Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkkää iltavuoroa

Vierailija
26.06.2023 |

Minulle tarjottiin työtä joka olisi pelkkää iltavuoroa, klo.14-22. Ajattelin kyllä ottaa työn vastaan. Hieman kuitenkin mietityttää kun moni sanonut että menee päivät hukkaan kun ei osaa aamupäivällä oikein tehdä mitään ja on pelkkää odottelua.
Olen lapseton sinkku eikä minulla ole mitään harrastuksia jotka olisivat tiettyinä aikoina. Ulkoilen, käyn uimassa, teen käsitöitä. Ei ole ystäviäkään ketä pitäisi treffailla. Viikonloput olisivat vapaat. Työ olisi aluksi 6kk määräaikainen ja mahdollisesti jatkuisi.
Kertokaa kokemuksia jos teette tai olette tehneet jatkuvaa iltavuoroa. Plussia ja miinuksia.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut kerrostalossa niin pyykit pestävä aamulla ennen töihin menoa tai vapaapäivinä. Eli silloin herätys heti seitsemältä väkisin.

Käytkö pyykkäämässä käsin jossain avannolla? Minä ehdin pestä parikin koneellista ennen töihin lähtöä, vaikka heräisin vasta klo 10.

Vierailija
22/33 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut kerrostalossa niin pyykit pestävä aamulla ennen töihin menoa tai vapaapäivinä. Eli silloin herätys heti seitsemältä väkisin. Talvisin voisin tehdä pitkälti tuota vuoroa mutta en kesällä. Omalta kohdaltani iltavuoroja tehdessäni en ole lainkaan väsynyt. Kesällä aamut menee kun iltapäivä ja ilta mielekästä tekemistä. Talvisin tulen vain kotiin ja käyn sohvalle nukkumaan. Minäkään en ole pelkkää iltaa tehnyt vaan enimmillään neljää iltaa peräkkäin. Jos tosiaan ei harrastuksia tms niin varmasti onnistuu! Kannattaa ainakin kokeilla.

Noustava seitsemältä pesemään pyykkiä, jos työt alkaa klo 14...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein vastaavaa vuoroa parikymppisenä sinkkuna yli viisi vuotta ja tykkäsin siitä tosi paljon. Arkisin ehti päivällä ennen töitä käydä kaupoissa, museoissa, pyörimässä kaupungilla jne, eikä ollut ruuhkaa missään. Töiden jälkeen sai rauhassa valvoa pitkälle yöhön, kun ei ollut varhaisia herätyksiä. Muistelen erittäin lämmöllä tuota aikaa varsinkin näin ilta-/yöihmisenä.

Sosiaalinen elämä tosin rajoittui ihan täysin viikonloppuihin, kun kaikki tutut eli ihan eri rytmissä. Kovin kauaa sitä ei sitten jaksanutkaan enää sen jälkeen, kun tapasin kumppanini, joka teki "normaalia" päivävuoroa. :) 

Mulla taas purkautui parisuhde, kun mies painosti vaihtamaan aamuvuoroon jotta meillä olisi enemmän yhteistä aikaa.

Vierailija
24/33 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asut kerrostalossa niin pyykit pestävä aamulla ennen töihin menoa tai vapaapäivinä. Eli silloin herätys heti seitsemältä väkisin. Talvisin voisin tehdä pitkälti tuota vuoroa mutta en kesällä. Omalta kohdaltani iltavuoroja tehdessäni en ole lainkaan väsynyt. Kesällä aamut menee kun iltapäivä ja ilta mielekästä tekemistä. Talvisin tulen vain kotiin ja käyn sohvalle nukkumaan. Minäkään en ole pelkkää iltaa tehnyt vaan enimmillään neljää iltaa peräkkäin. Jos tosiaan ei harrastuksia tms niin varmasti onnistuu! Kannattaa ainakin kokeilla.

Tai sitten hän hankkii pesukoneen, jossa on joku parin tunnin ohjelma.

Aamu-uniselle varmaan hyvä vuoro. Kokeile, niin siinähän sen näet. Pidä kuitenkin jokseenkin säännöllisestä unirytmistä ja riittävästä nukkumisesta huoli.

Vierailija
25/33 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli unelma työaika. Töiden jälkeen kävin salilla 22.20-23.20. Tyhjä sali Kotona katselin vielä lempisarjaa/näpyttelin kännykkää, nukkumaan menin 1ltä viimeistään.

9 aamulla herätys (8h töunet).. jos väsytti/laiskotti makoilin sängyssä puoli tuntia uutisia lueskellen.. puoli 10 keitin aamukahvit, istukelin parvekkeella nauttien hitaista aamuista.. astianpesukone ja pyykinpesu kone oli päällä, tein ruokaa... kaupoissa ja kirppareilla ja toreilla tuli käytyä.. puoli kahdelta tuli lähdettyä töihin., suihkun raikkaana ja meikattuna 😊

Nykyään 7-15 työaika... aamulla aina kiire, ei jaksa herätä tarpeeksi aikaisin että kerkeisi juomaan kahvit tai edes meikkaamaan... ruuhkassa ajelee töihin / töistä kotio tosi kauan.. salille kun yrittää mennä 16-17 aikoihin, väkeä on kun pipoa. Autoa ei saa parkkiin...

Väsyttää ja kotona ei jaksa enää edes kokata tai pestä pyykkiä.. makoilee vaan sohvalla, kunnes huomaa että klo on jo 22 pitäisi nukahtaa että saisi 8 h yöunet...

Vierailija
26/33 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pääsääntöisest iltavuoroa (13-21). Sopii minulle mainiosti, ei enää pieniä lapsis ja mies pärjää lyllä ilman minua. Herään omaan rytmiin, köyn salilla ja lenkillä aamupäivällä ja illalla kun tulen töistä niin jaksan lukea, katsoa TV:tä ja olla miehen kanssa. Aamuvuoron jälkeen olen niin puhki etten jaksa paljoa tehdä. Vapaapäivinä pesen pyykkiä ja siivoan joten iltavuoroja tehdessä en tee muuta kuin urheilen ja käyn kaupassa.

Vierailija
27/33 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli unelma työaika. Töiden jälkeen kävin salilla 22.20-23.20. Tyhjä sali Kotona katselin vielä lempisarjaa/näpyttelin kännykkää, nukkumaan menin 1ltä viimeistään.

9 aamulla herätys (8h töunet).. jos väsytti/laiskotti makoilin sängyssä puoli tuntia uutisia lueskellen.. puoli 10 keitin aamukahvit, istukelin parvekkeella nauttien hitaista aamuista.. astianpesukone ja pyykinpesu kone oli päällä, tein ruokaa... kaupoissa ja kirppareilla ja toreilla tuli käytyä.. puoli kahdelta tuli lähdettyä töihin., suihkun raikkaana ja meikattuna 😊

Nykyään 7-15 työaika... aamulla aina kiire, ei jaksa herätä tarpeeksi aikaisin että kerkeisi juomaan kahvit tai edes meikkaamaan... ruuhkassa ajelee töihin / töistä kotio tosi kauan.. salille kun yrittää mennä 16-17 aikoihin, väkeä on kun pipoa. Autoa ei saa parkkiin...

Väsyttää ja kotona ei jaksa enää edes kokata tai pestä pyykkiä.. makoilee vaan sohvalla, kunnes huomaa että klo on jo 22 pitäisi nukahtaa että saisi 8 h yöunet...

Tämä sai kaipaamaan entistä enemmän iltavuoroon. Nykyisen työajan (8-16) takia on ainainen väsymys, aamulla pitää repiä itsensä sängystä ylös ja töiden jälkeen ei jaksa enää tehdä mitään. Ja kaikkialla ruuhkat, niin liikenteessä kuin siellä kaupoissa/saleilla ym. Iltavuoron parhaita puolia oli kyllä ehdottomasti se, että virtaa riitti huomattavasti enemmän kaikkeen ja välttyi ruuhkilta. 

Vierailija
28/33 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helwetin änkyröitä täällä pyörii? Aina asiallisiin aloituksiin alapeukkua.

Joku idiootti käy työkseen alapeukuttamassa kaikkea. Ei kannata loukkaantua, antaa hänen alapeukuttaa, jos siitä hyvän mielen saa itselleen.

Huomaatko, täällä on ainakin kaksi idioottia 😉

Vierailija
29/33 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sinkkuna kaksi vuotta pelkästään vuoroa 13-21. Minulle sopi hyvin. Heräsin aamulla klo 7.00. Salilla olin klo 9.00 ja ehdin tehdä hyvät treenit. Joskus kävin salin jälkeen vielä uimassa ja pyöräilyn töihin. Olin varmaan parhaimmassa kunnossa ikinä.

Kun siirryin tekemään aamuja, olin töiden jälkeen aina niin väsynyt, etten jaksanut raahautua salille, vaan nukahdin sohvalle päikkäreille ja ilta olikin sitten pilalla

Vierailija
30/33 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kokeile pelkkää iltavuoroa, sittenhän asia selviää.

Vierailija
31/33 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo vuoro ei sopinut lainkaan. Kyllä, vapaa-ajalla oli toki virkeämpi kuin aamuvuoron jälkeen, mutta samalla takaraivossa koko ajan jyskytti se ajatus, että kohta pitää lähteä töihin. En saanut mitään aikaiseksi ja laskin minuutteja töiden alkuun. Jos piti jossain kaupassa käydä aamulla niin tuntui että päivä oli jo pilalla, kun koko päivän vapaa-aika meni siinä ja kotiin tullessa pitikin ruveta jo töihin valmistautumaan. Olen aika hidas ja rauhallinen ihminen, joten minusta tuntui etten vaan kertakaikkiaan ehdi yhtään mitään. Vapaa-aika tuntui paljon lyhyemmältä kuin aamuvuorossa. Lisänä toki se, että mies teki ihan tavallista päivävuoroa, jolloin yhteinen aika oli tosi vähäistä.

Vierailija
32/33 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen tuota vuoroa nykyään koko ajan ja en ikinä vaihtaisi aamuvuoron. Moni minulle töissäkin asiaa ihmettelee, että miten hitossa haluan kyseistä vuoroa koko ajan tehdä, kun päiväthän siinä menee hukkaan ja elämä pilalle.

Olen vastannut sarkastisesti takaisin, että minä taas en ymmärrä niitä elämänsä pilaajia, jotka haluavat herätä aamuviideltä. Ovat sitten koko päivän väsyneenä töissä ja kun kotia pääsevät, niin heti pitää mennä nukkumaan väsymystä pois. Sitten sitä pitäisikin jo kohta taas mennä uudestaan nukkumaan, jotta jaksaa herätä aamulla. Se on pelkkä väsymyksen oravanpyörä, jossa ei ole kunnolla pirteä missään vaiheessa vuorokautta. Kuka sitä haluaa?

Vierailija
33/33 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus että talvella kun tekee tuota 14-22 vuoroa niin, on ihanaa olla kotona ja vapaalla kun aurinko paistaa ja on valoisaa!

Aamuvuorossa on pimeää ku pyllyn aukossa ku lähtee töihin ja pääsee töistä 😔

Itsetarvitsen kyllä talvella luonnon/päivän valoa elämään, siksi iltavuorot on parasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi