Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiöltä tuli kirje, että muistattehan pestä muovipakkaukset ja pestä ja litistää kartongit

Vierailija
27.06.2023 |

No en muista. Hyvä kun saan edes jotenkuten lajiteltua. Nytkin on kuusi eri jäteastiaa kotona, tilaa ei ole. Varmaan se on helppo puunata roskia jos on työtön yksineläjä, näin kolmen teinin, kahta työtä tekevänä vanhempana, ei mitään saumaa.

Kommentit (211)

Vierailija
21/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ei tarvitse enää vettä säästellä, varsinkaan lämmintä kun sehän tulee hanasta.

Rasvat ei kylmällä huuhtiudu. Pääasia että maailma ja itämeri pelastuu.

Veden lämmittäminen maksaa omakotitalossa ,joten en käytä vettä roskien huuhtelemiseen.

Vierailija
22/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin helteillä ne likaiset pakkaukset alkaa haista siellä katoksessa.

Kuka menee nuuhkimaan roskiksia? Eikö niissä roskapöntöissä ole kannet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lajittele ollenkaan. Olen aina laittanut kaiken sekajätteisiin ja laitan jatkossakin.

Vierailija
24/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän muovia tarvitse pestä, vaan huuhdella näkyvä lika pois. Kartonkipakkausten litistäminen säästää jo kotonasi tilaa ja vielä enemmän kartonginkeräysastiassa, jolloin se vähentää myös kustannuksia. Kustannusten aleneminen on varmasti tärkeää myös kahta työtä tekevälle kolmen teinin vanhemmalle. Houkuttelepa teinisi litistelemään pahvilaatikoita!

Teini-ikäinen poikani ei vaan välitä, vaikka olen asiasta naputtanut. Heittää tyhjät jugurttipikarit sekajätteeseen huuhtomatta, metallikansi kiinni purkissa. Aikani jaksoin tonkia roskiksia hänen jälkeensä, mutta olen jo luovuttanut.

Asun ok-talossa mutta olen sitten 62v teini. Heitän kaikki muut sekajätteeseen paitsi paristot. Enkä todellakaan ala huuhtomaan.

Vierailija
25/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meidän taloyhtiössä vielä vain suuri "poltettava jäte" roskalava. Heitän sinne kaikki, myös pientä lasia tai metallia voi tulla mukaan. Lähinnä jos suurempi erä lasia, metallia tai paperia, vien niille kuuluviin astioihin.

1.7.2023 taloyhtiöiden lajitteluvelvoite laajenee, eli kohta pääset sinäkin lajittelemaan.

Vierailija
26/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä nuoruudessani laitettiin kaikki sekaisin.

Vierailija
27/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henk.koht ei muu häiritse taloyhtiön roskiksessa kun ehjät pizza laatikot sekajätteessä.

Mikä pizza_laatikoissa häiritsee?

Vierailija
28/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun rahojasi ne yrittää säästää. Mitä enemmän tarvitaan jätenoutoja ja jäteastioiden puhdistuksia, sitä enemmän se sulle maksaa. Varmaan teinitkin osaa lajitella jos heille kertoo miten se tapahtuu? Ainakin omat ovat oppineet.

Vierailija
29/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään jäteasetus kehota muovijätteiden pesuun.

Jos taloyhtiössä on tällainen sääntö, niin sen on taloyhtiön hallitus keksinyt. Jokainen käyttää omaa harkintaa tässä pesuasiassa, itse huuhtelen ruokapakkaukset hajuhaittojen ehkäisemiseksi koska en vie pakkauksia aina heti jätekeräyspisteeseen. Tietenkin pahvit ja kartongit on syytä litistää mahdollusimman pieniksi jotta jäteastia ei täyttyisi liian nopeasti. Järki hoi äly älä jätä.

Vierailija
30/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henk.koht ei muu häiritse taloyhtiön roskiksessa kun ehjät pizza laatikot sekajätteessä.

Oisko pahvia?

Vierailija
31/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän muovia tarvitse pestä, vaan huuhdella näkyvä lika pois. Kartonkipakkausten litistäminen säästää jo kotonasi tilaa ja vielä enemmän kartonginkeräysastiassa, jolloin se vähentää myös kustannuksia. Kustannusten aleneminen on varmasti tärkeää myös kahta työtä tekevälle kolmen teinin vanhemmalle. Houkuttelepa teinisi litistelemään pahvilaatikoita!

Teini-ikäinen poikani ei vaan välitä, vaikka olen asiasta naputtanut. Heittää tyhjät jugurttipikarit sekajätteeseen huuhtomatta, metallikansi kiinni purkissa. Aikani jaksoin tonkia roskiksia hänen jälkeensä, mutta olen jo luovuttanut.

Asun ok-talossa mutta olen sitten 62v teini. Heitän kaikki muut sekajätteeseen paitsi paristot. Enkä todellakaan ala huuhtomaan.

Boomerit eivät välitä muusta kuin itsestään.

Vierailija
32/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP siis rakastaa pahaa halua. Varsinkin kesällä alkaa muovijäte-astia haisemaan kilometrin päähän kun sinne tungetaan ihan mitä sattuu. Pahvia jos taas ei litistä, niin astia täytetään ilmalla mikä on erittäin typerää.

Jos vihaatte kierrätystä, niin menkää käymään Delhissä. Sielä ei kierrätetä ja haju on sen mukainen.

Vierailija
33/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pointtihan on se että roska-astiat täyttyvät liian nopeasti, siksi hyvä rutistaa roskat. En tosin ole kuullut että pestävä, päinvastoin. Mutta ehkä kesähelteellä alkaa haisemaan jos likaisia. Jokainen yli roska-astian menevä tai ekstra- tyhjennys tulee maksamaan ylimääräistä lisää taloyhtiölle==> asukkaille

Vierailija
34/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP siis rakastaa pahaa halua. Varsinkin kesällä alkaa muovijäte-astia haisemaan kilometrin päähän kun sinne tungetaan ihan mitä sattuu. Pahvia jos taas ei litistä, niin astia täytetään ilmalla mikä on erittäin typerää.

Jos vihaatte kierrätystä, niin menkää käymään Delhissä. Sielä ei kierrätetä ja haju on sen mukainen.

Bio- ja sekajätteet ei onneksi haise ollenkaan. Vai huuhteletko nekin?

Vierailija
35/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit eivät välitä muusta kuin itsestään.

Päinvastoin, me boomerit ollaan kovia kierrättämään ja kerätään vieläpä vapaaehtoisesti roskia luonnosta. Monesti näen nuorten heittävän niitä luontoon, en vanhemman väen.

Vierailija
36/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartonkipakkaukset ja pahvilaatikot pitää litistää sen vuoksi, että ne eivät vie tilaa. Tämä vaikuttaa suoraan taloyhtiön jätelaskuihin eli siihen, miten usein jäteauto tulee tyhjentämään kartonkiroskiksen. Mitä useammin tyhjennetään, sitä kalliimmaksi tulee asukkaille. Jätemaksukustannukset selviävät yhtiökokouspapereista.

Vierailija
37/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä pizzalaatikossa on pizzan jättämiä roiskeita, rasvaläikkiä ainakin. Se tarkoittaa sitä, että se kuuluu sekajätteeseen. Ei siinä mitään pahaa ole, meillä ne ainakin menevät poltettaviksi, eli saadaan nopeammin hyötykäyttöönkin kuin kartonkijätteenä.

Vierailija
38/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne kolme teiniä osallistu kotitöihin ollenkaan? Se kenellä pakkaus tyhjenee, laittaa sen roskiin asiaan kuuluvalla tavalla. Jokainen vuorollaan vie roskat lähtiessään. Varsinkin nyt kun teinit lomalla. Niillä on aikaa. Itse ainakin kahta työtä painaessa kotiin päästessä menisin sohvalle makaamaan ja huutaisin, et ruokaa alan tekemään vasta kun roskat olette vieneet pois pyörimästä ja ottaisin päiväunet.

Vierailija
39/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa energian tuhlausta pestä purkkejä vieläpä lämpimällä vedellä, isojen pahvilaatikoiden liiskaamisen ymmärrän. Roskapoliisi voit ihan vapaasti nuuskia roskapussini ja pestä ne likaiset vaatteenikin jotka sinne heitin.

Vierailija
40/211 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan täyttää astiat, pahvien takia joutuu välillä ylimääräisen tyhjennyksen tilaamaan. Niille vieressä omat astiat. Ei ollut tätä ongelmaa ennen kun yhtiöön tuli vuokralaisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi