Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka valopää keksi vauvojen osakesäästötilin?

Vierailija
27.06.2023 |

Täytyy olla aika kuutamolla normaalin elämän realiteeteista. Eivätkös ylempään keskiluokkaan kuuluvat sijoita ne elämiseen tarkoitetut lapsilisät jo nyt? Lapsilisän olisi voinut lopettaa muutenkin turhana ja tukea vähävaraisia muulla tavoin. Olisi heti säästynyt miljardi.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken varojen kerryttämisen pilaa köyhillä se, että varat vähennetään tuista.

Tämä pitäisi poistaa ja vain tulot huomioida tukia myönnettäessä.

Vasta tällöin olisi järkeä vauvojen osakesäästötileillä ym.

Irvokasta holhousta. Otetaan pois köyhiltä ja "osaamattomilta", kyllä valtio sijoittaa ja hoitaa lapsillenne paremman tulevaisuuden.

Vierailija
22/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiltä vanhemmilta poistetaan siis se vähäinen apu jolla on tarkoitus parantaa lapsiperheen tilanne.

Ja ketä tuo osakesijoitus palvelee? Ehkä joskus niitå vauvoja, sitten kun ovat sen ikäisiä että voivat ansaita rahaa. Mutta ihan noin lyhyellä, sanotaanko vaalikauden aikana? Mitäs pörssin hinnoille tapahtuu kun rahvas ostaa osakkeita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omat vanhempani olisivat avanneet minulle syntyessäni osakesäästötilin (jota toki ei silloin ollut), sijoittaneet puolestani 50€ kuussa per vanhempi siihen asti kunnes menin 21 vuotiaana töihin, ja olisin sen jälkeen itse jatkanut satasen sijoittamista joka kuukausi, niin nyt 50 vuotiaana minulla olisi puolen miljoonan osakesalkku joka tuottaisi pari tonnia kuussa matalasti verotettavia pääomatuloja.

Tai ehkä olisitkin sairastunut vakavasti jo lapsena, etkä olisi ikinä päässyt työelämään ja kartuttamaan osakesalkkuasi. 

Mutta tietenkään mikään vastoinkäyminen ei voi osua juuri sinun kohdallesi, koska synnyit kultalusikka suussa. 

Vierailija
24/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi elämän suurista mysteereistä itselleni on se miksi niin monet pienituloiset äänestävät vasemmistoa vaikka heidän oman etunsa mukaista olisi äänestää kokoomusta joka pyrkii ajamaan politiikkaa jolla suomalaista tehtäisiin vauraampia 

Huutonaurua. 

Vierailija
25/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kokoomus voi keksiä näin ILKEÄN juonen jossa TUHOtAAN köyhät tekemällä näistä varakkaita tai vähintään keskiluokkaisia!

Ja sitten voitaisiin lopettaa köyhäinavustusten maksaminen kun ei enää olisi köyhiä ja RIKKAAT vain RIKASTUIsIVAT!

Todella ilkeä ja sikamainen juoni. Minä ainakin nautin köyhyydestäni ja ainakin teen kaikkeni että lapsenikin pysyisivät köyhinä ja tästä syystä en tule koskemaan KATALAAN osakesäästötiliin johon pahat kokoomuslaiset vielä lupaavat maksaa lapselleni pesämunan tämän vaurastumista tukemaan..

Wappuna taas kaikki marssille!

Vierailija
26/39 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerma perseet porvari perheet

Vierailija
27/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesäästötili on hyvä lisä lapsille. Eli lapsilisät saa sijoitettua tehokkaasti pienillä kuluilla ja kun tili on jo lasten nimissä, ei tarvitse miettiä perintöveroja sen osalta. Osinkojen uudelleen sijoitus menee kanssa mukavasti, kun niistä ei makseta veroja ennen kun varat nostetaan tililtä. Meidän lapsilla menee puolet lapsilisistä indeksirahastoon ja toinen puoli osakesäästötilille, kuten myös kaikki lahjaksi saadut rahatkin. 

Lasten kanssa yhdessä osakkeiden valinta on kivaa yhteistä tekemistä ja samalla lapset oppivat säästämisen ja sijoittamisen perusteet. 

Vierailija
28/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvojen osakesäästötilin tarkoitus on herättää suomalaisia siihen että on mahdollista vaurastua riskittömästi ja ihan normaalilla palkkatuloilla kunhan ei hassaa kaikkia rahojaan turhaan kulutukseen eikä makuuta niitä pankkitilillä inflaation syötävänä.

Jos omat vanhempani olisivat avanneet minulle syntyessäni osakesäästötilin (jota toki ei silloin ollut), sijoittaneet puolestani 50€ kuussa per vanhempi siihen asti kunnes menin 21 vuotiaana töihin, ja olisin sen jälkeen itse jatkanut satasen sijoittamista joka kuukausi, niin nyt 50 vuotiaana minulla olisi puolen miljoonan osakesalkku joka tuottaisi pari tonnia kuussa matalasti verotettavia pääomatuloja.

Minulle ainakin kelpaisi parin tonnin lisätulot joka kuukausi samoin kuin vähän aikaisempi eläköityminen.

Kun samalla laskettaisiin parintöveroa niin muutamassa sukupolvessa saataisiin iso joukko pienituloisia siirrettyä keskiluokkaan, keskiluokkaisista tehtäisiin varakkai

Minulle on mysteeri miksi kukaan äänestää k9koomusta, joka pyrkii lisäämään tuloeroja ja köyhdyttämään Suomen kansan.

Kaikki kirjoituksessasi on naisia ja typerää.

Vierailija
29/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kokoomus voi keksiä näin ILKEÄN juonen jossa TUHOtAAN köyhät tekemällä näistä varakkaita tai vähintään keskiluokkaisia!

Ja sitten voitaisiin lopettaa köyhäinavustusten maksaminen kun ei enää olisi köyhiä ja RIKKAAT vain RIKASTUIsIVAT!

Todella ilkeä ja sikamainen juoni. Minä ainakin nautin köyhyydestäni ja ainakin teen kaikkeni että lapsenikin pysyisivät köyhinä ja tästä syystä en tule koskemaan KATALAAN osakesäästötiliin johon pahat kokoomuslaiset vielä lupaavat maksaa lapselleni pesämunan tämän vaurastumista tukemaan..

Wappuna taas kaikki marssille!

Et sinä oikeasti ole näin yksinkertainen.

Vierailija
30/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hieno ajatus. Tällä hetkellä osakesäästötilit löytyy vain niiltä parempiosaisten perheiden lapsilta, pienituloisilla ei välttämättä tule mieleenkään sellaista avata lapselleen, luullaan että säästäminen ja vaurastuminen on vain rikkaita varten. Valmis osakesäästötili joka vauvalle lisää tasa-arvoa, pienituloisen ja talousasioista tietämättömänkin on helppoa alkaa säästää lapselle järkevästi.

Nimenomaan. Isovanhempana ehdotin että lapseni perhe avaisi vauvalleen Nordnetin jatkuvan sijoitusrahastotalletuksen, jonne me isovanhemmatkin olisimme laittaneet 50e kuukaudessa kumpikin. Mutta koska olemme tällaisia tavallisia persaukisia eläjiä, niin asia oli vanhemmille liian vaikea ja se tyrmättiin. Jos olisi ollut valmis osakesäästötili, niin tuo sijoitus olisi onnistunut ja lapsi olisi aikustuttuaan saanut muutaman kymppitonnin pesämunan.

Vierailija
31/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se yks neropatti akka ole lehdissä kehunu mite kersa tienannu jo 1 vuotiaana kymppitonneja.

Vierailija
32/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en säästänyt lapsilleni rahastoon vaan patjan alle. Näin he saivat kaikki aikoinaan toimeentulotukea.

Vierailija
33/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ässänä hihassa vauvoiltakin aletaan jo perimään veroa?

Totta kai vauvatkin maksavat veroja jos heillä on tuloja.

Omat lapseni ovat yksivuotiaana jo joutuneet niin tekemään. Mitä outoa tuossa on?

Vierailija
34/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvojen osakesäästötilin tarkoitus on herättää suomalaisia siihen että on mahdollista vaurastua riskittömästi ja ihan normaalilla palkkatuloilla kunhan ei hassaa kaikkia rahojaan turhaan kulutukseen eikä makuuta niitä pankkitilillä inflaation syötävänä.

Minulle ainakin kelpaisi parin tonnin lisätulot joka kuukausi samoin kuin vähän aikaisempi eläköityminen.

Kun samalla laskettaisiin parintöveroa niin muutamassa sukupolvessa saataisiin iso joukko pienituloisia siirrettyä keskiluokkaan, keskiluokkaisista tehtäisiin varakkai

Hyvä kirjoitus mutta 30% verotus "matala"?

Vierailija
35/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerma perseet porvari perheet

Ottaako noin koville kun opiskelun ja työn johdosta alkaa tilille tulla rahaa?

Voi voi.

Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee -sinä valitsit toisin.

Siitä vaan, mutta ÄLÄ syytä siitä muita!

Vierailija
36/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa äitiyspakkaus rahana.

Se muksu ihan tosissaan tarvii vaatteita ja tarvikkeita ja niiden hankkiminen erikseen maksaa paljon enemmän kuin se summa rahaa, mitä äitiyspakkauksesta saa rahana. Toki jos on tyyliin kolmas lapsi, ja edellisten jäljiltä vaatteet ja tarvikkeet kunnossa, niin eipä sitä pakkausta sitten tarvitse.

Tämä. Jo toppa- ja villapuvut maksaisivat maltaita.

Vierailija
37/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken varojen kerryttämisen pilaa köyhillä se, että varat vähennetään tuista.

Tämä pitäisi poistaa ja vain tulot huomioida tukia myönnettäessä.

Vasta tällöin olisi järkeä vauvojen osakesäästötileillä ym.

Moneenkaan tukeen varallisuus EI VAIKUTA. Ainoastaan sen varallisuuden TUOTOT vaikuttavat tukiin. Ainoa poikkeus on toimeentulotuki.

Vierailija
38/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani säästivät jo vuosikymmeniä sitten, kun olin lapsi, lapsilisäni nimissäni olevalle säästötilille. Tai se taisi olla käyttötili; en tiedä, oliko siihen aikaan eroa. Isä ja äiti kertoivat, että saisin rahat sitten, kun täyttäisin 18 vuotta. Mutta olin jotain 15 vuotta, kun he saivat päähänsä ostaa omakotitalon ja tyhjensivät siinä hötäkässä myös minun tilini. 

Jälkeenpäin aikuisena tajusin, että heillä ei olisi ollut oikeutta siihen. Vaikka he olivat itse avanneet sen tilin lapsilisiäni varten ja vaikka heillä oli siihen käyttöoikeus, tili oli ollut nimissäni ja ne rahat olivat kuuluneet minulle lapsenakin ja ne rahat olisi pitänyt saada käyttää vain minun hyväkseni. Vähintäänkin minut olisi pitänyt merkitä jonkinlaiseksi osaomistajaksi siihen taloon, minkä he ostivat. Mutta eihän alaikäisellä lapsella ole mitään edusmiestä perheen sisällä, vaan vanhemmat voivat päättää asioista ihan miten haluavat lain kirjaimesta huolimatta.

Niin siis menivät ne minulle säästetyt rahat eikä tuota taloakaan ole perinnöksi, kiitos vanhempieni taloudenpidon :(

Vierailija
39/39 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hieno idea, jos vielä näin, rahat saa vasta aikuisena, eikä vaikuta vanhempien tukiin.  Kaikki pystyvät säästämään hiukan, jos vaan on töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä