Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka valopää keksi vauvojen osakesäästötilin?

Vierailija
27.06.2023 |

Täytyy olla aika kuutamolla normaalin elämän realiteeteista. Eivätkös ylempään keskiluokkaan kuuluvat sijoita ne elämiseen tarkoitetut lapsilisät jo nyt? Lapsilisän olisi voinut lopettaa muutenkin turhana ja tukea vähävaraisia muulla tavoin. Olisi heti säästynyt miljardi.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eira?

Vierailija
2/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tää osakesäästötili aukaistaan? Johonkin pankkiin, jonka hallituksessa on Wahlroos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on keksinyt joku, joka on ollut töissä pankissa.

Vierailija
4/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ässänä hihassa vauvoiltakin aletaan jo perimään veroa?

Vierailija
5/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla Petteri Orpon lempihanke jo Sipilän hallituksen ajalta.

Vierailija
6/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kaikesta muusta leikataan ja sitten lapsilisätkin vielä käytännössä leikataan ja laitetaan jonnekin tilille.

Vierailija
7/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ne maksetaan . pitäiskö nimike muuttaa vähä älysten kalja tuki tai teinin kortonki tuki

Vierailija
8/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa äitiyspakkaus rahana.

Vierailija
9/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen osakesäästötilin tarkoitus on herättää suomalaisia siihen että on mahdollista vaurastua riskittömästi ja ihan normaalilla palkkatuloilla kunhan ei hassaa kaikkia rahojaan turhaan kulutukseen eikä makuuta niitä pankkitilillä inflaation syötävänä.

Jos omat vanhempani olisivat avanneet minulle syntyessäni osakesäästötilin (jota toki ei silloin ollut), sijoittaneet puolestani 50€ kuussa per vanhempi siihen asti kunnes menin 21 vuotiaana töihin, ja olisin sen jälkeen itse jatkanut satasen sijoittamista joka kuukausi, niin nyt 50 vuotiaana minulla olisi puolen miljoonan osakesalkku joka tuottaisi pari tonnia kuussa matalasti verotettavia pääomatuloja.

Minulle ainakin kelpaisi parin tonnin lisätulot joka kuukausi samoin kuin vähän aikaisempi eläköityminen.

Kun samalla laskettaisiin parintöveroa niin muutamassa sukupolvessa saataisiin iso joukko pienituloisia siirrettyä keskiluokkaan, keskiluokkaisista tehtäisiin varakkaita sukuja ja joku voisi rikastuakin.

Yksi elämän suurista mysteereistä itselleni on se miksi niin monet pienituloiset äänestävät vasemmistoa vaikka heidän oman etunsa mukaista olisi äänestää kokoomusta joka pyrkii ajamaan politiikkaa jolla suomalaista tehtäisiin vauraampia vasemmiston edun mukaista on pitää köyhät köyhinä ja uskotella heille että köyhyys johtuu ilkeistä rikkaista ja ainoastaan vasemmisto voi heidät pelastaa

Jos oikeasti mietit asiaa, niin haluatko ottaa talousvinkkejä Arhinmäeltä ja Li Andersonilta, vai olisiko vaikka Sauli Niinistö tai Elina Valtonen sittenkin hieman pätevämpiä :-)

Vierailija
10/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kaikesta muusta leikataan ja sitten lapsilisätkin vielä käytännössä leikataan ja laitetaan jonnekin tilille.

Onko tämä sellainen fantsu tili, jonka lapsi saa käyttöönsä täytettyään 18. Siihen mennessä on lopetettu opintotuet tai ainakin pyritty siihen. Onhan sulla ne osaketilin rahat, eikun opiskelemaan, sanovat sitten. Vuoden saattaa pärjäillä, sitten loppuu hillo. Kuka sijoituksista päättää? Ostetaanko ehkä hajautetusti suuryrityksiä, eli tuotto on tasaista? Maksetaanko nordnetille tai pankeille tilien ylläpidosta (no tietysti). Kivaa tuloa pankkiiripossuille.

Vierailija
11/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa äitiyspakkaus rahana.

Se muksu ihan tosissaan tarvii vaatteita ja tarvikkeita ja niiden hankkiminen erikseen maksaa paljon enemmän kuin se summa rahaa, mitä äitiyspakkauksesta saa rahana. Toki jos on tyyliin kolmas lapsi, ja edellisten jäljiltä vaatteet ja tarvikkeet kunnossa, niin eipä sitä pakkausta sitten tarvitse.

Vierailija
12/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat spraymaalitkin olla oiva sijoituskohde, kysy vaikka paavolta...

Vierailija
13/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvojen osakesäästötilin tarkoitus on herättää suomalaisia siihen että on mahdollista vaurastua riskittömästi ja ihan normaalilla palkkatuloilla kunhan ei hassaa kaikkia rahojaan turhaan kulutukseen eikä makuuta niitä pankkitilillä inflaation syötävänä.

Jos omat vanhempani olisivat avanneet minulle syntyessäni osakesäästötilin (jota toki ei silloin ollut), sijoittaneet puolestani 50€ kuussa per vanhempi siihen asti kunnes menin 21 vuotiaana töihin, ja olisin sen jälkeen itse jatkanut satasen sijoittamista joka kuukausi, niin nyt 50 vuotiaana minulla olisi puolen miljoonan osakesalkku joka tuottaisi pari tonnia kuussa matalasti verotettavia pääomatuloja.

Minulle ainakin kelpaisi parin tonnin lisätulot joka kuukausi samoin kuin vähän aikaisempi eläköityminen.

Kun samalla laskettaisiin parintöveroa niin muutamassa sukupolvessa saataisiin iso joukko pienituloisia siirrettyä keskiluokkaan, keskiluokkaisista tehtäisiin varakkaita sukuja ja joku voisi rikastuakin.

Yksi elämän suurista mysteereistä itselleni on se miksi niin monet pienituloiset äänestävät vasemmistoa vaikka heidän oman etunsa mukaista olisi äänestää kokoomusta joka pyrkii ajamaan politiikkaa jolla suomalaista tehtäisiin vauraampia vasemmiston edun mukaista on pitää köyhät köyhinä ja uskotella heille että köyhyys johtuu ilkeistä rikkaista ja ainoastaan vasemmisto voi heidät pelastaa

Jos oikeasti mietit asiaa, niin haluatko ottaa talousvinkkejä Arhinmäeltä ja Li Andersonilta, vai olisiko vaikka Sauli Niinistö tai Elina Valtonen sittenkin hieman pätevämpiä :-)

Pieni korjaus. Osakesäästötili ei ole riskitön vaihtoehto. Tarkoittaa sijoituksia suoriin osakkeisiin. Itselläni on ko. tili nyt arvoltaan pienempi kuin mitä olen laittanut sinne rahaa. Kaikki hankkimani osakkeet ovat siis laskeneet viime aikoina.

Vierailija
14/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken varojen kerryttämisen pilaa köyhillä se, että varat vähennetään tuista.

Tämä pitäisi poistaa ja vain tulot huomioida tukia myönnettäessä.

Vasta tällöin olisi järkeä vauvojen osakesäästötileillä ym.

Vierailija
15/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama, joka keksi että jos on omaisuutta, ei tarvitse maksaa asumistukea. Näppärä oivallus, vai mitä?

Vierailija
16/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta pelleilyä taas.

Vierailija
17/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mihin katosi se mantra ahkerasta keskiluokasta? Jokainen tuntemani kokoomuslainen haaveillee lähinnä varhaisesta eläköitymisestä. Olet hieman myös pihalla pienituloisten mahdollisuuksista säästää. Hyvin moni työssäkäyvä joutuu turvautumaan jo nyt asumistukiin ja soviteltuun päivärahaan, jota kokoomusvetpinen hallitus haluaa nyt leikata. 50 euron sijoittaminen on monelle mahdottomuus. Luepa tutkimuksia työssäkäyvien köyhyydestä ja tule ulos kokoomuskuplastasi.

Vierailija
18/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareiden keksintöä - Valtonen/Lepomäki vai mikä akka se nyt olikaan niin sieltä peräisin.

Vierailija
19/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus keksi. Kaikki osakkeiden myyntivoitot ja osingot vähennetään asumistuesta joten jatkossa opiskelijoille ei makseta asumistukea ja sijoitustilin riskit siirtyvät perheelle joka laittaa tilille rahaa. Voitot valtiolle ja riskit pientuloisille.

Vierailija
20/39 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hieno ajatus. Tällä hetkellä osakesäästötilit löytyy vain niiltä parempiosaisten perheiden lapsilta, pienituloisilla ei välttämättä tule mieleenkään sellaista avata lapselleen, luullaan että säästäminen ja vaurastuminen on vain rikkaita varten. Valmis osakesäästötili joka vauvalle lisää tasa-arvoa, pienituloisen ja talousasioista tietämättömänkin on helppoa alkaa säästää lapselle järkevästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi