Tunnetko ketään säästämällä rikastunutta?
Kommentit (42)
Noin puoli miljoonaa nettovarallisuutta kotitaloudessa ja kuuluu ylimpään 10 %. Se kai on Suomessa jos ei rikas mutta varakas.
Vierailija kirjoitti:
Ingvar Kamprad. En kyllä henkkoht tunne, mutta eli kuulemma todella nuukasti ja miljardöörinä kuoli.
Ai säästämällä? Yrityksellä rikastui.
Olen lähes aina ollut köyhä ja huonotuloinen, nyt olen saanut säästettyä 1000e tilille 2 vuodessa.
Jotenkin vaan on helpottunut olo, kun olen rikastunut ja saanut taloudellista turvaa arkeeni.
Vierailija kirjoitti:
Vain syntymällä varakkaaseen sukuun tai pääsemällä varakkaaseen sukuun rikastuu, kaikki muu on pääosin valetta...
Eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rikastunut säästämällä.
Läpi elämäni olen säästänyt ja ennen ja nyt vertailussa olen tehnyt huomattavan nousun.En mikään miljonääri ole tai kova tuloinen, mutta omiin tuloihini nähden olen asemaani hyvin rikas.
Eli paljonko on sun nettovarallisuus?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden pihin henkilön joka tienaa n.3000e/kk brutto ja tilillä on itse säästettynä puoli miljoonaa euroa. Asuu kaupungin halvassa vuokra-asunnossa. En tiedä mihin säästää, mutta kaikki mitä ostaa on halvinta ja käytettyä. Ikää henkilöllä 60v
Kyllä tuossa iässä jo lopettaisin kituuttamisen jos on puoli miltsiä varastossa. Mutta taitaa olla niitä jotka kuolee sitten miljoona patjan sisään ommeltuna elettyään köyhän kituutuselämän...
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OSAKE- ja ASUNTOsäästämällä monikin, ap.
Pitäisi puhua ennemminkin osake- ja asuntosijoittamisesta, eikä -säästämisestä. Hidasta on rikastuminen, jos palkasta ylijäävän vain nollakorkoiselle tilille säästää. Etenkin kun inflaatio nakertaa ostovoimaa.
Riippuu. Monet haluavat jakaa osakesijoittamisen ja osakesäästämisen niin, että osakesijoittamisessa etsii aktiivisesti uusia kauppoja, ja osakesäästämisessä pitää omistamansa osakkeet vuosikausia koittamatta vaihtaa niitä uusiin nouseviin yrityksiin. Historiallisesti kuitenkin todennäköisesti pitämällä pärjää paremmin kuin treidaamalla.
Asuntosäästämisestä en ole kenenkään kuullutkaan puhuvan, mutta edelliseen verrattuna asuntosijoittaminen voisi kai olla sitä että ostaa uudesta yhtiöstä vuokra-asunnon, ja koittaa myydä sen paremmalla hinnalla ennen kuin yhtiövelkaa aletaan periä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ingvar Kamprad. En kyllä henkkoht tunne, mutta eli kuulemma todella nuukasti ja miljardöörinä kuoli.
Ai säästämällä? Yrityksellä rikastui.
Sulle ei vissiin sarkasmi sano mitään?
Kyllä, vannoutunut poikamies peräkamarin poika. Oli jo markka-aikaan miljoona kasassa ja koko ajan vieläkin painaa töitä vaikka jo eläkeikäinen. Ei juo ei polta ja lyhyt työmatka.
Kuka on rikas? Paljonkin sellaisia, jotka ovat keskituloisina ja säästeliäällä elämäntyylillä saavuttaneet mukavan elintason missä ei rahasta tarvitse murehtia. Ei he kuitenkaan tietääkseni mitään miljönäärejä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läpi elämäni olen säästänyt ja ennen ja nyt vertailussa olen tehnyt huomattavan nousun.En mikään miljonääri ole tai kova tuloinen, mutta omiin tuloihini nähden olen asemaani hyvin rikas.
Hiukan alle 2000 euroa kuukaudessa.
Elän minimaalisesti kerrostalossa ei suuressa kaupungissa ja eikä autoakaan itselläni ole, joten huomattavia säästöjä teen.
Vierailija kirjoitti:
Itseni ja mieheni. Matalat tulot mutta säästetty ja sitä myötä omaisuus kerrytetty.
Sama. Rikkaaksi ei voi sanoa minuakaan mutta vaurautta saanut kun säästänyt. Tätä on kuitenkin jatkunut jo yli 30 vuotta.
Tunsin yhden nuukan vanhuksen jolla oli kämppä maksettu ja 500t osakesalkku kun se kuoli.
Hän oli ollut työkseen joku tekniikko hpy:llä (elisa).
Minä.Ostin asunnun Tukholman keksustasta 80 luvulla pilkkahintaan. Nyt olen monimiljonääri. Töitä tehnyt kuin pieni peikko ,vieläkin teen vaikka olen eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikas on se joka on terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden pihin henkilön joka tienaa n.3000e/kk brutto ja tilillä on itse säästettynä puoli miljoonaa euroa. Asuu kaupungin halvassa vuokra-asunnossa. En tiedä mihin säästää, mutta kaikki mitä ostaa on halvinta ja käytettyä. Ikää henkilöllä 60v
Kyllä tuossa iässä jo lopettaisin kituuttamisen jos on puoli miltsiä varastossa. Mutta taitaa olla niitä jotka kuolee sitten miljoona patjan sisään ommeltuna elettyään köyhän kituutuselämän...
Se tavallinen tarina. Säästetään sen pahan päivän varalle, jota ei tule koskaan.
Jokainen säästöjä kerryttävä rikastuu. Rikastuminenhan tarkoittaa sitä, että rahaa on enemmän kuin aiemmin. Rikastuminen ei takoita välttämättä sitä, että ihmisestä tulee varakas.
Minä itse. En ole rikas mutta ikäisekseni ihan vauras ja kaikki palkkatuloista säästetty. Ikää 35, 130 000 arvoinen velaton asunto ja säästössä ja osakkeissa 140 000. Ja suunta toivottavasti ylöspäin. Lisäksi työ on ollut pienituloista mutta jatkuvaa toimistotyötä. Joskus itsekin ihmettelen, kuinka onnistuin rahallisesti niin hyvin. Kääntöpuolena ei lapsia.
IT-alalla oleva kaverini elää tosi nuukasti ja sijoittaa kaiken ylimääräisen rahan. Hyvästä palkasta huolimatta käy leipäjonossa, ostaa punalapputuotteita ja metsästää tarjouksia. Ei omista autoa, ei lemmikkejä, ei lapsia. Ainoa pahe on elektroniikka, mutta siinäkin on tosi maltillinen.