ennen kuin minut pyydettiin sisään 45 minuuttia aikataulusta myöhässä. Eikä muuten edes pahoiteltu myöhästymistä.

Vierailija
22/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko siis, että lääkäri on kiusallaan, tahallisesti tai välinpitämättömyyttään myöhässä? Todennäköisin selitys on muissa potilaissa. Joku tulee myöhässä -> koko loppupäivän ajat myöhässä. Jos myöhästelijöitä on useita, tämä kertaantuu. Sama tapahtuu, jos joku on varannut omille asioilleen liian lyhyen vastaanottoajan.

Lisäksi, vaikka yksityisellä asioikin pääsääntöisesti hyväkuntoisia potilaita, voi jollain joskus ollakin epämääräisin oirein jotain vakavampaa, vaikka aivoverenvuoto, veritulppa tai jokin infarkti. Näiden hoidossa ja jatkohoidon järjestämisessä menee kauemmin, kuin potilas aikaa varatessaan osaa odottaa, eikä lääkärikään voi ottaa toista potilasta sisään samalla, kun toiselle elintärkeä hoito on kesken.

Lääkärin osalta jatkohoidon järjestäminen on lähetteen kirjoittaminen ja siihen menee viisi minuuttia.

Kerro ettet ole lääkäri, kertomatta ettet ole lääkäri. Asiahan siis ei missään tapauksessa ole näin. Olenpa kerran lähtenyt yksityisvastaanotoltani ambulanssin kyytiin turvaamaan potilaan hengen kuljetuksen aikana kun jouduttiin vaativampi toimenpide suorittamaan matkalla.

Muut potilasajat sitten viivästyikin.

Niin ja lähetteen tekemiseenkin menee 99% kerroista pidempään, kuin viisi minuuttia. Ainoastaan todella yksinkertaiset ja selkeät lähetteet menee viiteen minuuttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edellisellä potilaalla on esimerkiksi aivoinfarkti, ja potilaan pitää saada alkulääkitykset ja päästä nopeasti sairaalahoitoon, tähän menee pitkään. Niin mitä haluat, että lääkäri tekisi, jotta ei ole myöhässä? Antaa potilaan kuolla tai halvaantua, että pääset hoidattamaan jotain pikkuvaivaasi minuutilleen oikeaan aikaan? Ihmisten itsekkyydellä ei kyllä ole rajaa. Minäminäminä. 

Vierailija
24/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ahneet paskiaiset ylibuukkaavat potilaita

Juu toivon että et pääse lääkärille kun tarvitset.

Et ansaitse huippuälykkään, pitkään vaikeaa alaa opiskelleen ihmisen apua.

Eat sh*it and d*e

Vierailija
25/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla käytäntö että jokaista viittä minuuttia kohden jota asiakas joutuu turhaan odottamaan tulee laskuun kymmenen euron alennus.

Vierailija
26/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa. Ongelmasta pääsette, kun ette käy lääkärissä.

Vierailija
27/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielenkiintoista, että jos ihmisellä on rahaa sen verran, että pystyy ostamaan palvelunsa, asettaa hän itsensä heti kaikkia muita tärkeämmäksi ja etuoikeutetummaksi. Kannattaa laittaa rahaa kiinni sitten ihan kunnolla, jos on niin V.I.P. Ihan varmasti rahalla pystyt ostamaan sellaista palvelua, että lääkäri on olemassa ihan vaan vaikka vain sinua varten tässä maailmassa.

Vierailija
28/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edellisellä potilaalla on esimerkiksi aivoinfarkti, ja potilaan pitää saada alkulääkitykset ja päästä nopeasti sairaalahoitoon, tähän menee pitkään. Niin mitä haluat, että lääkäri tekisi, jotta ei ole myöhässä? Antaa potilaan kuolla tai halvaantua, että pääset hoidattamaan jotain pikkuvaivaasi minuutilleen oikeaan aikaan? Ihmisten itsekkyydellä ei kyllä ole rajaa. Minäminäminä. 

Mutta jos lääkäri on joka ikinen kerta myöhässä puolisen tuntia. Siinä on ajankäytössä ongelma, joka pitäisi hoitaa.

Vierailija
29/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työterveyslääkäri on aina myöhässä. Siksi pyrinkin saamaan mahdollisimman aikaisen ajan aina, sillä mitä pidemmälle päivä etenee, sitä enemmän on myöhässä. Se on jo ihan yleinen vitsi, että jos aika on sovittu klo 10, ehkä vastaanotolle pääsee jo 10.30. Terveystalo.

Sama kokemus Terveystalosta.

Vierailija
30/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin ymmärrettävää, että joskus aikataulu mättää muiden potilaiden hoidon vuoksi. Jotenkin silti itse ajattelisin siinä tilanteessa pyrkiväni ottamaan seuraavan potilaan vastaan mahdollisimman pian, ilman turhia viivytyksiä.

Odottelin kerran keskussairaalassa lääkäriä. Hän oli jo puoli tuntia myöhässä. Olin itse joutunut ottamaan palkatonta vapaata käyntiä varten ja toivoin pääseväni mahdollisimman pian töihin. Vilkuilin hermostuneena kelloa, mutta yritin kiltisti ajatella, että ehkä lääkärillä on joku kiireellinen potilas hoidettavana.

Kuulin jonkun saapuvan osastolle ja jäävän jutustelemaan hoitajien kanssa hyväntuulisesti ja kaikessa rauhassa omia kuulumisiaan. Kun viikonloppukuulumiset oli vaihdettu, hän käppäili kiirettä pitämättä siihen vastaanottohuoneeseen, jonka ovella jonotin. Siinä kohtaa alkoi kyllä kiukuttaa! Tovin lääkäri vielä valmistautui huoneessaan, ennen kuin minut pyydettiin sisään 45 minuuttia aikataulusta myöhässä. Eikä muuten edes pahoiteltu myöhästymistä.

Lääkäreilläkin on oikeus pitää taukonsa.

Vierailija
31/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin tänä aamuna lääkärille vartin etuajassa. Vastaanotolla meni 20 minuuttia, joten olin ulkona 5 min sen jälkeen kun ajan olisi pitänyt alkaa.

Julkinen puoli, lääkärinä lääketieteen opiskelija, erinomainen palvelu. Kiitos sinulle jos tunnistit itsesi.

Vierailija
32/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne on myöhässä lääkäristä riippumatta. Siksi minäkåän en mene enään koskaan lääkäriin ajoissa.

Vierailija
33/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneen lapsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu toivon että et pääse lääkärille kun tarvitset.

Et ansaitse huippuälykkään, pitkään vaikeaa alaa opiskelleen ihmisen apua.

Eat sh*it and d*e[/quote

Ei ne mitään huippuälykkäitä ole. Oman kokemuksen mukaan diagnosointi näyttää olevan monille heistä vaikeaa, ellei ole kyse jostain helposta perusvaivasta. Monet heistä ovat varsin tavallisia taaveja, valitettavasti.

Vierailija
34/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen vanha tapaus ajalta, kun oli vielä päivystäviä terveyskeskuksia. Sain silmääni syövyttävää ainetta ja hirveällä kiiruulla lähimmälle auki olevalle terveysasemalle. Siellä sitten ohjattiin kiireen vilkkaan toimenpidehuoneeseen, niin enkös kuullut jonkun marmattavan jotakin etuilusta. Noh, mistäs minä tiedän, vaikka oli hällä kuinka vakava tilanne, mutta eiköhän se pidä luottaa henkilöstön arviointikykyyn näissä asioissa. Ja se mitä itse olen ollut todella kipeänä, niin en kyllä ole jaksanut suutani avata. Plus toivon mukaan en koskaan ole ollut niin tyhmä, että olisin ajatellut, että minun (kivuliaskin) korvatulehdukseni tms. tulee hoitaa ennen sydänoirepotilasta.

Vierailija
35/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin tänä aamuna lääkärille vartin etuajassa. Vastaanotolla meni 20 minuuttia, joten olin ulkona 5 min sen jälkeen kun ajan olisi pitänyt alkaa.

Julkinen puoli, lääkärinä lääketieteen opiskelija, erinomainen palvelu. Kiitos sinulle jos tunnistit itsesi.

Oliko Nilsiässä?

Vierailija
36/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niinpä julkisella puolella ajat eivät olekaan koskaan myöhässä kun katsovat päivässä vain muutaman potilaan. Tämäkö on ajatus?

Vierailija
37/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne tuppaavat olemaa, Jumalasta seuraavia kun ovat.

Vierailija
38/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan ne on myöhässä lääkäristä riippumatta. Siksi minäkåän en mene enään koskaan lääkäriin ajoissa.

Tai jospa lopettaisit ihan kokonaan lääkärillä käynnit.

Vierailija
39/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ehkä taas vähän yleistävää. Omalla kohdalla kirurgi otti vastaan 10 minuuttia etuajassa kun ei "viitsinyt odotuttaa". 

Ja kuten aina, ihmisiä lääkäritkin ovat. Ehkä lapsi oikutteli kotona tms. 

Vierailija
40/56 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa yksityis hammaslääkäristä soitettu aamulla kahdeksalta että aika peruttu, lääkäri poissa.

Toisella kertaa vaihtui lääkäriasema. Mulla kolmivuorotyö ja sen mukaan ajat suunniteltava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi