Se tosiasia että en koskaan voi parantaa elämänlaatua työtä tekemällä on todella lannistavaa
Vaikka paiskin töitä, joudun silti hakemaan toimeentulotukea että pärjään kahden lapseni kanssa. Työ fyysisesti raskasta, ei aikaa eikä varaa kouluttautua rahakkaampiin töihin. Lähihoitajan palkasta jää verojen jälkeen käteen 1600. Siitä vuokra 500 (asutaan nyt jo pienessä asunnossa jossa itse nukun olohuoneessa), sähkö 80 e kuukaudessa, lapsen ja omat lääkkeet, lainan takaisinmaksu 100 e, ruoka 500 e, työmatkat 300 e. Elämä on pelkkää kituuttamista ja umpikujassa olemista.
Kommentit (31)
Lisäksihän saat lapsilisät ja lapsista elatusta. Ei huima raha, mutta toimeen pitäisi tulla hyvin.
Ei se nyt niin juhlaa ole isommillakaan tuloilla. Itse saat kuitenkin varmaan asumistukea ja kahdet elarit ja lapsilisät, mikä on enemmän kuin mitä monet muut saavat.
Yksi kirjailija sanoi hyvin elämässä kun tavoittelee asioista kauheasti ja se kun on saanut sen että pettyykö kuitenkin lopullta siihen mitä on haaveissaan maalannut.
Ap laski tuloihin vain oman palkkansa :D
Jep, ei ole kivaa että vaikka kuinka teen töitä en koskaan pääse omilleni. Ei ole oikein että toimeentulo on tuesta kiinni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jep, ei ole kivaa että vaikka kuinka teen töitä en koskaan pääse omilleni. Ei ole oikein että toimeentulo on tuesta kiinni.
Ap
Mihin omilles sun pitäis päästä?
Lapsesi isä ei maksa ollenkaan elatusmaksuja etkä saa lapsista lapsilisiä?
Vierailija kirjoitti:
Yksi kirjailija sanoi hyvin elämässä kun tavoittelee asioista kauheasti ja se kun on saanut sen että pettyykö kuitenkin lopullta siihen mitä on haaveissaan maalannut.
Ja yksi toinen kirjailija muista sanoi että tärkeintä on nauttia itse matkasta.
Olisi kannattanut miettiä niiden lasten hankkimista vähän etukäteen?
Liian iso ja kallis kämppä. Asun itse kahden lapsen kanssa yksiössä. Lapset jakavat ainoan huoneen, minulla on vuodesohva keittiössä. Vuokra kolmisen sataa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut miettiä niiden lasten hankkimista vähän etukäteen?
Liian helppo vastaus.
Asuuko sun lapset sitten pääsääntöisesti isällään ja hän saa lapsilisät? Etkö sä maksa elatusmaksuja ex-puolisollesi AP?
Vierailija kirjoitti:
Liian iso ja kallis kämppä. Asun itse kahden lapsen kanssa yksiössä. Lapset jakavat ainoan huoneen, minulla on vuodesohva keittiössä. Vuokra kolmisen sataa.
Heh
Voisiko lapsen isä alkaa maksaa lapsensa läääkkeet, jos sinulla on noin tiukkaa AP?
Christiiina kirjoitti:
Asuuko sun lapset sitten pääsääntöisesti isällään ja hän saa lapsilisät? Etkö sä maksa elatusmaksuja ex-puolisollesi AP?
Voihan toki AP olla yhtä hyvin myös mies.
Miten voi mennä työmatkoihin 300 €/kk? Joku 60 km suuntaansa? Senhän saa vähentää verotuksessa, jos et ole sitä tehnyt niin tee ihmeessä ja vero% tipahtaa ja jää enemmän käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mihin omilles sun pitäis päästä?
Sitä että ei tarvitsisi nostaa tukia. Sen ymmärtäminen että ilman sosiaalitukia emme pärjäisi. Kyllä se tuntuu todella väärältä ja pahalta.
Ap
Christiiina kirjoitti:
Voisiko lapsen isä alkaa maksaa lapsensa läääkkeet, jos sinulla on noin tiukkaa AP?
Isä ei ole pitänyt yhteyttä lapsiin kohta seitsemään vuoteen. En tiedä hänestä nykyään mitään.
Ap
Vaimo on Helsingin kaupungilla lähihoitajana. Viime vuoden verotettavat tulot olivat noin 60 000 euroa. Tuossa ei ole muita tuloja kuin hoitajan palkka + lisät + ylityöt. Ei tarvitse kituuttaa.
500e/kk ruokaan?