Lapseni luokalla on pilalle hemmoteltu tyttö
hän ei tule muiden leikkeihin, koska ne eivät ole sellaisia kun hän haluaa. Hän puhuu muille lapsille rumasti, on ylpeä ja ilkeä. Kehuskelee koko ajan ja todella sietämätön kiljuja ja pelkää kaikkea, koska äiti on aina suojelemassa kaikelta.
Tyttäreni ei halunnut häntä juhliinsa, joten emme kutsuneet. Muutama muukin tyttö jäi luokalta kutsumatta. Nyt lapsen äiti on sitä mieltä, että hänen lapsensa on jätetty ulkopuolelle ja soitti minulle vihaisena. Kerroin, että meille päätettiin kutsua viisi tyttöä, eikä omani halunnut hänen tyttöään kutsua. Nyt äiti on todella vihainen.
Hän soittelee opettajalle loputtomasti, yrittää saada muita äitejä ottamaan hänen tytärtään mukaan leikkimään ja koko ajan on ajamassa tyttärensä asiaa.
Olen todella turhautunut. Jos lapsi hemmotellaan pilalle, hän puhuu jopa meille vanhemmille ylimielisesti ja on todella oman arvon tuntoinen, joustamaton ja p*skan tärkeä. sekä pikkuvanha, miksi muiden tyttöjen pitäisi sietää sitä ja sen lisäksi vielä olla kutsumassa tyttöä kylään vaikka kaikkia muitakaan ei ole kutsuttu.
Voiko yksi curling äiti todella vaatia, että hänen hemmoteltu pikku-prinsessansa saa erikoiskohtelua?
Kommentit (45)
Niin, minun mielestäni tyttöä ei pitäisi hemmotella, aikuisena se ei sitten pärjää.
Niin, minun mielestäni tyttöä ei pitäisi hemmotella, aikuisena se ei sitten pärjää.
Vierailija kirjoitti:
on tämän tytön vika, että häntä syrjitään, kun hän ei suostu leikkeihin joissa hän tunte olensa pahaksi (minkähänlaisia ne mahtavat olla? (Minäkin opetan omille lapsilleni, että sellaisiin leikkeihin ei pidä mennä, mitkä tuntuvat tyhmiltä tai ikäviltä!) Lapsella on myös oikeus oll aylpeä itsestään (kehusekija, kuten sanot) ja pelätä sitä mikä pelottaa. Hän saa myös olla pikkuvanha. Lisäksi hänen vanhemmillaan on minusta paitsi oikeus, myös velvollisuus puolustaa häntä.
Minusta sinä ap olet tässä se huono vanhempi, kannustaessasi ja asenteellisesti tukiessasi omaa tytärätsi kiusaamisessa - ei tämän tytön äiti. Eikö sinun velvollisuutesi olisi opettaa omaa lastasi tulemaan toimeen kaikkien kanssa, ymmärtämään kaikkia ja kantamaan vastuuta myös omasta kaveriyhteisöstään? Sen sijaan että kannustat syrjimään jotakuta, josta te "ette vaan tykkää"?
Minä olen tällainen joka on opetettu olemaan kaikkien kanssa. Vasta nyt olen alkanut ymmärtää että voin valita kaverini itse. Ikää viisikymmentä. Paskaa on tullut paljon niskaan.
Ikivanha ketju. Mutta nyt kun koulut taas alkavat, veteraanimammalta pieni aamusaarna.
Älkää ottako liian tosissanne 7-vuotiaiden lausuntoja ja arvioita sosiaalisista tilanteista. Älkää peilatko niitä omiin lapsuuden negatiivisiin kokemuksiinne. Lapsenne ovat eri ihmisiä kuin te, ja ajat ovat erilaisia.
Älkää onko ankaria, älkää antako lasten sulkea toisiaan pois. Jonakin päivänä teidän oma lapsenne voi olla oikeasti tai toisten lasten yhteisellä sopimuksella se ärsyttävä tyyppi. Toivotteko silloin tuomitsemista vai rakentavaa keskustelua, pois sulkemista vai mukaan ottamista?
Ja tärkein: näyttäkää aikuisina mallia, miten puhutte opettajista, toisista lapsista, heidän vanhemmistaan sekä omista ystävistänne, pomoistanne ja lapsen toisesta vanhemmasta. Kasvatustyötä on aivan helvetisti, etenkin jos aloittaa itsestään.
Aamen.