Otanko permanentin?
Olen kolmekymppinen nainen ja miettinyt pitkään permistä. Eikö niin, että eivät ole niin myrkyllisiä aineita nykyään?
Paljonko lyhentäisi hiuksia? Minulla on hiukset juuri ja juuri olkapäille.
Niin ja onko vaikuttanut hiusten rasvoittuvuuteen? Itselläni ongelma sen suhteen, vaikka onkin hormonilääkitys sitä hillitsemässä.
Kiitos!
Kommentit (6)
Permistä ei tarvitse tehdä samankokoisilla rullilla,vaan erikokoisia rullia voi sekoitella jolloin saa luonnonkiharaisemman lopputuloksen (tällä välttää poiskasvuvaiheen pyramidi-ilmiön). Permisaineet on nykyään varsin hellävaraisia, omaan ohueen tukkaani laitan permiksen 8-10 kk ja tukkani kestää sen hyvin. Hius lyhenee vähintään muutaman sentin, joten jos haluaa säilyttää hiuksessa pituutta niin kannattaa laittaa se permis ennen leikkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Permistä ei tarvitse tehdä samankokoisilla rullilla,vaan erikokoisia rullia voi sekoitella jolloin saa luonnonkiharaisemman lopputuloksen (tällä välttää poiskasvuvaiheen pyramidi-ilmiön). Permisaineet on nykyään varsin hellävaraisia, omaan ohueen tukkaani laitan permiksen 8-10 kk ja tukkani kestää sen hyvin. Hius lyhenee vähintään muutaman sentin, joten jos haluaa säilyttää hiuksessa pituutta niin kannattaa laittaa se permis ennen leikkaamista.
Laitatko permiksen siis itse vai kampaajalla?
Ap
Monta vuotta sitten päädyin ottamaan kiharat, vaikka tuntui hyvin oudolta ajatukselta, kun iät ajat sitten lopettanut (nuorempana "kaikilla" oli, myös itselläni).
Ja olipa hyvä ratkaisu! Kampaajien sanoin minulla on lasimaiset hiukset ja niitä on paljon. Eivät siis ole varsinaisesti hentoiset tms., mutta sellaiset todella liukkaat eivätkä pysy yhtään mitenkään. Tosin mikä tahansa muukin käsittely (kuten värjääminen) helpotti tilannetta, koska hiukset "liian hyväkuntoiset".
Permanenttielämän taas aloitettuani ihmettelin, miksi koskaan lopetinkaan. Ei ole hiukset heti pesun tarpeessa, kun vähän päänahka hikoaa (liikun paljon ja hikoilen paljon) jne.
Lyheneehän ne aika paljon, vaikka ei mitään tiukkaa säkkärää vetäisikään. Itsellä aikamoinen kokojen sekamelska, koska helposti vetää ihan loivat suoraksi tyvestä, koska hiuksissa painoa. Tästäkin johtuen haluankin aina leikkauttaa aika paljon; nousee nätimmin. Tasamittainen muutenkin näyttää äkkiä joltain Frank Zappa- versiolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko permiksen siis itse vai kampaajalla?
Ap
Kampaajalla
Nosto